چگونه آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

how-to-choose-the-right-digital-marketing-agency-for-your-business


ذهنیت “بسازید و آنها خواهند آمد” را فراموش کنید. در دنیای آنلاین امروزی، که تقریباً همه چیز به صورت آنلاین اتفاق می افتد، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی اختیاری نیست، بلکه ضروری است. اما با وجود بسیاری از آژانس های بازاریابی دیجیتال، دانستن اینکه چگونه آژانس بازاریابی من، برای ،ب و کار خود را انتخاب کنید، می تواند بسیار دشوار باشد. هر چند نگران نباشید. هنگامی که نیازهای خود را درک کردید و سؤالات درست را پرسیدید، می تو،د آژانسی را پیدا کنید که با نام تجاری شما کلیک می کند و به شما کمک می کند تا بر فضای آنلاین تسلط داشته باشید.

آشنایی با آژانس های دیجیتال مارکتینگ

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم برای ،، که شک دارند در یک شرکت بازاریابی به دنبال چه چیزی بگردند یا به سادگی این آژانس ها چیستند و چه می کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ شریک تجاری است که به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای دستیابی به اه، تجاری خاص مدیریت و اجرا کنید. این آژانس‌ها فهرست جامعی از خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌دهند که ممکن است شامل بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد. هدف افزایش حضور آنلاین، تعامل موثرتر با مخاطبان هدف و در نتیجه افزایش فروش است.

البته آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز انواع مختلفی دارند، مانند آژانس‌های بوتیک، آژانس‌های خدمات کامل یا آژانس‌های تخصصی.

آژانس های بوتیک آنها اغلب کوچکتر هستند و خدمات شخصی تری را ارائه می دهند. انتخاب آژانسی مانند این می تواند به م،ای ارتباط مستقیم بیشتر با اعضای ارشد تیم باشد. آژانس‌های بوتیک ممکن است در جنبه‌های خاصی از بازاریابی دیجیتال مانند اینفلوئنسر یا بازاریابی محتوا تخصص داشته باشند و اگر هدف تجاری خاصی در ذهن دارید، آنها را به متحد قدرتمندی تبدیل می‌کند.

همانطور که از نام آن پیداست، آژانس‌های خدمات کامل طیف وسیعی از خدمات از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گرفته تا سئو را ارائه می‌دهند که همگی زیر یک سقف هستند. اگر به دنبال یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع هستید که به جنبه های مختلف دنیای بازاریابی دیجیتال می پردازد، این الگو ایده آل است.

در نهایت، برخی از آژانس ها به طور انحصاری بر یک یا چند حوزه از بازاریابی دیجیتال، مانند PPC یا طراحی وب، تمرکز می کنند. فرض کنید شما ،ب و کاری هستید که بازار بریت،ا را هدف قرار می دهد. از این رو، استخدام یک شرکت بازاریابی آنلاین که در خدمات خاص متخصص است، می‌تواند بازی را تغییر دهد، اگر این حوزه‌های خاص برای مخاطبان هدف بریت،ا و تلاش‌های بازاریابی کلی شما مهم باشد.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ مطمئناً مجهز به ابزارها و تخصص خاصی هستند که ممکن است تیم داخلی شما نداشته باشد. این به کشف بینش‌های ارزشمند و تدوین استراتژی‌هایی تبدیل می‌شود که نمی‌تو،د به تنهایی آن‌ها را بسازید. چه نیاز به راه‌اندازی SERP داشته باشید یا یک حضور در رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنید که تأثیرگذار باشد، فرض می‌کنیم دیگر نمی‌د،د چرا باید یک آژانس بازاریابی دیجیتال استخدام کنید. آژانس من، می تواند سلاح مخفی شما برای موفقیت در بازاریابی آنلاین باشد، و در اینجا نکات ما برای انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال من، برای ،ب و کار شما وجود دارد!

چگونه آژانس دیجیتال مارکتینگ کامل خود را پیدا کنید

چه صاحب یک ،ب و کار مستقر در بریت،ا یا سایر نقاط جهان باشید، انتخاب آژانس بازاریابی اینترنتی من، کلید موفقیت ،ب و کار آنلاین شما است. در اینجا راهنمای سریعی برای یافتن آژانسی است که با اه، شما مطابقت دارد.

نیازهای بازاریابی خود را تعیین کنید

قبل از شروع جستجوی خود برای یک آژانس بازاریابی آنلاین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که نیازهای بازاریابی خود را درک کنید. آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ، افزایش فروش یا همه موارد فوق هستید؟ فرض کنید تجارت شما بازار ایالات متحده را هدف قرار داده است. بنابراین، شما باید یک آژانس بازاریابی اینترنتی پیدا کنید که با رفتار مصرف کنندگان آمریکایی و روندهای آنلاین آشنا باشد. این آژانس می‌تواند برنامه‌های بازاریابی ایجاد کند که مستقیماً با مخاطبان هدف شما صحبت کند، و مطمئن شود که پیام شما به همه یادداشت‌های درست رسیده است.

دانستن آنچه می خواهید به دست آورید به شما کمک می کند آژانسی را پیدا کنید که در خدمات خاصی که نیاز دارید متخصص باشد. درک واضح نیازهای شما فرآیند جستجو را ساده می کند و استراتژی های شخصی سازی شده آژانس را تضمین می کند.

شما همچنین باید ردپای دیجیتال خود را ارزیابی کنید. ممکن است بپرسید چرا این مهم است. زیرا این به شما کمک می کند تا تصویر واضح تری از اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند به دست آورید. به ،وان مثال، اگر بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تعامل را به خود جلب می کند اما وب سایت شما در حال تبدیل نیست، ممکن است به آژانسی نیاز داشته باشید که در بهینه سازی نرخ تبدیل و سئو تخصص داشته باشد تا آژانسی که فقط بر رسانه های اجتماعی تمرکز کند.

هنگامی که ممیزی کامل شد، گام بعدی این است که نیازهای خود را روشن کنید. اگر متوجه شدید که آگاهی از برند شما به اندازه دلخواه شما نیست، ممکن است به دنبال آژانسی باشید که سابقه اثبات شده ای در ارتقای حضور آنلاین خود از طریق بازاریابی محتوای هدفمند و کمپین های جامع برندسازی داشته باشد. یا اگر مخاطبان هدف شما با ایمیل‌های شما درگیر نیستند، ممکن است آژانسی با ایده‌ها و استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی نوآورانه چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

به دنبال تجربه و تخصص باشید

هنگام انتخاب یک شرکت بازاریابی باید به دنبال تجربه و تخصص باشید. آژانسی با سابقه ثابت شده در صنعت شما رفتار بازار و مشتری را درک می کند و احتمال دستیابی به نتایج را افزایش می دهد. از آژانس‌های بالقوه درباره سبد آژانس بازاریابی دیجیتال آنها و تجربه آن‌ها با شرکت‌ها یا ،ب‌وکارهای مشابه شما بپرسید.

همچنین می تو،د بررسی کنید که آیا آژانس با جوایز صنعت شناخته شده است یا خیر. این جوایز شواهد قوی از توانایی آژانس در ارائه نتایج هستند و اغلب نشان دهنده سطح بالایی از برتری هستند.

همانطور که می د،د، دنیای دیجیتال به م،ای واقعی کلمه هر روز تغییر می کند، به این م،ی که استراتژی های دیروز ممکن است امروز کارایی نداشته باشند. بنابراین، توصیه می کنیم از آژانس های بالقوه در مورد رویکرد آنها برای بهبود مستمر سوال کنید. ممکن است بپرسید: “آیا می تو،د یک روند اخیر را که در استراتژی های خود گنجانده اید، توصیف کنید؟”

ابزارها و تکنیک های آنها را ارزیابی کنید

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در لبه تکنولوژی و ابزارها باقی می مانند. فقط حرف آنها را قبول نکنید. از آنها بپرسید که چگونه از ابزارهایی مانند پلتفرم های تحلیلی پیشرفته و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند. این سلاح‌های فناوری می‌توانند کمپین‌های شما را بهبود ببخشند، بنابراین مطمئن شوید شرکتی که انتخاب می‌کنید می‌داند چگونه از آنها به طور مؤثر استفاده کند.

توصیه ما به شما این است که بد،د فناوری های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی یا سیستم های CRM فقط چیزهایی نیستند که به راحتی به دست می آیند. این فناوری‌ها ضروری هستند – منظورم این است که امروز چه ،ی از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره نمی‌برد؟ – دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری حتماً بپرسید که چگونه آنها این تکنیک ها را در استراتژی های خود گنجانده اند و چگونه به مزایایی برای نیازها و اه، بازاریابی خاص شما تبدیل می شوند.

فرهنگ و ارتباطات را در نظر بگیرید

پیدا ، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فقط در مورد مهارت ها و خدمات نیست. تن، فرهنگی خوب بین ،ب و کار شما و آژانس به همان اندازه – اگر نه بیشتر – از بقیه این لیست مهم است. اصولاً باید با هم تعامل داشته باشید! این به این م،ی است که س، آنها باید با ارزش های شرکت شما هماهنگ باشد و ارتباطات باید صاف و منظم باشد. شما باید ارزش ها، ماموریت و محیط کاری آنها را ارزیابی کنید تا ببینید آیا آنها با اخلاق شرکت شما مطابقت دارند یا خیر. اگر شما و شرکت دیجیتال مارکتینگ تان در یک طول موج هستید، کار با هم به ،وان یک تیم آسان تر است. این بررسی سرزندگی می تواند اعتماد ایجاد کند، ارتباطات را به طور جدی تقویت کند، و مطمئن شود که همه در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، ی،ان هستند. برای درک فرهنگ آنها، وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید آنها چگونه در مورد آنچه به آن اعتقاد دارند صحبت می کنند، رسانه های اجتماعی خود را مرور می کنند یا حتی مستقیماً از آنها در مورد پویایی تیم خود و نحوه رفتار آنها با مشتریان خود سؤال می کنند. هر چه چیزها روانتر جریان داشته باشند، نتایج بهتری حاصل می شود.

نظرات مشتریان و مطالعات موردی را بررسی کنید

هنگامی که انتخاب خود را برای یک شرکت بازاریابی دیجیتال محدود می کنید، معدن طلای بینش ارائه شده توسط توصیفات مشتری و مطالعات موردی را نادیده نگیرید. این منابع به شما کمک می کند بفهمید که آژانس چه کاری می تواند انجام دهد و چگونه با اه، شما همسو می شود. هنگام خواندن توصیفات، به دنبال نتایج قابل اندازه گیری باشید – مانند افزایش در تعامل یا نرخ تبدیل – که منع، کننده آنچه شما امیدوارید به دست آورید. به همین ترتیب، مطالعات موردی استراتژی‌های مورد استفاده و نتایج تضمین‌شده را به تفصیل شرح می‌دهند و تصویر واضحی از قابلیت‌ها و رویکرد آژانس به شما ارائه می‌دهند. همچنین ایده خوبی است که با برقراری تماس با مشتریان فعلی یا سابق آژانس، این تحقیق را یک قدم جلوتر ببرید. این ارتباط مستقیم می‌تواند نگاهی عمیق‌تر به نقاط قوت و ضعف آژانس ارائه دهد و گزارشی دست اول از کار ، با آن‌ها را ارائه دهد.

سوالات اساسی که هنگام استخدام یک آژانس بازاریابی دیجیتال باید پرسید

سوالات اساسی که باید هنگام استخدام یک آژانس بازاریابی دیجیتال بپرسید

برای کمک به خلاصه ، موارد فوق و اطمینان از تصمیم گیری آگاهانه، در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که می تو،د از آژانس خود بپرسید:

تجربه شما با شرکت های حوزه من چیست؟

این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا آژانس سابقه موفقیت در ،ب و کارهای مشابه شما را دارد، که می تواند بر موفقیت تلاش های بازاریابی شما تأثیر زیادی بگذارد. پاسخ آنها به شما حسی از دانش و تجربه خاص بخش آنها را می دهد – که برای تدوین استراتژی های هدفمند مهم است.

چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید و از کمپین ها گزارش می دهید؟

دانستن چگونگی اندازه گیری موفقیت و مهم ترین KPI آژانس سوالی است که آژانس بازاریابی دیجیتال شما باید بپرسد. این شفافیت تضمین می‌کند که هر دوی شما در مورد «برنده شدن» در یک صفحه هستید. همچنین نشان می دهد که آنها در مورد پاسخگویی و بهبود خود جدی هستند.

چه ،ی حساب من را مدیریت خواهد کرد و هر چند وقت یکبار می تو،م ارتباط برقرار کنیم؟

دانستن اینکه فرد مورد علاقه شما در آژانس کیست و هر چند وقت یکبار شما را به‌روزرس، می‌کند، قو،ن اساسی برای برقراری ارتباط را تعیین می‌کند و شما را در کمپین‌های خود نگه می‌دارد.

آیا می تو،د مطالعات موردی یا نمونه هایی از کمپین های موفق را به اشتراک بگذارید؟

فراموش نکنید که در مورد کتاب لاف زدن آنها – مطالعات موردی بپرسید! دیدن نمونه های واقعی از پیروزی های گذشته آنها به شما کمک می کند تا نگاهی به مهارت های آنها بیندازید. این داستان های موفقیت می تواند به شما نشان دهد که تفکر استراتژیک آنها چقدر عمیق است و چقدر می توانند خلاق باشند.

شرایط پرداخت شما چیست و آیا قراردادهای بلندمدتی وجود دارد؟

قبل از امضای روی خط نقطه چین، مطمئن شوید که جزئیات هزینه و جزئیات قرارداد را درک کرده اید. به این ترتیب، هیچ کارمزد پنه، وجود نخواهد داشت و خواهید دانست که همه چیز با بودجه شما و آنچه انتظار دارید مطابقت دارد.

نتیجه

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ من، چیزی بیش از یک قرارداد قراردادی است. این تصمیم مستحق همان سطح مراقبت و توجه است که انتصاب یک رهبر داخلی. آژانسی که انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر مسیر شغلی شما خواهد داشت.

هنگامی که جستجوی آژانس خود را تمام کردید، به خاطر داشته باشید که یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب به ،وان توسعه دهنده تیم شما عمل می کند. آنها تجربه، نوآوری و راه حل های فعال را برای کمک به شما در دستیابی به اه، فعلی و آینده خود به ارمغان می آورند. با یک تفکر استراتژیک به این تصمیم نزدیک شوید. برای ارزیابی دقیق هر نامزد وقت بگذارید. آژانس های بالقوه را بر اساس توانایی آنها در ارائه بینش های سفارشی، تعهد آنها به جلوتر ماندن از روندهای صنعت و سابقه مشارکت موفق آنها ارزیابی کنید.

با دنبال ، این مراحل و پرسیدن سوالات درست، می تو،د آژانسی را پیدا کنید که نه تنها نیازهای شما را برآورده می کند، بلکه ،ب و کار شما را به سمت موفقیت دیجیتالی بیشتر هدایت می کند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-c،ose-a-di،al-marketing-agency/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب