چگونه شرکت ها از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند

نمونه دیگری از استفاده از هوش مصنوعی در کمپین های تبلیغاتی دیجیتال توسط کوکاکولا. این برند از هوش مصنوعی برای تولید لوگو، متن و روایت در تبلیغات به صورت خودکار استفاده می کند.

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال به داده ها نیاز دارد تا مسئولیت های خود را برای شرکت ها در چارچوب مدل های ایجاد شده توسط الگوریتم ها انجام دهد. ماده اولیه الگوریتم ها و مدل های هوش مصنوعی داده ها است. به همین دلیل است که جمع آوری داده ها یک موضوع داغ در دنیای تجارت امروز است.

مدیریت ارتباط با مشتری، همچنین به ،وان CRM شناخته می شود، یک استراتژی تجاری است که با فیلتر ، اطلاعات معتبر و به حدا،ر رساندن مجموعه اطلاعات کاربر، با رویکرد مشتری محور سازگار می شود. این یک استراتژی عالی مبتنی بر هوش مصنوعی برای به دست آوردن بینش دقیق است.

بازاریابی دیجیتال هوش مصنوعی با بازاریابی مصنوعی از نظر محدود ، بیشتر قصد و درک کاربران همراه خواهد بود. بازاریابی عصبی که در مورد بررسی واکنش مغز به عوامل خارجی و سپس ایجاد داده های بیشتر کاربر محور است، یکی از من، ترین نمونه های این موضوع است.

بازاریابی هوش مصنوعی کاملاً بر داده ها، تجزیه و تحلیل ها و تحقیقات کاملاً منطبق است. ،یب هوش مصنوعی با بازاریابی دیجیتال در حال حاضر یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای معجزه ، در مورد جذب سرنخ برای استراتژی‌های بازاریابی است.

اما، کاربرد دقیق هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ چیست و برندها چگونه از آن استفاده می کنند؟ بیایید به پاسخ‌ها نگاهی عمیق بیندازیم و ببینیم هوش مصنوعی چگونه در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود!

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال چیست؟

توسعه هوش مصنوعی به ،ب‌وکارها و برندها در بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند تا جایگزین‌های مختلفی در راه‌ها و روش‌های ارتباط با مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. در دیجیتال مارکتینگ، می توان با جمع آوری داده های مربوط به مشتریان، مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف با فناوری های هوش مصنوعی، بازاریابی مخاطب محور را انجام داد.

بدون شک یکی از زمینه هایی که مطالعات هوش مصنوعی با موفقیت ادغام می شود، تبلیغات دیجیتال است. برای بهترین تجربه ممکن، برندهای بزرگی مانند فیس بوک و گوگل از هوش مصنوعی در پلتفرم های تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

بازاریابان بیشتر به استفاده از هوش مصنوعی برای انطباق با الگوریتم های موتورهای جستجو وابسته شده اند. سئو نیازهای بی شماری را از نظر فنی و م،ایی پوشش می دهد. استفاده از هوش مصنوعی در سئو رتبه بندی صفحه وب شما را بهبود می بخشد و امکان استراتژی های تطبیقی ​​بیشتر و توسعه محتوای بهتر را برای ،ب و کار شما فراهم می کند.

هوش مصنوعی با ایجاد امکان ارتباط با بازدیدکنندگان در وب سایت هایی با محتوای مرتبط تر، بازاریابی محتوا را تقویت می کند. تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی این فرآیند را تسریع می‌کند و بازاریابان محتوا می‌توانند محتوای دیجیتال بیشتری تولید کنند. توصیه می کنیم ابزارهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Writesonic، Jasper.ai یا حتی ChatGPT را امتحان کنید تا مشخص کنید آیا هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا من، است یا خیر. هنگامی که مناطقی را که می تو،د از آن بهره مند شوید را شناسایی کردید، می تو،د از هوش مصنوعی برای ایجاد انواع مختلف محتوا از جمله پست های وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی، اسکریپت های ویدئویی و کپی های تبلیغاتی استفاده کنید.

همانطور که در این ویدئو توضیح داده شد، نتفلی، با کمک هوش مصنوعی یک صفحه اصلی منحصر به فرد برای هر کاربر ایجاد می کند تا علاقه کاربر را حفظ کند و آنها را به ادامه تماشا تشویق کند.

آینده هوش مصنوعی در بازاریابی چیست؟

حجم داده های تولید شده در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است. این یک متا برای فروش و ،ید، مالکیت و محافظت است. راه حل چالش مدیریت و تجزیه و تحلیل این داده های بزرگ در فناوری های هوش مصنوعی نهفته است تا شرکت ها بتوانند از آن برای بهبود عملکرد بازاریابی خود بهره مند شوند.

چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال استفاده می شود؟

اطلاعات کاربر مانند سن، ،ت، مناطق مورد علاقه و مکان را تجزیه و تحلیل می کند و تبلیغات خود را به افراد یا مخاطب، که ،ب و کار مرتبط هستند نشان می دهد. این منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر از تبلیغات می شود.

مزیت دیگر این است که می تواند خدمات 24/7 ارائه دهد. در نتیجه می تو،د ارتباط بدون وقفه با مشتریان خود برقرار کنید. این به شما کمک می کند یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید که چنین خدماتی را ارائه نمی دهند. علاوه بر این، اگر شرکت شما در خارج از کشور عملیات انجام می دهد، به لطف گزینه های زب، مختلف و بدون توجه به مناطق زم،، ارتباط شما با مشتریان شما بدون وقفه ادامه می یابد.

به ،وان مثال، ویژگی جستجوی نتفلی، به کاربران امکان می دهد با بیان ترجیحات سرگرمی خود از طریق عبارت های جستجو، ویدیوهای جدید را کشف کنند. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از این جستجوها، هوش مصنوعی یک صفحه اصلی شخصی ایجاد می‌کند که محتوای مرتبط با کاربر را پیشنهاد می‌کند.

هوش مصنوعی تاثیر خود را بر بازاریابی محتوا نیز افزایش می دهد. به خصوص هدف گیری مخاطب با هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال ساده تر می شود. این موفقیت به لطف استنباط هایی است که هوش مصنوعی بر اساس رفتار و عادات کاربر انجام می دهد. با استفاده از چنین بینش‌هایی، بازاریابان به طور مؤثرتری به کاربران دسترسی پیدا می‌کنند، مشتریان بالقوه بیشتری به دست می‌آورند و تحولات دیجیتالی را درک می‌کنند.

طبق تحقیقات HubS،بیش از نیمی از بازاریابان می‌گویند که رتبه‌بندی کلمات کلیدی و ترافیک ارگ،ک، راه‌های اصلی بازاریابان برای سنجش عملکرد استراتژی‌های سئوی خود هستند. با هیاهوی اخیری که هوش مصنوعی ایجاد کرده است، بسیاری از شرکت ها بر روی اعمال نفوذ سئوی خود با کمک هوش مصنوعی تمرکز ،د. مثلا، STACK Media از هوش مصنوعی استفاده کرد برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا، تجزیه و تحلیل قابلیت مشاهده این کلمات کلیدی در SERP ها و انجام تحقیقات رقابتی برای شناسایی مضامین و ساختارهای محتوای موفق.

تجربه کاربری (UX)

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال با خودکار ، بسیاری از وظایف بازاریابی و بهبود فرآیندها، شرکت ها را توانمند می کند. این به بازاریابان کمک می کند تا در زمان انجام کارهایی که انجام آنها به صورت دستی در یک بازه زم، معقول دشوار یا حتی غیرممکن است، صرفه جویی کنند.

S،ify یکی از شرکت هایی است که از ابزارهای CRM مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند. انتخاب آن این است که با آن همراه شود نیروی فروش برای افزایش تعامل با حساب خود و ایجاد سفرهای متمایز مصرف کننده علاوه بر ارائه یک سیستم پشتیب، همه کانالی برای کاربران برای برآورده ، نیازهای آنها در سریع ترین زمان ممکن.

برنامه های چت بات

فراتر از شناسایی مخاطبان هدف و تجزیه و تحلیل رفتار آنها، هوش مصنوعی قهرمان مخفی استراتژی های بازاریابی دنیای دیجیتال برای دسترسی به آنها با محتوای شخصی سازی شده در زمان واقعی است. و اگر به دنبال فرصت هایی برای تبدیل این ابرقهرمان به یک بازیگر کلیدی در استراتژی بازاریابی خود هستید، می تو،م شما را از اتلاف وقت برای شکار از طریق آژانس ها نجات دهیم. در اینجا منتخبی از آژانس‌های بازاریابی دیجیتال برتر در بریت،ا وجود دارد که آماده است تا استراتژی بازاریابی شما را با کمک هوش مصنوعی بهبود بخشد و بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-companies-are-using-ai-in-di،al-marketing/

چنین ابزارهایی به شرکت ها این امکان را می دهد که یک استراتژی بازاریابی موثر مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش سرنخ ها و تبدیل ها ایجاد کنند. بازاریابان از طریق این داده ها نیازهای مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل می کنند و برای افزایش فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنند. به این ترتیب، هوش مصنوعی و CRM به تغییر دنیای بازاریابی دیجیتال کمک می کنند.

هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر بازار فعلی دارد. با این حال، مردم معمولاً موافق هستند که این تازه آغاز راه است. با توجه به روزهایی که هوش مصنوعی مانند یک انسان فکر، تجزیه و تحلیل و سازگاری می‌کرد، می‌تو،م توافق کنیم که هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.

بازاریابی مدرن نیاز به توجه زیادی به تجربه کاربر دارد، تجربه ای که تا حد زیادی توسط فناوری ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مدیریت می شود. با این حال، یک UX به خوبی تثبیت شده هنوز برای بهترین نتایج به مداخله انس، نیاز دارد. اگرچه هوش مصنوعی در حال حاضر در حال حل مشکلات بهینه سازی خاصی برای محتوای مختلف است، اما به نظر نمی رسد که آماده ایفای نقش انسان ها باشد.

نستله یکی از شرکت های فوق الذکر است که از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا بهره می برد. این برند از فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تولید محتوای شخصی‌سازی شده برای بخش‌های مختلف مخاطب استفاده می‌کند و در نتیجه تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را افزایش می‌دهد و در نتیجه فروش را افزایش می‌دهد.

سئو

هوش مصنوعی می تواند داده های بزرگ را در زمان واقعی با طراحی از پیش تعیین شده ارزیابی و پردازش کند. به این ترتیب، بازاریابان قادر خواهند بود با دیدن کل تصویر، استراتژی های بازاریابی رقابتی ایجاد کنند. فن‌آوری‌های هوش مصنوعی و شاخه‌هایی مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) نقش فعالی در بازاریابی دیجیتال در پیشنهادات محتوای شخصی‌سازی شده، بازاریابی ایمیلی، بهبود خدمات مشتری، پشتیب، از مشتری در زمان واقعی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دارند.

هوش مصنوعی به بازاریابان اجازه می دهد تا ،یبی از ،اصر هوش را با دست انسان ایجاد کنند. استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال، به موازات انگیزه اصلی پیشرفت های تکنولوژیکی مبتنی بر هوش مصنوعی، فرآیندها را تسهیل و بهبود می بخشد.

هوش مصنوعی بیش از اتوماسیون یا سایر ابزارهای دیجیتال ساده، از ذهن انسان برای تصمیم گیری و عملکرد تقلید می کند. در نتیجه، به تیم های بازاریابی کمک می کند تا برنامه ها و گردش کار بازاریابی موثری ایجاد کنند.

بیایید نمونه ای از شرکتی را ببینیم که خدمات مشتری را با چت بات ارائه می کند:

با پیشرفت در تعریف م،ایی، مانند فرآیندهای زب، هوش مصنوعی و تطبیق سؤالات پرسیده شده با موضوعات مرتبط، برنامه های چت بات شروع به ارائه مزایای بسیاری برای بهبود تجربه مشتری و خدمات مشتری کرده اند. به ،وان مثال، در حالی که نمایندگان مشتریان با یک فرد سر و کار دارند، چت بات ها می توانند همزمان با بسیاری از مشتریان سروکار داشته باشند.

علاوه بر این، الگوریتم‌های UX که ما را برای تمام اقدامات ما دنبال می‌کنند، هر لحظه با حرکات کاربر به یادگیری ادامه می‌دهند. آن‌ها پیگیر این هستند که ما از چه محتوا و چگونه و چه زم، به شدت از آنها استفاده می‌کنیم. آنها ما را به قدری شخصی می شناسند که می توانند حدس بزنند ترجیحات ما چیست. زم، که داده های مشتریان در چنین خدماتی با هوش مصنوعی ،یب می شوند، برای هر کاربر به محصولی مجزا تبدیل می شوند. در نتیجه، آنها تجربه منحصر به فردی را برای هر عضو فراهم می کنند.

مزایای هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتال، زم، که به درستی اعمال شود، بیشمار است. پشتیب، از هوش مصنوعی در حین اجرای کمپین های تبلیغاتی باعث افزایش نتایج کارآمد از تلاش های شما می شود و نرخ تبدیل بالایی را در کمپین های شما فراهم می کند.

بازاریابی محتوا

در ،یب با CRM و هوش مصنوعی، شرکت‌ها اکنون می‌توانند اطلاعات رفتاری مصرف‌کننده مانند محصولات یا خدماتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، مقدار ایده‌آل برای محصولات و موارد دیگر را درک کنند. علاوه بر این، ابزارهای CRM مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به داده‌های بازاریابی خود دسترسی داشته باشند 95 درصد سریعتر.

بازار جه، هوش مصنوعی ،ن زده می شود 433 میلیارد دلار فروش داشته باشد از سال 2020 تا 2023. انتظار می‌رود بازاریابی هوش مصنوعی در سال‌های آینده با درآمد بیش از نیم تریلیون دلار تا سال 2023 برفی شود.

ربات چت با امکان دادن به کاربران برای دریافت آسان اطلاعات مربوط به موجودی ها و هزینه ها و تنظیم اعلان های سفارشی، مدیریت امور مالی را بصری تر و کاربرپسندتر کرده است. این تنها یک نمونه از چگونگی تغییر ربات‌های چت و هوش مصنوعی در صنعت مالی و افزایش تجربه مشتری است.

کمپین های تبلیغاتی دیجیتال

بیایید به برخی از جنبه های کلیدی که در آن هوش مصنوعی در چشم انداز بازاریابی دیجیتال استفاده می شود نگاه کنیم:

مدیریت ارتباط با مشتری

هوش مصنوعی راه‌حل‌هایی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا در تبلیغات خود مؤثرتر باشند و هزینه‌های تبلیغاتی مهمی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، تبلیغات دیجیتالی هوش مصنوعی با محتوای من،، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا در زمان من، و در محیط من، به مخاطبان هدف خود دست یابند.

هوش مصنوعی برای طراحی UX همچنان مغز و خلاقیت انسان را با راه حل های عملی دنیای مجازی در هم می آمیزد. این حوزه رو به رشد می تواند با تسهیل فرآیند فنی از تولید ایده های جدید حمایت کند. با کمک هوش مصنوعی، تیم‌های بازاریابی می‌توانند زمان بیشتری را برای مهارت‌های مبتنی بر انسان اختصاص دهند زیرا روند درخواست را تسریع می‌کنند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب