چگونه مشتریان را برای آینده ردیابی وب سایت آماده کنیم


گوگل آنالیتی، 4، که بیشتر به ،وان GA4 شناخته می شود، جایگزین گوگل برای Universal Analytics است. UA در جولای سال آینده غروب می کند و پس از آن جمع آوری داده ها را متوقف می کند.

دوست داشته باشید یا نخواهید، GA4 به زودی تنها گزینه ما برای جمع آوری داده های کاربر خواهد بود – اما چرا در وهله اول Universal Analytics را تعطیل کنید؟

چرا گوگل ما را مجبور به ارتقاء به GA4 می کند؟

در چند سال گذشته، مردم به طور فزاینده ای از داده های خود و آنچه شرکت ها با آن انجام می دهند آگاه شده اند.

اگرچه قو،نی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) وضع شده است، اما مردم همچنان نگران داده های خود و نحوه استفاده از آن هستند – افزایش سرویس های VPN که مرورهای خصوصی و غیرقابل ردیابی را تبلیغ می کنند، این نگر، را تأیید می کند.

گوگل اعلام کرده است که سال آینده نیز مانند فایرفا، و سافاری، کوکی های شخص ثالث را حذف خواهد کرد. این بدان م،است که بیش از 80 درصد از ترافیک مرورگر شامل کوکی های شخص ثالث نمی شود و UA قادر به ردیابی دقیق آنها نخواهد بود.

Google شناسه ایجاد نمی کند برای دنبال ، افراد در هنگام مرور اینترنت.

GA4 طوری طراحی شده است که بدون استفاده از کوکی کار کند. در واقع، GA4 می تواند از یادگیری ماشینی برای جبران هرگونه از دست دادن داده استفاده کند. طی یک آزمایش 6 روزه در سال 2021، GA4 توانست 70 درصد از سفرهای کاربر را بازیابی کند. با تلاش گوگل برای بهبود GA4، دقت آن بهبود خواهد یافت.

این تغییرات کوکی شخص ثالث تأثیر بسیار زیادی بر نحوه عملکرد تبلیغات در آینده خواهد داشت – انتظار می رود توانایی بازاریابی مجدد برای بازدیدکنندگان سایت به طور قابل توجهی تغییر کند.

GA4 چه تفاوتی با Universal Analytics دارد؟

اگرچه تفاوت‌های زیادی بین UA و GA4 وجود دارد، بزرگترین تفاوت در استفاده از GA4 و عملکرد آن، ردیابی رویداد آن است.

هر ،ی که از UA استفاده کرده باشد با ردیابی جلسات بازدید کننده آشنا است. یک جلسه زم، شروع می شود که یک بازدیدکننده وارد سایت شما می شود و اگر سایت را ، کند، جلسه بعد از 30 دقیقه از بین می رود یا اگر زمان از نیمه شب گذشته باشد پایان می یابد. اگر بازدیدکننده پس از 30 دقیقه فعالیت خود را در صورت بازگشت از طریق یک کمپین دیگر، از سر بگیرد، جلسه جدیدی آغاز خواهد شد.

از آنجایی که GA4 از رویدادها به جای جلسات استفاده می‌کند، پس هر بار که شخصی از آن بازدید می‌کند، بدون توجه به بازه‌های زم، یا زمان بین جلسات، یک رویداد نمایش صفحه فعال می‌شود.

در طول یک جلسه، کاربر شما ممکن است بر روی دکمه‌های خاصی کلیک کند، به صفحات مختلف دسترسی پیدا کند، فرم‌ها را پر کند، و غیره. اینها رویدادها هستند و حدا،ر 30 مورد از آنها را می‌توان به تبدیل تبدیل کرد که جایگزین اه،ی است که UA استفاده می‌کند.

بدون ردیابی جلسه، بسیاری از گزارش های خارج از جعبه موجود در UA در GA4 وجود نخواهند داشت. برای جایگزینی این گزارش‌های استاندارد، GA4 به شما اجازه می‌دهد تا گزارش‌های سفارشی‌سازی شده ایجاد کنید. برای مثال، با استفاده از Explorations، می‌تو،د یک قیف یا جلسه فروش بر اساس رویدادها ایجاد کنید که سپس می‌تو،د از آن برای مقایسه سفرهای کاربران مختلف استفاده کنید.

این تغییر، راه‌اندازی رویدادها و مخاطبان را بسیار مهم می‌کند، زیرا از آنها برای ایجاد تصویری از نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایت و مشکلاتی که ممکن است در ایجاد تبدیل‌ها وجود داشته باشد، استفاده می‌شود.

به ،وان مثال، یک سایت تجارت الکترونیک باید از چندین رویداد مانند ‘session_s،’، ‘view_،uc’t، ‘add_to_cart’ و ‘purchase’ برای ایجاد یک تصویر کامل استفاده کند. از بین این رویدادها، “،ید” ممکن است تنها موردی باشد که به ،وان تبدیل ردیابی می شود.

این راه‌اندازی جدید به این م،ی است که یک حساب GA4 رویدادهای بسیار بیشتری نسبت به یک حساب UA خواهد داشت.

در نهایت، شایان ذکر است که GA4 تنها به یک ملک در هر سایت اجازه می دهد. این بدان م،ی است که اگر حساب خود را به درستی تنظیم کنید، نمی تو،د یک ویژگی جدید را برای شروع مجدد باز کنید. بنابراین، بسیار مهم است که دارایی آزمایشی خود را تنظیم کنید و قبل از انتقال به ملک زنده خود، آن را به طور کامل اجرا کنید.

تمایز چه کاری انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان خود یک انتقال آرام به GA4 را تجربه می کنند

خیلی قبل از جولای 2022، فرق – تمیز – تشخیص برای همه مشتریان خود حساب های آزمایشی ایجاد کنید تا به آنها فرصتی دهید تا با GA4 و ویژگی های در دسترس آنها آشنا شوند. این بدان م،است که مشتریان آنها یک سال کامل از داده های تاریخی UA برای مقایسه سال به سال قبل از خاموش شدن UA در 1 ژوئیه 2023 دارند.

آنها با مشتریان خود برای ایجاد و اجرای یک استراتژی اندازه گیری کار می کنند که به این م،ی است که انتقال به GA4 تا حد امکان روان خواهد بود و آنها را برای جمع آوری داده های موفق و دقیق در آینده تنظیم می کند.

برخی از مشتریان آنها سایت های جدیدی را درست پس از انتقال به GA4 راه اندازی خواهند کرد. بنابراین Distinction با ایجاد یک حساب GA4 اولیه که برخی از داده ها را جمع آوری می کند، اما حداقل ویژگی ها را دارد، به این امر کمک می کند تا بتوانند پس از راه اندازی سایت، برای تکمیل ویژگی وب سایت جدید خود وقت بگذارند.

چک لیست GA4 شما

جولای 2023 ممکن است دور از انتظار به نظر برسد، اما سازمان‌ها باید همین الان اقدام کنند یا خطر از دست دادن مقایسه داده‌های سال به سال را که کلید شناسایی روندهای بازار هستند و همچنین زمینه بهتری را در مورد نحوه عملکرد نسبی وب‌سایت شما ارائه می‌دهند، از دست بدهند. به عملکرد گذشته با انجام مراحل زیر، این خطر را تا حد امکان کاهش خواهید داد.

در اسرع وقت یک حساب آزمایشی GA4 راه اندازی کنید

ممکن است به نظر برسد که زمان زیادی برای آماده شدن برای سوئیچ دارید، اما GA4 به زمان و تلاش نیاز دارد تا به درستی راه اندازی شود. اکنون یک حساب آزمایشی راه اندازی کنید و به رابط کاربری جدید عادت کنید. قبل از انتقال به یک حساب کاربری زنده، با رویدادها کار کنید تا کاملاً مطمئن شوید که همه چیز همانطور که انتظار می رود کار می کند.

به یاد داشته باشید، GA4 تنها به یک ویژگی در هر سایت اجازه می‌دهد، شما نمی‌تو،د این راه‌اندازی را عجله کنید یا خطاهایی در حساب کاربری زنده خود داشته باشید زیرا این خطاها روی داده‌های محدود شما تأثیر می‌گذارد.

یک استراتژی اندازه گیری ایجاد کنید

شما باید در نظر بگیرید که چگونه بازدیدکنندگان خود را از طریق رویدادها ردیابی خواهید کرد. رویدادهایی که انتخاب می‌کنید می‌توانند سفرهای کاربر بسیار متفاوتی را ترسیم کنند و باید مطابق با نیازهای ،ب‌وکار شما تنظیم شوند. همچنین باید هر گونه گزارش سفارشی را تنظیم کنید.

حساب GA4 خود را در کنار UA اجرا کنید

در حال حاضر، تنها راه برای انتقال داده های UA خود به GA4، دریافت یک حساب پولی با Analytics 360 است که بسته به اندازه سایت شما، ممکن است بیش از 100000 پوند هزینه داشته باشد.

برای اطمینان از انتقال روان بدون پرداخت هزینه برای انتقال داده های UA، باید در اسرع وقت GA4 را راه اندازی کنید و آن را در کنار UA اجرا کنید. وقتی UA غروب آفتاب است، حداقل یک سال داده برای شروع خواهید داشت.

بررسی کنید که ردیابی فعلی شما با GA4 ادغام شود

از سایر ارائه دهندگان ردیابی خود بپرسید که چگونه با GA4 سازگار می شوند. مراقب ،، باشید که سعی می کنند این سوال را کنار بگذارند، شما نمی خواهید با کاهش ردیابی باقی بم،د.

تست، تست، تست و بررسی

تنظیمات GA4 خود را تست کنید و قبل از انتقال آن به یک ملک زنده، آن را به طور کامل اجرا کنید. به یاد داشته باشید که شما فقط یک ویژگی برای سایت خود و یک فرصت برای انجام صحیح این انتقال خواهید داشت، بنابراین تا زم، که همه چیز را آزمایش نکرده اید و مطمئن نیستید که این تنظیماتی است که می خواهید برای آینده قابل پیش بینی با آن زندگی کنید، حرکت نکنید.

داده های UA خود را صادر کنید

اگرچه گوگل صراحتاً نگفته است که داده‌های UA را حذف خواهند کرد، اما نکاتی وجود دارد که آنها برای همیشه اطلاعات شما را ذخیره نمی‌کنند.

توصیه می کنند دانلود داده های UA شما ظرف شش ماه پس از تغییر.



منبع: https://di،alagencynetwork.com/google-،ytics-،w-to-prepare-clients-for-the-future-of-website-tracking/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب