چگونه پپسی از رقبا جلوتر می ماند

علاوه بر تایید افراد مشهور، پپسی همچنین از انواع رویدادهای ورزشی و فرهنگی دیگر حمایت می کند که به شرکت کمک می کند تا برند خود را با تجربیات مثبت مرتبط کند. با این همکاری‌ها، پپسی به ،وان حامی اصلی رویدادهای ورزشی مشهور مانند Super Bowl، NBA و لیگ قهرمانان اروپا، ارتباط مهمی بین برندها و رویدادهای ورزشی ایجاد کرده است.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به استراتژی بازاریابی پپسی، از جمله تاریخچه، مخاطبان هدف، استراتژی‌های تبلیغاتی، کمپین‌های بازاریابی تجربی و موارد دیگر خواهیم داشت. بیایید درست شیرجه بزنیم!

تاریخچه پپسی

و در نهایت، در حالی که هر دو شرکت دارای هویت برند قوی هستند، پپسی خود را به ،وان یک نام تجاری جوان تر و نوآورتر معرفی کرده است، در حالی که کوکاکولا بر تاریخ و سنت طول، خود تأکید کرده است. هر دو برند بدون شک بازیگران اصلی صنعت FMCG هستند و دائماً در حال نوآوری برای حفظ رقابت هستند. اگر می‌خواهید به مشتری، با ارزش بالا دسترسی داشته باشید و آنها را تبدیل کنید، می‌تو،د آژانس‌های بازاریابی FMCG را پیدا کنید تا به شما در دستیابی به اه، شرکتتان کمک کنند.

نتیجه

پپسی که توسط کالب برادهام در سال 1893 با نام “نوشیدنی براد” اختراع شد، در ابتدا در داروخانه او برای تسکین سوء هاضمه فروخته شد. پس از تغییر نام به پپسی کولا در سال 1898، پپسی به سرعت به رقیبی برای کوکاکولا تبدیل شد و در دهه 1930 دومین نوشیدنی غیرالکلی محبوب در جهان بود. در دهه های بعد، پپسی محبوبیت خود ادامه داد و در سال 1965، شرکت پپسی کو تشکیل شد. طی سال‌ها، پپسی طعم‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را برای رقابت در بازار نوشیدنی‌های غیرالکلی تا به امروز معرفی کرده است. اما چگونه پپسی در این بازار پر رقابت به تسلط دست یافت؟ رازهای استراتژی بازاریابی شرکت چیست؟

bugherd-bug-tracking-tool-2023-in-page

استراتژی های بازاریابی پپسی

همه ما می د،م که پپسی سرمایه گذاری قابل توجهی در کمپین های تبلیغاتی به یاد ماندنی و خلاقانه انجام داده است. آنها با چهره های شناخته شده دنیای سرگرمی از جمله مایکل ،ون، بریتنی اسپیرز و کندال جنر همکاری کرده اند. این تاییدیه ها به گسترش مخاطبان پپسی و همچنین بهبود شهرت و وجهه برند کمک می کند. در اینجا یکی از موثرترین کمپین های تبلیغاتی پپسی آمده است:

مایکل ،ون – کمپین نسل پپسی

یکی از ،اصر کلیدی استراتژی بازاریابی پپسی قطعا هویت برند قوی آن است. پپسی به خاطر تصویر سرگرم کننده، جوان و آرزومندش شناخته شده است و از این تصویر برای ارتباط با مصرف کنندگان در سراسر جهان استفاده می کند. برای شما ممکن است ایجاد هویت برند متمایز برای ،ب و کارتان چالش برانگیز باشد و بپرسید که چگونه این کار را به روش پپسی انجام دهید. با این حال، آژانس های بازاریابی می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند.

در زیر نمونه ای از کمپین Gatorade این شرکت با حضور لیونل مسی را مشاهده خواهید کرد:

لیونل مسی x Gatorade | صداهای درونی

PepsiCo طیف گسترده ای از مصرف کنندگان، از جمله بزرگسالان جوان، خانواده ها، افراد آگاه به سلامت و طرفداران ورزش را هدف قرار می دهد. این شرکت کمپین های بازاریابی خود را طوری طراحی می کند که برای بخش های مختلف بازار جذاب باشد و از ت،یم بندی بازار برای هدف قرار دادن گروه های مصرف کننده خاص با پیام های بازاریابی سفارشی استفاده می کند. از آنجایی که برند را قادر می‌سازد تا در بازارهای متعدد فعالیت کند و طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های بازاریابی را به کار گیرد، باید بگوییم که استراتژی هدف‌گیری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به ،وان مثال، این شرکت برند Tropicana خود را برای افرادی که از سلامتی آگاه هستند بازاریابی می کند در حالی که مارک Gatorade خود را برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش بازاریابی می کند.

پپسی که در سراسر جهان شهرت دارد، قطعاً جزء ضروری مجالس و وعده های غذایی مردم است! اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با توجه به موفقیت آشکار این شرکت چگونه شکل گرفت؟ پپسی که به ،وان یک عملیات کوچک در کارولینای شمالی در سال 1893 آغاز شد، به یک پدیده جه، تبدیل شد و در بیش از 200 کشور توزیع شد. پپسی به ،وان یکی از بزرگترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی در جهان، تاثیر قابل توجهی بر صنعت بازاریابی داشته است. استراتژی بازاریابی PepsiCo یکی از راهبردهای بازاریابی است که هر بازاریاب باید به آن توجه کند تا بینش خود را به دست آورد، زیرا سابقه گسترده ای از کمپین های بازاریابی موثر و رویکردهای خلاقانه دارد.

پپسی در ش،ه های اجتماعی نیز فعال است و از این پلتفرم برای ارتباط با مصرف کنندگان و تبلیغ محصولات خود استفاده می کند. این برند در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام طرفداران زیادی دارد و از این پلتفرم ها برای به اشتراک گذاشتن اخبار محصولات خود، برگزاری مسابقات و تعامل با مصرف کنندگان استفاده می کند.

PepsiCo سابقه طول، در کمپین های بازاریابی موفق و استراتژی های نوآورانه دارد که به آن کمک کرده است تا به یکی از بزرگترین شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی در جهان تبدیل شود. پپسی کو از طریق ،یبی از تبلیغات، بازاریابی تجربی و تعامل با رسانه های اجتماعی، توانسته است یک ارتباط عاطفی قوی با مصرف کنندگان ایجاد کند و آگاهی و وفاداری به برند را ایجاد کند. مهمتر از همه، PepsiCo توانسته است با تنظیم استراتژی های بازاریابی خود با فرهنگ ها و ترجیحات محلی، دسترسی و رشد خود را افزایش دهد. مطمئناً هر یک از این ،اصر در موفقیت پپسی به ،وان یک برند جه، نقش دارند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/pepsi-marketing-strategy/

اکانت اینستاگرام پپسی با بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده، همیشه بسیار فعال و جذاب است. این برند تصاویر باکیفیتی را با افرادی که از نوشیدنی لذت می برند و همچنین چهره های آشنا مانند لیندسی لوهان برای بازی بازاریابی اینستاگرام منتشر می کند. رسانه های اجتماعی نیاز به فداکاری دارند و برای تعامل با مخاطبان هدف برند شما بسیار زمان بر هستند. اگر برای حفظ استراتژی رسانه های اجتماعی قوی به ،وان یک تجارت تلاش می کنید، به شما توصیه می کنیم که با آژانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی در ایالات متحده همکاری کنید تا حضوری جذاب در رسانه های اجتماعی داشته باشید، مشابه آنچه پپسی دارد.

نگاهی سریع به رقیب تمام دوران پپسی: کوکا کولا

علیرغم اینکه پپسی حامی برجسته این رویدادهای ورزشی است، از نمایش ها و جشنواره های بسیاری از جمله Coac،a و Super Bowl Halftime S،w نیز حمایت کرده است. پپسی کو می تواند با حمایت از رویدادهایی مانند این، محصولات خود را برای مخاطبان زیادی هم در این رویداد و هم در مناطق اطراف عرضه کند.

نمایش نیمه وقت سوپر بول پپسی 2020 x ش،ا و جنیفر لوپز

کمپین های تبلیغاتی این شرکت اغلب شامل افراد مشهور و ارجاعات فرهنگ عامه است و به گونه ای طراحی شده اند که طیف وسیعی از مصرف کنندگان را به خود جذب کنند. بسته بندی برند یکی دیگر از ،اصر کلیدی است که آن را از رقبا متمایز می کند. مشتریان در هر سنی عاشق لوگوی قرمز، آبی و سفید هستند.

PepsiCo بیش از یک قرن است که یک بازیگر اصلی در صنعت غذا و نوشیدنی بوده است. این شرکت دارای مجموعه‌ای از برندهای متنوع است که شامل Pepsi، Frito-Lay، Quaker Oats، Tropicana و Gatorade می‌شود. استراتژی بازاریابی برند بر ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی با مصرف‌کنندگان از طریق ،یبی از تکنیک‌های مختلف بازاریابی متمرکز است و کمپین‌های بازاریابی شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان، از بزرگسالان جوان گرفته تا خانواده‌ها، و از افراد آگاه به سلامت و… علاقه مندان به ورزش

مخاطبان هدف پپسی و ت،یم بندی بازار

پپسی با هدف بزرگسالان جوان، کمپین “نسل پپسی” خود را در دهه 1960 با حضور مایکل ،ون افسانه ای راه اندازی کرد.

پپسی کو و کوکاکولا دو تا از بزرگترین شرکت های FMCG در جهان هستند، اما آنها چندین تفاوت اساسی در محصولات، بازاریابی و استراتژی های تجاری خود دارند. در حالی که هر دو شرکت نوشابه های گازدار تولید می کنند، پپسی سبد محصولات متنوع تری دارد که شامل نوشیدنی های غیر گازدار مانند Gatorade، Tropicana و Aquafina می شود. از سوی دیگر، کوکاکولا بیشتر بر نوشابه های گازدار تمرکز کرده است و مجموعه کوچک تری از نوشیدنی های غیر گازدار دارد.

حضور پپسی در ش،ه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. پپسی به طور سنتی با کمپین های بازاریابی خود جمعیت جوان را هدف قرار می دهد و از حمایت های افراد مشهور و حمایت های مالی از رویدادهای موسیقی و ورزشی برای جذب این مخاطبان استفاده می کند. در همین حال، استراتژی بازاریابی کوکاکولا با کمپین‌های «به اشتراک گذاشتن یک کوکاکولا» و «چشیدن احساس» خود، جذابیت گسترده‌تر و جه،‌تر را هدف قرار داده است.

حمایت و مشارکت

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب