علاوه بر تایید افراد مشهور، پپسی همچنین از انواع رویدادهای ورزشی و فرهنگی دیگر حمایت می کند که به شرکت کمک می کند تا برند خود را با تجربیات مثبت مرتبط کند. با این همکاریها، پپسی به ،وان حامی اصلی رویدادهای ورزشی مشهور مانند Super Bowl، NBA و لیگ قهرمانان اروپا، ارتباط مهمی بین برندها و رویدادهای ورزشی ایجاد کرده است.
در این مقاله، نگاهی دقیقتر به استراتژی بازاریابی پپسی، از جمله تاریخچه، مخاطبان هدف، استراتژیهای تبلیغاتی، کمپینهای بازاریابی تجربی و موارد دیگر خواهیم داشت. بیایید درست شیرجه بزنیم!
تاریخچه پپسی
و در نهایت، در حالی که هر دو شرکت دارای هویت برند قوی هستند، پپسی خود را به ،وان یک نام تجاری جوان تر و نوآورتر معرفی کرده است، در حالی که کوکاکولا بر تاریخ و سنت طول، خود تأکید کرده است. هر دو برند بدون شک بازیگران اصلی صنعت FMCG هستند و دائماً در حال نوآوری برای حفظ رقابت هستند. اگر میخواهید به مشتری، با ارزش بالا دسترسی داشته باشید و آنها را تبدیل کنید، میتو،د آژانسهای بازاریابی FMCG را پیدا کنید تا به شما در دستیابی به اه، شرکتتان کمک کنند.
نتیجه
پپسی که توسط کالب برادهام در سال 1893 با نام “نوشیدنی براد” اختراع شد، در ابتدا در داروخانه او برای تسکین سوء هاضمه فروخته شد. پس از تغییر نام به پپسی کولا در سال 1898، پپسی به سرعت به رقیبی برای کوکاکولا تبدیل شد و در دهه 1930 دومین نوشیدنی غیرالکلی محبوب در جهان بود. در دهه های بعد، پپسی محبوبیت خود ادامه داد و در سال 1965، شرکت پپسی کو تشکیل شد. طی سالها، پپسی طعمها و کمپینهای تبلیغاتی مختلفی را برای رقابت در بازار نوشیدنیهای غیرالکلی تا به امروز معرفی کرده است. اما چگونه پپسی در این بازار پر رقابت به تسلط دست یافت؟ رازهای استراتژی بازاریابی شرکت چیست؟
استراتژی های بازاریابی پپسی
همه ما می د،م که پپسی سرمایه گذاری قابل توجهی در کمپین های تبلیغاتی به یاد ماندنی و خلاقانه انجام داده است. آنها با چهره های شناخته شده دنیای سرگرمی از جمله مایکل ،ون، بریتنی اسپیرز و کندال جنر همکاری کرده اند. این تاییدیه ها به گسترش مخاطبان پپسی و همچنین بهبود شهرت و وجهه برند کمک می کند. در اینجا یکی از موثرترین کمپین های تبلیغاتی پپسی آمده است:
مایکل ،ون – کمپین نسل پپسی
یکی از ،اصر کلیدی استراتژی بازاریابی پپسی قطعا هویت برند قوی آن است. پپسی به خاطر تصویر سرگرم کننده، جوان و آرزومندش شناخته شده است و از این تصویر برای ارتباط با مصرف کنندگان در سراسر جهان استفاده می کند. برای شما ممکن است ایجاد هویت برند متمایز برای ،ب و کارتان چالش برانگیز باشد و بپرسید که چگونه این کار را به روش پپسی انجام دهید. با این حال، آژانس های بازاریابی می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند.
در زیر نمونه ای از کمپین Gatorade این شرکت با حضور لیونل مسی را مشاهده خواهید کرد:
اکانت اینستاگرام پپسی با بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده، همیشه بسیار فعال و جذاب است. این برند تصاویر باکیفیتی را با افرادی که از نوشیدنی لذت می برند و همچنین چهره های آشنا مانند لیندسی لوهان برای بازی بازاریابی اینستاگرام منتشر می کند. رسانه های اجتماعی نیاز به فداکاری دارند و برای تعامل با مخاطبان هدف برند شما بسیار زمان بر هستند. اگر برای حفظ استراتژی رسانه های اجتماعی قوی به ،وان یک تجارت تلاش می کنید، به شما توصیه می کنیم که با آژانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی در ایالات متحده همکاری کنید تا حضوری جذاب در رسانه های اجتماعی داشته باشید، مشابه آنچه پپسی دارد.
نگاهی سریع به رقیب تمام دوران پپسی: کوکا کولا
علیرغم اینکه پپسی حامی برجسته این رویدادهای ورزشی است، از نمایش ها و جشنواره های بسیاری از جمله Coac،a و Super Bowl Halftime S،w نیز حمایت کرده است. پپسی کو می تواند با حمایت از رویدادهایی مانند این، محصولات خود را برای مخاطبان زیادی هم در این رویداد و هم در مناطق اطراف عرضه کند.
نمایش نیمه وقت سوپر بول پپسی 2020 x ش،ا و جنیفر لوپز