چگونه یک برنامه L&D موثر در 5 مرحله ایجاد کنیم

همچنین، به خاطر داشته باشید که گروه‌های مختلف مردم رویکردهای متفاوتی برای یادگیری دارند: برخی به داده‌های بصری بیشتری نیاز دارند، برخی دیگر هنگام تماشای ویدیو اطلاعات را بهتر درک می‌کنند و غیره. مخاطبان خود را مطالعه کنید و بینش های مفید زیادی به دست خواهید آورد که به شما در ایجاد یک برنامه آموزشی موثر کمک می کند.

فقدان شایستگی می تواند به یک گلوگاه جدی در فرآیندهای ،ب و کار تبدیل شود و به همین دلیل است که آموزش مداوم و ارتقاء مهارت کارگران ضروری است. یک برنامه یادگیری و توسعه موثر به کارکنان کمک می کند تا مهارت هایی را تقویت کنند که آنها را قادر می سازد وظایف روزانه را انجام دهند و بر چالش های آینده غلبه کنند.

برنامه L&D خود را با استفاده از دوره‌های تعاملی، فیلم‌برداری از صفحه، سخنر،‌های ویدیویی، شبیه‌سازی نقش‌آفرینی، آزمون‌ها و غیره متنوع کنید. آیا پیچیده به نظر می‌رسد؟ خب، نیازی به تسلط بر انواع مختلف نرم‌افزار و تقلا بین پلتفرم‌ها نیست – همه این نوع محتوا را می‌توان با یک ابزار نوشتن الکترونیکی مانند iSpring Suite ایجاد کرد. استفاده از این برنامه به دلیل اینکه در پاورپوینت ادغام شده است، کار بیهوده ای است، بنابراین نیازی به یادگیری نحوه پیمایش یک رابط جدید ندارید.

مرحله 6. ویرایش های نهایی را انجام دهید

برای شناخت شخصیت زبان آموزان خود، به چند سوال پاسخ دهید:

  • موقعیت آنها در شرکت چیست؟
  • توانایی ها، س، های یادگیری، مهارت های سواد کامپیوتری و غیره آنها چیست؟
  • آیا دانش آموزی با معلولیت وجود دارد؟
  • آنها چقدر موضوع را می دانند و آیا قبلاً آموزش های مربوطه را دیده اند؟

مرحله 3. اه، واقعی تعیین کنید

این راهنمای گام به گام به فرآیند آماده سازی برنامه L&D می پردازد و نکات مفیدی را برای دستیابی به اه، آموزشی برای شما ارائه می دهد. بنابراین، بدون مقدمه، بیایید شروع کنیم.

مرحله 1. نیازهای فراگیران را شناسایی کنید

هنگامی که محتوای خود را در یک LMS بارگذاری و ساختاری کردید، می تو،د کارمندان منتخب را در برنامه آموزشی خود ثبت نام کنید.

بسته شدن

اکنون، زم، که برنامه شما آماده است، ساده ترین راه برای ارائه آن با کمک پلت فرم های آموزش الکترونیکی برای آموزش شرکت ها. یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) دارای مزایای مهم بسیاری است:

  • می تو،د دوره هایی را در برنامه های آموزشی کامل یا به اصطلاح مسیرهای یادگیری ترتیب دهید که به شما امکان می دهد محتوا را به ترتیب لازم به صورت قطره ای تغذیه کنید.
  • همه مواد در یک مکان ذخیره و توزیع می شوند، بنابراین نیازی به جابجایی بین پلت فرم ها نیست.
  • LMS ها دارای ویژگی های اتوماسیون گردش کار هستند، مانند جمع آوری بازخورد و ایجاد گزارش پیشرفت یادگیری، که باعث می شود فرآیند آموزش زمان کمتری را صرف کند.

برنامه های L&D یک راه عالی برای توانمندسازی کارکنان با دانش و مهارت هایی که برای عملکرد خوب نیاز دارند.

اه، باید در یک بازه زم، نسبتاً کوتاه قابل دستیابی باشند، زیرا هیچ چیز انگیزه‌بخش‌تر از دیدن موفقیت خود نیست. در حالت ایده آل، شما باید هر دوره را به مهارت خاصی اختصاص دهید و به زبان آموزان اجازه دهید دانش را گام به گام درک کنند.

مرحله 4. نقشه برنامه را طراحی کنید

هدف نهایی شما ارائه دانش به کارکنان و توسعه مهارت هایی است که برای انجام درست کارشان نیاز دارند. این شایستگی ها را در اه، یادگیری روشن شکل دهید. به ،وان مثال، اگر می‌خواهید فروشندگان حرفه‌ای خود معاملات بیشتری را ببندند، هدف ممکن است این باشد که «به نمایندگان فروش آموزش دهید تا تکنیک‌های خاصی را به کار ببرند و فروش را تا 10 درصد در یک ماه افزایش دهند».

با در نظر گرفتن توصیه های مایر، می تو،د تصمیم بگیرید که کدام نوع محتوا برای هر مرحله یادگیری بهتر است. قبلاً اشاره کرده‌ایم که چقدر مهم است که دانش‌آموزان را درگیر خود نگه دارید، بنابراین آنها را با درس‌های ویدیویی یکنواخت یا خواندن زیاد زیاد نکنید. یک برنامه آموزشی خوب باید شامل انواع مختلفی از فعالیت ها باشد.

اکنون، وقتی تحلیل شما آماده است و اه، دقیق برنامه آموزشی خود را می د،د، وقت آن است که تصمیم بگیرید برنامه شما شامل چه بخش هایی خواهد بود. برای اینکه فرآیند آموزشی کارآمد باشد، ساختار برنامه را شفاف و منطقی نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که یادگیرندگان اطلاعات را گام به گام درک می کنند و از موضوعات ساده تر به موضوعات پیچیده تر می روند.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا یک برنامه کامل بسازید که یادگیرندگان را قادر می‌سازد تا دانش را در زندگی واقعی خود به کار ببرند، نه فقط آن را به خاطر بسپارند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-create-an-effective-l-and-d-program-in-steps/

هنگامی که برنامه آموزشی مشخص شد، می تو،د شروع به ایجاد دوره کنید. در حین کار بر روی محتوا، چهار مرحله از فرآیند یادگیری را در نظر بگیرید، همانطور که دیو مایر در آن بیان کرده است کتاب آموزش تسریع شده:

  1. آماده سازی. با توضیح اهمیت آموزش و چگونگی کمک به مهارت های جدید در کار و زندگی، علاقه فراگیران را به دوره برانگیخت. مختصر بم،د – هیچ، از معرفی های خسته کننده خوشش نمی آید.
  2. ارائه. محتوای آموزشی را به صورت جامع و جذاب ارائه دهید. توجه زبان آموزان را با تصاویر بصری حفظ کنید، مثال های واضحی از مفاهیم پیچیده ارائه دهید و س، یادگیری همه را در نظر بگیرید.
  3. تمرین. تمام تلاش های آموزشی شما بیهوده خواهد بود اگر فراگیران دانش جدید را در روال کاری خود ادغام نکنند. با شرکت در آزمون‌ها و انجام کارهای عملی تعاملی، به افراد کمک کنید اطلاعات را بهتر درک کنند. مواردی مانند نقشه های ذهنی، خطوط داست،، و استراتژی های یادگاری نیز مفید هستند.
  4. کارایی. برای تثبیت مهارت‌های جدید در ذهن فراگیران، باید فوراً از آنها در برنامه‌های روزمره استفاده کرد. وظایف پس از آموزش را ارائه دهید، جزوه های آموزشی برای فارغ التحصیلان دوره ایجاد کنید، و راه هایی برای یادآوری اطلاعات تازه به دست آمده به آنها بیابید.

برای درک بهتر نحوه آموزش کارکنان، دموگرافیک آنها را تجزیه و تحلیل کنید. برای دقیق‌تر بودن، سن زبان‌آموزان می‌تواند به شما سرنخی از میزان تسلط بر فناوری بدهد. شغل آنها ممکن است نشان دهنده روشی باشد که آنها ترجیح می دهند یاد بگیرند – برای مثال، افرادی که اغلب برای تجارت سفر می کنند ترجیح می دهند با استفاده از تلفن های هوشمند خود مطالعه کنند.

به ،وان مثال، اگر می خواهید یک برنامه آموزشی در زمینه فروش و مهارت های متقاعدسازی برای مدیران فروش تازه استخدام شده راه اندازی کنید، می تواند شامل دوره های زیر باشد:

  1. آناتومی یک تماس فروش
  2. تکنیک های پرسشگری
  3. رسیدگی به اعتراضات
  4. نیازها در مقابل خواسته ها
  5. تکنیک های بستن

مرحله 5. ایجاد محتوا

قبل از انتشار برنامه L&D خود، از کارشناسان موضوع (SMEs) یا مدیران خط مقدم بخواهید که آن را ارزیابی کنند. شما به ،ی نیاز دارید که به برنامه شما نگاه کند و ماژول های آموزشی با یک چشم انتقادی – که به شما امکان می دهد قبل از اجرای برنامه آموزشی، نقاط ضعف را برطرف کنید. حرفه ای ها می توانند به شما کمک کنند تا تخصص خود را اضافه کنید و جنبه هایی را که زبان آموزان باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند برجسته کنید.

مرحله 7. برنامه خود را در یک LMS جمع آوری کنید

در حالی که حدس زدن اینکه استخدام‌های جدید به دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از تج،ات و انجام وظایف روزانه نیاز دارند، سخت نیست، اما آشکار ، معایب کارمندان استخدام شده ممکن است دشوارتر باشد. به دلایل عملکرد ضعیف آنها فکر کنید، یا به چه نوع وظایفی که ممکن است در محل کار با آنها دست و پنجه نرم کنند، فکر کنید. همیشه فضایی برای بهبود وجود دارد، و زم، که کارگران دانش مربوطه را داشته باشند، می‌تو،د نتایج را اصلاح کنید.

مرحله 2. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب