چیلر چیست؟ معرفی دستگاه و مشاوره فروش چیلر تهویه هواسنج-بتا تهویه

آب برای تبخیر، گرما را از محیط خنک‌کننده می‌گیرد و باعث ایجاد سرما می‌شود. سپس بخارآب در خنک‌کننده به جذب‌کننده منتقل می‌شود و این چرخه دوباره تکرار می‌گردد. سیستم های تهویه مطبوع HVAC…سیستم های گرمایشی مختلف ساختمان ها…انواع سیستم های برودتی ساختمان 3…

مینی چیلر 16 کیلووات SUPREME تایلند

چیلر چیست؟ معرفی دستگاه و مشاوره فروش چیلر تهویه هواسنج-بتا تهویه این دستگاه بسیار کم مصرف است و تنها با برق سه فاز تغدیه می شود. مایع با گذر سریع بخار در خلاء کندانسور، به علت تبدیل بخار به آب و اختلاف حجم بین بخار و آب ایجاد می گردد. دستگاه چیلر برای ایجاد سرمایش در فضای بسته سردخانه ، ساختمان و سایر مصارف صنعتی از مبرد ثانویه نظیر آب استفاده می کند. آب به کمک این دستگاه سرد می گردد سپس به کمک پمپ و از طریق لوله کشی در دسترس واحدهای توزیع کننده هوای سرد یا فن کویل قرار داده می شود. لوله هایی که آب سرد را منتقل می کنند عایق کاری می شوند تا شرایط محیطی نتواند تاثیری روی دمای آب داشته باشد. در مناطقی که مشکل تامین آب وجود دارد و یا سختی آب بالاست، استفاده از چیلر تراکمی هوا خنک راه حل مناسبی برای تامین سرمایش است.

  • بهمین علت، در تعیین تعداد و ظرفیت چیلرهای صنعتی، نکات ویژه ای می بایست لحاظ شوند.
  • پس از آن انواع اجزای اصلی تشکیل دهنده یک چیلر را نام برده و سپس نحوه عملکرد این دستگاه توضیح داده شد.سپس دسته‌بندی چیلر بر اساس نوع کمپرسور و کندانسور را ذکر کرده و در پایان به برخی از مزایا و معایب این دستگاهها پرداختیم.
  • چیلرها آب را در یک سیکل بسته خنک میکنند و مصرف آبی از این بابت ندارند مگر در مواردی که نشتی در سیستم اتفاق بیفتد و مقداری آب از مدار خارج شود که در این صورت آب جایگزین از طریق منبع انبساط مدار تامین لینک میشود .
  • در كندانسورهای تبخیری دمای هوای عبوری تا حدودی افزایش می‌یابد ولی معمولاً در تقطیر خنک سازی شده با عمل تبخیر، آب پاشیده شده بر روی كندانسور به دست می آید و هوا جهت افزایش تبخیر با رفع بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این مایع می‌تواند از طریق مبدل حرارتی به تجهیزات خنک‌کننده یا فرآیندهای صنعتی دیگری منتقل شود.

کندانسور از قطعات زیادی مانند پروانه، کمپرسور، دینام، کویل کندانسوری و … تشکیل شده است. هواساز نیز شامل فیلتر، سینی، کویل، الکتروموتور، اواپراتور، پروانه و … است. با توجه به این که تناژ دستگاه مینی چیلر کم است از کمپرسورهای نوع اسکرال که در تناژهای کم، راندمان بسیار بالا و طول عمر زیاد دارند در مینی چیلر استفاده می‌شود.

بررسی و مقایسه چیلر های تراکمی و جذبی را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید. مصرف و تبخیر آب در برج خنک کننده یک چیلر تراکمی در مقایسه با چیلرهای جذبی کمتر بوده و سایز برج خنک کن و متعلقات مربوطه نیز کمتر است. علی رغم اینکه چیلر جذبی دارای قطعات متحرک کمتر نسبت به چیلرهای تراکمی است اما به دلیل حساسیت سیکل کاری به تغییرات غیر متعارف، فرآیند نگهداری و تعمیر چیلر جذبی مشکل تر و دقیق تر است . معمولا در موتورخانه هایی که چیلر جذبی نصب میشود وجود یک نیروی فنی به صورت ثابت لازم است. استفاده از چیلرهای جذبی در فصل تابستان میتواند به کاهش پیک مصرف برق شبکه کمک کند.

اختلاف فشار در سیکل جذبی توسط یک ژنراتور ایجاد می گردد و در سیکل تراکمی توسط کمپرسور. انرژی مورد استفاده در سیکل جذبی توسط حرارت ایجاد می گردد و در سیکل تراکمی توسط انرژی الکتریکی. چیلرها با استفاده از آب، عمل سرمایش را انجام داده و نیازی به گاز ندارند. جهت اطلاع از قیمت چیلر و خرید چیلر و راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ها ی ۰۲۱۷۷۶۷۷۳۵۲ – ۰۹۱۲۳۷۶۴۲۳۹ بگیرید.

کمپرسور اسکرال کوپلند 4 تن تبرید تکفاز ZR48K3EPFJ

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب