کمپین های واکنش مستقیم چیست؟

کمپین های پاسخ مستقیم با هدف انجام این کار – وادار ، مشتریان به اقدام فوری. آنها برای رسیدن به این هدف از انواع تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند، مانند:

برنامه ارجاع

کمپین‌های پاسخ مستقیم در مورد وادار ، مشتری به انجام اقدامات فوری مانند ثبت نام برای آزمایش رایگان، ،ید یا درخواست اطلاعات بیشتر هستند. با تبدیل هر چه بیشتر سرنخ ها به مشتریان، بازدهی بالایی در سرمایه گذاری ایجاد می کند. اگر احساس می کنید این روش برای ،ب و کار شما من، است اما نمی د،د از کجا شروع کنید، از آژانس های بازاریابی دیجیتال مانند احساس دیجیتال کنید بهترین خواهد بود اما اگر می خواهید مسیر DIY را طی کنید، این مقاله اطلاعاتی را که برای شروع نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

نمونه هایی از کمپین های پاسخ مستقیم

هر ،ی قبلاً چیزی را به صورت ناگه، ،یده است، خواه یک جفت کفشی باشد که در ترخیص دیدید یا آن ابزار جدیدی که باید داشته باشید. اما دقیقاً چه چیزی شما را به گرفتن این تصمیمات خودجوش سوق می دهد؟

شما می تو،د از این تکنیک ها برای تبدیل هر چه بیشتر سرنخ ها به ،ب و کار خود استفاده کنید.

هدف کمپین بازاریابی پاسخ مستقیم چیست؟

درخواست از مشتریان برای وارد ، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود برای دریافت مشاوره رایگان راه دیگری برای ترغیب آنها به اقدام است. ،ب و کارهایی که خدمات ارائه می دهند، مانند وکلا یا دندانپزشکان، ممکن است از این استراتژی برای افزایش بازگشت سرمایه خود استفاده کنند. با ارائه مشاوره رایگان، به مشتریان بالقوه راهی بدون ریسک می دهید تا خدمات شما را امتحان کنند.

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتریان، ارائه ارسال رایگان است. اگر کالاهای فیزیکی می فروشید، ارائه حمل و نقل رایگان بسیار موثر است. با چشم پوشی از هزینه حمل و نقل، به مشتریان این تصور را می دهید که در هزینه خود صرفه جویی می کنند، حتی اگر کالا به قیمت تمام شده باشد.

حمل و نقل رایگان
منبع: Adobe Stock

کوپن ها و کدهای تبلیغاتی

پاسخ مستقیم هدف کمپین ها این است که مشتریان فوراً اقدام کنند. این نوع کمپین با کمپین های برندسازی یا آگاهی، که بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتری تمرکز دارند، متفاوت است. کمپین های پاسخ مستقیم همه در مورد ایجاد فروش و درآمد فوری هستند، صرف نظر از اینکه آیا مشتری در آینده ،ید مجدد انجام می دهد یا خیر.

یک کمپین پاسخ مستقیم چه مدت باید اجرا شود؟

برای اجرای یک کمپین پاسخ مستقیم موفق، باید هدف کمپین را تعیین کنید، احساس فوریت ایجاد کنید و چیزی را به مخاطبان هدف خود پیشنهاد دهید که ارزشمند خواهند یافت. همچنین باید عملکرد کمپین را دنبال کنید تا بهبودهای لازم را انجام دهید.

اگرچه ایجاد روابط با مشتری از طریق برندسازی و آگاهی امری حیاتی است، اما هدف اصلی بیشتر ،ب و کارها فروش و درآمدزایی است. و در حالی که برخی از شرکت ها بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود تمرکز می کنند، برخی دیگر بر فروش فوری از طریق کمپین های پاسخ مستقیم تمرکز می کنند.

اصطلاح “ش،تگی” در بازاریابی برای توصیف درصدی از پیشنهاد استفاده می شود که به طور کامل استفاده نشده است. به ،وان مثال، شما کمپینی را راه اندازی کردید که یک کارت هدیه به ارزش 50 دلار را فقط برای یک بار استفاده ارائه می داد. اما مشتری فقط 30 دلار محصولات را باز،ید کرد. در این مورد، ش،تگی 20 دلار خواهد بود.

هیچ چارچوب زم، مشخصی برای مدت زمان اجرای کمپین پاسخ مستقیم وجود ندارد. بستگی به محصول یا خدمات فروخته شده، مخاطب هدف و بودجه دارد. با این حال، ا،ر کمپین‌های پاسخ مستقیم در مدت زمان کوتاهی اجرا می‌شوند، زیرا داشتن احساس فوریت برای تشویق مشتریان به اقدام در حال حاضر حیاتی است. اما این بدان م،ا نیست که نمی تو،د کمپین های پاسخ مستقیم را در یک دوره طول، تر اجرا کنید. برخی ممکن است فقط برای یک هفته دوام داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بسته به محصول فروخته شده ممکن است ماه ها ادامه داشته باشند. به ،وان مثال، یک کمپین فروش ترخیص کالا احتمالا فقط برای یک یا دو هفته باقی می ماند، در حالی که یک کمپین فصل تعطیلات می تواند یک ماه یا بیشتر اجرا شود.

چگونه می توان ش،ت در یک کمپین بازاریابی پاسخ مستقیم را تعیین کرد؟

کمپین های پاسخ مستقیم ابزارهای بازاریابی موثری هستند که فروش و درآمد فوری ایجاد می کنند. آن‌ها با کمپین‌های برندسازی یا آگاهی متفاوت هستند، زیرا تمرکز بر این است که مشتریان در حال حاضر اقدام کنند.

اگر محصولی را می فروشید، یکی از راه های ترغیب مشتریان به اقدام، دادن تخفیف یا قیمت فروش است. ،ب و کارها اغلب از این تکنیک در فصول تعطیلات یا رویدادهای ترخیص استفاده می کنند. هدف این است که مشتریان را قبل از اینکه فرصتی برای حدس دوم داشته باشند، ،ید کنند. تعیین محدودیت زم، برای پیشنهاد نیز احساس فوریت را ایجاد می کند.

ارسال رایگان

برای اجرای کمپین بازاریابی ارجاعی، باید یک کد ارجاع منحصر به فرد برای هر مشتری ایجاد کنید. این کد می تواند توسط دوستان یا اعضای خانواده مشتری هنگام ثبت نام برای محصول یا خدمات شما استفاده شود. پس از وارد ، کد، تخفیف یا رایگان دریافت خواهند کرد.

گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است کمی انگیزه است. ارائه کوپن یا کدهای تبلیغاتی یک راه عالی برای ترغیب مشتریان به اقدام است. اگر احساس کنند که معامله خوبی دریافت می کنند، احتمال ،ید آنها بیشتر است. می تو،د کوپن ها و کدهای تبلیغاتی خود را از طریق ایمیل مارکتینگ، رسانه های اجتماعی یا روش های آفلاین مانند تبلیغات چاپی تبلیغ کنید.

مشاوره رایگان

چند راه برای تعیین ش،ت در یک کمپین بازاریابی با پاسخ مستقیم وجود دارد:

  • نظرسنجی ها: می تو،د نظرسنجی هایی را برای مشتری، که از این پیشنهاد استفاده کرده اند ارسال کنید و از آنها بپرسید که چقدر هزینه کرده اند. اگر همه مشتریان صادقانه پاسخ دهند، این روش می‌تواند دقیق باشد، اما همچنین می‌تواند زمان‌بر باشد زیرا باید منتظر بازگشت نظرسنجی‌ها باشید.
  • کدهای رهگیری: می‌تو،د یک کد رهگیری در پیشنهاد اضافه کنید تا ببینید مشتری‌تان در هنگام باز،ید آن چقدر هزینه کرده است. این روش دقیق تر است زیرا دقیقاً خواهید دید که چقدر هزینه شده است.
  • تجزیه و تحلیل: روش دیگر برای تعیین ش،تگی از طریق تجزیه و تحلیل داده ها است. شما می تو،د فروش انجام شده قبل و بعد از کمپین را از طریق تجزیه و تحلیل داده ها پیگیری کنید. اگر افزایش قابل توجهی در فروش در طول کمپین وجود داشته باشد، احتمالاً ا،ر مشتریان از این پیشنهاد استفاده کرده اند.

به ،وان یک ،ده فروش، از چنین ش،تگی هایی درآمد ،ب می کنید. علاوه بر این، می تو،د از داده ها برای مشاهده عملکرد کمپین خود استفاده کنید و در صورت ،وم آن را تغییر دهید.

کلمات پای،

برنامه ارجاع، بازاریابی دهان به دهان است، که در آن مشتریان برای ارجاع دیگران به محصول یا خدمات مشوق هایی دریافت می کنند. ،ب‌وکارها می‌توانند این کار را با دادن تخفیف یا رایگان به مشتریان فعلی برای هر ارجاع موفق انجام دهند. شرکت هایی که محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که نیاز به اشتراک دارند، مانند باشگاه های عضویت یا دوره های آنلاین، اغلب از این استراتژی استفاده می کنند. ا،ر مردم به توصیه های دیگران که می گویند از یک سرویس راضی هستند اعتماد دارند، بنابراین بازاریابی ارجاع یکی از راه های موثر برای ایجاد سرنخ و تبدیل است.

برنامه های ارجاع
منبع: Adobe Stock
سعی کنید از برخی از این نکات برای ایجاد یک کمپین پاسخ مستقیم موثر برای ،ب و کار خود استفاده کنید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/what-are-direct-response-campaigns/می تو،د کمپین ارجاع خود را با ارسال ایمیل به مشتریان فعلی خود یا با افزودن یک بنر در وب سایت خود تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های واضحی در مورد نحوه عملکرد سیستم ارجاع ارائه کرده اید.

ارائه تخفیف یا قیمت فروش

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب