کیفیت این فرش ها، بسیار متفاوت است

به دست بافتهٔ پُرزدار و گرهدار، فروش آنلاین فرش قالی گفته میشود. قالی بزرگ که در ابعاد 4.5×3.5 یا 4.8×3.7 متر بافته می شوند. همانطور که گفتیم فرشها در ابعاد و تراکمهای مختلفی بافته میشوند که در زیر تمامی آنها را آوردهایم. از نظر تراکم و شانه فرش در انواع مختلفی وجود دارند که دارای ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ شانه وجود دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه ی مقاله به آن می پردازیم. یکی از المانهای دکوراسیون داخلی منزل که نقش مهمی در گرمی فضای خانه و دلچسب بودن آن دارد، فرش دستباف است. فرش ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منزل، به ویژه در خانه های ایرانی به شمار می روند.

فرش طرح دار

مردم خیتان بافندگان ماهری بودند و فرش­های باکیفیتی را برای تجار داخلی و خارجی تولید می­کردند. بدانید که بافت فرش و هنر بافندگان ایرانی دربرخی از شهرهای ایران با دقت و هنرنمایی بیشتری انجام میشود، هنر بافندگان بافت فرش در بعضی از شهر ها به دلیل ظرافت و زیبایی در کار و دقت عمل مشهورت بیشتر پیدا کرده اند. هرچقدر تراکم فرش بیشتر میشود، قیمت آن نیز بالاتر میرود. 5. فرش سوف: در زمینه آنها پود ضخیم و نازک بکار گرفته شده و نقش گل و بوتههای آن پرزدار می باشد.

مجموعه نساجی گلباف بهادر با کادری مجرب و متخصص در سال ۱۳۷۵ در زمینه تولید فرش در منطقه کاشان و آران وبیدگل فعالیت گسترده خود را شروع و زمینه شغلی مناسبی برای افراد بومی و غیر بومی این منطقه ایجاد نموده و با گام های بلند این مجموعه به سوی پیشرفت و خریداری دستگاه های مدرن جدید روز دنیا از شرکت شونهر و واندویل شروع به تولید فرش های : ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ ، ۱۲۰۰ شانه ساده دیزاین ۱۵۰۰ با تراکم ۳۶۰۰، ۱۲۰۰ شانه دیزاین ۱۵۰۰ گل برجسته با تراکم ۳۶۰۰ و انواع تابلو فرش، فرش های مدرن، فانتزی و وینتیج در رنگها و سایزهای متنوع با بهترین الیاف های اکریلیک هیت ست شده ترکیه با برند امیران تحولی عظیم در صنعت فرش بافی ایران ایجاد نموده است. فرش های ساده تر این منطقه با نام فرش شیراز به فروش می رسد. نکته ی مثبت این نخ این است که نسبت به سایر نخ ها دیرتر آلودگی به خود می گیرد و کثیف می شود که این موضوع باعث می شود که ماندگاری بالایی داشته باشد و فرش به سرعت دچار آسیب و تعویض نشود.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت به ویژه استفاده از نخ های 100% آکرولیک و حذف نخ های نامرغوب، باعث تولیدات برتر این شرکت شده است. در حقیقت شما می توانید یک فرش با کیفیت را به قیمت خیلی ارزان خرید کنید. اگر قیمت برای شما خیلی مهم نیست، سعی کنید فرش دستباف بخرید. طرح فرش دستبافت بسیار مهم است چرا که این فرشها در انواع طرحهای ماهی درهم، شاهعباسی، اسلیمی، افشان، بتهجقه، درختی، خشتی، شکارگاه، گلدانی و … در خانههای امروزی توجه بسیار زیادی به دکوراسیون داده میشود و در این بین نقش مهم فرش را نمیتوان انکار کرد. چنانچه قصد استفاده از خدمات شستشوی فرش و گلیم فرش دارید با همکاران ما در مینی سینی تماس بگیرید.

چنانچه فرش دچار بید خوردگی شد. چنانچه قصد خرید فرش کودک را دارید، می توانید آنها را با طرح های دخترانه و پسرانه در بازار فرش انتخاب نمایید. امروزه طرح و نقش های زیادی با تراکم و شانه های مختلف از فرش در بازار وجود دارد و مشتریان را در خرید فرش ماشینی گمراه می کنند و این سوال پیش می آید که چه فرشی بخرم ؟ ویژگی دیگری که می توان از این فرش های نایلونی گفت در برابر فشار هایی که مبل می تواند به فرش وارد کند کند که امکان جا انداختن هم وجود دارد مقاوم هستند و به همان حالت اولیه هم باقی می مانند. نوع دیگری از جنس نخ ها نایلونی یا پلی آمید هستند که ویژگی های خوبی هم دارند. نکته ی دیگری که در ارتباط با فرش های نخ بی سی اف وجود دارد این است که در برابر حرارت ممکن است به سرعت ذوب شوند پس دقت در نگه داری این نوع از فرش ها بیش تر باید باشد.

نخ پلی استر: حال در ارتباط با نخ پلی استر این گونه است که این نوع به علت شباهت زیادی که به فرش های دستباف دارند می توانند جایگزین خوبی باشند و از نظر قیمتی هم به صرفه تر هستند و از نظر شکل ظاهر و براقیت و نما مشابه فرش های ابریشمی و دستبافت هستند. اما این نوع فرش ها در صورت استفاده در هفته اول پرزدهی دارند و چون مواد شیمیایی در نخ وجود دارد اشتغال پذیر هم هستند. این مراحل معمولا شامل پاشیدن شامپو روی فرش، منتظر ماندن به مدت حدود یک ساعت و جاروبرقی کشیدن آرام گرانول ها است. همان طور که گفتیم جنس نخ فرش های ماشینی شامل نخ اکریلیک، پلی استر، بی سی اف می باشد. دستگاه بعدی hcpx2 است که سرعت بسیار بالاتر بوده و توانایی تولید فرش هایی با نقش های کامپیوتری را دارد و به قدری کار را تمیز در می آورد که به فرش دستبافت شباهت دارد و در پشت کار فرش هم کاملا یکدست و بدون هیچ گونه نخ اضافه می باشد.

آخرین تراکم فعلی در بازار ۴۵۰۰ هست که بسیار نازک است و تنها د ساختار گل برجسته تولید میگردد. نقوش تکرار شونده، شاخه­های انار و گلدان­های گل از طرح­های محبوب میان بافندگان این منطقه بوده است. از طرفی فرش­های متنوعی با طرح و رنگ و حتی سبک بافت در سطح دنیا وجود دارد که هر یک برخاسته از فرهنگ و شرایط منطقه است و هرکدام بخش وسیعی از سلایق جامعه جهانی را می­تواند تامین کند. فرش­های منطقه بخشایش، سِراپی و هِریس در شمال غرب ایران جزء این دسته هستند.

آغاز شده و در دوره قاجار صادرات آن توسعه پیدا نمود به گونه ای که ایران تبدیل به بزرگترین صادرکننده انواع فرش دستباف شد. فرش و فرش بافی در ایران به گونه ای حائز اهمیت است که در تمام دنیا ایران و ایرانی ها را با هنر فرش بافی می شناسند. قالی ایرانی مهمترین دستباف ایرانی است که شهرت آن ابعاد جهانی داشته و از جمله مهمترین کالاهای صادراتی ایران به شمار می رود. قالی متوسط که در ابعاد 4×3 یا 2.8×2.8 متر بافته می شوند.

ضخامت فرش های ماشینی بر اساس شانه فرش تعیین می شود.

قالیچه های کوچکی هستند که به اندازه پاگرد درها بافته می شوند. قالیچه های با ابعاد 2.20×1.40 را سجاده ای یا دو ذرعی نیز می گویند و به قالیچه های 2.5×1.5 متر نیز در صورتی که ریزباف باشند، پردهای گفته می شود. به علت عدم وجود ترنج در نقشه این طرح، به آن فرش بدون ترنج نیز گفته میشود. ضخامت فرش های ماشینی بر اساس شانه فرش تعیین می شود. اساس کلیه طرحهای شاه عباسی بر مبنای کاربرد گل معروف شاه عباسی در این طرح است. طرحهای تلفیقی نیز بهمرور زمان و با ترکیب طرحهای مختلف به وجود میآیند و برخی از آنها بهدلیل تلفیق صحیح و زیبایی که دارند، از جذابیت بالایی برخوردار میباشند. در فرشهای تک نقش تار و پود ها قابل مشاهده نیستند و فقط در طرحهای دو نقش تار پود را در پشت فرش میتوانید مشاهده کنید. در خصوص طرح خرچنگ دار که در قسمت مرکزی فرش طرحی به صورت خرچنگ دیده می شود که البته در حالتی بسیار زیبا و چشمگیر می باشد و جز طرح های خاص محسوب می شود.

هوشمندانه باشد، بسیار لذتبخش است. 1. فرش پشمی: تار و پود این فرش از پنبه و پرز آن از پشم می باشد، البته عشار پشم را جایگزین پنبه می کنند. به طور کلی فرش دستباف منسوجی است که دارای تار، پود و پرز می باشد، به گونه ای که پرزها دور تارها گره زده شده باشند. در صورت کثیف شدن فرش پله به راحتی میتوان فقط همان پادری پله را باز کرد و شستشو داد و مجبود به شستن بقیه روپله ها نیستید ولی در مورد فرش های رولی ( فرش کناره) که برای راه پله استفاده میشود . این فرش هم نکات مثبت دارد و هم منفی اما با این حال بیش تر مورد استفاده هستند و ظاهر و نمای زیبایی هم دارند. وی با اشاره به وضعیت کنونی فرش دستبافت گفت: جای تأسف است که غبار بیمهری و کم توجهی بر روی صنعت فرش استان سایه انداخته است.

یکی از مناسب ترین نخ ها در صنعت فرش بافی ماشینی نخ اکریلیک است که این نخ با توجه به الیافی که دارد و البته قیمت مناسبش جایگزین اکثر فرش های دستبافت شده است و در انواع طرح ها و مدل ها تهیه می شود. آفتابنیوز : قیمت قالیشویی همیشه یکی از دغدغههای خانوادههای ایرانی است لذا قیمت قالیشویی ارائه شده توسط برخی قالیشوییها باعث این شده که خانوادههای ایرانی به سبک سنتی به شستشوی فرشهای خود دست به کار شوند. سبک و طراحی فرش نائین به شدت متأثر از بافندگان اصفهان است اما از نظر رنگ­های مورد استفاده، به راحتی از هم قابل تشخیص هستند.

کناره برای مفروش کردن راهروها و راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد، پهنای آن بین 0.5 تا 1.7 متر قرار داشته و طول آنها از 3 تا 10 متر متغیر است. مثلا بافتن فرش دستباف در ابعاد 8 در 10 با کیفیت عالی، می تواند بین 7 تا 14 ماه طول بکشد و این زمان به کیفیت آن بستگی دارد. 4. فرش کف ابریشم: در این دسته از فرش ها پرز پشمی جایگزین پرز ابریشمی می شود. اگر کفپوش اتاق خواب خانتان عایق گرما نیست و سرمای آن آزارتان می دهد، بهتر است که مثل مدل 1، فرشی را انتخاب کنید که بیشتر سطح کف اتاق را بپوشاند. از همین رو بهتر است از این سبک فرشها در اتاق خواب و برای مکانهای پر تردد استفاده نشود. مجموعه دیجیتال فرش مفتخر است که پیشرو در ارائه خدمات در زمینه فرش دستبافت، فرش ماشینی ، تابلو فرش ، تزئینات دکور ، کفپوش و کالای خواب است.

حالا این سوال پیش می آید که شانه فرش چیست و اینکه شانه های متفاوت در بازار از فرش ماشینی موجود است یعنی چه؟ فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه یعنی همان ۱۰۰۰ گره تعداد در فرش وجود دارد یا می توان گفت ۱۰۰۰ گره نخ خاب در عرض فرش است و تراکم آن معمولا بین ۳۰۰۰ می باشد که می توان گفت چیزی بین فرش های ۷۰۰۰ و ۱۰۰۰ شانه ای می باشد. فرش دستباف بیجار اغلب دارای گره های ترکی هستند و معمولا به رنگ قرمز و آبی با عناصر بژ می باشند. هرکدام از فرشهای دستباف ایرانی زیبایی های مخصوص به خودشان را دارند و به همین دلیل است که بسیار قیمتی و ارزشمند هستند. بافت فرش کلاسیک ایرانی از دوره صفویه و در شهرهای گوناگونی همچون تبریز، اصفهان، کاشان، مشهد، کرمان، یزد، قره باغ و … شاید در سایر کشور ها فرش و فرش بافی اهمیت چندانی نداشته باشد اما در ایران اینگونه نیست و فرش را به دلیل اینکه یکی از هنر های اصیل ایرانی است که از زمان های دور به آن پرداخته می شود، وسیله ای ضروری می دانند.

یکی از قدیمیترین فرشهای مشهد که موجود است، نوعی فرش نماز (سجاده) است که توسط شاه تهماسب اول به سلیمان باشکوه در سال ۱۵۵۶ میلادی هدیه شدهاست. قبل از رفتن به فروشگاه مقاله حاضر را مطالعه نمایید تا در انتخاب انواع فرش های ماشینی از نظر شانه و تراکم عملکرد مطلوبی داشته باشید . امیدواریم در این مطلب نکات خوبی را یاد گرفته باشید. 1. اندازه اتاق: شما نمیخواهید فرشی انتخاب کنید که متناسب با اندازه اتاق شما نباشد، به خصوص اگر اتاق کوچکتری داشته باشید. معمولاً رنگهایی که در بافت و طراحی فرش دستباف استفاده میشوند همگی درخشان و زیبا هستند و میتوانند حال و هوای خانه شما را به کلی تغییر دهند. به جنس الیاف بهکاررفته در آن نیز دقت کنید، آکریلیک بیشتر کیفیت فرش را بهتر میکند.

خلاصه کلام اینکه قبل از خرید فرش حتماً کاربرد آن را مشخص کنید، چراکه برخی افرا آلرژی دارند و ممکن است فرشهای ماشینی آنها را اذیت کند. در ضمن باید فرش که خریداری می کنید با توجه به ابعاد آشپزخانه شما خریداری شود و نه خیلی بزرگتر و نه خیلی کوچکتر باشد و بهتر است برای آشپزخانه خود فرش های ماشینی خریداری کنید، چون فرش های ماشینی خیلی راحتتر شستشو می شوند و به طور کلی شستشوی فرش های ماشینی از فرشهای دستباف راحت تر هستند. خواندن مطلب فرش با طرح های سنتی در فضاهای مدرن، در این زمینه بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب