11 کمپین بازاریابی مواد غذایی متمایز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت

iconic-food-marketing-campaigns-analyzed


بهترین کمپین های بازاریابی مواد غذایی دقیقا می دانند که چگونه ما را جذب کنند. آنها در سطح عاطفی با هم ارتباط برقرار می کنند، نوستالژی را نشان می دهند و غذایی را که برای خوردن خیلی خوب به نظر می رسد، نشان می دهند.

وقتی یک برند احساس می کند لحظات واقعی و قابل ربط را برای ما به ارمغان می آورد، اعتماد ایجاد می کند.

این چیزی است که ما را به بازگشت نگه می دارد.

کمپین های موفق بازاریابی مواد غذایی از طریق ،یب ،، طنین انداز عمیقی پیدا می کنند جذابیت عاطفی، اصالت و درگیری حسی برای خلق تجربه های فراموش نشدنی هر یک از این ،اصر کلیدی برای استراتژی‌های بازاریابی مواد غذایی هستند و به برندها کمک می‌کنند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و فراتر از تبلیغ ساده محصول بروند.

  • جذابیت عاطفی: کمپین هایی که احساسات را شعله ور می کنند، به ،وان مثال نوستالژی یا هیجان تاثیری ماندگار بگذارد. بازاریابی نوستالژی با جذب افراد به خاطرات دوست داشتنی و ارتباط مستقیم این احساسات با برند، تعامل را افزایش می دهد.
  • صداقت و ارتباط: مصرف کنندگان به سمت برندهایی با داستان های واقعی و قابل ربط کشیده می شوند. تجربیات روزمره در کمپین ها باعث ایجاد اعتماد و حس جامعه می شود و باعث می شود برند احساس واقعی و قابل اعتماد کند.
  • درگیری حسی: جذابیت بصری در بازاریابی مواد غذایی بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد که مواردی که بر حواس تمرکز دارند، به ،وان مثال ظاهر و بافت این می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت درک شده تأثیر بگذارد و محصولات را جذاب تر و به یاد ماندنی تر کند.

را 11 کمپین بازاریابی مواد غذایی در زیر نمونه‌های قدرتمندی از نحوه استفاده آژانس‌های بازاریابی مواد غذایی از احساسات، شوخ طبعی و تجربیات مش، برای ایجاد روابط قوی‌تر با مشتری آورده شده است.

در 11 مورد از معروف ترین کمپین های بازاریابی مواد غذایی

1.Dunkin' Donuts – Drive Thru' با بازی بن

Dunkin' Donuts شعار ک،یک خود، “America Runs on Dunkin” را انتخاب کرد و با نمایش بن افلک در پنجره رانندگی، یک پیچ غیرمنتظره اضافه کرد.

شما در حال آماده شدن برای قهوه صبح خود هستید و یک ستاره هالیوود آن را به شما تحویل می دهد! این کمپین می درخشد زیرا به ارمغان می آورد بازخورد واقعی از مردم عادی، تجسم حسی از اجتماع و گرما که در برند دانکین صدق می کند. به ،وان یک شگفتی اضافی، JLo به این درخواست پاسخ می دهد و طنز و قدرت ستاره ای را اضافه می کند که بینندگان را تا مدت ها پس از دیدن آگهی صحبت می کند.

2.OREO – نسخه محدود Super Mario

Oreo آن را می داند دلتنگی می فروشدو کمپین سوپر ماریو نسخه محدود آنها به خوبی از آن بهره برد.

این تبلیغ سرگرم‌کننده، کوکی‌های OREO را به دنیای ماریو تبدیل می‌کند، همراه با آهنگ موضوعی محبوب، و طرفداران را به سفری به خط حافظه دعوت می‌کند. OREO با ،یب یک ،اب بازی دوست داشتنی با یک میان وعده محبوب، هیجان را در بین نسل ها برانگیخته است.

این کمپین به طور موثر جمع شد خاطرات کودکی و طرفداران فعلیاثبات اینکه نوستالژی می تواند یک استراتژی موفق در کمپین های بازاریابی مواد غذایی باشد.

3. Cadbury – گوریل

تبلیغ Cadbury “گوریل” به دلیلی ک،یک است. این فیلم که در سال 2007 منتشر شد، درام گوریل فیل کالینز را به نمایش می گذارد.امشب در هوا“، و به سرعت مورد علاقه طرفداران شد.

موفقیت تبلیغات در این است که … طبیعت غیر قابل پیش بینی، لحظه ای فراموش نشدنی را ایجاد می کند که احساس لذت و نشاط می کند.

س، منحصر به فرد آن از نظر احساسی با بینندگان ارتباط برقرار می کند، در حالی که آهنگ نمادین و تصاویر فراموش نشدنی فراموش ، آن را سخت می کرد. به‌،وان یکی از تبلیغات مورد علاقه بریت،ا، تبلیغات «گوریلا» در هنگام افزایش فروش برای برند، نقطه بالایی برای خلاقیت در نمونه‌های کمپین بازاریابی مواد غذایی ایجاد می‌کند.

4. Skittles – Scary Szn

Skittles با کمپین تبلیغاتی “Spooky Szn”، هالووین را به صحنه ای عالی برای این فصل تبدیل کرده است. کمپین رسانه های اجتماعی غذا. این تبلیغ به هیجان و گرمای هالووین می پردازد و Skittles را به ،اب بازی ضروری فصل تبدیل می کند. بازاریابی فصلی قدرتمند است زیرا بر سنت های مش، سرمایه گذاری می کند و Skittles با قرار دادن خود به ،وان هدیه عالی هالووین به این مهم دست یافته است. این کمپین به Skittles کمک می کند تا تصویر تجاری سرگرم کننده و بازیگوش خود را حفظ کند و در عین حال ارتباط خود را با تعطیلات محبوب تقویت کند.

5. هاینز – باید هاینز باشد

هاینز در این تبلیغ کوتاه اما تاثیرگذار بر هنر سادگی چیره شده است. در عرض چند ث،ه، کمپین تأیید می کند که فقط سس کچاپ هاینز در عکاسی از غذا معتبر است. از طریق مصاحبه های کوتاه با عکاسان، این تبلیغ نشان می دهد که در حالی که سایر مواد ممکن است تقلبی باشند، سس گوجه فرنگی همیشه هاینز است. این یک رویکرد هوشمندانه است که به عشق ژنرال Z و Millennials به محتوای کوتاه و معتبر پاسخ می‌دهد و پیامی واضح و بدون کرک‌های غیرضروری ارائه می‌دهد. این کمپین بازاریابی برای صنایع غذایی این به طرز درخش، شهرت این برند را برای کیفیت برجسته می کند.

6. برگر کینگ – انحرافی W،pper

برگر کینگ با تبلیغات جسورانه و رقابتی نامی برای خود دست و پا کرده است و کمپین «بی‌راهه‌های انحرافی» نمونه‌ای عالی از این موضوع است.

این کمپین با استفاده از geofencing موبایل، مبلغ هنگفتی پول را فقط برای آنها به مشتریان ارائه داد زم، که آنها خود را در فاصله 600 فوتی از یک رستوران مک دونالد یافتند.

آنها مجبور نیستند همه چیز را انجام دهند – هنگامی که نزدیک یک مک دونالد هستند، این پیشنهاد از طریق برنامه Burger King نمایش داده می شود، که سپس آنها را به نزدیکترین Burger King هدایت می کند تا تخفیف W،pper را دریافت کنند.

این ترفند هوشمندانه مبتنی بر اپلیکیشن نه تنها طنز را وارد رقابت کرد، بلکه ویژگی های اپلیکیشن پیش ،ید برگر کینگ را نیز افزایش داد. این کمپین تنها در عرض چند روز به بیش از یک میلیون دانلود اپلیکیشن دست یافت و ثابت کرد که یک اختلال بازیگوش کوچک می‌تواند در بازاریابی دیجیتال فست فود کمک زیادی کند.

7. برگر کینگ – مولدی هوپر

در یکی از بهترین کمپین های بازاریابی فست فود در سال های اخیر، برگر کینگ با Molde W،pper خود طرفداران را شوکه کرده است. آنها به جای نمایش یک همبرگر تازه و جذاب، یک برگر پوشیده از قالب را به نمایش گذاشتند تا بر استفاده از قالب تاکید کنند. مواد بدون نگهدارنده.

این کمپین جسورانه با برانگیختن گفت،ا در مورد آن سر و صدا ایجاد کرد کیفیت غذاکه نشان دهنده تعهد برگر کینگ به شفافیت و تازگی است.

این خطر نتیجه داد زیرا توجه مصرف کنندگان علاقه مند به گزینه های فست فود سالم را به خود جلب کرد. این توسعه منحصر به فرد به طور کامل استراتژی بازاریابی برگر کینگ را در بالا و فراتر رفتن خلاصه می کند.

کمپین همبرگر کپک زده برگر کینگ

8. مگنوم – من و مگنوم من

کمپین “من و مگنوم من” که توسط مگنوم در دهه 1990 راه اندازی شد، جذابیت غیرقابل انکاری دارد و بر سرگرمی و لذت خالص تمرکز دارد.

در این آگهی‌ها شخصیت‌هایی که بستنی مورد علاقه‌شان را در لحظات مجلل و خصوصی می‌چشند، از لم دادن روی کاناپه گرفته تا لذت بردن از حمام حباب‌دار را نشان می‌دهند.

مگنوم محصول خود را به ،وان یک لحظه فرار و لذت، جلب علاقه طرفداران به کیفیت و راحتی. این کمپین کاملاً ماهیت مگنوم را به تصویر می کشد و آن را مترادف با لذت خود و لحظات مجلل می کند.

9. Cornetto – Love Stories: Two Sides

کمپین “دو طرف” کورنتو از طریق یک فیلم کوتاه که داستان عاشقانه ای از صمیم قلب را روایت می کند، به دنیای عاشقانه می پردازد. کورنتو که به دلیل تأکید بر مضامین عشق و اشتراک‌گذاری شهرت دارد، به برند خود گرما می‌بخشد و باعث می‌شود مخاطبان احساس کنند با هم ارتباط دارند.

این نمونه ای از کمپین بازاریابی مواد غذایی هویت کورنتو را به ،وان A نشان می دهد نماد عشق و لحظات خاص، بینندگان را با احساسات و نه صرفاً محصول جذب می کند.

10.KFC – گوشت مرغ

هنگامی که فروشندگان غیرمجاز شروع به استفاده از تصاویر KFC ،د، این برند با طنز با کمپین “ChickenStock” پاسخ داد. به جای پاسخ، KFC وب‌سایتی ایجاد کرد که تصاویر رایگان و باکیفیت از غذای خود ارائه می‌کرد و عملاً کنترل تصاویر خود را پس گرفت.

این پیشرفت خلاقانه در کمپین های بازاریابی KFC، سر و صدای زیادی ایجاد کرد سازگاری و رویکرد سرگرم کننده KFC. این کمپین یک مشکل بالقوه را به فرصتی برای نمایش نام تجاری خود با طنز تبدیل کرد.

11. مک دونالد – آیا می توانم اوهههههههههههه

در طول سوپر بول، مک‌دونالد لحظه‌ای را ثبت کرد که همه‌جانبه مرتبط است: م، «اوه‌هه» قبل از سفارش.

این تبلیغ یک تجربه مش، را تبدیل کرد به اشتراک گذاشتن خنده و ارتباط با بینندگان در سطح شخصی. چنین لحظات مرتبطی در بازاریابی قدرتمند هستند زیرا باعث ایجاد حس وحدت می شوند.

اینجاست که استراتژی بازاریابی دیجیتال مک‌دونالد می‌درخشد و طنز و قابلیت ارتباط را به منصه ظهور می‌رساند و مک‌دونالد را به‌،وان برندی که مشتریانش را «درگیر» می‌کند، قرار می‌دهد.

آ،ین افکار

این 11 کمپین بازاریابی مواد غذایی برای جلب توجه و به جا گذاشتن یک اثر کاملاً نابغه هستند.

و هر یک از آنها به روش خاص خود به هم متصل می شوند، خواه یک ضربه دلتنگی، یک شوخی هوشمندانه یا تصاویر خوشمزه که عملاً از روی صفحه می پرند.

این را به ما یادآوری می کنند بهترین کمپین های بازاریابی مواد غذایی آنهایی هستند که به ما این حس را می دهند که در آن لحظه هستیم.




منبع: https://di،alagencynetwork.com/iconic-food-marketing-campaigns/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب