14 تاکتیک عملی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سایت های تجارت الکترونیک


پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به‌،وان ابزاری قدرتمند برای بازاریابان دیجیتال با هدف تقویت ،ب‌وکارهای کوچک، استارت‌آپ‌ها و فروشندگان آنلاین استفاده شوند.

یک نظرسنجی اخیر از Datareportal نشان می دهد که 58.4٪ از جمعیت جهان از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند که به بیش از 4.6 میلیارد نفر ترجمه می شود. به طور متوسط، یک کاربر 2.27 ساعت را صرف برنامه های دیجیتالی خاص مبتنی بر اتصال می کند، با 424 میلیون کاربر جدید که در 12 ماه گذشته قبل از ژانویه 2022 ثبت نام کرده اند. از آنجایی که آژانس های بازاریابی دیجیتال قصد دارند دسترسی مشتریان خود را بهینه کنند، بنابراین نیاز به آنلاین در دسترس است. کارشناسان بازاریابی دوست دارند وب من،. این ابزارها به ،ب‌وکارها کمک می‌کنند تا با وجود رقابت شدید در صورت همراهی با استراتژی‌های من،، به اه، خود برسند. در این مقاله بد،د که چگونه.

نحوه کار سایت های تجارت الکترونیک

سایت‌های تجارت الکترونیک به شرکت‌ها و صاحبان مشاغل اجازه می‌دهند تا کالاهای ملموس، محصولات نامشهود مانند خدمات و سایر اقلام دیجیتالی را در اینترنت بفروشند. کارآفرینان می‌توانند این موارد را حفظ کنند یا از آنها برای گسترش دامنه دسترسی فروشگاه‌های فیزیکی خود استفاده کنند و امکان انجام معاملات سریع جه، را فراهم کنند.

علاوه بر پذیرش و پردازش سفارش‌ها، ،ب‌وکارها می‌توانند پرداخت‌ها، نظارت، ترتیب حمل و نقل، تعامل با مشتریان یا ارائه پشتیب، پس از فروش را انجام دهند. از سایت های تجارت الکترونیک نیز می توان برای تقویت فرآیندهای بازاریابی و فروش استفاده کرد.

در زیر برخی از استراتژی‌های کلیدی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که کارآفرینان و بازاریابان آنلاین می‌توانند برای رسیدن به اه، خود از آنها استفاده کنند.

1. حساب های رسانه های اجتماعی خود را به سایت تجارت الکترونیک خود پیوند دهید

ایجاد یک حساب فهرست ،ب و کار محلی می تواند به برند شما کمک کند تا به ،یداران محلی دسترسی پیدا کند. با تکمیل این استراتژی با حضور در رسانه های اجتماعی همه کانال، استارتاپ ها و شرکت های کوچک می توانند آگاهی از برند را افزایش دهند، ،یداران بیشتری را جذب کنند، جریان درآمد را افزایش دهند و خدمات به موقع به مشتریان ارائه دهند.

کاربران همچنین می‌توانند اطلاعات بلادرنگی درباره محصولات و پیشنهادات تبلیغاتی شما دریافت کنند، که به ،یدار کالای شما کمک می‌کند، به‌ویژه زم، که با تکنیک‌های موثر تماس برای اقدام همراه باشد.

2. یک وبلاگ با ارزش به اشتراک گذاری راه اندازی کنید

ا،ر بازاریاب‌هایی که خودتان این کار را انجام می‌دهند یا بازاریاب‌های نوپا ممکن است فکر کنند که عوارض بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فقط به پلتفرم‌های محبوب مربوط می‌شود. آنها متوجه نمی شوند که قبل از ظهور رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها برای همین هدف مورد استفاده قرار می گرفتند. اگر ،ب و کار شما هنوز وبلاگی ندارد، فوراً آن را بسازید و فروش محصولات و خدمات خود را با ظرافت بیشتری آغاز کنید.

مقالات وبلاگ شما باید از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خاصی استفاده کنند و جذاب باشند تا کاربران بتوانند آنها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، نظر بدهند و به پست شما واکنش نشان دهند – درست همانطور که در برنامه های رسانه های اجتماعی انجام می دهند. علاوه بر تقویت حضور آنلاین یک ،ب و کار، یک وبلاگ جذاب می تواند برای نشان دادن تخصص و اقتدار برند شما، ایجاد اعتماد در بین مشتریان بالقوه شما و مشتریان فعلی استفاده شود.

3. استفاده کنید سپست های غم انگیز

پست قابل ،ید به هر محتوایی اطلاق می شود که به مصرف کنندگان امکان می دهد پیشنهادات شما را مستقیماً از پست شما ،یداری کنند. مثال‌های رایج عبارتند از قرار دادن دکمه‌های «اکنون ،ید» یا پیوند ،ید به ،وان. قرار دادن چنین پیوندهایی در پست شما به ،یداران این امکان را می دهد که محصولات یا خدمات شما را بدون ،وج از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای تکمیل تراکنش ،یداری کنند.

4. پست های سئو پسند بسازید

حتی اگر محصولی را ارائه دهید که زندگی را تغییر می دهد، بی فایده خواهد بود مگر اینکه مصرف کنندگان شما بتوانند آن را از طریق اینترنت پیدا کنند. بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از بهترین ابزارهایی است که بازاریابان می توانند برای افزایش دید مشتریان خود در حوزه دیجیتال استفاده کنند. از کلمات کلیدی بسیار جستجو شده استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی ادغام کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید. سرفصل‌های جلب توجه کنید، اما مراقب طعمه‌گذاری کلیک باشید. همچنین می تو،د استفاده کنید استراتژی های لینک سازی برای نتایج بهینه

5. با در نظر گرفتن استفاده از رسانه های اجتماعی محتوا ایجاد کنید

محتوا پادشاه است، چه آنلاین و چه به صورت چاپی. اما تولید محتوای عالی تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود. چه ساختن یک وبلاگ، کاغذ سفید، وبینار، خبرنامه یا هر ابزار بازاریابی، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با ارزش و مرتبط با مخاطبان است. پست های خود را تعاملی و جذاب کنید. لازم نیست پست طول، باشد. اگر مخاطبان شما بتوانند چیزی ارزشمند از آن بگیرند یا حداقل با آن سرگرم شوند، مایلند آن را با ش،ه خود به اشتراک بگذارند.

6. ویدئو را در محتوای خود ادغام کنید

ویدئوها در جلب و حفظ توجه کاربران موثرتر هستند. محبوب‌ترین سایت میکروبلاگینگ نشان داد که کاربر، که ویدیوها را ،یب می‌کنند ده برابر افزایش در تعامل را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، پست‌های یکپارچه ویدئویی در تمام ش،ه‌های رسانه‌های اجتماعی، هزینه کمتری را در هزینه هر مشارکت گزارش کرده‌اند.

از ویدیوهای آموزشی، وبینارها و توصیفات مشتری برای یک پست جذاب استفاده کنید. برجسته ، فرآیندهای تولید یا بسته بندی نیز ایده خوبی است. علاوه بر این، آپلود ویدیوهای زنده به جای ویدیوهای کنسروی ممکن است مؤثرتر و جذاب تر باشد. از آنجایی که ادغام ویدیوها در همه پست‌های شما غیرممکن است، جاسازی یک تصویر یا تصاویر متحرک ممکن است تأثیر ی،، داشته باشد. فروش زنده همچنین یک روند در حال ظهور برای کارآفرینان در سراسر جهان است، به ویژه آنهایی که لباس و سایر اقلام می فروشند.

7. نظرات خیره کننده مشتریان را برجسته کنید

عدم اعتماد به برند شما یکی از دلایلی است که ،یداران برای ،ید تلاش نمی کنند. از نظرات مشتریان برای ایجاد اعتماد استفاده کنید و ،یداران را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما می‌تواند چالش‌ها و مشکلات آنها را برطرف کند – و آنها را در پست‌های خود به اشتراک بگذارید.

این استراتژی موثر بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند مشتریان بالقوه شما را به امضای قرارداد سوق دهد. علاوه بر تبلیغات شفاهی، نظرات و توصیفات مشتریان خیره کننده به جذب ،یداران بیشتر کمک می کند 88 درصد از مصرف کنندگان نشان داد که به بررسی های آنلاین به اندازه ارجاعات اعتماد دارند.

اگر مشتریان شما با به اشتراک گذاشتن نظرات خود موافق نیستند، آنها را تشویق کنید که صفحه و محصولات شما را لایک کنند. درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن نظرات یا نظرات خود نیز می تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. برخی از فروشندگان از محموله‌های خود ع، می‌گیرند و در عین حال جزئیات گیرنده را به ،وان اثبات مشروعیت محو می‌کنند.

8. افزایش تعامل فالوورها

علاوه بر ایجاد پست های جذاب، بهتر است از طریق ش،ه های رسانه های اجتماعی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. با پرسیدن سوال، راه اندازی نظرسنجی، پاسخ دادن به سوالات و تشکر از نظرات مثبت، پلتفرم را بهینه کنید. شما همچنین می تو،د یک رویداد زنده در مورد یک مشکل مبرم که بر تجارت شما و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد میزب، کنید. همچنین با نقدهای منفی به خوبی برخورد کنید و از ستیزه جویانه یا تهاجمی خودداری کنید. نشان دادن به فالوورهایتان که ارزشمند هستند و شنیده می شوند، می تواند کمک زیادی به ایجاد اعتماد و افزایش شهرت شما کند.

9. حمایت های خود را برجسته کنید

جامعه ای ایجاد کنید که در آن بتو،د در مورد حمایت ها و مسائلی که بر جایگاه صنعت شما تأثیر می گذارد بحث کنید. به ،وان مثال، اگر شما یک ،ب و کار محلی قهوه‌سازی هستید، از کشاورزان جامعه استفاده کنید و در تلاش برای اعمال پایدار فعال باشید. این امر مخصوصاً اگر در تلاش برای تصرف بازار هزاره هستید، صادق است.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار نیلسن در سال 2015، 73 درصد از مصرف کنندگان هزاره مایل به ،ید محصولات بیشتر از شرکت های پایدار و اخلاقی هستند. این رقم درصد بالاتری را نسبت به 66 درصد از افراد مورد بررسی در تمام گروه های سنی نشان می دهد.

10. محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

علاوه بر برجسته ، نظرات مشتریان، شرکت ها می توانند محتوای مش،ین خود را تشویق کرده و به اشتراک بگذارند. خواه یک وبلاگ، نقد، تصویر یا ویدیو باشد، محتوا باید تجربه مثبت دنبال کنندگان شما را از استفاده از محصول شما نشان دهد. مسابقه ای راه اندازی کنید تا ببینید محتوای چه ،ی بیشترین تعامل یا لایک را دارد و به برندگان جوایزی ارائه دهید. علاوه بر این، از آنها بخواهید دوستان خود و حساب شما را تگ کنند. انجام این کار تعامل را افزایش می دهد و به ایجاد شهرت شما به ،وان یک برند که قادر به ارائه نتایج است کمک می کند.

11. بهترین زمان برای ارسال پست را مشخص کنید

درک مخاطبان هدف برای یک کمپین بازاریابی موفق بسیار مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد، کاربران روزانه حدود 2.6 ساعت را در ش،ه های اجتماعی سپری می کنند. یافتن بهترین زمان برای پست ، – زم، که بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند – اطمینان حاصل می کند که محتوای شما توسط بینندگان و خوانندگان مورد نظر شما دیده و مصرف می شود و شانس تعامل را افزایش می دهد. بارگذاری محتوا در خارج از این زمان ها منجر به از دست رفتن فرصت ها و هدر رفتن تلاش می شود.

12. هشتگ ها را استراتژیک انتخاب کنید

این روند که در ابتدا توسط مشهورترین سایت میکروبلاگینگ جهان ایجاد شد، تقریباً در همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب استفاده نمی شود. استفاده از هشتگ‌ها به ،ب‌وکار شما امکان می‌دهد دسترسی شما را گسترش دهد، اما مشتریان هدف به احتمال زیاد در محتوای شما مشارکت می‌کنند.

پلتفرم پیشرو به اشتراک گذاری تصویر حدا،ر 30 هشتگ را در یک پست امکان پذیر می کند. در عمل، بهتر است محتوای خود را به سه مورد محدود کنید، زیرا انجام بیشتر به قصد شما برای هدف قرار دادن بازار من، کمکی نمی کند. برای اینکه بد،د از کدام هشتگ من، استفاده کنید، اصطلاحات محبوب و خاص را انتخاب کنید. علاوه بر این، هشتگ‌های مرتبط و قابل کلیک را انتخاب کنید تا شانس اشتراک‌گذاری را افزایش دهید.

13. مطالعه کنید یا با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ نیز ابزار ارزشمندی برای ،ب و کارهایی است که امیدوارند در کوتاه ترین زمان ممکن دامنه خود را گسترش دهند. می تو،د از ابزارهای خاصی برای تعیین اینکه این شخصیت ها در جایگاه انتخابی شما هستند استفاده کنید. پس از دانستن اینکه آنها چه ،، هستند، زم، را برای درک استراتژی های آنها اختصاص دهید، ال،ا را مطالعه کنید و دلیل کلیک ، آنها را دریابید. این ،اصر را در ایجاد محتوای خود بگنج،د.

در غیر این صورت، با آنها تماس بگیرید تا ببینید چگونه می تو،د همکاری کنید. توجه داشته باشید که این غول‌های رسانه‌های اجتماعی زندگی پرمشغله‌ای دارند و ممکن است در شراکت با استارت‌آپ‌ها یا ،ب‌وکارهای محلی مردد باشند. با این حال، امتحان ، ضرری ندارد.

14. هزینه تبلیغات در ش،ه های اجتماعی را بپردازید

برای افزایش شانس تبدیل، بودجه ای را برای تبلیغات پولی در نظر بگیرید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هزینه‌های متفاوتی را برای نمایش تبلیغات شما در بالای پست‌های دیگر ارائه می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که برند شما دیده می‌شود. روزانه هزاران پیشنهاد در این پلتفرم‌ها ظاهر می‌شوند، و مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب باشد، همیشه قرار گرفتن در معرض شما تضمین نمی‌شود.

رسانه های اجتماعی پولی یکی از راه های جلب توجه بازار هدف شما است، زیرا برخی از کانال ها به تبلیغ کنندگان اجازه می دهند تنظیمات کمپین خود را تغییر دهند و مرتبط ترین کاربران را هدف قرار دهند. علاوه بر این، ،ب‌وکار شما می‌تواند از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات PPC استفاده کند، که از الگوریتم‌هایی برای نشان دادن تبلیغات شما به کاربران بر اساس علایق، سابقه جستجو و نمایه‌های جمعیتی استفاده می‌کنند.

نتیجه

بازرگانان تجارت الکترونیک باید فراتر از استفاده از وب سایت خود برای ارائه محصولات و خدمات خود فکر کنند. از آنجایی که استفاده از رسانه‌های اجتماعی دو سال پس از همه‌گیری به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، ،ب‌وکارها باید از این ش،ه‌های دیجیتال به‌،وان ابزار بازاریابی برای ماندن در رقابت استفاده کنند.

با استراتژی من، که با سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال تکمیل می شود، حضور اجتماعی می تواند نیروی قدرتمندی در افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتماد، گسترش دسترسی شما و افزایش جریان درآمد باشد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/actionable-social-media-marketing-tactics-for-ecommerce-sites/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب