3 استراتژی برنامه ریزی ظرفیت که آژانس ها باید بدانند

به ،وان یک آژانس، همیشه وقتی مشتری جدیدی می گیرید، خبر خوبی است. به هر حال، کار بیشتر به م،ای سود بیشتر است، و این راه اصلی رشد ،ب و کارتان است. اما آیا منابع کافی برای مدیریت تغییر دارید؟ آیا ظرفیت موجود شما برای پاسخگویی به تقاضای آینده برای محصولات شما کافی است – و اگر نه، چگونه می‌خواهید این مشکل را حل کنید؟

به این ترتیب، برنامه ریزی ظرفیت به بهبود کمک می کند استفاده از تیم، که از فرسودگی شغلی، ،الت و انتظارات غیر واقعی در تیم شما جلوگیری می کند. نتیجه؟ کارکن، که ماهرتر، مولدتر و متعهدتر هستند.

مقرون به صرفه است

نداشتن برنامه ظرفیت، خطرات جدی برای شرکت شما ایجاد می کند. اگر ظرفیت فعلی شما منابع کافی برای پروژه آینده را فراهم نکند، موفقیت پروژه – و شهرت شما – در خطر است. برع،، اگر ظرفیت بیش از حد داشته باشید و کار کافی نداشته باشید، سود شما را از بین می برد.

برنامه ریزی استراتژیک برای مدیریت ظرفیت سازمان ضروری است. در اینجا دلیل آن است:

نتایج پروژه را بهبود می بخشد

بیایید از همان مثال وجود 10 طراح گرافیک در کارکنان استفاده کنیم. همانطور که شروع به مذاکره برای یک قرارداد جدید می کنید، همچنین شروع به جذب و استخدام یک یا دو طراح دیگر می کنید تا نیازهای ظرفیت طراحی اضافی را برآورده کنید. شما آماده افزایش تقاضای مصرف کننده هستید، اما بودجه خود را برای تقاضایی که محقق نشده است، تخلیه نمی کنید.

اتخاذ یک رویکرد استراتژی رهبری برای برنامه ریزی منابع، بر ،ب برتری نسبت به رقبای بازار متمرکز است، زیرا سازمان شما از قبل ظرفیت بیشتری برای پیش بینی تقاضای بالا دارد. حدا،ر ظرفیت شما با،ت و قابلیت های تولید شما آماده ،ارگیری است. تنها چیزی که اکنون نیاز دارید مشتریان هستند!

داشتن یک استراتژی ظرفیت با دقت برنامه ریزی شده، دقت بیشتری را برای تحویل پروژه به ارمغان می آورد. وقتی منابع من، برای کار را در اختیار داشته باشید، هر مرحله می تواند به موقع و توسط فردی با مهارت های من، تکمیل شود.

برنامه ریزی ظرفیت تاخیر شامل افزایش ظرفیت شما در واکنش به افزایش تقاضا است. به ،وان مثال، تصور کنید آژانس دیجیتال مارکتینگ شما ظرفیت 10 طراح گرافیک را دارد. هنگامی که قبلاً هر 10 مورد را رزرو کرده اید و یک کار طراحی گرافیک جدید وارد می شود، می تو،د یک طراح گرافیک اضافی را برای پر ، شکاف استخدام کنید.

برای بسیاری از صاحبان ،ب و کار، مدیریت پروژه روزانه به اندازه کافی گیج کننده است، بدون نگر، در مورد اینکه چه اتفاقی ممکن است بیفتد یا نه. اما برنامه ریزی ظرفیت استراتژیک بخش کلیدی حفظ ثبات در شرکت شما است.

با این حال، سیستم تاخیر نامیده می شود زیرا بین تقاضای ایجاد شده و منبع یافت شده تاخیر وجود دارد. ممکن است برای آژانس‌هایی با پیش‌بینی‌های غیرقابل پیش‌بینی تقاضا توصیه نشود، و وقتی سعی می‌کنید استعدادهای باکیفیت را در دیر زمان پیدا کنید، استرس را افزایش می‌دهد.

استراتژی رهبری

آ،ین مورد از سه استراتژی برنامه ریزی ظرفیت، استراتژی مسابقه است. این استراتژی پویا شامل افزودن پیوسته به ظرفیت تولید فعلی شما برای «تطابق» با تقاضای در حال ورود است.

استراتژی تطابق بیشترین استفاده را توسط سازمان ها در طول مدیریت ظرفیت دارد زیرا ریسک کمتری نسبت به استراتژی پیشرو دارد و ظرفیت منابع آماده تری نسبت به استراتژی تاخیر دارد.

با این حال، خطر این استراتژی برنامه‌ریزی ظرفیت نیروی کار این است که شما در حالی که منتظر افزایش تقاضا طبق پیش‌بینی‌ها هستید، بیکار بم،د.

این نه تنها در کوتاه مدت به بودجه شما کمک می کند، بلکه اگر افزایش تقاضا محقق نشود، ممکن است از تصمیم خود برای استخدام کارکنان بیشتر پشیمان شوید.

استراتژی مسابقه

این فرآیند معمولاً شامل پیش‌بینی تقاضای بازار یا ارقام پیش‌بینی فروش شما برای ،ن آن است ظرفیت بهینه جلوتر از زمان. این باید عوامل خارجی را در نظر بگیرد تا به شما ایده دقیقی از اه، ظرفیت شما بدهد.

مزایای برنامه ریزی ظرفیت برای آژانس شما

با نظارت بر روندهای بازار، ایجاد یک استراتژی تعدیل، و پیگیری نیازهای واقعی در مقابل پیش بینی شده، آژانس شما می تواند ضمن بهینه سازی استفاده از منابع، تقاضای پیش بینی شده را برآورده کند.

آژانس شما با برنامه ریزی ظرفیت قوی تر است!

در این مقاله، ما سه استراتژی برنامه ریزی ظرفیت را که می تو،د در آژانس خود اعمال کنید، بیان می کنیم و به شما کمک می کنیم بفهمید کدام یک برای نیازهای شما من، است. بیا شروع کنیم!

برنامه ریزی ظرفیت چیست؟

برای بازگشت به تیم طراحی گرافیک ما، ممکن است این اتفاق بیفتد اگر تصمیم بگیرید که به مشتریان خود قول یک چرخش 24 ساعته در پروژه های طراحی را بدهید. با توجه به اینکه 10 طراح گرافیک شما گاهی اوقات رزرو می شوند، تصمیم می گیرید پنج عضو دیگر را به تیم اضافه کنید تا تقاضا برای خدمات جدید شما وجود داشته باشد.

برنامه ریزی ظرفیت موثر شما را قادر می سازد تا با آماده شدن برای نیازهای منابع آینده خود، حاشیه سود را افزایش دهید. این به شما اجازه می دهد تا خود را بهبود بخشید مدیریت منابع با تکنیک، ظرفیت واقعی هر یک از اعضای تیم را بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که هر بار تقاضای مشتری را برآورده می کنید.

3 استراتژی برنامه ریزی ظرفیت که باید بد،د

بیایید به استراتژی های مختلف برنامه ریزی ظرفیت با جزئیات بیشتری نگاه کنیم.

استراتژی تاخیر

برنامه ریزی استراتژیک پیشرو رویکرد برنامه ریزی ظرفیت تهاجمی تر از استراتژی های تاخیر است، زیرا بر اساس پتانسیل تقاضای آینده است.

در سطح داخلی، برنامه ریزی ظرفیت همچنین به بهبود شفافیت در میان اعضای تیم کمک می کند، زیرا آنها از نقش خود آگاه تر هستند. این امر به جلوگیری از ش،ت و تغییرات برنامه ریزی نشده در اجرای پروژه کمک می کند. در بلندمدت، این امر در اعتبار و شهرت آژانس شما منع، خواهد شد.

روحیه کارکنان را تقویت می کند

یک پلت فرم برنامه ریزی ظرفیت قوی و قابل اعتماد مانند اجرا کن به شما یک نمای کلی روشن از منابع شما و همچنین جزئیات دقیق ارائه می دهد و در عین حال پیش بینی های دقیق منابع، گزارش های استفاده از تیم و پیش بینی نیازهای ظرفیت را در اختیار شما قرار می دهد. با بینش هایی از ابزار من،، تصمیمات برنامه ریزی ظرفیت می تواند ساده باشد و به شما امکان می دهد تیم خود را به حدا،ر کارایی هدایت کنید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/the-capacity-planning-strategies-agencies-must-know/

این ممکن است من،‌ترین استراتژی برنامه‌ریزی ظرفیت باشد، اگر یک ،ب‌وکار پایدار را اداره می‌کنید که در آن منابع اغلب تحت تأثیر تقاضای غیرمنتظره قرار نمی‌گیرند. این نوع برنامه ریزی استراتژیک از هدر رفتن بیش از حد موجودی و منابع مانند کارکنان بیکار جلوگیری می کند، زیرا بر اساس افزایش تقاضای واقعی است.

برنامه ریزی ظرفیت کلید کنترل بهره وری و کارایی آژانس شما است. ابزارهای برنامه ریزی ظرفیت به شما کمک می کند تا استراتژی را با سهولت و وضوح انجام دهید، بنابراین می تو،د نحوه استفاده از منابع موجود خود و چگونگی و زمان افزایش ظرفیت را مشاهده کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که محدودیت های ظرفیت را شناسایی و کاهش دهید، زنجیره تامین و مدیریت منابع را بهبود بخشید و محصولات قابل تحویل را در چارچوب زم، و بودجه برنامه ریزی شده انجام دهید.

سه نوع استراتژی برنامه ریزی ظرفیت وجود دارد که شما به ،وان مدیر پروژه باید بد،د: تاخیر، پیشروی و تطابق. آنها بسته به اینکه چقدر به آینده می خواهید نگاه کنید متفاوت هستند و هر کدام مزایا و معایب دارند.

برنامه ریزی ظرفیت فرآیندی است برای تعیین میزان ظرفیت مورد نیاز برای پاسخگویی به تقاضاهای محصولات یا خدمات شما. این به شما کمک می‌کند بفهمید چه زم، باید کارکنان جدید را کاهش دهید و به شما امکان می‌دهد منابع را در آژانس خود به طور مؤثر برای برآورده ، تقاضا تخصیص دهید.

فرآیند برنامه ریزی ظرفیت به شما دید بلندمدتی از منابع شما می دهد، که می تواند نحوه تصمیم گیری روزانه شما را تغییر دهد – برای بهتر شدن! به جای تشویق کارکنان به کار خارج از مجموعه مهارت‌های خود برای انجام کار، می‌د،د چه زم، نیاز به ارتقاء مهارت، استخدام و استفاده از منابع مختلف دارید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب