3 روند بازاریابی دیجیتال برای سال 2023

تجربیات Omnichannel فرصت‌های جدیدی را برای پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی ارائه می‌کند تا بتوانند دسترسی خود را در حالی که با مخاطبان جدید و متنوع درگیر می‌شوند در سال 2023 گسترش دهند. متن به تنهایی در حال تبدیل شدن به یک تاکتیک بازاریابی دقیق‌تر و مطمئن‌تر است، با نرخ بازگشت سرمایه و نرخ باز در حال حاضر با نرخ‌های ایمیل رقابت می‌کند.

با این حال، تمام این تاکید بر جذب مشتری منجر به دست کم گرفتن برندها از قدرت حفظ– و بازاریابی حفظ. اولویت بندی مشتری، که از قبل برند خود را می شناسند می تواند راهی فوق العاده موثر برای به دست آوردن نتایج باشد.

هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای بازاریابان است، ابزاری برای افزایش تلاش‌های آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر و گسترده‌تر با محتوای من، و کمپین‌های تاثیرگذار. و همانطور که در سال 2023 کار می کنیم، احتمالاً شاهد خواهیم بود که بازاریابان راه های پیچیده تری برای مهار هوش مصنوعی پیدا می کنند و کمپین های خود را با شخصی سازی بی نظیر و در مقیاس باورن،ی القا می کنند. این مطمئناً کلیدی برای تعامل و تبدیل مشتریان در یک چشم‌انداز دیجیتالی ناپایدار خواهد بود.

امسال، من انتظار دارم بازاریابان دیجیتال بیشتری را ببینم که از کانال‌های قابل اعتمادی مانند متن و ایمیل برای جذب مجدد مشتریان فعلی و افزایش نرخ ،ید مجدد استفاده می‌کنند. علاوه بر این، من قبلاً به بسیاری از مشتریان در آژانس بازاریابی خودم تاکید کرده ام، پی،ه شده، اگر شخصی سازی را بپذیرند، بازاریابی حفظ و نگهداری آسان تر خواهد بود.

،یب درک پیچیده یک بازاریاب با استعداد از آنچه باعث می‌شود مشتریانشان با قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند، سفرهای یکپارچه‌تر مشتری را به همراه خواهد داشت و تجربه‌های لذت‌بخش‌تری برای مشتری ایجاد می‌کند. و از آنجایی که انتظارات مشتریان از همیشه سخت‌تر می‌شود، ترجیحات آن‌ها دقیق‌تر و تز،ل‌ناپذیرتر می‌شود، هوش مصنوعی برای برندهایی که می‌خواهند با سرعت خود را با این تغییرات تطبیق دهند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت – اما این بازاریاب دیجیتال با تفکر استراتژیک خواهد بود که می‌داند چگونه ماهرانه پیاده سازی این ابزار برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار.

2) ،یب تجربیات همه‌کاناله بدون درز به ،وان استاندارد

ظرفیت هوش مصنوعی در مقیاس شخصی سازی به این م،ی است که بازاریابان به کل مخاطبان کمک می کنند دقیقاً آنچه را که می خواهند ببینند، زمان و مکان آن را ببینند. همانطور که گفته شد، اگرچه ممکن است این هوش مصنوعی باشد که این امر را ممکن می‌سازد، اما در نهایت این جنبه انس، شخصی‌سازی خواهد بود که به برندها برتری می‌دهد.

و همانطور که به سال 2023 نگاه می کنیم، به این م،ی است که بازاریابان به طور مداوم نحوه تعامل و ارتباط با مخاطبان خود را تغییر می دهند. من معتقدم که ما شاهد انجام این کار با توجه به 3 روند اصلی بازاریابی دیجیتال در سال جاری خواهیم بود.

1) استفاده از هوش مصنوعی برای چرخش در یک چشم انداز تجارت الکترونیک که به سرعت در حال تکامل است

سرمایه‌گذاری روی یک استراتژی همه‌کانالی که با مشتریان به روش‌های خلاقانه‌تر و سفارشی‌تر ارتباط برقرار می‌کند و در عین حال از کانال‌هایی که در حال حاضر بیشتر از آنها استقبال می‌کنند، استفاده می‌کند، امسال بسیار ارزشمند خواهد بود.

3) استفاده از شخصی سازی برای تمرکز بر حفظ بیش از اکتساب

اگر سال 2022 یک چیز را به ما یاد داد، این بود که سفرهای مرتبط جزء جدایی ناپذیر بازاریابی قوی هستند. مرزهای تعیین‌کننده کانال‌ها همچنان محو می‌شوند و برندها به طور فزاینده‌ای به این موضوع توجه می‌کنند که مشتریانشان از کانال‌های متعدد استفاده می‌کنند. این بدان م،است که آنها باید راه‌های آس، را برای دریافت یک ایمیل جذاب در اختیار مشتریان خود قرار دهند و همچنین بتوانند در تلفن خود مرور کنند و سبد ،ید خود را روی دسکتاپ خود بررسی کنند. این تفاوت‌ها هستند که اغلب تعیین می‌کنند که آیا مشتری برمی‌گردد یا به جای دیگری می‌رود.

از این گذشته، مشتریان مستقر و بازگشتی قبلاً به برندها اطلاعات زیادی در مورد ترجیحات و کانال های مورد علاقه خود داده اند. اساس اعتماد گذاشته شده است. بنابراین برندها می توانند در جایی با این مشتریان ملاقات کنند آنها هستند – و با تاثیر. این احتمال بازگشت دوباره آنها به ،ید را افزایش می دهد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/ai-omnichannel-and-personalisation-the-3-di،al-marketing-trends/

تجارت الکترونیک در این دهه با سرعت خیره کننده ای متحول شده است – و بازاریابی دیجیتالی با رقابت برای ادامه دادن به آن فاصله زیادی ندارد. اکنون بازاریابان باید به میزان بی سابقه ای چا، باشند. این بدان م،است که استراتژی های خود را با توجه به نیازهای در حال تغییر مشتریان خود تطبیق دهند.

در سال 2022، هزینه های جذب مشتری (CACs) به یک منبع قوی استرس برای بازاریابان تبدیل شد. در واقع، ا،ر ،ده فروشان CAC را به ،وان نامگذاری می کنند تهدید اصلی برای اه، فروش سالانه آنها. علاوه بر این، حتی در حال حاضر کانال‌های رسانه‌ای پولی همچنان گران‌تر می‌شوند و بازاریاب‌ها را به دنبال کانال‌های بازاریابی جایگزین می‌اندازند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب