
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
5 استراتژی برای جذب بیشتر مشتریان تجارت الکترونیک در سال 2025
وقتی ،ت به جذب مشتریان تجارت الکترونیکی بیشتر می شود، یک نمونه کار پر زرق و برق باعث کاهش آن نمی شود. آژانس ها باید تجربه خود را در افزایش فروش آنلاین نشان دهند و درک خود را از چالش های منحصر به فرد تجارت الکترونیک با آن ها نشان دهند. از پیمایش روندهای فصلی گرفته تا بهبود نرخ تبدیل، برندهای تجارت الکترونیک به شرکای نیاز دارند که بتوانند نتایج را ارائه دهند.
این هرگز ایده خوبی برای تیم شما نیست که ساعت ها وقت خود را صرف ساختن یک پیشنهاد برای یک مشتری بالقوه کند و فقط بعد از اولین جلسه نادیده گرفته شود. ناامید کننده است اما بسیار رایج است.
در واقع، 34.3 درصد از آژانس های بازاریابی می گویند که جذب مشتری بزرگترین چالش آنهاست.

اگر به دنبال تامین امنیت بیشتر مشتریان تجارت الکترونیک در سال 2025 هستید، تنها نیستید. اما خبر خوب؟ با استراتژی های من،، آژانس شما در یک صنعت شلوغ برجسته می شود و ،ب و کارهایی را که مشتاق افزایش فروش آنلاین خود هستند جذب می کند.
در اینجا نحوه دستیابی به آن آورده شده است.
5 راه برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در تجارت الکترونیک
آژانس شما به یک رویکرد فعال متن، با نیازهای خاص مشتریان تجارت الکترونیک نیاز دارد تا آنها را جذب کند. به ،وان مثال، برندهای تجارت الکترونیک به دنبال آژانس هایی هستند که به آنها در مقیاس بندی عملیات و بهبود حفظ مشتری کمک کنند.
در اینجا پنج راه عملی برای جذب مشتریان تجارت الکترونیک بیشتر در سال 2025 آورده شده است.
1. از اثبات اجتماعی و بررسی ها استفاده کنید
اثبات اجتماعی یک ابزار قدرتمند است، به ویژه در صنعت تجارت الکترونیک، که در آن بررسی ها باعث ایجاد یا ش،ت یک نام تجاری می شوند. نظرات و نظرات مشتریان گذشته یا فعلی را که در مورد تخصص تجارت الکترونیک شما صحبت می کنند جمع آوری کنید. توصیفات ویدیویی به ویژه مؤثر هستند زیرا باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شوند.
فراموش نکنید که جوایز یا تقدیرنامه هایی را که آژانس شما دریافت کرده است برجسته کنید. این بررسی ها را از طریق وب سایت، مطالعات موردی و کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. مشتریان بالقوه می خواهند ببینند که دیگران در حوزه کاری خود از خدمات شما استفاده کرده اند، که این احتمال تماس آنها با شما را افزایش می دهد.
2. مشارکت با شرکت های مکمل
ایجاد مشارکت با شرکت هایی که به مشتریان تجارت الکترونیک خدمات می دهند می تواند یک استراتژی برد-برد باشد. به دنبال شرکت های توسعه وب، شرکت های لجستیک یا حتی مشاوران پلت فرم تجارت الکترونیکی باشید که خدمات بازاریابی ارائه نمی دهند. با همکاری با این شرکت ها، می تو،د یک تبادل ارجاع یا خدمات بسته ای ایجاد کنید تا ارزش بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید.
به ،وان مثال، اگر یک توسعه دهنده وب مشتری دارد که یک فروشگاه جدید راه اندازی می کند، می تواند آژانس شما را برای پشتیب، بازاریابی توصیه کند، و شما می تو،د با ارجاع مشتری، که به کمک طراحی وب نیاز دارند، لطف خود را جبران کنید. این همکاری ها دسترسی شما را به ش،ه های جدید گسترش می دهد و آژانس شما را به ،وان یک شریک قابل اعتماد در ا،یستم تجارت الکترونیکی قرار می دهد.
3. بازاریابی داخلی و خارجی
،یبی موثر از بازاریابی ورودی و ،وجی می تواند قیف فروش شما را به طور مداوم پر نگه دارد.
تلاش های بازاریابی ورودی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، وبلاگ ها و آهن رباهای سرب، شرکت های تجارت الکترونیکی را به دنبال راه حل های آنلاین جذب می کنند. به ،وان مثال، ایجاد یک پست وبلاگ در مورد "5 اشتباه رایج بازاریابی تجارت الکترونیک (و نحوه جلوگیری از آنها)" آژانس شما را به ،وان یک شریک آگاه قرار می دهد.
استراتژی های ،وجی مانند ارسال ایمیل سرد، ارتباط با لینکدین و تبلیغات پولی، تلاش های ورودی شما را با دسترسی به شرکت هایی که ممکن است فعالانه جستجو نکنند، اما آماده تبدیل هستند، تکمیل می کنند. این تاکتیک ها با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که آژانس شما قابل مشاهده و مرتبط باقی می ماند.
4. ارتباط برقرار کنید و در سخنر، شرکت کنید
ارتباطات چهره به چهره هنوز در دنیای دیجیتال مهم است، به خصوص در هنگام ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه. می تو،د در کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری، و جلسات صنعتی متمرکز بر تجارت الکترونیک شرکت کنید تا با صاحبان ،ب وکار ارتباط برقرار کنید. بهتر از آن، یک فضای گفتاری برای نشان دادن تخصص آژانس خود در موضوعاتی مانند افزایش فروش تجارت الکترونیک یا مدیریت کارآمد هزینه تبلیغات، ایمن کنید.
تعاملات گفتاری شما را به ،وان یک مرجع معرفی می کند و به شما امکان می دهد مستقیماً با تصمیم گیرندگان تعامل داشته باشید. حتی اگر فقط ظاهر شوید، مکالمات حضوری می تواند منجر به ارجاع و مشتریان آینده شود.
5. اجرای هزینه های ارجاع
بازاریابی دهان به دهان یک ابزار بازاریابی بی انتها است و اجرای هزینه ارجاع می تواند مشتریان یا شرکای موجود را تشویق کند تا ،ب و کار جدیدی وارد کنند.

همانطور که می بینید، تبلیغات شفاهی و ارجاع بزرگترین راه هایی هستند که آژانس ها به جذب مشتری کمک می کنند. بنابراین، سریعترین راه برای به دست آوردن مشتریان جدید، خدمات رس، به مشتریان فعلی است.
برای هر مشتری تجارت الکترونیکی جدیدی که به آژانس شما ارجاع می دهند، یک درصد یا هزینه ثابت ارائه دهید. این به ارجاعات کمک می کند و همچنین روابط با مشتریان فعلی شما را عمیق تر می کند.
در مورد نحوه عملکرد برنامه شفاف باشید و مطمئن شوید که پاداش ها به اندازه کافی فریبنده هستند تا انگیزه مشارکت را ایجاد کنند. یک برنامه ارجاع با مدیریت خوب می تواند مشتریان راضی را به بهترین حامیان شما تبدیل کند.
چگونه مشتریان تجارت الکترونیک را حفظ کنیم
به دست آوردن مشتریان تجارت الکترونیک جدید مهم است، اما حفظ آنها چیزی است که واقعاً باعث رشد بلندمدت آژانس شما می شود. مشتریان زم، وفادار می مانند که نتایج ثابتی را ببینند و احساس ارزشمندی کنند. در اینجا نحوه ایجاد یک پایه محکم برای مشارکت پایدار با مشتریان تجارت الکترونیک خود آورده شده است.

تعیین اه،
اه، واضح و قابل اندازه گیری برای حفظ یک رابطه موفق با مشتری مهم هستند. از همان ابتدا، برای تعیین اه،ی مانند افزایش درآمد ماهانه، کاهش رها شدن سبد ،ید، یا بهبود بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی، با مشتریان همکاری کنید.
مشخص باشید – اه، مبهم مانند «افزایش فروش» را به اه، عملی مانند «افزایش فروش آنلاین 20 درصد در شش ماه» تبدیل کنید. این اه، را به طور منظم مرور کنید تا مطمئن شوید که با نیازهای در حال تکامل مشتری همسو هستند. مشتریان برای آژانس هایی ارزش قائل هستند که می توانند راهنمایی کنند و پیشرفت را به سمت نتایج م،ادار نشان دهند.
از چک لیست استفاده کنید
ثبات کلید دستیابی به نتایج استثنایی است و یک چک لیست به خوبی سازماندهی شده تضمین می کند که هیچ قدمی از دست نمی رود. همچنین تضمین می کند که تمام مناطق بحر، مورد توجه قرار می گیرند. به ،وان مثال، مطمئن شوید که معیارهای کلیدی تجارت الکترونیک مانند میانگین ارزش سفارش (AOV)، نرخ تبدیل، و هزینه جذب مشتری (CAC) را دنبال کنید. کارهایی مانند بهینه سازی صفحات محصول با توضیحات غنی از کلمات کلیدی، بررسی سرعت سایت و بررسی پاسخگویی تلفن همراه را شامل شود.
به طور منظم ارتباط برقرار کنید
ارتباط منظم ستون فقرات یک رابطه قوی با مشتری است. برای بررسی عملکرد و تنظیم استراتژی ها، بررسی های هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه را بسته به ترجیحات مشتری برنامه ریزی کنید.
از ابزارهای مدیریت پروژه مانند ClickUp یا Asana استفاده کنید تا ارتباطات را در تیم خود منظم و منظم نگه دارید. برای ارتباطات خارجی، از نرم افزار گزارش بازاریابی مانند AgencyAnalytics استفاده کنید.

مشتریان از شفافیت و به روزرس، های مداوم قدرد، می کنند، که به آنها اطمینان می دهد که حساب هایشان در اولویت است. ارتباطات قوی همچنین به مشتریان این فرصت را می دهد تا نگر، های خود را زودتر بیان کنند و رابطه را تقویت کنند.
نتایج محک در برابر رقبا
مشتریان می خواهند بدانند که عملکرد آنها در برابر رقبایشان چگونه است. با ویژگی جدید AgencyAnalytics Insights، می تو،د معیارهای تجارت الکترونیک مشتری خود - مانند نرخ تبدیل و CPA - را با داده های سایر شرکت های تجارت الکترونیک در همان صنعت مقایسه کنید.
این بینش به مشتریان درک واضح تری از اینکه کجا برتر هستند و کجا نیاز به بهبود دارند می دهد. به ،وان مثال، اگر نرخ تبدیل مشتری شما کمتر از میانگین صنعت باشد، می تو،د استراتژی های هدفمندی را برای کاهش شکاف ایجاد کنید. ارائه این مقایسه ها نشان می دهد که آژانس شما فعال است و بر ارائه مزیت رقابتی متمرکز است.
گزارش نتایج برای اثبات بازگشت سرمایه
اثبات مداوم ارزش آژانس شما برای حفظ آن بسیار مهم است. AgencyAnalytics با ادغام تمام معیارهای کلیدی تجارت الکترونیک در داشبوردهای جذاب بصری، مانند درآمد کل، نرخ کلیک و میانگین ارزش سفارش، گزارش را ساده می کند.
از این گزارش ها برای برجسته ، موفقیت ها، شناسایی زمینه های بهبود، و پیوند مستقیم تلاش های خود به ROI مشتری خود استفاده کنید. با بینش های واضح مبتنی بر داده، مشتریان تأثیر ملموس کار شما را می بینند و از توانایی شما برای کمک به رشد آنها اطمینان دارند.

از داشبورد زنده خود برای انتقال نتایج به مشتریان تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. گزارش ها و داشبوردهای هوشمند را با AgencyAnalytics در 11 ث،ه یا کمتر ایجاد کنید!
نکات کلیدی و خلاصه
رشد و حفظ مشتری تجارت الکترونیک مست،م یک رویکرد متفکرانه است که استراتژی، ارتباطات و نتایج قابل اندازه گیری را در هم می آمیزد. همانطور که قبلا ذکر شد، جذب مشتری یک چالش بزرگ برای 34.3٪ از آژانس های بازاریابی است، اما با تاکتیک های من،، نیازی نیست که مانند یک نبرد سخت باشد که هرگز پایان نمی یابد.
روزی را تصور کنید که آژانس شما به جای جستجوی مشتریان جدید، ارجاعات ارسال می کند و روابط موجود را گسترش می دهد، زیرا مشتریان شما را به ،وان یک شریک ارزشمند می بینند.
در اینجا سه \u200b\u200bنکته کلیدی برای کمک به تحقق این امر وجود دارد:
- استراتژی های هدفمند برای جلب مشتری: از اثبات اجتماعی برای ایجاد اعتماد، ایجاد شراکت های سودمند متقابل، شرکت در رویدادهای ش،ه ای، استفاده از بازاریابی ورودی/،وجی و تلاش برای اعمال هزینه های ارجاع برای ارتباط با شرکت های من، استفاده کنید.
- فرآیندهای قوی حفظ مشتری: اه،ی را تعیین کنید و چک لیست های دقیق را دنبال کنید تا منظم و سازگار بم،د. ابزارهای ارتباطی و محک منظم مانند AgencyAnalytics به مشتریان نشان می دهد که شما به طور فعال ارزش ارائه می دهید.
- بازگشت سرمایه خود را ثابت کنید: گزارش فرصت آژانس شما برای درخشش است. از ابزارهایی استفاده کنید که معیارها را ساده و نمایش می دهند تا مستقیماً تلاش های شما را به موفقیت مشتری مرتبط کند.
روی این استراتژی ها تمرکز کنید و آژانس شما مشتریان تجارت الکترونیک را جذب و حفظ می کند و در عین حال شراکت های قوی تر و طول، تری ایجاد می کند. شما فراتر از تمرکز بر جذب مشتری بعدی خواهید رفت و به آژانسی تبدیل خواهید شد که برندهای تجارت الکترونیک برای رشد ،ب و کار خود به آن اعتماد دارند.
هیچ ، از صرف ساعت های طول، برای ایجاد گزارش مشتری لذت نمی برد. AgencyAnalytics به بازاریابان کمک می کند تا گزارش های تجارت الکترونیکی را ایجاد کنند که مشتریان واقعا مشتاق دریافت آن هستند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/strategies-to-get-more-ecommerce-clients/