5 ایده و نمونه برند منحصر به فرد از شرکت های نوآور


،ب و کارهای امروزی با چالش های بسیار بیشتری نسبت به پنج سال پیش روبرو هستند. روندهای ،ب و کار دائماً در حال تغییر هستند و همه چیز از ترجیحات مصرف کننده گرفته تا استانداردهای صنعت را تحت تأثیر قرار می دهند. برای پیشرفت و رقابت با رقبا، شرکت‌ها باید علاوه بر ارائه کالاها یا خدمات باکیفیت، بر تلاش‌های مؤثر و منحصربه‌فرد برای برندسازی تمرکز کنند.

در محیط بازار فعلی، ایجاد هویت برند می تواند چالش برانگیز باشد. نگران نباشید. ما به شما کمک خواهیم کرد

چرا برندسازی برای ،ب و کار شما مهم است؟

رقابت در بازار بسیار زیاد است و بیشتر از چند ضربه لازم است تا مورد توجه قرار گیرد. برندسازی شرکت شما را قادر می‌سازد تا از سایرین متمایز شود.

برای اینکه محصول یا خدمات شما موفق شود، باید مفهوم درستی داشته باشید که با مخاطبان هدف شما صحبت کند. و از آنجایی که ما به مخاطبان هدف اشاره کردیم، باید تحقیقات دقیقی انجام دهید تا بفهمید آنها چه ،، هستند. برندسازی من، می تواند محصول شما را بسازد یا ش،ت دهد. بنابراین، مطمئن شوید که قبل از راه اندازی کمی به آن فکر کرده اید.

ایجاد یک برند معتبر برای شرکت شما مزایایی فراتر از کمک به فروش کالاها یا خدمات شما به مخاطبان هدف شما دارد. برندسازی موثر می تواند به شما کمک کند تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید، در اطراف برند خود تبلیغات ایجاد کنید، و به توسعه جامعه کمک کنید، که در غیر این صورت به تلاش، پول و زمان زیادی نیاز دارد.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که برندسازی گران است و تنها شرکت های بزرگ به دنبال آن هستند. با این حال، این بستگی به بازاری دارد که در آن هستید و سطحی که در آن بازی می کنید.

هزینه برندسازی می تواند متفاوت باشد. بدیهی است که استفاده از خدمات مشاوران درجه یک و اجرای بی نقص هزینه بیشتری خواهد داشت. به طور مشابه، برندسازی یک شرکت جه، و چند محصولی به طور قابل توجهی پیچیده‌تر است و به منابع بیشتری نسبت به برندسازی یک شرکت کوچک نیاز دارد. بنابراین، مانند بسیاری از موارد، در اینجا هیچ موردی برای همه وجود ندارد. اما نگاه ، به برخی از شرکت های موفقی که با برندسازی خود حرکت درستی انجام داده اند و از آنها الهام گرفته اند، ضرری ندارد. بنابراین در اینجا 5 مورد از بهترین و منحصربه‌فردترین ایده‌ها و نمونه‌های برندسازی از شرکت‌های نوآور وجود دارد که قطعاً ایده‌هایی را به شما می‌دهند.

1. استفاده نتفلی، از داده ها

بیایید با آن روبرو شویم: نتفلی، چیزی بیش از یک پلتفرم برای پخش استریم است. برخی از تحسین‌شده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر توسط نتفلی، ساخته شده‌اند.

همه دریافت ایمیل دیگ بخار را تجربه کرده اند که شروع می شود: «سلام، [insert the first name here]!» پیشنهاد یک معامله خاص. این تقریباً هرگز شخصی نیست. نتفلی، به طور مداوم نشان داده است که با هر کمپین بازاریابی جدیدی که راه اندازی می کند، در ایجاد یک تجربه شخصی بر اساس داده های مشتری استاد هستند. این باعث می شود که آنها یکی از بهترین نمونه های برندسازی در این لیست باشند.

اما استفاده از تجزیه و تحلیل و داده ها در مورد ال،ای مشاهده و تقاضای مصرف کننده یکی از رازهای استراتژی بازاریابی نتفلی، و در نتیجه موفقیت آن بوده است. نتفلی، سرمایه‌گذاری زیادی در سازماندهی داده‌های خود در قالب مفاهیمی انجام داده است که محتوای آن را تغییر داده است و تجزیه و تحلیل روند و توصیه‌های شخصی‌سازی شده را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است: حتی آثار هنری بر اساس سابقه تماشای کاربر شخصی‌سازی می‌شوند، چه رسد به توصیه‌های نمایش مبتنی بر داده‌ها، که همه اینها باعث شده است. استفاده از داده ها یکی از امضاهای برند آنهاست.

2. از خدمات مشتری مانند زارا استفاده کنید

خدمات مراقبت از مشتری تأثیر قابل توجهی بر فرآیند توسعه هویت برند دارد. از آنجایی که شکل دادن به ادراک در قلب برندسازی قرار دارد، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان و بازدیدکنندگان شما بهترین برخورد را دریافت می کنند.

این شرکت اروپایی علیرغم اینکه در یک بازار بسیار رقابتی قرار دارد، توانسته است بر این صنعت تسلط یابد. ترفند آنها در تولید تقلید از جدیدترین روندهای مد بالا و مقرون به صرفه ساختن آنها برای بازار بزرگتر با قیمت متوسط ​​است.

زارا به ارائه خدمات به طیف گسترده ای از مشتریان از همه قومیت ها و گروه های سنی اختصاص دارد. این اصول اساسی – زیبایی، وضوح، عملکرد و پایداری – مورد توجه ویژه قرار می گیرند. از آنجایی که این رویکرد و مشتریان آن با ارزش ترین دارایی های برند زارا هستند، آنها متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان در تمامی فروشگاه های خود در سراسر جهان هستند.

ممکن است همیشه حق با مشتری نباشد، اما مطمئن شوید که احساس می کند شنیده می شود. در این مورد، ممکن است بخواهید به چت بات ها فرصتی بدهید تا سوالات اولیه را ساده کرده و یک نقطه ورودی برای خدمات مشتری پاسخگو ایجاد کنند.

3. تکامل طراحی ثابت سازندگان شهری

جدای از لوگوی برند شما، هر مقاله و کالای مرتبط با برند شما تصویر وسیع تری از شرکت شما را ترسیم می کند. به این م،ی که نه تنها برای تعامل، بلکه برای اه، برندسازی نیز باید روی محتوای مرتبط با برند مانند ویدیوها، گرافیک ها، هنر، بر،ب ها و مطالب نوشتاری سرمایه گذاری کنید. همه چیز در مورد بازتاب درست هویت برند شما و ایجاد یک چشم انداز ثابت در چشم مخاطبان هدف ما است.

س، بصری Urban Outfitters که یک برند س، زندگی مشهور در جهان است، تماماً در مورد طراحی های هیجان انگیز و معاصر است. آنها همچنین در این صنعت با تصاویر شیک اما عجیب و غریب از محصولات در این مرحله تقریباً همنام هستند. عکاسی آنها اغلب شامل تنظیماتی مطابق با روندهای فعلی برای بزرگسالان جوان، مخاطبان هدف آنها است. آنها تردیدی ندارند که س، بصری خود را هر شش ماه یکبار بازگردانند تا با تغییر علایق مشتریان خود و روندهای سریع در حال تغییر، حتی تغییر لوگو و پالت رنگی خود را تغییر دهند. همه اینها به یک رویکرد نام تجاری منحصر به فرد، تبدیل می شود تغییر دادن به س، امضای آنها.

4. ارزش های برند خود را مانند براق تر شفاف نگه دارید

آیا نیاز به تغییر نام تجاری دارید؟ نیازمند تعدادی ایده های تغییر نام تجاری? با (دوباره) تعریف ارزش های برند خود شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها صداقت، صداقت و اصالت را بیان می کنند. در حین نمایش این اصول شفافیت را حفظ کنید. مشتریان برای برندی ارزش قائل هستند که ارتباط مستقیم با آنها را تشویق می کند.

Glossier زم، که برندی را ایجاد کرد که بر اهمیت صراحت و صداقت تاکید داشت، بازی را در صنعت لوازم آرایشی تغییر داد. Glossier محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت و سطح بالا را با رویکرد بدون انجام دادن سایه در پشت درهای بسته ارائه می دهد. تکیه بر روش‌های تولید اخلاقی، بدون آزمایش حیو،، و ارائه چند گزینه گیاهی به متمایز شدن از گله کمک کرد.

Glossier به دلایل محیطی اختصاص داده شده است و از آنها برای ایجاد چشم انداز برند خود عاقلانه استفاده می کند. آنها از بسته بندی کمتری نسبت به سایر مارک های لوازم آرایشی استفاده می کنند و رنگ بصری آنها با این رویکرد مطابقت دارد. این برند با طرح رنگی ملایم صورتی و سفید و حروف ساده خود، زبان بصری ساده و جالبی را منتقل می کند و قدرت سادگی و اصالت را ارتقا می دهد. اکنون به ارزش 1.2 میلیارد دلار، نام تجاری یک مثال واقعی از این است که چرا هنگام ساختن نام تجاری شما در دنیای بیش از حد اشباع FMCG امروزی، شفافیت همیشه ایده خوبی است.

5. لوگوی مینیمالیستی اسپاتیفای

هر برندی برای یک لوگوی منحصر به فرد تلاش می کند. اما ایجاد یک بصری منحصر به فرد به این م،ی نیست که باید بیش از حد طراحی شود. یک لوگوی ساده و مینیمالیستی به شما این امکان را می‌دهد تا محصول خود را در ذهن مصرف‌کنندگان تثبیت کنید بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهید. شما می تو،د با استفاده از اساسی ترین اجزای بصری، یک فونت sans-serif و یک پالت رنگ محدود، به طراحی مینیمالیستی بپردازید.

یک نمونه عالی از طراحی مینیمالیستی می تواند لوگوی سبز برجسته S،ify باشد. جلدهای رنگارنگ آلبوم پخش شده در پلتفرم استریم بر طرح رنگی ملایم سبز، سیاه و سفید اولویت دارند. سه خط منحنی افقی در یک دایره که نماد امواج صوتی است، تنها ،صر طراحی روی آن است. با دقت مشاهده خواهید کرد که کج است و حسی انس، به لوگو می دهد.

نتیجه

در مجموع، ما شاهد دوره‌ای بوده‌ایم که در آن ایده‌ها و طرح‌های برندسازی در چند سال اخیر دچار تحول شده‌اند. تکنیک‌های بازاریابی که چند سال پیش مؤثر بودند، دیگر به اندازه گذشته مطلوب نیستند. و مطمئناً موج بزرگتری از تغییر از نظر رویکردهای بازاریابی در راه است.

رسانه‌های اجتماعی نیروی محرکی برای برندها بوده است تا فراگیرتر، متنوع‌تر شوند و تفاوت‌ها را به جای حذف آن‌ها جشن بگیرند و به ایجاد روابط م،ادار با مخاطبان خود کمک کنند. بنابراین، چه در نظر دارید یک تغییر ظریف یا اساسی در برند خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در مورد مسیرهایی که می‌تو،د در پیش بگیرید، تحقیقات عمیقی انجام دهید.
پیدا ، یک آژانس برندینگ که در محدوده نیازها و بودجه شما متخصص باشد می تواند یکی از اقدامات اولیه شما باشد. زیرا، همانطور که همه ما می د،م، بازیابی شهرت بسیار دشوارتر از ایجاد شهرت در وهله اول است.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/unique-،nding-ideas-examples-from-innovative-companies/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب