صفحات فرود پایه و اساس هر کمپین بازاریابی دیجیتال را تشکیل می دهند. برای افزایش تبدیلهای مورد نیاز از صفحات فرود، برندها باید روانشناسی پشت رفتار کاربر را درک کرده و از آن استفاده کنند تا طراحی خود را مطابق با آن تطبیق دهند.
رفتار کاربر تمام فعالیتهایی است که یک بازدیدکننده وبسایت یا برنامه انجام میدهد، مانند اینکه کجا و روی چه چیزی کلیک میکنند، چگونه در صفحه حرکت میکنند و از کجا خارج میشوند.
مقاله Solvid روانشناسی صفحات فرود و پنج روش برتر برای اعمال نفوذ رفتار کاربر برای ایجاد صفحات فرود که تبدیل می شوند را بررسی می کند.
روانشناسی صفحه فرود چیست؟
اعمال انسان تصادفی نیست. مجموعه کاملی از عملکردهای مغز و بدن وجود دارد که تصمیماتی را که می گیریم، چه آنلاین و چه حضوری، هدایت می کند.
نحوه رفتار کاربران ارتباط مستقیمی با نحوه واکنش مغز و بدن آنها به محتوای صفحه فرود دارد. روانشناسی صفحه فرود شامل درک این است که چرا انسان ها به هر صفحه واکنش متفاوتی نشان می دهند و چرا تبدیل می کنند یا نمی کنند.
درک عواملی که رفتار کاربر را هدایت می کنند، کلید طراحی یک صفحه فرود موفق است. به گزارش Instapage، برخی از پدیدههای روانشناختی که رفتار کاربر را تحریک میکنند، در اینجا آمده است:
- دیدگاه دیالکتیکی وقتی می بینیم که شخص دیگری به چیزی نگاه می کند، مغز ما به صورت بازتابی عمل می کند و همچنین شروع به نگاه ، به آن چیز می کند.
- اثر تقدم. هنگام خواندن یک لیست، مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که چند چیز اول را بیشتر از آ،ین چیزها به خاطر بسپارد. علاوه بر این، مغز ما چیزهایی را که در بالای لیست قرار دارند مهمتر می داند.
- اثر فون ریستورف مشتریان به احتمال زیاد چیزهایی را به یاد می آورند که از بقیه متمایز هستند و از نظر اندازه، رنگ و سایر ویژگی ها متفاوت هستند.
- نفوذ اجتماعی اطلاعات این پدیده به ،وان اثبات اجتماعی نیز شناخته میشود، که در آن افراد اقدامات دیگران را برای مطابقت با انتخابهای خود اتخاذ میکنند تا مورد پسند یا مقبول واقع شوند.
- از دست دادن بپر،ید. مردم از از دست دادن چیزی می ترسند و اغلب ترجیح می دهند چیزی را از دست ندهند تا اینکه واقعاً چیزی را بدست آورند.
آیا می توانم از رفتار کاربر برای افزایش تبدیل استفاده کنم؟
آره. موثرترین صفحات فرود به صورت استراتژیک متن قانع کننده، تصاویر جذاب و عبارات انگیزشی بصری (CTA) را برای متقاعد ، کاربران به تبدیل قرار می دهند.
در اینجا پنج روش برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و نظارت بر داده های رفتار کاربر برای بهینه سازی صفحات فرود برای نرخ تبدیل بهتر وجود دارد:
نقاط درد کاربر را شناسایی کنید
نقاط درد بخش هایی از دشواری یا ناامیدی هستند که انسان ها هنگام استفاده از یک محصول یا خدمات تجربه می کنند، که به شدت بر تجربه کلی آنها تأثیر می گذارد.
برای صفحات فرود، نقاط درد اغلب به قابلیت استفاده، از جمله سرعت بارگیری صفحه و آس، پیمایش مربوط می شود.
چندین راه برای کشف علت اصلی نقاط درد کاربر وجود دارد، از جمله:
- تحقیق متنی کاربران را در محیط طبیعی خود مشاهده کنید تا بفهمید چه چیزی بر تجربه آنها تأثیر می گذارد.
- مصاحبه هااز شرکت کنندگان در مورد تجربیاتشان سوال بپرسید.
- نقشه سفر کاربر سفر کاربر را تجسم کنید و مناطق دشوار و ناامید را برای شناسایی نقاط درد برجسته کنید.
درک نقاط درد کاربران برای بهبود تجربه کاربری و ایجاد یک صفحه فرود مبتنی بر تبدیل که به این نقاط درد پرداخته و مزایای پیشنهادات شما را برجسته میکند، ضروری است.
مخاطبان هدف خود را ت،یم بندی کنید
همه بازدیدکنندگان صفحه فرود ی،ان نیستند یا چیزی مشابه از برند شما نمی خواهند. برخی از کاربران ممکن است برای اولین بار از وب سایت شما بازدید کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای مدتی طرفدار پیشنهادات شما باشند.
برای افزایش نرخ تبدیل مورد نظر خود، باید کاربران را بر اساس سفر مشتریانشان ت،یم بندی کنید و آنها را با کمپین های مختلف صفحه فرود هدف قرار دهید.
به ،وان مثال، یک بازدیدکننده جدید ممکن است بخواهد آدرس ایمیل خود را وارد کند تا در اولین سفارش خود 5٪ تخفیف دریافت کند. با این حال، همان صفحه فرود برای مشتری تکراری که قبلاً در لیست پستی شما قرار دارد، کار نخواهد کرد.
یک ابزار CRM مانند Zendesk می تواند راهی موثر برای ت،یم بندی داده های مشتری بر اساس مراحل سفر مشتری باشد.
برنامه Zendesk Sell به شما امکان می دهد اطلاعات کلیدی مشتری را مشاهده کنید و ببینید مشتریان بالقوه و مشتریان شما در مسیر ،ید خود کجا هستند.
هنگامی که مخاطبان خود را ت،یم بندی کردید، می تو،د از یک سازنده صفحه فرود مانند هاستینگر برای ایجاد صفحات فرود سفارشی مرتبط با سفر مشتری خود استفاده کنید و آنها را تشویق به تبدیل کنید.
درک چرایی پرش کاربران
اگر با افزایش نرخ پرش در صفحات فرود خود مواجه هستید، این می تواند نشانگر مهمی باشد که نشان می دهد چیزی اشتباه است. ممکن است دلایل متعددی برای افزایش نرخ پرش وجود داشته باشد، از جمله:
- نام تجاری یا پیام شما ناسازگار است، بنابراین کاربران برند شما را نمی شناسند یا به آن اعتماد نمی کنند.
- تجربه کاربری ضعیف به دلیل سرعت بارگذاری پایین.
- ،وان یا متن شما خسته کننده است.
- هیچ ،صر جذابی مانند ع، یا ویدیو را وارد نکردهاید.
- شما هیچ شکلی از اثبات اجتماعی را وارد نکرده اید.
- طراحی وب سایت شما غیرقابل تصور است.
- بازدیدکنندگان شما نتوانستند آنچه را که به دنبال آن بودند بیابند.
هنگامی که محتمل ترین توضیح را پیدا کردید، می تو،د از تست A/B برای تایید آن استفاده کنید. تست A/B که به ،وان تست ت،یم نیز شناخته می شود، شامل مقایسه دو نسخه از صفحه فرود برای تعیین اینکه کدام یک بهتر کار می کند، می باشد.
به ،وان مثال، اگر تصاویر صفحه فرود شما به نرخ پرش بالاتر کمک می کند، می تو،د تست A/B را با تصاویر یا ویدیوهای مختلف امتحان کنید.
نقشه های حرارتی
نظارت بر ناوبری به شما این امکان را میدهد تا درک کنید که کاربران چگونه در وبسایت شما حرکت میکنند و حوزههای تعامل بالا و پایین را شناسایی میکنند.
رایج ترین راه برای ردیابی ناوبری کاربر استفاده از ابزار Heatmap مانند Crazy Egg و Hotjar است. ابزار Heatmap به شما این امکان را می دهد که ال،ای تعامل کاربر را در وب سایت خود تجسم کنید تا بینش هایی را در مورد جایی که آنها توجه خود را متمرکز می کنند ارائه دهید.
چندین نوع نقشه حرارتی وجود دارد:
- روی Heat Maps کلیک کنید بیشترین تعداد کلیک و ترافیک صفحه فرود خود را کشف کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که در کجا باید تماس ها و پیوندهای ارگ،ک خود را قرار دهید.
- اسکرول نقشه های حرارتی یک پیشنهاد کاربران صفحه فرود شما تا چه اندازه به پایین اسکرول می کنند و به شما امکان می دهد طول صفحه و مکان ایده آل را برای برقراری تماس برای اقدام خود تعیین کنید.
- نقشه های انتقال حرارت ردیابی حرکات ماوس برای شناسایی مناطق نگران کننده و سردرگمی احتمالی، به شما کمک می کند نقاط ضعف را شناسایی کرده و صفحه فرود خود را بهبود ببخشید.
منابع ترافیک را درک کنید
منابع ترافیک پایه و اساس هر قیف بازاریابی را تشکیل می دهند. برخی از منابع نیاز به صرف بخشی از بودجه بازاریابی شما دارند، در حالی که برخی دیگر در صورت صرف زمان و تلاش رایگان هستند.
ا،ر برندها منابع متعددی برای ترافیک صفحات فرود خود دارند، از جمله:
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
- کمپین های بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات در ش،ه های اجتماعی
- ترافیک ارگ،ک از بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
درک و تمرکز بر منابع ترافیکی که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان علاقه مند به پیشنهادات شما را فراهم می کند، به شما کمک می کند تا کیفیت و کمیت سرنخ های خود را بهبود بخشید، که منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.
نتیجه
مهم نیست که چه نوع تبدیلی را می خواهید، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و نظارت مداوم بر رفتار کاربر باید یک کار تکراری باشد.
اکنون که روشهای مختلف نظارت بر رفتار کاربر را مید،د و روانشناسی پشت اعمال انسان را بهتر درک میکنید، میتو،د صفحات فرود ایجاد کنید که تبدیل شوند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/landing-page-psyc،logy-ways-to-leverage-user-behaviour-to-boost-conversions/