
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404
5 راه برای متحول کردن فروشگاه آنلاین شما
ا،ر شرکت های تجارت الکترونیک می دانند که باید از ویدئو استفاده کنند، اما تعداد کمی از پتانسیل کامل آن را در ،ده فروشی آنلاین درک می کنند.
تأثیر ویدیو فراتر از نمایش های نمایشی محصول است. نحوه ارتباط برندهای تجارت الکترونیک با مشتریان، فروش و حتی حمایت از آنها را تغییر می دهد.
این مقاله به 5 روشی که ویدیو بر ،ب و کارهای تجارت الکترونیک تأثیر مثبت می گذارد که بسیاری نادیده می گیرند و اینکه چرا ویدیو به بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت ،ده فروشی آنلاین تبدیل شده است، بحث می کند.
چرا بازاریابی ویدئویی در تجارت الکترونیک بسیار موثر است؟
ویدیوهای تجارت الکترونیک محصولات را به گونه ای زنده می کنند که تصاویر ثابت نمی توانند. آنها ویژگی ها را به نمایش می گذارند، استفاده را نشان می دهند و ارتباط عاطفی با ،یداران بالقوه ایجاد می کنند. وقتی یک ویدیوی محصول خوب را تماشا می کنیم، می تو،م تصور کنیم که از آن محصول استفاده می کنیم. این درک قدرتمند می تواند نقطه عطفی در تصمیم گیری ،ید باشد.
علاوه بر این، مشتریان تجارت الکترونیک دوست دارند ویدیوهای محصولاتی را که به آنها علاقه دارند یا مفید می دانند به اشتراک بگذارند. ویدئوها می توانند نشان دهند که چگونه محصولات مشکلات واقعی را حل می کنند یا در زندگی روزمره قرار می گیرند و به مشتریان کمک می کنند تا تصمیمات ،ید آگاهانه تری بگیرند. این محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند پیام برند را بدون هزینه بازاریابی اضافی منتشر کند.
اجماع تقریباً در سراسر حوزه حرفه ای نیز وجود دارد. تحقیقات Wyzowl نشان داد که 88٪ از بازاریابان ویدیو را بخش مهمی از استراتژی کلی خود می دانند، در حالی که 68٪ از بازاریابان که از ویدئو استفاده نمی کنند می گویند که در آینده این کار را انجام خواهند داد. واضح است که در تجارت الکترونیک، محتوای ویدئویی باید جزء جدایی ناپذیر ارتباطات برند در نظر گرفته شود.
5 روشی که بازاریابی ویدیویی می تواند تجارت الکترونیک شما را متحول کند
1) درک محصول را افزایش دهید
برای تجارت الکترونیک، بازاریابی ویدئویی روشی هوشمندانه برای نمایش محصولات شما قبل از ،ید محصول توسط مشتری است. این یک احساس امنیت را در مصرف کننده القا می کند، که مجبور نیست ریسک ،ید یک محصول را بپذیرد و خودش آن را آزمایش کند تا ببیند آیا برای آنها ارزش دارد یا خیر.
برخی از فرمت های بازاریابی ویدیویی تجارت الکترونیک که هنگام تلاش برای بهبود درک محصول ارزشمند خواهند بود عبارتند از:
- ویدیوهای توضیح دهنده برای ساده ، محصولات پیچیده: ،میشن ها یا نمایش های زنده می توانند ویژگی های فنی یا دستورالعمل های استفاده را شرح دهند.
- برای کمک به تصمیم گیری، ویدئوها را مقایسه کنید: مقایسه های ویدیویی کنار هم به مشتریان کمک می کند بین محصولات مشابه انتخاب کنند.
- ویدیوهای نحوه نمایش تنوع محصول: آموزش هایی که کاربردهای مختلف یک محصول را نشان می دهند می توانند ارزش درک شده آن را افزایش دهند.
2) پشتیب، از مشتری را بهبود بخشید
ارائه محتوای ویدیویی از طریق پشتیب، مشتری تجارت الکترونیک شما یک راه قدرتمند برای انس، ، نحوه تعامل و درک مشتریان با یک نام تجاری است. محتوای ویدیویی به جای محدود شدن به زنجیره های ایمیل یا چت های زنده بدون چهره، افراد واقعی را نشان می دهد و حس اعتماد قوی را منتقل می کند.
برخی از راه هایی که برندهای تجارت الکترونیک می توانند پشتیب، مشتری خود را از طریق محتوای ویدیویی افزایش دهند عبارتند از:
- ویدئوهای سوالات متداول پیش از ،ید: پرداختن به سوالات متداول از طریق ویدئو می تواند حجم بلیط های پشتیب، پیش فروش را کاهش دهد.
- تنظیم ویدیوها پس از ،ید: راهنماهای ویدیویی گام به گام به مشتریان کمک می کند تا از ،یدهای خود بیشترین بهره را ببرند و هر گونه ناامیدی یا سردرگمی احتمالی را هنگام تعامل با محصول کاهش دهند.
- پشتیب، از چت تصویری: پشتیب، ویدیویی زنده به نمایندگان اجازه می دهد تا مشتریان را از طریق فرآیندهای عیب یابی یا مونتاژ راهنمایی کنند.
- نظرات ویدئویی ارائه شده توسط مشتریان: این امر مشتریان را تشویق می کند تا توصیه های ویدیویی را به اشتراک بگذارند، و شواهد اجتماعی و بینش های ارزشمندی را ارائه دهند.
3) افزایش سئو و قابلیت کشف
الگوریتم گوگل به شدت از محتوای ویدیویی حمایت می کند و به وب سایت هایی که ویدیوهای اصلی یا جاسازی شده دارند مزیت بزرگی در رتبه بندی جستجو می دهد. این اولویت فراتر از نمایش ویدیوهای YouTube در نتایج جستجو است:
- ویدیوهای محصول در صفحات دسته بندی زمان ماندگاری را بهبود می بخشد: محتوای ویدئویی تعاملی بازدیدکنندگان را برای مدت طول، تری در سایت شما نگه می دارد و کیفیت را به موتورهای جستجو نشان می دهد.
- تکه های ویدیویی غنی در نتایج جستجو، نرخ کلیک را افزایش می دهند: تصاویر کوچک ویدیو در نتایج جستجو برجسته می شوند و کلیک های بیشتری را به صفحات محصول شما جذب می کنند.
- بهینه سازی YouTube دامنه دسترسی را افزایش می دهد: بهینه سازی ویدیوهای محصول خود برای جستجوی YouTube می تواند ترافیک بیشتری را به سایت تجارت الکترونیک شما هدایت کند.
- رونوشت های ویدیویی محتوای قابل نمایه سازی بیشتری را ارائه می کنند: افزودن متن به ویدیوهای محصول شما، متن بیشتری را برای موتورهای جستجو ایجاد می کند که می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند شما را بهبود بخشد.
شاید از خود بپرسید که بهترین پلتفرم برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی چیست؟ بر اساس تحقیقات Hubs،، 78 درصد از بازاریابان یوتیوب را در دستیابی به اه، کلی ،ب و کار موثرتر می دانند و در سایر دسته ها نیز عملکرد بسیار بهتری دارد.
4) تجارب برند همهجانبه ایجاد کنید
هیچ چیز فراگیرتر از محتوای بصری نیست. ویدئو به برندهای تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا داستان خود را بیان کنند، محصولات خود را به نمایش بگذارند و یک ارتباط عاطفی قوی بین برند و مصرف کننده ایجاد کنند.
برخی از قالب های محتوای ویدیویی که می توانند به این امر برای برندهای تجارت الکترونیک دست یابند عبارتند از:
- ویدئوهای پشت صحنه: افراد و فرآیندهای پشت محصولات خود را برای ایجاد اعتماد و اصالت نشان دهید.
- ویدیوهای س، زندگی که محصولات را در عمل نشان می دهد: توضیح اینکه چگونه محصولات در زندگی مشتریان قرار می گیرند به آنها کمک می کند مالکیت را تجسم کنند.
- ویدیوهای مرتبط با مشکل که ارزش های برند را برجسته می کند: نمایش ابتکارات اجتماعی یا زیست محیطی شرکت شما می تواند در بین مصرف کنندگان آگاه طنین انداز شود.
- ویدیوهای قابل ،ید و تعاملی که سرگرمی و تجارت را با هم ،یب می کنند: اجازه دادن به بینندگان برای کلیک بر روی موارد موجود در ویدیو برای ،ید، یک تجربه ،ید بی نظیر ایجاد می کند.
5) افزایش نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک
در حالی که محتوای ویدیویی برای بخش ها و صنایع مختلف سودمند است، ثابت شده است که برای عملکرد تجارت الکترونیک بسیار مفید است و بر تصمیم های مصرف کننده در طول سفر ،ید تأثیر می گذارد.
محتوای ویدیویی تجارت الکترونیک می تواند به صورت نمایشی محصول 360 درجه، ویدیوی گواهی مشتری یا تجربه جعبه گشایی باشد. با این حال، این نوع محتوا می تواند نرخ تبدیل را به ارتفاعات جدیدی افزایش دهد، زیرا از طریق موارد زیر به سود ،ب و کارها است:
- وضوح محصول: ویدئوها ویژگی ها و عملکرد یک مورد را به طور موثرتری نسبت به تصاویر یا متن به تنهایی نشان می دهند.
- اعتماد مصرف کننده: دیدن محصولات در عمل به ،یداران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
- بازده با تخفیف: نمایش واضح محصول انتظارات دقیقی را ایجاد می کند، که می تواند منجر به نرخ بازگشت کمتر شود.
- فرصت های فروش: ویدئوها می توانند محصولات مرتبط یا ویژگی های ممتاز را به نمایش بگذارند و ،یدهای با ارزش بالاتر را تشویق کنند.

چالش های بازاریابی ویدئویی تجارت الکترونیک
ایجاد محتوای ویدیویی موثر برای تجارت الکترونیک می تواند ترسناک باشد. اغلب به مهارت های فنی، تج،ات گران قیمت و زمان زیادی که صرف ویرایش می شود نیاز دارد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها برای تولید مداوم ویدیوهای با کیفیت بالا در حالی که به بودجه و مهلت های زم، پایبند هستند، تلاش می کنند.
خوشبختانه، ابزارهای جدید ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی به رفع این چالش ها کمک می کند. این ابزارها که توسط شرکت هایی مانند Adobe یا Podcastle ارائه می شوند، ویژگی هایی مانند ارتقاء خودکار ویدیو، بهبود صدا و پیشنهادهای ویرایش هوشمند را ارائه می دهند. این فرآیند ساخت ویدیو را ساده می کند و به بازاریابان اجازه می دهد محتوای حرفه ای را با تلاش کمتر و دانش فنی کمتر تولید کنند.
افکار نهایی
واضح است که بازاریابی ویدیویی تأثیری دگرگون کننده بر ،ب و کارهای تجارت الکترونیک دارد، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: "اولین گام در اجرای یک استراتژی ویدئویی موفق برای یک فروشگاه آنلاین چیست؟"
با شناسایی فوری ترین چالش های تجارت الکترونیک خود شروع کنید. آیا نرخ تبدیل پایینی دارند؟ نرخ بازده بالا؟ سوء تفاهم از محصول؟ پس از شناسایی این مشکل، یک ویدیوی متمرکز برای رفع آن ایجاد کنید. به ،وان مثال:
- اگر نرخ تبدیل پایین است، یک ویدیو با کیفیت بالا از محصول پرفروش خود تهیه کنید.
- برای کاهش بازده، یک ویدیوی نمایش دقیق محصول تهیه کنید که اندازه، تن، و کاربرد را نشان می دهد.
- برای درک بهتر محصول، یک ویدیوی توضیحی برای محصول فنی تر خود ایجاد کنید.
با این ویدیو شروع کنید، تأثیر آن را بر معیارهای کلیدی (مانند نرخ تبدیل یا زمان در صفحه) اندازه گیری کنید و از این فرآیند درس بگیرید. این رویکرد هدفمند به شما این امکان را می دهد که قبل از افزایش تلاش های ویدیویی خود، نتایج ملموس را ببینید و تجربه ارزشمندی ،ب کنید. وقتی موفقیت را در یک زمینه می بینید، طبیعتا فرصت هایی برای گسترش نقش ویدیو در عملیات تجارت الکترونیک خود خواهید یافت.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/ecommerce-video-marketing-ways-to-revolutionize-your-online-store/