50٪ از مصرف کنندگان گفتند که پایداری یکی از چهار اولویت اصلی آنها هنگام ،ید محصولات یا خدمات است و دلایلی را که چرا برند شما به سمت آینده ای پایدارتر حرکت می کند برجسته می کند.
پایداری به م،ای توانایی وجود و توسعه بدون به خطر انداختن نسل های آینده است. سه رکن اساسی پایداری وجود دارد:
- پایداری زیست محیطی حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی با در نظر گرفتن نسل فعلی و آینده است.
- پایداری اجتماعی با ایجاد جوامع زیست پذیر، سالم، عادلانه و متنوع، فعالانه از نسل فعلی و آینده حمایت می کند.
- پایداری اقتصادی توانایی حمایت از رشد اقتصادی در بلندمدت بدون تأثیر منفی بر جنبه های اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی جامعه است.
ایده رایج این است که پایداری یک کلمه کلیدی است که از جنبش سبز بیرون آمده و تقریباً همه بازارها را به تصرف خود درآورده است. اما وقتی صحبت از برندسازی به میان میآید، گستردهتر از آن است. پایداری شامل ساختن نام تجاری شما از طریق بازاریابی، برندسازی و شیوههای تولید است که برای بلندمدت تنظیم میشوند.
ظهیر دودیا، طراح اصلی لوگو
یک برند پایدار، سود را با ارزشهایی مانند کاهش اثرات زیستمحیطی و پرداخت منصفانه به کارکنان، متعادل میکند. از نام و لوگوی شرکت گرفته تا ماموریت و ارزش های شما، برند شما این است که چگونه مردم شما را از رقبایتان متمایز می کنند.
بیایید نگاهی به پنج راه بیندازیم که می تو،د به مصرف کنندگان آگاه از محیط زیست نشان دهید که برند شما در مورد پایداری در سال 2024 و بعد از آن جدی است:
یک انسان دوست باشید
نیکوکار ،ی است که منابعی – مانند زمان، پول و تخصص – را به یک هدف خاص یا خیریه برای بهبود زندگی دیگران اهدا می کند. این علل عبارتند از آموزش، مراقبت های بهداشتی، محیط زیست، هنر و فرهنگ.
در امور بشردوستانه شرکتی، یک ،ب و کار می تواند با کمک مالی و همکاری با سازمان های خیریه یا اه،ی که تغییرات اجتماعی، بهبود زندگی و محافظت از کره زمین را ترویج می کنند، به دنیا کمک کند.
فراتر از کمک به دستیابی به آینده ای پایدارتر، در اینجا برخی از مزایای اضافی بشردوستی شرکتی وجود دارد:
- جذب و حفظ مشتریان. 56 درصد از مردم تمایل بیشتری به ،ید محصولات یا خدمات از شرکت هایی دارند که به خیریه کمک می کنند.
- جذب و حفظ کارکنان. 47 درصد می گویند که اگر شرکتی به اه، خیریه اهدا کند، تمایل بیشتری به کار برای یک شرکت دارند.
بشردوستی شرکتی همچنین شامل تشویق کار داوطلبانه در بین کارکنان شما می شود. به کارمند، که می خواهند داوطلب شوند یا یک روز داوطلب در سراسر شرکت سازماندهی کنید، مرخصی با حقوق را در نظر بگیرید.
منبع
کارمندان خود را آموزش دهید
کارکنان شما باید در مورد پایداری تحصیل کرده و مشتاق باشند و از اه، شما آگاه باشند تا به طور موثر از شما حمایت کنند.
در اینجا چند راه برای آموزش کارکنان خود در مورد پایداری وجود دارد:
- می تو،د جلسات ماهانه یا فصلی را برای بحث در مورد موضوعات مرتبط با پایداری میزب، کنید.
- میتو،د از کارمندان جدید بخواهید ویدیوهای پایداری را تماشا کنند یا در آموزش آنلاین مربوطه در طول فرآیند سوار شدن شرکت کنند.
- شما می تو،د بودجه ای اختصاص دهید که به کارمندان اجازه می دهد در کنفرانس های پایداری شرکت کنند.
برای کارمندان، به ویژه آنهایی که با مشتریان سروکار دارند، ضروری است که بدانند از نظر شیوه های تجاری پایدار و مواد یا مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در محصولات شما در مورد چه چیزی صحبت می کنند.
کارمندان تحصیل کرده تاثیر بسیار بهتری بر مشتریان آگاه از محیط زیست خواهند گذاشت که ممکن است تلاش های پایداری برند شما را زیر سوال ببرند.
شفاف باشید
برندها تشویق می شوند تا به روز رس، های مرتبط و اطلاعات شفاف در مورد شیوه های تجاری خود و مواد مورد استفاده در محصولات خود را منتشر کنند.
با این حال، همانطور که مصرف کنندگان بیشتر از پایداری شرکت آگاه می شوند، آنها فقط به ادعاهای دارای اعداد و شواهد برای پشتیب، از آنها اعتقاد خواهند داشت.
در سال 2018، هزاران کارمند آمازون نامه ای سر،ه به جف بزوس و هیئت مدیره نوشتند و از عدم شفافیت شرکت انتقاد ،د و از آنها خواستند که گزارش انتشار کربن را منتشر کنند – چیزی که شرکت اکنون به طور مداوم در مورد آن شفاف است.
منبع
گزارش پایداری و انتشار کربن را در وب سایت خود در نظر بگیرید و در مورد مواد یا ،یبات استفاده شده در محصولات خود شفاف باشید. تنها 28 درصد از مصرف کنندگان به شرکت های بزرگ برای تولید محصولات واقعا پایدار اعتماد دارند.
پلتفرم هایی مانند SmartHead گزارش های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را ساده می کنند. استفاده از این را برای ایجاد و پیگیری فهرستی از اه، پایداری برای برند خود در نظر بگیرید. سپس می تو،د اسنادی را ضمیمه کنید که به ،وان مدرک برای عموم استفاده می شود.
م،ع پایداری
برای حمایت از پایداری و ایجاد انگیزه در دیگران، برند شما باید الگو باشد. رفتارها، اقدامات و تصمیمات برند شما در تمام عملیات تجاری باید دیدگاه شما را برای پایداری نشان دهد.
هنری لاو، مدیر عامل بنیاد Composable، توضیح میدهد که برای دفاع از پایداری باید چشمانداز روشنی داشته باشید. او نوشت: “طبق تجربه من، برای حمایت موثر از پایداری در صنعت و جامعه ما، ابتدا باید یک چشم انداز قانع کننده تعریف کرد.”
این چشم انداز که عمیقاً در ارزش ها، مأموریت و هدف ما ریشه دارد، نه تنها باید انتظارات ذینفعان را برآورده کند، بلکه باید واقع بینانه، قابل اندازه گیری و تطبیق پذیر باشد.
برای حمایت از سیاستهایی که پایداری را ترویج میکنند، همکاری با دیگر، را در نظر بگیرید که دیدگاهها، ارزشها و اه، شما را برای آیندهای پایدار به اشتراک میگذارند.
شما می تو،د تلاش های پایداری خود را با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش با افراد با تخصص و منابع مختلف افزایش دهید.
شیوه های مسئولانه را اجرا کنید
آمار تجارت الکترونیک هاستینگر نشان می دهد که از هر سه ،یدار آنلاین، یک نفر برندهای پایدار را در اولویت قرار می دهد. این نشان میدهد که چگونه شیوههای تجاری مسئولانه میتوانند به ایجاد و تقویت روابط با مصرفکنندگان کمک کنند، که منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر در طول زمان میشود.
نه تنها مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد، بلکه شیوه های تجاری مسئولانه می تواند عملکرد شرکت را افزایش داده و با مدیریت کارآمدتر ریسک، تأثیر مثبتی بر عملیات تجاری داشته باشد.
اجرای شیوه های مسئولانه ای را در نظر بگیرید که به شما در دستیابی به اه،تان کمک می کند، مانند:
- منابع مسئولمانند مواد بازیافتی یا محصولات کم انتشار.
- مطمئن شوید که شرکای شما از شیوه های کار منصفانه پیروی می کنندمانند انکار کار کودکان یا اتخاذ توافقنامه های تجارت عادلانه.
- مصرف منابع طبیعی خود را کاهش دهید با بازنگری در بسته بندی یا اجرای یک برنامه بازیافت، هر دو ضایعات را کاهش می دهند.
- کاهش انتشار کربن با نصب سنسورهای هوشمند که به صورت خودکار گرمایش، سرمایش و برق تاسیسات شما را در مواقع ،وم خاموش می کند.
- ردپای کربن خود را کاهش دهید با تغییر به یک ارائه دهنده میزب، وب سبز. این نه تنها از آینده ای پایدار پشتیب، می کند، بلکه عملکرد وب سایت را بهبود می بخشد.
- کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با حمل و نقل با نزدیک ، تولید کالاهای فیزیکی به مشتری نهایی.
- روی آوردن به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی زمین گرمایی یا انرژی باد.
استاربا، یک نمونه عالی از یک برند پایدار است. این شرکت طراحی فروشگاههایی را با طراحی آگاهانهتر نسبت به محیطزیست آغاز کرده است، با تمرکز بر بهبود بستهبندی، کاهش ضایعات با ترویج فنجانهای قابل استفاده مجدد، و سرمایهگذاری در انرژی سبز برای تامین انرژی فروشگاههای خود.
منبع
نتیجه
پایداری فقط یک کلمه رایج نیست، یک ضرورت در سال 2024 و پس از آن است.
مصرف کنندگان از کاری که برندها انجام می دهند آگاه تر می شوند. این الهام بخش بسیاری از شرکتها است تا در هر کاری که انجام میدهند پایدارتر شوند، از بازیافت مواد و کاهش ضایعات گرفته تا پرداخت دستمزد منصفانه و کمکهای مالی به اه، خیریه.
در واقع، 75 درصد از رهبران گفتند که سازمانهایشان در سال گذشته سرمایهگذاریهای خود را برای آیندهای پایدار افزایش دادهاند. بعدی شما خواهید بود؟
منبع: https://di،alagencynetwork.com/ways-your-،nd-can-be-more-sustainable/