
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
5 روش برای تطبیق فروشگاه خود با جستجوی صوتی
در سال 2024، از هر پنج ،یدار آنلاین، یک نفر به طور منظم از جستجوی صوتی استفاده خواهد کرد.
با جایگزینی جستجوهای سنتی گوگل با دستگاه های فعال صوتی مانند ال،ا و گوگل هوم، فروشندگان آنلاین به زودی باید استراتژی محتوای خود را برای مرتبط ماندن با مشتریان خود تطبیق دهند.
با در نظر گرفتن این موضوع، ما راهنمای نحوه تطبیق استراتژی WooCommerce خود را برای تجارت صوتی در سال 2024 ایجاد کرده ایم.
جستجوی صوتی چگونه کار می کند؟
فناوری جستجوی صوتی بر یک فرمان صوتی متکی است که سپس برای انجام جستجوی اینترنتی استفاده می شود.
دستگاه های فعال کننده صوتی مانند ال،ا و Google Home می توانند به درخواست کاربر گوش دهند و از کلمات و عبارات کلیدی برای یافتن بهترین نتایج استفاده کنند.
اگرچه تجارت مبتنی بر صدا ممکن است یک پدیده نسبتاً جدید در دنیای تجارت الکترونیک به نظر برسد، جستجوی صوتی خود بیش از یک دهه است که وجود داشته است. به ،وان مثال سیری را در نظر بگیریم. دستیار صوتی اپل از سال 2011 بر روی هر مدل آیفون ظاهر شده است.
سوال این است که چرا تجارت صوتی برای تجربه ،ید آنلاین امروزی اینقدر مهم است؟ فروشندگان آنلاین چه مزایایی می توانند از آ،ین روند جستجو به دست آورند؟
در اینجا برخی از مزایای مرتبط با تجارت با قابلیت صوتی آورده شده است کاربر:
- راحتی مشتری: جستجوی صوتی به هیچ ت، از جانب مصرف کننده نیاز ندارد. امکان استفاده ساده از صدای آنها برای جستجوی محصولات و خدمات، تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
- سوالات گفتگو: جستجوی صوتی مبتنی بر مکالمه است. این امر باعث می شود مشتریان به روشی طبیعی و محاوره ای سؤالات را بپرسند. اما این بدان م،ی است که دستگاه های جستجوی صوتی محتوا را با لحن مکالمه جستجو می کنند.
- کاهش خطاها: می تو،د اشتباهات تایپی ک،یک را در جستجوی صوتی فراموش کنید. هدف این فناوری ارائه نتایج جستجوی دقیق است.
- جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی: جستجوی صوتی برای شناسایی کلمات و عبارات کلیدی مورد استفاده در یک پرس و جو به هوش مصنوعی متکی است. این تضمین می کند که نتایج برای کاربر موثرتر است.
در اینجا برخی از مزایای مرتبط با تجارت با قابلیت صوتی آورده شده است فروشنده آنلاین:
- افزایش ترافیک: انتظار می رود تجارت صوتی در سال 2024 مخاطبان بومی دیجیتال را جذب کند. این بدان م،است که فروشگاه های بهینه سازی شده برای جستجوی صوتی احتمالاً شاهد هجوم ترافیک خواهند بود.
- بهبود جستجوی محلی: 76 درصد از کل جستجوهای صوتی محلی هستند. برای فروشندگان آنلاین که در محصولات یا خدمات محلی خاص در یک منطقه تخصص دارند، بهینه سازی محتوای آنها برای کلمات کلیدی محلی ممکن است تعامل سایت را از طریق جستجوی صوتی بهبود بخشد.
- انتقال سریع: جستجوی صوتی یک مسیر مستقیم به یک صفحه محصول خاص یا صفحه پرداخت را در اختیار کاربر قرار می دهد. این باعث می شود زم، که کاربر صرف مرور می کند و احتمال جهش زم، که سرنخ وارد قیف فروش می شود، کاهش یابد. جستجوی صوتی تبدیل های سریع تری را امکان پذیر می کند، که به نفع مصرف کنندگان بی صبر و فروشندگان آنلاین است.
انتظار می رود تجارت مبتنی بر صدا به همه دلایلی که در بالا ذکر کردیم، بر چشم انداز تجارت الکترونیک تسلط داشته باشد.
اگر می خواهید مطمئن شوید که فروشگاه ووکامرس شما جلوتر از موج جستجوی صوتی باقی می ماند، در ادامه مطلب در مورد روش های مختلفی صحبت می کنیم که می تو،د محتوای خود را برای همگام شدن با روندهای تجارت صوتی تطبیق دهید.
5 روش برای تطبیق فروشگاه Woocommerce برای جستجوی صوتی
اگر کاربر محصول یا خدماتی را که در فروشگاه ووکامرس شما موجود است جستجو می کند، مهم است که فروشگاه شما در لیست نتایج جستجو قابل مشاهده باشد.
با جستجوی صوتی که چشم انداز سئو را تغییر می دهد، نکته کلیدی در اینجا تمرکز بر استراتژی سئوی خود است. جستجوی صوتی هنوز هم نوعی "جستجو" است، بنابراین وب سایت هایی که به طور طبیعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند، همچنان در 99٪ مواقع اول ظاهر می شوند.
با این حال، اگر فروشگاه WooCommerce شما در حال حاضر در چند نتیجه برتر در جستجوی کلمات کلیدی نشان داده نمی شود، تنظیماتی وجود دارد که می تو،د برای افزایش شانس موفقیت خود در دنیای جستجوی تحت سلطه صدا انجام دهید.
در اینجا پنج تغییر محتوای کلیدی وجود دارد که می تو،د هنگام بهینه سازی سایت WooCommerce خود برای جستجوی صوتی انجام دهید.
سفر کاربر را اولویت بندی کنید
سفر کاربر ممکن است برای مصرف کنندگ، که از جستجوی صوتی استفاده می کنند کوتاهتر باشد. با این حال، این باعث می شود نقاط تماسی که آنها با آنها تعامل دارند، مهم تر شوند.
فروشگاه WooCommerce شما باید مشتری بالقوه شما را در تمام مراحل سفر کاربر درگیر کند، به خصوص اگر می خواهید از رها شدن سبد ،ید جلوگیری کنید.
برای انجام این کار، مطمئن شوید که فروشگاه شما بر روی یک برنامه میزب، WooCommerce مدیریت شده است که تضمین می کند به طور مداوم برای جستجوهای صوتی ورودی در دسترس است.
جستجوگران صوتی نیز باید بر اساس عواملی مانند موقعیت جغرافیایی و تعاملات قبلی با نام تجاری ت،یم شوند. این به شما این امکان را می دهد که یک صفحه پرداخت شخصی بر اساس محصولات و خدماتی که به احتمال زیاد به آنها تبدیل می شوند، ارائه دهید.
کلمات کلیدی هدفمند برای مکالمه
فرآیند جستجوی صوتی محاوره ای است. این به این م،ی است که کلمات کلیدی دم بلند در هنگام ساخت محتوای شما مهمتر از همیشه هستند.
کلمات کلیدی دم بلند کمتر بر روی عبارات محبوب و حجم جستجوی بالا تمرکز می کنند و بیشتر روی عبارات خاص طول، تر که حجم ترافیک کمتر و رقابت کمتری دارند تمرکز می کنند.

منبع تصویر
کلمات کلیدی دم بلند اغلب سوالات یا عباراتی خاص هستند که بیشتر در جستجوی صوتی تعاملی استفاده می شوند. به ،وان مثال، عبارتی مانند "بهترین عینک در سا،؟" یک عبارت عالی برای رتبه بندی اگر فروشگاه ووکامرس شما عینک را به یک جمعیت محلی ارائه می دهد.
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با کنسول جستجوی Google مشورت کنید. در اینجا، می تو،د تأثیر جستجوی صوتی را در وب سایت خود تعیین کنید و بهترین کلمات کلیدی را که می تو،د برای دستیابی به موفقیت مداوم با جستجوی صوتی استفاده کنید، کشف کنید.
کپی سایت خود را تطبیق دهید
اگر می خواهید فروشگاه ووکامرس خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید، باید بیشتر از کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.
ا،ر نرم افزارهای جستجوی صوتی یک پرس و جو شفاهی را متفاوت از یک پرس و جوی نوشتاری در Google انجام می دهند.
به ،وان مثال، یک پرس و جو نوشتاری معمولاً مختصر است و مستقیماً به اصل مطلب می رسد، در حالی که یک سؤال گفتاری کلمات بیشتری دارد و لحن محاوره ای بیشتری دارد.
برای انطباق با جستارهای صوتی، محتوای شما باید با لحن مکالمه مطابقت داشته باشد و به سؤالاتی که جستجوگران صوتی احتمالاً در مورد محصولات شما می پرسند به سرعت پاسخ دهد.
به عباراتی مانند "چه ،ی، چه چیزی، کجا و چرا" فکر کنید و مطمئن شوید که جملات خود را با ساختار کامل می نویسید تا هنگام خواندن با صدای بلند با دستگاه جستجوی صوتی شما منطقی باشد.
ساختار وب سایت خود را بهبود بخشید
ساختار داده فروشگاه شما می تواند تفاوت بین قابلیت مشاهده و فرود در نتایج جستجوی صوتی باشد.
گوگل بیش از هر زمان دیگری از داده های ساخت یافته به ،وان یک عامل رتبه بندی هنگام درخواست نتایج استفاده می کند. با معرفی نشانه گذاری طرحواره به فروشگاه آنلاین خود، می تو،د نظرات، مکان ها و حتی قیمت محصول را قبل از فرود در صفحه در نتیجه جستجو نمایش دهید.

گوگل از آن زمان طرح Speakable خود را به طور خاص برای جستجوی صوتی معرفی کرده است که می تواند به فروشگاه WooCommerce شما اضافه شود.
ویژگی Speaker schema.org مشخص می کند که کدام بخش در یک مقاله یا صفحه وب برای پخش صدا با استفاده از تبدیل متن به گفتار (TTS) من، است به گفته گوگل، دستگاه های دارای دستیار با استفاده از TTS. صفحات وب با داده های ساختاری قابل گفتن می توانند از دستیار Google برای توزیع محتوا در کانال های جدید و دسترسی به پایگاه کاربری گسترده تری استفاده کنند.»
افزونه Google S،pping را به سایت WooCommerce خود اضافه کنید
برای مشتری، که از Google Home یا Google Assistant استفاده می کنند، اگر افزونه Google S،pping را به سایت WooCommerce خود اضافه کنید، احتمالاً محصولات شما در جستجوی صوتی نشان داده می شوند.
این افزونه نه تنها محصولات فروشگاه WooCommerce شما را با صفحه ،ید Google شما همگام سازی می کند، بلکه می تواند به راحتی داده های محصول، قیمت و به روزرس، ها را با رشد و تغییر فروشگاه شما تنظیم کند.

منبع تصویر
این می تواند دید شما را در جستجوی صوتی بهبود بخشد و شما را بالاتر از رقبایی قرار دهد که به طور طبیعی در نتیجه SERP ارگ،ک بالاتر از شما قرار می گیرند.
آینده ای مبتنی بر صدا
برای ،ده فروشان WooCommerce، بهینه سازی فروشگاه با صدا باید در اولویت قرار گیرد زیرا وارد عصر جستجوی چند دستگاهی می شویم.
طبق آمار Statista، بیش از 75 درصد از خانواده ها در سراسر جهان تا سال 2025 صاحب یک بلندگوی هوشمند خواهند شد.
بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی، قابلیت جستجو و دسترسی فروشگاه شما به صفحات محصول شما را بهبود می بخشد و می تواند مسیری مستقیم برای پرداخت به جستجوگران صوتی ارائه دهد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/ways-to-adapt-your-store-for-voice-search/