5 فعالیتی که باید هنگام اجرای بازاریابی فناوری B2B در ترکیب خود داشته باشید


بازاریابی یک صنعت همیشه در حال تغییر است، با روندهای جدید و بهترین شیوه ها دائما در حال تحول. برای اجرای بازاریابی در بالاترین سطح، باید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، داستان خود را به روشی معتبر بیان کنید، توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید و دائماً نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن تنظیم کنید.

این وظیفه بازاریابان است که نه تنها در صدر روندهای جدید باقی بمانند، بلکه راه هایی برای ادغام آنها با نیازهای ،ب و کار و شاخص های کلیدی عملکرد و در عین حال سازگار و جذاب نگه داشتن پیام رس، بیابند.

مطمئناً می‌تواند کار زیادی داشته باشد، و ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما نگران نباشید. اگر این 5 فعالیت بازاریابی پیشنهاد شده توسط بازاریابی SAGE در ،یب خود، شما در مسیر درستی هستید.

1. استراتژی مشتری مدار

اول، به خاطر داشته باشید که اگرچه B2B و B2C تفاوت‌های مشخصی دارند، اما بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های B2B این روزها مشتریان را در راس همه توجه آنها قرار داده است. چرا؟

از آنجایی که امروزه همه چیز باید مطابق با نیازهای مصرف کننده باشد، اینترنت گزینه های بی نهایتی را برای هر راه حلی که ممکن است به دنبال آن باشند در اختیار افراد قرار می دهد، بنابراین این وظیفه یک بازاریاب است که به مصرف کنندگان نشان دهد که راه حل من، ترین است. آنها

چگونه این کار را انجام می دهید؟ مطمئن شوید که دکمه ربات خاموش است. مخاطب هدف شما ممکن است مدیران سطح C باشد، اما فراموش نکنید که آنها نیز انسان هستند. بنابراین ابتکارات بازاریابی B2B شما باید به آنها احساس مهم بودن بدهد.

مشتریان خود را مرکز جهان خود قرار دهید. چون آن ها می توان تفاوت را احساس کنید و هزاران برابر بیشتر احتمال دارد که به شما گوش دهند، اگر احساس کنند که شما واقعاً به نیازهای آنها گوش می دهید و به آنها پاسخ می دهید، به جای اینکه فقط به شگفت انگیز بودن راه حل خود ادامه دهید.

به ،وان مثال، لازم نیست همه محتوای شما شامل CTA یا فروش محور باشد، بلکه گاهی اوقات می تو،د بدون انتظار چیزی به مشتریان خود ارزش قائل شوید.

دوم – رسانه های اجتماعی است. البته ممکن است به رسانه‌های اجتماعی فکر کنید، این یک امر بدیهی است. اما آپلود یک پست ارگ،ک در لینکدین هر ماه و گرفتن نتایج عالی آسان نیست.

هر روز کانال‌های جدیدی در ش،ه‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند و مخاطبان مختلف وقت خود را در کانال‌های مختلف می‌گذرانند. به ،وان مثال، علیرغم اعتقاد بسیاری از مردم مبنی بر اینکه TikTok فقط یک پلتفرم برای ویدیوهای رقص ،انه است، برنامه رسانه اجتماعی به ابزاری تجاری برای شرکت ها در همه بخش ها تبدیل شده است.

در واقع، TikTok از سال 2019 تعداد کاربران جه، خود را بیش از دو برابر کرده است و تا سال 2025، پیش بینی می شود که به 1 میلیارد کاربر نزدیک شود. بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی B2B، رسانه‌های اجتماعی باید به شکلی کاملا واقعی در رادار شما باشند.

از آنجایی که افزایش دیجیتالی شدن نه تنها کانال ها را متنوع کرده است، بلکه تعداد زم، که کاربران در دستگاه های خود صرف می کنند را نیز افزایش داده است، این به م،ای مکان های بیشتر است. و فرصت های بیشتری برای دستیابی به مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی و ایجاد تأثیرات ماندگار. استفاده از این فرصت ضروری است.

پس تحقیق کنید دریابید که کدام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتر به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند، چه محتوایی با آن‌ها طنین‌انداز می‌شود و تعامل را جذب می‌کند، و یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی و نمودار گانت برای برنامه‌ریزی انواع مختلف محتوای خود بسازید و اطمینان حاصل کنید که محتوای رسانه‌های اجتماعی بازاریابی فناوری B2B شما باقی می‌ماند. سازگار و متنوع

و مانند تمام فعالیت های بازاریابی، شما باید به طور مداوم نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی را بر اساس آنچه کار می کند و چه چیزی نیست تنظیم کنید.

3. ورودی بهینه شده

بازاریابی ورودی یکی دیگر از اجزای اصلی استراتژی های موفق بازاریابی دیجیتال B2B است. این روشی است که برای جذب مشتریان بالقوه از طریق ایجاد محتوای من، و استراتژی طراحی شده است، برخلاف بازاریابی برونگرا، که محتوایی را به مخاطبان ارائه می دهد که ممکن است به آن علاقه نداشته باشند.

اگر ورودی خود را به درستی بهینه کنید، سود آن شگفت انگیز است. در اینجا بهترین تاکتیک ها برای بازاریابی ورودی عالی آورده شده است:

محتوای جذاب ایجاد کنید

تحقیق کنید که چه چیزی باعث می شود مخاطب هدف شما را انتخاب کند، و به چه چیزی بیشتر علاقه دارد، و تولید محتوای خود را بر اساس این موضوعات قرار دهید. شما می‌خواهید آنها را مجذوب خود کنید و با وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کاغذهای سفید و هر محتوای دیگری که ایجاد می‌کنید، ارزش واقعی برای آنها فراهم کنید.

محتوای هوشمند و مرتبط تنها نوع محتوایی است که مشتریان بالقوه را برای تعامل با شرکت شما جذب می کند.

انجام تحقیقات و بهینه سازی سئو من،

در مورد کلمات کلیدی بازاریابی محتوای خود تحقیق کنید که به مخاطبان هدف شما برسد و وب سایت شما را به بالای نتایج جستجوی آنها برساند. بدون گنجاندن یک استراتژی سئوی من،، محتوای شما تقریباً به همان اندازه مؤثر نخواهد بود و مشتریان بالقوه شما برای یافتن اطلاعات شرکت شما کار دشواری خواهند داشت.

اگر مطمئن نیستید که چگونه بهینه سازی سئوی خود را انجام دهید، باید یک آژانس بازاریابی فناوری B2B را استخدام کنید تا به شما کمک کند.

پیاده سازی فرصت های تبدیل

از آنجایی که ورودی به مشتریان اجازه می دهد به شما مراجعه کنند، باید تا حد امکان ابراز علاقه آنها را به محصول شما آسان کنید. اینجاست که دکمه های فراخوان (CTA)، پاپ آپ ها و چت بات ها وارد عمل می شوند.

پلتفرم‌های CRM مانند HubS، در پیاده‌سازی این موارد و در نتیجه افزایش نرخ تعامل و تبدیل بسیار مفید هستند.

4. حقایق می گویند، داستان ها می فروشند

در مورد جذب مشتریان خود، یک استراتژی بازاریابی موفق برای شرکت B2B از بازاریابی B2C تقلید می کند. چرا؟ زیرا هر شرکت B2B که برندسازی و داستان سرایی منسجمی نداشته باشد، برای مدت طول، در ذهن ،ی باقی نخواهد ماند.

با این حال، هنوز هم بسیاری از استارت‌آپ‌ها به‌جای اینکه داستان خود را بیان کنند، از اصطلاحات لغت‌آمیز که در واقعیت‌ها و داده‌های زیادی پیچیده شده است، استفاده می‌کنند.

چگونه می تو،د مطمئن شوید که این اشتباه را انجام نمی دهید؟

به ،ب و کار خود احساسی انس، بدهید، احساسات مردم را تحریک کنید، به آنها کمک کنید تا با داستان شما ارتباط برقرار کنند و یک ارتباط عاطفی را القا کنند. به یاد داشته باشید که نام تجاری و داستان شما تمام هویت شرکت شما است و باید مخاطبان شما را وادار به گوش دادن و مراقبت کند.

5. نام تجاری ثابت

آ،ین اما نه کم اهمیت – به یاد داشته باشید که در تمام کانال های بازاریابی خود ثابت و در برند خود باقی بم،د.

اگر چشم انداز و نام تجاری روشنی داشته باشید که به طور مداوم با آنها ارتباط برقرار کنید، میزان موفقیت قابل توجهی در ایجاد اعتماد در میان مشتریان خواهید داشت. و ایجاد این اعتماد حیاتی است. بدون آن، چرخه فروش شما طول، و دشوار خواهد ماند، در حالی که اگر مشتریان شما به شما اعتماد کنند، سریعتر محصول شما را ب،ند.

همچنین در صورت نداشتن نام تجاری مشخص با پیام‌رس، و موقعیت‌یابی، خطر سردرگمی کارمندان خود را دارید.

خب! حالا شما مالک آن هستید. اگر به دنبال بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال B2B خود هستید، ،یب این 5 فعالیت به شما یک پایه محکم می‌دهد و به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که مب، را پوشش می‌دهید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/5-activities-to-have-in-your-mix-when-running-b2b-tech-marketing/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب