آیا همیشه احساس می کنید که آژانس سئوی شما در میان جمعیت گم می شود؟
با توجه به اینکه بسیاری از ،بوکارها به اهمیت رتبهبندی بالا در نتایج جستجو پی بردهاند، تقاضا برای خدمات سئو بسیار با،ت. بدیهی است که این خبر خوبی برای آژانس های سئو است – اما به این م،ی است که شما با رقابت زیادی روبرو هستید. دیگر خوب بودن در سئو کافی نیست. بلکه باید بد،د که چگونه مشتریان خود را جذب و حفظ کنید.
اعداد و ارقام خود گویای این موضوع هستند: ارزش بازار جه، خدمات سئو در سال 2020 تقریباً 43.3 میلیارد دلار بود و انتظار می رود در سال 2028 به 170 میلیارد دلار برسد. این رشد بزرگی است!
با گسترش بازار، نیاز آژانسهای سئو برای متمایز ، خود و اجرای استراتژیهایی برای جذب و حفظ مشتریان افزایش مییابد.
نحوه بدست آوردن مشتریان سئو: راهنمای گام به گام
بله، شما باید خدمات عالی برای ایمن سازی مشتریان جدید برای آژانس SEO خود ارائه دهید. با این حال، شما همچنین باید بد،د که از کجا و چگونه مشتریان سئو را با دستیابی به مخاطبان من، به دست آورید.
ممکن است شما به تازگی شروع به کار کرده باشید یا به دنبال گسترش آن باشید، اما کلید هر دو موقعیت استراتژیک آژانس خود در مقابل شرکت هایی است که به طور فعال به دنبال خدمات سئو هستند. فهرست زیر موثرترین گام ها را برای کمک به شما در یافتن مشتریان سئو و تبدیل آنها به شرکای بلندمدت شرح می دهد.
1. یافتن بازارهای من،: جایی که می تو،د ظاهر شوید
اگر در مورد جذب مشتری جدی هستید، باید جایی باشید که آنها به دنبال خدمات شما هستند. برای به دست آوردن مشتریان برای ،ب و کار سئوی خود، یکی از راه های موثر داشتن یک نمایه قوی در پلتفرم های مرتبط است. در حالی که بازارها همچنین مرکزی برای مشاغلی هستند که به دنبال خدمات SEO هستند، آنها همچنین زمینه را برای آژانس ها در هر اندازه ای فراهم می کنند تا آژانس و تخصص خود را ارائه دهند، خواه آژانس SEO شما در لندن باشد یا در جای دیگری واقع شده باشد.
با این حال، فقط حضور در بازار ممکن است کافی نباشد. شما باید در مورد نحوه نمایش آژانس خود در این پلتفرم ها استراتژیک باشید.
- پلتفرم های من، را انتخاب کنیدهمه بازارها ی،ان ایجاد نمی شوند. توصیه می کنیم بر روی بازارهایی تمرکز کنید که به مشاغلی که به دنبال خدمات سئو هستند توجه کنید. بازاری را که به بهترین وجه با مشتریان هدف شما مطابقت دارد، ارزیابی کنید. اگر صنعت خاصی دارید که در آن تخصص دارید، شاید بتو،د سعی کنید پلتفرمی را بیابید که به مخاطبان در آن زمینه خاص نیز پاسخ دهد.
به ،وان مثال، اگر در سئوی مراقبت های بهداشتی متخصص هستید، ممکن است بخواهید یک نمایه در پلتفرمی ایجاد کنید که بر صنعت مراقبت های بهداشتی نیز تمرکز دارد.
- نمایه آژانس خود را بهبود بخشید: نمایه شما نباید فقط خدمات شما را فهرست کند. در عوض، باید بتو،د از آن به ،وان یک وب سایت کوچک استفاده کنید که ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما را برجسته می کند. این می تواند شامل تجربه تخصصی شما، مطالعات موردی موفقی باشد که با مشتریان مختلف انجام داده اید، و شاید حتی توصیفات مشتری. بنابراین، پیدا ، پلتفرمی که بتواند نمایه ای قوی به شما ارائه دهد، می تواند بهترین انتخاب باشد.
- مشارکت فعال: فقط نمایه خود را تنظیم نکنید و آن را ، نکنید، همچنین مهم است که آن را با مطالعات موردی و محتوای جدید به روز کنید. همچنین، اگر پلتفرم فعالیت های تعامل اجتماعی را ارائه می دهد، در آنها شرکت کنید! این فعالیت ها همان چیزی است که می تواند شما را از سایر آژانس ها، از جمله بهترین شرکت های سئو در صنعت شما متمایز کند.
- نظرات و امتیازات: ا،ر این پلتفرم ها رتبه بندی و بررسی آژانس ها را ارائه می دهند. بدیهی است که اولین قدمی که باید بردارید این است که پلتفرمی را انتخاب کنید که برای آژانس شما نظرات ارائه دهد. اما مهمتر از همه، شما باید مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات دقیق خود را در نمایه های بازار یا Google Reviews ارائه دهند. رتبه بندی بالا و نظرات مثبت اعتبار شما را افزایش می دهد و می تواند دید شما را در نتایج جستجو در پلتفرم افزایش دهد.
2. ارائه ممیزی رایگان SEO: کلید شروع مکالمات
احتمالاً می د،د که ارائه ممیزی رایگان سئو می تواند برای برقراری ارتباط با مشتریان سئو مفید باشد. اما برای اینکه ممیزی رایگان سئو موثر باشد، باید فراتر از اصول اولیه بروید. بنابراین، توصیه می کنیم به جای ارائه یک تحلیل استاندارد، روی آنچه واقعا برای هر مشتری مهم است تمرکز کنید. آیا سرعت سایت آن باعث کاهش عملکرد آن می شود؟ آیا او فرصت های مهم رتبه بندی را از دست می دهد؟
وقتی بینشهایی ارائه میدهید که منجر به پیروزیهای سریع میشوند، مانند سئوی درون صفحه یا بهینهسازی کلمات کلیدی، بیشتر از ارائه گزارش به آنها انجام میدهید، بلکه به آنها نشان میدهید که با کمک شما چه چیزی را میتوان به دست آورد.
3. مشارکت با آژانس های توسعه وب: همکاری استراتژیک
گسترش پایگاه مشتری هرگز آسان نیست، اما همکاری با آژانس های توسعه وب راهی هوشمندانه برای گسترش دسترسی شما است. از آنجایی که آنها اغلب با شرکتها یا برندهایی کار میکنند که برای ساختن یا بهروزرس، وبسایتهایشان به کمک نیاز دارند، آژانسهای توسعه وب برای آژانسهایی مانند شما من، هستند. با همکاری یکدیگر می تو،د فرصت هایی برای هر دوی خود ایجاد کنید.
به جای تبادل ارجاعات، شاید بتو،د خدمات مش، ارائه دهید. میتو،د برای ایجاد بستههایی که شامل توسعه وب و سئو هستند، همکاری کنید، یا میتو،د روی مطالعات موردی که نشان میدهد مشارکت شما تا چه حد موفق بوده است، همکاری کنید.
4. ش،ه سازی در رویدادهای صنعتی: ایجاد روابطی که اهمیت دارد
ارتباط آنلاین با مشتریان بالقوه مهم است، اما گاهی اوقات ملاقات رو در رو در رویدادهای صنعت می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. کنفرانس های سئو یا بازاریابی دیجیتال فرصت های خوبی برای ایجاد روابط و ارتباط با مردم هستند.
با این حال، هدف شما از حضور در این رویدادها نباید محدود به تبلیغ خدمات شما باشد. در عوض، توصیه میکنیم که روی شرکت در مکالمات واقعی و به اشتراک گذاشتن بینشهای مفید تمرکز کنید. هدف شما باید این باشد که آژانس خود را به ،وان یک منبع قابل اعتماد و آگاه در صنعت سئو در هنگام شرکت در یک پانل بحث یا اختلاط در طول یک جلسه ش،ه قرار دهید.
5. تعریف مشتری ایده آل: پایه و اساس موفقیت
قبل از شروع جذب مشتری، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به وضوح مشخص کنید که مشتری ایده آل شما کیست. چرا؟ زیرا دانستن اینکه دقیقاً چه ،ی را هدف میگیرید – میتواند یک ،بوکار کوچک، شرکتهای تجارت الکترونیک و غیره باشد – به شما کمک میکند پیامها، استراتژیها و خدماتی را بسازید که مستقیماً با نیازهای خاص آنها هماهنگ باشد.
وقتی مشتری ایدهآل خود را بشناسید، میتو،د به زبان او صحبت کنید و به چالشهای او رسیدگی کنید. و اگر نقاط درد، اه، و انگیزههای آنها را درک کنید، میتو،د شخصیتهای دقیق ،یدار را راحتتر ایجاد کنید. به ،وان مثال، اگر روی ،ب و کارهای تجارت الکترونیک تمرکز کنید، می تو،د رویکرد و توانایی خود را برای افزایش فروش آنلاین از طریق استراتژی های پیشرفته SEO برجسته کنید.
6. میزب، وبینارهای آموزشی: خود را به ،وان یک متخصص صنعت معرفی کنید
میزب، وبینارهای آموزشی می تواند راه موثر دیگری برای جذب مشتری باشد. از طریق این رویدادها، شما می تو،د تجربه خود را به اشتراک بگذارید، بله. اما شما همچنین این شانس را دارید که مشکلات واقعی را برای مخاطبان خود حل کنید و دقیقاً به آنها نشان دهید که چگونه می تو،د کمک کنید.
ممکن است تعجب کنید که چرا این مهم است. اعتماد یک ،صر مهم در سئو است، زیرا برای بسیاری ممکن است فقط یک مفهوم انتزاعی به نظر برسد. اگرچه می د،م که سئو مبتنی بر نتایج واقعی است، اما مشتریان بالقوه شما ممکن است آن را اینطور نبینند. وبینار فرصت شما برای آموزش مشتریان و اثبات ارزش خود به روشی ملموس و قابل درک است. وبینارها همچنین به شما این فرصت را می دهند که مستقیماً با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. و گاهی اوقات، تعامل در زمان واقعی بسیار بهتر از ایمیل های خسته کننده یا پست های وبلاگ است.
نتیجه گیری: نقشه راه موفقیت
در حالی که رقبای زیادی وجود دارند، امروزه اداره یک آژانس سئو کار آس، نیست. اما مسئله این است که داشتن مکالمات م،ادار مهمتر از بالا بردن صدایتان است. وقتی در مورد آن فکر می کنید، متوجه می شوید که مشتریان سئو به دنبال چیزی بیشتر از یک ارائه دهنده خدمات دیگر هستند – آنها به دنبال شریکی هستند که بتواند چالش های پیش روی آنها را درک کند و آنها را از طریق پیچیدگی های سئو با اطمینان راهنمایی کند.
از این ایده هایی که در بالا جمع آوری کردم استفاده کنید و آنها را به کار ببرید. از ایجاد تنظیمات و بهبود در حین کار نترسید.
در اینجا یک مرحله عملی وجود دارد: اجازه ندهید این فقط مقاله دیگری باشد که می خو،د. یک استراتژی را انتخاب کنید، آن را در این هفته اجرا کنید و تفاوت آن را ببینید. چه قصد دارید یک وبینار میزب، کنید تا به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید یا به یک پلتفرم برای ایجاد نمایه آژانس بپیوندید، این قدم را بردارید!
مشتریان آینده شما منتظر تجربه ای هستند که فقط شما می تو،د ارائه دهید. بنابراین، به آنجا بروید و به آنها نشان دهید که چه چیزی آژانس سئوی شما را خاص می کند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-get-seo-clients-for-your-agency/