امروز به موضوع هنر و اهمیت آن در توسعه یک برند می پردازیم. مشکل اصلی که ا،ر برندها با آن روبرو هستند این است که چگونه می توانند سطح بالایی از توجه را به خود جلب کنند. و هر سال سخت تر و گرانتر می شود، هزینه جذب مشتری افزایش می یابد و اثربخشی ابزارهای تبلیغاتی کاهش می یابد.
در دنیای امروز، مصرف کنندگان فقط یک محصول را برای رفع نیازهای خود انتخاب نمی کنند، بلکه ارزش های مش، را انتخاب می کنند. بنابراین بازاریابی خلاقانه و موثر محرک اصلی فروش هر ،ب و کاری است. اما یک ،صر مخفی وجود دارد که به ندرت درباره آن صحبت می شود، اما به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد و آن استفاده از هنر در بازاریابی و تبلیغات برند است.
به نظر می رسد که جلب توجه و مشارکت در نقدها کاری است که هنر به بهترین شکل انجام می دهد. در واقع، شواهد علمی بیشتر و بیشتر نشان می دهد که هنر، صرف نظر از شکل آن، تأثیر محرک منحصر به فردی بر مغز ما دارد.
به هر حال، هنر شامل تمام اشکال خلاقیت هنری انسان است: هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، تخیل و شعر.
ثابت شده است که هنر خاطرات عمیق تر و ماندگارتری ایجاد می کند و تمایل دارد عمیقاً در خاطرات ما جا بیفتد. به هر حال، وظیفه یک برند فقط شناخته شدن نیست، بلکه به یاد ماندن است.
در یک مطالعه اخیر، BoF Insights دریافت که مصرف کنندگان می خواهند ،ده فروشی نقش هنری بیشتری در زندگی آنها ایفا کند. اکنون ،ید مصرف کننده به طور فزاینده ای با مقوله “سرگرمی” ادغام می شود و اگر برندها می خواهند سطح بالایی از توجه را به خود جلب کنند، باید مانند هنرمندان فکر کنند و به استفاده از هنر متوسل شوند. همه چیز به اصول اولیه بازاریابی تاثیرگذاری ختم می شود: به جای ،یدهای مادی، ما شروع به ارزش گذاری بیشتر برای تجربیات و برداشت های به یاد ماندنی می کنیم.
هنر بر پنج نوع تعامل با مردم استوار است:
- توسل به حواس (حسی)
- برانگیختن احساسات (عاطفی)
- ایده های جدید را معرفی می کند و ایده های (شناختی) را پیشنهاد می کند
- الهام بخش عمل است
- حس اجتماع و تعلق را تحریک می کند.
پائولین براون در کتاب خود “هوش زیبایی شناختی” به مطالعاتی اشاره می کند که می گوید خود تجربه تنها 50٪ لذت را برای شرکت کننده به ارمغان می آورد، 50٪ دیگر انتظار و درک است. در همین حال، احساسات و عواطف پشت این تجربه تا 85 درصد از تصمیمات مشتری را تعیین می کند.
مصرف کننده مدرن که دیگر به دنبال انباشت کالاهای مادی نیست، به دنبال عمق و اهمیت تجربیات است. به همین دلیل است که برندهایی که محصولات یا خدمات آنها منطقی است، حواس را لمس می کند و تخیل را جرقه می زند، پایدارترین هستند.
استفاده از هنر در کمپین های تبلیغاتی
استفاده از تصاویر هنر ک،یک در تبلیغات به چند دلیل است:
1. این یک فرم و طرح ایده آل است و تصاویر جلا “آماده” برای استفاده در منافع مدرنیته است. با استفاده از شاهکارهای جه،، تأثیر رو، «شناخت» حاصل میشود و مخاطبان، کالای تبلیغ شده را قابل اعتماد و باکیفیت میبینند.
2. تصاویر ک،یک به دلیل کمال و زیبایی شناسی من، و من، برای هر دوره ای هستند. در همه زمان ها، مردم ناخودآگاه تصاویر ک،یک را زیبا و بی نقص می بینند.
با وجود این واقعیت که اکنون هنر به طور فزاینده ای به سمت توده ها می رود و برندهای بیشتری از صنایع کاملاً متفاوت به آن روی می آورند، برای بسیاری از مصرف کنندگان هنوز هم بخشی جدایی ناپذیر از دنیای ثروتمندان و موفق است و همچنین دارای عظمت است. و قدرت فرهنگی نقاشی، مجسمهسازی و هنر تئاتر به ما یادآوری میکنند که انسان متمدن چه م،ایی دارد.
به این ترتیب نگرش شخصی نسبت به اثر هنری به سمت موضوع تبلیغ هدایت می شود. پدیده مشابهی وجود دارد که با روان انسان بیگانه است به نام اثر انتقال. در عین حال، محصول یا خدمات تبلیغ شده دیگر به خودی خود مشاهده نمی شود، بلکه در ارتباط با اثر هنری است. ی،ی ،ید پیشنهادی یک کالای لو، و در عین حال یک ارزش فرهنگی محسوب می شود.
توجه به این نکته مهم است که همانطور که استفاده برندها از هنر قطبی تر می شود، بازدید مخاطب نیز در حال رشد است. ی،ی ا،امات کیفی از طرف شرکت دائما در حال افزایش است.
استفاده از هنر در بازاریابی و توسعه برند
مایلم به این نکته اشاره کنم که استفاده از تصاویر هنر ک،یک در تبلیغات تنها راه الهام بخشیدن و اثرگذاری در ذهن مصرف کنندگان نیست. راه های بسیار دیگری برای شروع گفتگو با فرهنگ و تبدیل شدن به یکی از خالقان آن وجود دارد.
در اینجا 5 روش برای گنجاندن هنر در بازاریابی برند وجود دارد:
- برندها به ،وان مربی عمل می کنند، برنامه های حمایت از هنرمندان شرکتی، همکاری های هنری، جوایز و اقامتگاه ها را ایجاد و حمایت می کنند.
- همکاری هنری با نمایندگان دنیای هنر. توسعه محصول و تبلیغات با مشارکت هنرمند یکی از رایج ترین اشکال تعامل است.
- ایجاد تأثیرات هنری، به ،وان مثال، سازماندهی نمایشگاه هایی که ارزش های برند را منع، می کند،
- روی ایجاد محتوای هنری سرمایه گذاری کنید: فیلم، نمایش، اپلیکیشن و غیره.
- برای انجام یک کار آموزشی، برای قابل دسترس ، هنر برای همه.
اکنون به نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی و تعامل برند با هنر می پردازیم. تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما من سعی کردم چیزی بسیار محبوب و شناخته شده را انتخاب نکنم. به حوزهها، بخشها و اشکال مختلف تعامل فکر کردم.
فراگامو
مجموعه برند فلورانس برای دوستداران هنر و مد لذت بخش است!
گا،ی اوفیزی که همیشه به ،وان چراغی برای این برند عمل کرده و اهمیت ایدههای جدید، هنر، زیبایی و خلاقیت را تبلیغ میکند، مجموعهای از نقاشیهای هنرمندان ایتالیایی رنسانس را به این برند قرض داد. همچنین به قلب فضای فلورانس تبدیل شد که همیشه از فراگامو الهام گرفته است.
بنابراین این برند به اصل خود بازگشت و ارتباط خود را با شهری که نام تجاری در آن شکل گرفت و همچنین تأثیر مهم هنر بر آن را نشان داد.
بی ام و
کنایه های زیادی به آثار معروف و ک،یک های گرافیکی در تبلیغات خودرو وجود دارد.
استراتژی تبلیغاتی BMW بازنگری دوران ها: شیوه گرایی، ک،یک گرایی، امپرسیونیسم و سوررئالیسم، ایجاد یک جنبش جدید – پیشرفت گرایی.
BMW i7 نماد حرکت جدیدی است که قبلا غیرممکن به نظر می رسید. کار طراحی، مهندسی و کاردستی یک پیام تبلیغاتی است.
کمپین تبلیغاتی اجتماعی علیه رها شدن سگ
این کمپین با استفاده از نقاشی لئوناردو داوینچی “شام آ،” علیه ،، است که سگ های قبلاً ،یداری شده را به خیابان هدایت می کنند و آنها را به زندگی بی خانمان و فلاکت بار در خیابان محکوم می کنند. در مرکز عبارت اصلاح شده ای از مسیح خطاب به حواریون آمده است: “یکی از شما به ما خیانت خواهد کرد.” و تمام چشمان سگ ها به سمت تنها ،ی که پشت میز است معطوف شده است. او قوی است.
وولیا
در روز جه، آب، 22 مارس، Veolia یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرد که آب را به ،وان میراثی نشان می دهد که باید حفظ شود، همانطور که ما از میراث فرهنگی محافظت می کنیم.
این کمپین شامل 5 نقاشی است که از هنرمندان مشهور امپرسیونیست الهام گرفته شده است. اما باغهای سرسبز، حوضهای سرسبز و سفرهای قایق که امپرسیونیستها در مواجهه با خش،الی به تصویر میکشیدند، چه میشود؟
آب بخشی از میراث ماست.
گوچی
کمپین تبلیغاتی برای مجموعه بهار و تابستان 2018، نقاش ایگناسی مونرئال و مدیر خلاق برند الساندرو میکل، از شاهکارهای نقاشی جهان از قرن 15 تا 19 به ،وان منابع الهام بخش نام بردند – از استادان قدیمی (بوش، ون ایک) تا پیش. -رافائلیت
شرکت هواپیمایی ارزان قیمت EasyJet
شرکت هواپیمایی ارزان بریت،ایی EasyJet کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرد که در آن شخصیت های یکی از معروف ترین آثار هنری – مونالیزای داوینچی، دختر ورمیر با گوشواره مروارید، دیوید میکل آنژ – به قهرمانان ویدیو تبدیل شدند. طبق طرح داستان، هر یک از آنها بالا،ه از قید موزه رها شدند و واقعاً احساس ،د که توریست بودن به چه م،است.
اکنون نمونه هایی از گنجاندن هنر در توسعه و بازاریابی برند.
سفر فنی BMW
این برند هنرمند، را برای انجام تحقیقات جدید و کارهای مید، به نقاط مختلف جهان می فرستد. این پروژه به فلسفه برند – تشنگی برای ماجراجویی و میل به غلبه بر موانع اشاره دارد. محتوای ایجاد شده در نتیجه سفر به یک ابزار بصری و متنی عالی تبدیل می شود که به وضوح داستان برند را بیان می کند.
گروه Jacquemus و Les Sculptures
نام مجموعه به دلیلی به “مجسمه” ترجمه می شود. نمایشگاه این برند، با الهام از آثار مجسمه ساز سوئیسی آلبرتو جاکومتی، در محوطه La Fondacion Maeght، اولین موسسه هنری مستقل فرانسه، که در سال 1964 تأسیس شد، برگزار شد.
12 فروشگاه
در نمایشگاه Cosmoscow، برند 12 STOREEZ با همکاری هنرمند Anna Acorn پروژه Sil،uette را ایجاد کرد: فضایی مینیمال که در آن خطوط کلی وسایل کمد لباس حدس زده می شود: لباس، پیراهن، شلوار، تی شرت – و جزئیات داخلی آشنا که از ف، نازک بازسازی شده است. میله ها ایده پروژه Sil،uette نزدیک به مفهوم برند است – توانایی دیدن زیبایی در چیزهای ساده و مختصر، برای پر ، هر لحظه از زندگی با آنها.
دیور
دیور مجموعهای از آموزشهای باله ویدیویی را در کانال یوتیوب خود برای همه ،، که میخواهند در مورد رقص ک،یک بیاموزند، یاد بگیرند که چگونه موسیقی را احساس کنند و داستان رابطه طراح کریستین دیور با هنر باله، رابطه برند با هنر را نشان داده است، راهاندازی کرده است. در داخل آن درسهای باله، ویدیوهای آموزشی و کمپینهای تبلیغاتی مرتبط با باله وجود دارد.
خانه کادیلاک در نیویورک
برند خودروسازی کادیلاک فضایی را افتتاح کرده است – کافه، گا،ی و بوتیک خانه کادیلاک، جایی که بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که از دریچه درک کادیلاک به چیزها نگاه کنند، و چیزهایی که فراتر از طراحی خودرو هستند: هنر مدرن، فناوری، موسیقی و مد.
طبق این طرح، فضا شفافیت بیشتری را به فلسفه جدید کادیلاک می بخشد – جسارت با عظمت، با تاکید بر تغییر سرعت و س، زندگی مردم مدرن.
بنیاد لویی ویتون
بنیاد لویی ویتون با هدایت مأموریت منافع عمومی خود، تعهدی دوگانه را انجام می دهد: ترویج هنر معاصر و در دسترس قرار دادن آن برای هر چه بیشتر مردم. تقریباً هر نمایشگاهی موفق می شود. همچنین یک سالن کنسرت برای جلسات نوازندگان و هنرمند، که همه رشتههای خلاقیت مدرن را نمایندگی میکنند در نظر گرفته شده است. حتی معماری ساختمان هم چشمگیر است!
بنیاد کارتیه
این موزه در سال 1984 پس از پاسخ رئیس آن به پیشنهاد هنرمند سزار و کارگردان هروه شاندز برای حمایت از استادان معاصر نقاشی و مجسمه سازی از سراسر جهان تأسیس شد. مجموعه Fondation Cartier Contemporary Art شامل بیش از 1500 اثر هنری است که توسط بیش از 350 هنرمند از تمام قاره ها خلق شده اند: نقاشی، مجسمه، فیلم، ع، و اینستالیشن.
Airbnb
در سال 2019، پلت فرم اجاره مسکن و موزه لوور مسابقه ای برگزار ،د که جایزه اصلی آن یک شب دونفره در جادویی ترین موزه جهان است.
بر اساس سناریوی شب شگفت انگیز، هنردوستان هنگام غروب خورشید به سمت موزه رفتند و در آنجا مورد استقبال یک منتقد هنری قرار گرفتند و آنها را به صورت انفرادی بازدید کرد. آنها سپس شام را در شرکت جو،دا و ونوس میلو و همچنین کنسرت آوازی در آپارتمان های ناپلئون سوم صرف ،د. و سپس، نه کمتر جالب، این زوج شب را زیر گنبد منشور 2135 متری منتظر ماندند.
این همکاری بیش از 10 میلیون شرکت کننده را جذب کرد و تبلیغات متقابل در ش،ه های اجتماعی افزایش خوبی را در بین مخاطبان عمدتاً جوان ایجاد کرد.
لویی
زم، که من برای اولین بار با رئیس استودیو ریچارد داوکینز شروع به همکاری کردم، او نه تنها به این دلیل که برند مرده بود، هیجان زده بود. نکته برجسته، نقاشی های دیجیتال عظیم و به م،ای واقعی کلمه “جان بخشیده شده” توسط یک هنرمند مدرن آمریکایی بود که در اولین ویدیو قابل مشاهده است.
استاربا،
کافی شاپ کره ای استاربا، با همکاری یک فروشگاه محلی مجموعه محدودی از محصولات را برای بازدیدکنندگان عرضه کرده است.
نتیجه
از توجه شما ممنونم! برای استراتژی های بیشتر در زمینه بازاریابی و برندسازی با WGG تماس بگیرید. ما به شما خواهیم گفت که از چه ابزارهایی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مصرف کننده و “عاشق شدن” به برند استفاده کنید.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/marketing-vs-art-6-ways-to-integrate-art-into-promotion/