
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
7 استراتژی سئو برای مبتدیان
،ن زده می شود روزانه 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود که تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را به فرآیندی حیاتی تبدیل می کند که به دنبال بهبود دید وب سایت از طریق تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی ارگ،ک (SEO) هستید.
موتورهای جستجو دائماً وب را جستجو می کنند تا مرتبط ترین صفحات وب را پیدا کنند تا به کاربران کمک کنند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، و ما می خواهیم مطمئن شویم که شما آن شخص هستید! اگرچه می تواند برای مبتدیان یک کار ترسناک باشد، اما می توان این فرآیند را به مراحل قابل مدیریت ت،یم کرد که به دستیابی به نتایج کمک می کند.
در این راهنما، دقیقاً توضیح می دهیم که چرا شرکت شما می تواند از انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا سود ببرد و سپس این فرآیند را به هفت استراتژی ساده ت،یم می کند.
چرا تحلیل شکاف محتوا مهم است؟
SEO بیش از 1000٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی ارگ،ک ایجاد می کند، بنابراین تعریف استراتژی محتوای شما ضروری است. مهم نیست که چقدر زمان و تلاش برای ایجاد محتوا برای وب سایت خود صرف می کنید، اگر توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار نگیرد یا نیازهای بازدیدکنندگ، را که در آن قرار می گیرند برآورده نکند، هدف خود را برآورده نمی کند.
تجزیه و تحلیل شکاف محتوا به شما کمک می کند تا هرگونه شکاف در استراتژی محتوای خود را شناسایی کرده و محتوای خود را برای اطمینان از عملکرد آن بهینه کنید. از به روزرس، محتوای قدیمی گرفته تا یافتن شکاف ها برای هدف گیری با ایده های وبلاگ جدید، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا به شما کمک می کند تا ترافیک ارگ،ک را به حدا،ر برس،د تا بتو،د در رتبه بندی موتورهای جستجو از رقبا جلوتر بروید.

منبع تصویر: https://seopressor.com/
برای کمک به شما برای شروع تجزیه و تحلیل شکاف محتوایی، در اینجا هفت استراتژی عملی وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای خود را کنترل کنید:
1. چالش های مشتری را شناسایی کنید
با درک نیازهای مخاطبان خود، می تو،د محتوای خود را طوری تنظیم کنید که راه حلی را که آنها به دنبال آن بودند ارائه دهید. با شناسایی جستجوهای موتور جستجو که افراد برای دسترسی به وب سایت شما از آنها استفاده می کنند، می تو،د درک روشنی از نقاط دردناک آنها به دست آورید.
صحبت ، در تیم گسترده تر نیز راه خوبی برای به دست آوردن بینش هایی است که ممکن است از آنها مطلع نبوده باشید. به ،وان مثال، تیم خدمات مشتری شما ایده خوبی از سؤالات و مسائل رایجی که با آن مواجه می شود خواهد داشت.
پرسونای مشتری دقیقی ایجاد کنید که منع، کننده خصوصیات جمعیتی و رفتارهای مخاطبان شما باشد تا بتو،د محتوای خود را با این ویژگی ها تنظیم کنید. هنگامی که از چالش هایی که باید مورد توجه قرار گیرند آگاه شدید، می تو،د ،ب و کار خود را به ،وان یک راه حل معرفی کنید.
2. بررسی کنید که در مقابل چه ،ی قرار دارید
ممیزی رقیب بخش مهمی از تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است که بزرگترین رقبای شما را شناسایی می کند و می بینید که چگونه به استراتژی محتوای خود نزدیک می شوند.
با تحقیق در مورد عبارات جستجوی کلیدی که افراد ممکن است از آنها برای یافتن وب سایت شما نیز استفاده کنند، شروع کنید، و توجه کنید که چگونه مدل ،ب و کار آنها مشابه است و چه چیزی آنها را از برند شما متمایز می کند. به س، محتوایی که استفاده می کنند نگاه کنید – آیا مقالات طول، می نویسند؟ آیا آنها به طور مرتب وبلاگ های جدید منتشر می کنند؟
ابزارهایی مانند Ahrefs نیز بینش قدرتمندی را ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که ببینید رقبای اصلی شما در مقایسه با شما چگونه عمل می کنند. دانستن اینکه چه ،ی برای هر کلمه کلیدی بهترین رتبه را دارد به شما امکان می دهد مناطقی را که در آنها رتبه خوبی ندارید شناسایی کنید و فضایی برای رشد ایجاد کنید.

منبع تصویر: https://ahrefs.com/blog/compe،or-،ogy-tools/
3. نقشه سفر سایت
هنگامی که درک بهتری از تغییراتی که وب سایت شما باید انجام دهد به منظور ارائه راه حل واضح برای چالش کاربران خود دارید، زمان آن رسیده است که تعیین کنید آیا ناوبری وب سایت شما نیاز به اصلاح دارد یا خیر.
با تعیین یک جهت روشن به کاربران کمک کنید در قیف فروش حرکت کنند. صفحه فرود شما باید نشان دهد که از مشکل آنها آگاه هستید و توضیح دهد که چگونه شرکت شما می تواند به حل آن کمک کند. شما باید تماس هایی را برای اقدام درج کنید، که آنها را از طریق اطلاعات بیشتر راهنمایی می کند و به آنها امکان می دهد درباره پیشنهاد شما بیشتر بیاموزند و هر گونه مطالعه موردی یا بررسی مشتریان قبلی را ببینند. پس از آن، آنها به طور طبیعی می توانند به مرحله تصمیم برسند، جایی که می توانند ،ید را نهایی کنند یا با تیم پشتیب، تماس بگیرند تا بیشتر بحث کنند.
4. کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف پیدا کنید
تحقیق کلمات کلیدی بخش کلیدی تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است، زیرا کل استراتژی شما را مشخص می کند. در حالت ایده آل، شما دو یا سه کلمه کلیدی را برای هر صفحه انتخاب می کنید و اطمینان حاصل می کنید که محتوا مطابق با این عبارات است تا بتو،د به موتور جستجو نشان دهید که صفحه شما مرتبط است.
بسته به ،متی از قیف فروش که روی آن کار می کنید، هدف کلمه کلیدی از صفحه ای به صفحه دیگر تغییر می کند. به ،وان مثال، یک صفحه فرود روی عباراتی مانند "چگونه به" یا "بهترین مکان" تمرکز می کند در حالی که صفحات تراکنشی از عباراتی مانند "سفارش" یا "نزدیک به من" استفاده می کنند.
برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner برای تجزیه و تحلیل حجم جستجو استفاده کنید. ترفند این است که کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید، زیرا آنها در رتبه بندی رقابتی کمتری دارند، اما می توانند ترافیک بسیار مرتبط را به وب سایت شما جذب کنند.
5. محتوای موجود را مرور کنید
این یک تصور غلط رایج است که انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا نیاز به بازنگری کامل کل سایت دارد – هشدار، این درست نیست!
بخش بزرگی از فرآیند به روز رس، محتوای موجود است تا اطمینان حاصل شود که با اه، و نیازهای مصرف کننده شما همسو است. بسیاری از صفحاتی که به صورت آنلاین می بینیم قدیمی هستند و امروزه دیگر اهمیت زیادی ندارند، اما یک به روز رس، سریع می تواند محتوا را کاملاً تغییر دهد.
به آنچه که کاربر در هر صفحه از سایت باید بداند فکر کنید، از منظر بیرونی به آن نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا ارزش افزوده دارد یا خیر. وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید و دریابید که آنها از چه رویکردی استفاده کرده اند. ممکن است لازم باشد برخی از صفحات را طول، کنید، بخش هایی از متن را به صفحات دیگر ت،یم کنید، یا آمارهای به روز بیشتری را اضافه کنید.
6. بهینه سازی موتورهای جستجو
وقتی محتوا را نوشتید، این فقط نیمی از کار است. برای اطمینان از قابل مشاهده بودن محتوا، باید از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بهینه شود تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که هر صفحه وب سایت برای کلمات کلیدی که از قبل تصمیم گرفتید هدف قرار دهید بهینه شده است. هر عبارت را به طور طبیعی در کپی، ،وان و URL وارد کنید تا موتورهای جستجو دقیقا بدانند که از صفحه شما چه انتظاری دارند.
برای ایجاد شهرت در کل سایت خود، پیوندهای داخلی را به سایر صفحات وب مرتبط در سطوح مختلف در ساختار سایت اضافه کنید تا نه تنها ارتباط خود را با موتورهای جستجو نشان دهید، بلکه کاربران را از طریق وب سایت هدایت کنید.
7. شکاف های محتوا را پر کنید
پس از تجزیه و تحلیل محتوای رقیب، نقاط ضعف آشکار می شود. برای به حدا،ر رساندن پتانسیل و استفاده از مناطق جدیدی که قبلاً مورد هدف قرار نگرفته اند، ایجاد صفحات وب سایت جدید یا بهبود صفحات موجود به رفع نیازهای کاربر کمک می کند.
این استراتژی به ویژه برای شرکت هایی قدرتمند است که به دنبال رشد و گسترش تجارت خود هستند و ایده ای از منحصر به فرد بودن رقبای خود در بازار به دست می آورند. با جلوتر ماندن از رقبا و ایجاد یک پیشنهاد جامع که نیازهای مصرف کننده هدف خود را برآورده می کند، یک ،ب و کار می تواند به موقعیت جذاب تری برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو تبدیل شود.
مراحل بعدی موفقیت در سئو
هنگامی که یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را برنامه ریزی و اجرا می کنید، نمی تو،د در اینجا متوقف شوید. حفظ رتبه بندی قوی سئو مست،م کار مداوم است تا به موتورهای جستجو ثابت کنید که هنوز مرتبط هستید و پیشنهادات خود را توسعه می دهید.
محتوای تازه یک عامل مهم در رتبه بندی است که نشان می دهد شما در بالای وب سایت خود باقی می مانند و محتوای تازه ارائه می کنید. تجزیه و تحلیل شکاف محتوای شما باید مرتباً مورد بازبینی قرار گیرد تا بتو،د عملکرد محتوای جدید را نظارت کنید و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال کنید. این نه تنها به بهبود تلاش های سئوی شما کمک می کند، بلکه بینش ارزشمندی را در مورد آنچه بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید می دانند، ارائه می دهد.
با پیروی از هفت استراتژی بالا و ادامه بهینه سازی محتوای خود، وب سایت شما با جهش در رتبه بندی موتورهای جستجو، در مسیر بهبود دید قرار می گیرد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-perform-a-content-gap-،ysis-7-strategies-for-،ginners/