7 کمپین درخشان نایک که با استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد شده اند


غول پوشاک ورزشی مشهور نایک در حال حاضر در صدر بازی خود قرار دارد. اما به ،وان یک برند پیشرو در تولید پوشاک ورزشی، موفقیت عظیم آنها تعجب آور نیست. هرکدام از کمپین‌های نایک داستان متفاوتی را روایت می‌کنند و مخاطب را به سفر می‌برند، بنابراین ما تعدادی از بهترین نمونه‌های کمپین نایک را تا به امروز جمع‌آوری کرده‌ایم تا از خودتان الهام بگیرید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک توسط تبلیغات بسیار موفق پشتیب، می شود. این شرکت نه تنها محصولات را می فروشد، بلکه مزایای عاطفی محصولات را نیز به فروش می رساند. خلاصه آرزو را می فروشند. به همین دلیل است که برند محصول تبلیغاتی را تنها در چند کمپین خود به مخاطب نشان می دهد: آنها در عوض احساسات را جذب می کنند.

ساختن داستان ها و شعارهای م،ادار

کمپین های نایک واقعا موثر هستند. آنها بر خلق داستان های م،ادار برای ایجاد پایگاه طرفداران وفادار تمرکز می کنند. برند واقعاً در القای احساسات در مشتری از طریق «برندسازی عاطفی» پیروز می شود. تبلیغات آنها با دقت طراحی شده با هدف برانگیختن احساسات خاص و قرار دادن محصولات نایک در چشمان مشتریان بالاتر است.

نایک در طول تاریخ خود، داستان‌های خود را با روایتی سنتی از قهرم، تعریف می‌کند که بر سختی‌ها غلبه می‌کند، هرگز از مبارزه دست نمی‌کشد و در پایان به شکوه می‌رسد. در بیشتر موارد، دشمن به قهرمان می گوید که “تو نمی تو،”، اما شعار به کمک می آید و می گوید “فقط انجامش بده”.


استراتژی توزیع

بدون شک مهم است که مشتریان شما در مورد برند شما صحبت کنند. نایک تجربیات هیجان انگیزی ایجاد می کند که مردم در مورد آن صحبت می کنند و با یکدیگر به اشتراک می گذارند. نایک همچنین دارای زیرمجموعه هایی مانند Converse، Jordan و Hurley است. برندهای مختلف به آنها کمک می کند تا پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند.

استراتژی توزیع یکی دیگر از اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک است. نایک از طریق کانال‌های مختلف مانند ،ده‌فروشان، سایت‌های تجارت الکترونیک، فروشندگان و سوپرمارکت‌ها، محصولات خود را در سراسر جهان بین بخش‌های مختلف مشتریان توزیع می‌کند.

استراتژی و ماموریت هدف گذاری

از آنجایی که نایک تنها یک برند کفش نیست و در تج،ات ورزشی، پوشاک و بسیاری از دسته‌های دیگر نیز وجود دارد، نایک اغلب از استراتژی‌ها و کمپین‌های هدف‌گیری جداگانه برای دسته‌های محصولات مختلف استفاده می‌کند تا در صدر باقی بماند. آنها همچنین به طور مرتب محصولات خود را با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند HyperAdapt در خطوط تولید خود به روز می کنند تا همیشه جدیدترین و بهترین در بازار باشند.

ماموریت آن‌ها «ارائه الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان» است و همانطور که همه ما با آن آشنا هستیم، شعار آنها «فقط انجامش بده» است. آنها دارای سبد محصولات قوی در بخش های مختلف ،ب و کار مرتبط با یکدیگر هستند تا مشتریان خود را حفظ کنند و کاتالوگ بزرگی از محصولات را ارائه دهند.


آمار مالی

استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک ثابت کرده است که پیروزی بزرگی را برای این برند به ارمغان می آورد. نایک است با ارزش ترین برند پوشاک جه،، برای هفتمین سال متوالی در سال 2022. آنها را برگزار می کنند بیشترین سهم بازار با 15 درصد پوشاک ورزشی از سال 2022. سوابق مالی شرکت نیز قوی است: نایک ارزش گذاری شد بیش از 33 میلیارد دلار در سال 2022، با افزایشی نزدیک به سه میلیارد دلاری نسبت به سال قبل.


همانطور که در بالا اشاره کردیم، کمپین های بسیار خلاقانه و احساسی نقش تعیین کننده ای در استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک دارند.

ما 7 مورد از این کمپین‌های بازاریابی دیجیتال درخشان نایک را از سال‌های اخیر انتخاب کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم این برند چگونه به موفقیت دست یافته است:

نایک: بازی جدید

در سال 2021، نایک کمپین تبلیغاتی جدیدی را با ،وان «بازی جدید» راه اندازی کرد. خلق شده توسط ویدن + کندی پورتلند، این کمپین بر لذت تجربه چیز جدید تأکید دارد. اساساً، این فیلم افرادی را نشان می‌دهد که یک ورزش را امتحان می‌کنند و ش،ت می‌خورند.

نایک تا حد زیادی با مصرف کنندگ، مرتبط است که فعالانه در ورزش شرکت می کنند و معروف ترین تبلیغات آنها سوپراستارهای ورزشی را نشان می دهد. این کمپین، برع،، به مشتری عادی اجازه می دهد تا بدرخشد. درست مانند موضوع تبلیغ نه برنده شدن و پیروزی، بلکه ش،ت در چیزی.

این کمپین بر رویکرد بیش از حد انگیزشی نایک تأکید می‌کند و این پیام برای ،، که تلاش می‌کنند، اما بهترین‌های جهان نیستند، قابل ربط است – بخش بزرگی از پایگاه مشتریان نایک. نایک با مخاطب قرار دادن کاربران واقعی کمپینی ایجاد کرد که صادقانه است و به خوبی با پایگاه خود طنین انداز می شود. آنها با بخش هایی از مخاطبان خود به زب، صحبت می کنند که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

نایک: The Footballverse

نایک در سری تبلیغات خارق العاده خود در جام جه،، این بار با ،وان “The Footballverse” دوباره این کار را انجام داده است. کمپین آنها در جام جه، فوتبال 2022 زم، که پخش شد و دلایل خوبی داشت، خبرساز شد. آنها درباره سوالی که بسیاری از هواداران فوتبال در ذهن دارند توضیح دادند: اگر بهترین ها با هم روبرو شوند چه اتفاقی می افتد؟ در این فیلم کوتاه 12 فوتبالیست افسانه ای نایکی از گذشته و حال حضور دارند و به آنها اجازه می دهد تا در یک محیط بصری خیره کننده مقابل یکدیگر بازی کنند تا برای جام جه، قطر آماده شوند.

کمپین تبلیغاتی نایک داست، را روایت می‌کند که با بینندگان از سراسر جهان و از هر سنی طنین‌انداز می‌کند، در حالی که آ،ین محصولات نایک را در کمتر از 5 دقیقه به نمایش می‌گذارد، که منجر به تبلیغاتی می‌شود که به خودی خود نمونه‌ای مهم است. خلاقیت در تبلیغات نایک با احترام به افسانه‌های مشهور جه، این بازی، در پایان کانون توجه را به قهرمانان آینده‌ای می‌گرداند که هنوز ظهور نکرده‌اند، و می‌گوید «تو بالا هستی» و می‌تواند هم الهام‌بخش و هم آرزومند باشد.

همکاری Nike Air Jordan و Facebook Messenger Bot

این کمپین بی نظیر رسانه های اجتماعی نایک از همکاری نایک ایر جردن و فیس بوک مسنجر متولد شده است. برای ایجاد این کمپین، نایک با مکالمه همکاری کرد پلتفرم هوش مصنوعی اسنپ.

این پروژه از کانالی تشکیل شده است که محتوای وبلاگ ایر جردن، Jordan.com و هفته نامه جردن نیوز را به کاربران ارائه می دهد. این سیستم به 3 دسته ت،یم می شود: ایر جردن، فروشگاه و ساعت.

ربات nike-jordan-،nd-messenger

ربات مسنجر مکالمات دو طرفه را از طرفداران نایک فعال می کند و به افراد فرصت منحصر به فردی می دهد تا با ایر جردن نایک ارتباط برقرار کنند. این برند ادعا می‌کند که این ربات نرخ‌های باز 87 درصدی را ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر از 15 تا 20 درصد معمولی که ما از کمپین‌های ایمیل به آن عادت کرده‌ایم.

کاربران می توانند زمان اعلان را سفارشی کنند. ربات پاسخ‌های ظریفی به عبارات خاص تولید می‌کند و می‌تواند خوانندگان را با یک پیوند خارجی به وب‌سایت مجموعه هدایت کند و سپس به آنها کمک کند تا دوباره به مسنجر برگردند. کمپین‌های منحصربه‌فردی که از رسانه‌های اجتماعی به ،وان رسانه استفاده می‌کنند، به نایک کمک می‌کنند تا راه‌های جدیدی برای ادغام محصولات خود در زندگی روزمره مشتریان خود ایجاد کند.

نایک: Reactland

نایک برای ترویج راه اندازی کفش های دویدن جدید خود، Epic React یک کمپین بازاریابی دیجیتال غنی ایجاد کرد. این کمپین میزبان کانال هایی از جمله موبایل، رسانه های اجتماعی، ویدئو و وب سایت بود.

بارزترین ،صر کمپین، ابتکار غوطه ور Reactland آن است که کاربران را با ایجاد آواتارهای 8 بیتی خود به یک بازی ویدیویی مجازی منتقل می کند. با این پروژه، کاربران می توانند جدیدترین فناوری بالشتک کفی این برند را تجربه کنند.

کمپین ایجاد شده توسط ویدن + کندی شانگهای تعامل در رسانه های اجتماعی، بازاریابی تجربی همهجانبه و گیمیفیکیشن را ،یب می کند.

بنر-مؤسسه-دان-دوره-بازاریابی-دیجیتال-ژانویه-2021

ورزشگاه نامحدود نایک

آیا تا به حال با سایه خود مسابقه داده اید؟ “استادیوم نامحدود نایک” باعث شد این اتفاق بیفتد. نایک اولین پیست مسابقه ای LED با اندازه کامل را در م،ل، فیلیپین ساخته است. دوندگان می توانند با آواتارهای LED خود با کمک سنسوری که به کفش آنها متصل است در مسیر 200 متری کفش های دویدن LunarEpic به رقابت بپردازند. این پروژه بزرگ نایک توسط BBH سنگاپور مفهوم‌سازی شد و توسط Birdman به صورت دیجیتالی تبلیغ شد.

نایک: زن شگفت انگیز ووگ

ما کمپین های نایک خود را با یک کمپین در حمایت از حقوق LGBTQ+ ادامه می دهیم. این شرکت با هنرمند ترا،تی Vogue و رقصنده سالن رقص لیومی مولدونادو برای این فیلم کوتاه برای تبلیغ مجموعه #BeTrue و همچنین جشن ماه افتخار همکاری کرده است. این ویدیو توسط Public Record تهیه شده و توسط Daisy Z،u کارگرد، شده است.

این پروژه واژینگ را جشن می گیرد، حرکتی رقص که قبلا توسط افراد دگرباش و ترنسجندر در دهه 1960 هارلم اجرا شده بود. این کلیپ شامل گویندگی هنرمند پریشوس آنجل رامیرز است.

علاوه بر این، این تبلیغ طول، 60 ث،ه ای به «مناظر سالن رقص» زیرزمینی نیویورک ادای احترام می کند – جامعه ای که توسط جوانان فقیر سیاه پوست و لاتین تبار LGBTQ+ به ،وان مک، برای بیان ایمن و اجرای آزادانه رقصشان ایجاد شد.

نایک: برابری

نایک یک مکان 90 ث،ه ای از Wieden + کندی پورتلند راه اندازی کرده است. این تبلیغ ورزشکاران را تشویق می کند که در داخل و خارج از زمین به یکدیگر احترام بگذارند و نسبت به یکدیگر عادلانه رفتار کنند. در این تبلیغ به کارگرد، ملینا ماتسوکاس، ستارگ، از دنیای ورزش مانند لبرون جیمز، کوین دورانت، سرنا ویلیامز، مگان راپینو، دلیله محمد و گابی داگ، حضور دارند.

موسیقی متن “A Change Is Gonna Come” از آلیشیا کیز است. این ابتکار بر استفاده از صدای نایک و قدرت ورزش برای الهام بخشیدن به مردم برای اقدام متمرکز است.


کمپین های برجسته زیادی برای کشف در زمینه بازاریابی ورزشی وجود دارد، و برخی از آنها متعلق به یکی از رقبای مادام العمر نایک است: آدیداس. بیا چک کن استراتژی بازاریابی دیجیتال آدیداس برای الهام بیشتر

آیا به دنبال آژانسی هستید که یک استراتژی موثر برای شما ایجاد کند؟ همه اعضای ما را بررسی کنید آژانس های بازاریابی ورزشی و آنها را برای نیازهای خود فیلتر کنید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/nike-di،al-marketing-strategy/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب