بارزترین ،صر کمپین، ابتکار غوطه ور Reactland آن است که کاربران را با ایجاد آواتارهای 8 بیتی خود به یک بازی ویدیویی مجازی منتقل می کند. با این پروژه، کاربران می توانند جدیدترین فناوری بالشتک کفی این برند را تجربه کنند.
ما 7 مورد از این کمپینهای بازاریابی دیجیتال درخشان نایک را از سالهای اخیر انتخاب کردهایم تا به شما نشان دهیم این برند چگونه به موفقیت دست یافته است:
نایک: بازی جدید
آیا تا به حال با سایه خود مسابقه داده اید؟ “استادیوم نامحدود نایک” باعث شد این اتفاق بیفتد. نایک اولین پیست مسابقه ای LED با اندازه کامل را در م،ل، فیلیپین ساخته است. دوندگان می توانند با آواتارهای LED خود با کمک سنسوری که به کفش آنها متصل است در مسیر 200 متری کفش های دویدن LunarEpic به رقابت بپردازند. این پروژه بزرگ نایک توسط BBH سنگاپور مفهومسازی شد و توسط Birdman به صورت دیجیتالی تبلیغ شد.
نایک: زن شگفت انگیز ووگ
از آنجایی که نایک تنها یک برند کفش نیست و در تج،ات ورزشی، پوشاک و بسیاری از دستههای دیگر نیز وجود دارد، نایک اغلب از استراتژیها و کمپینهای هدفگیری جداگانه برای دستههای محصولات مختلف استفاده میکند تا در صدر باقی بماند. آنها همچنین به طور مرتب محصولات خود را با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند HyperAdapt در خطوط تولید خود به روز می کنند تا همیشه جدیدترین و بهترین در بازار باشند.
ربات مسنجر مکالمات دو طرفه را از طرفداران نایک فعال می کند و به افراد فرصت منحصر به فردی می دهد تا با ایر جردن نایک ارتباط برقرار کنند. این برند ادعا میکند که این ربات نرخهای باز 87 درصدی را ایجاد میکند، بسیار بیشتر از 15 تا 20 درصد معمولی که ما از کمپینهای ایمیل به آن عادت کردهایم.
ماموریت آنها «ارائه الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان» است و همانطور که همه ما با آن آشنا هستیم، شعار آنها «فقط انجامش بده» است. آنها دارای سبد محصولات قوی در بخش های مختلف ،ب و کار مرتبط با یکدیگر هستند تا مشتریان خود را حفظ کنند و کاتالوگ بزرگی از محصولات را ارائه دهند.
آمار مالی
موسیقی متن “A Change Is Gonna Come” از آلیشیا کیز است. این ابتکار بر استفاده از صدای نایک و قدرت ورزش برای الهام بخشیدن به مردم برای اقدام متمرکز است.
نایک تا حد زیادی با مصرف کنندگ، مرتبط است که فعالانه در ورزش شرکت می کنند و معروف ترین تبلیغات آنها سوپراستارهای ورزشی را نشان می دهد. این کمپین، برع،، به مشتری عادی اجازه می دهد تا بدرخشد. درست مانند موضوع تبلیغ نه برنده شدن و پیروزی، بلکه ش،ت در چیزی.
نایک یک مکان 90 ث،ه ای از Wieden + کندی پورتلند راه اندازی کرده است. این تبلیغ ورزشکاران را تشویق می کند که در داخل و خارج از زمین به یکدیگر احترام بگذارند و نسبت به یکدیگر عادلانه رفتار کنند. در این تبلیغ به کارگرد، ملینا ماتسوکاس، ستارگ، از دنیای ورزش مانند لبرون جیمز، کوین دورانت، سرنا ویلیامز، مگان راپینو، دلیله محمد و گابی داگ، حضور دارند.
نایک در طول تاریخ خود، داستانهای خود را با روایتی سنتی از قهرم، تعریف میکند که بر سختیها غلبه میکند، هرگز از مبارزه دست نمیکشد و در پایان به شکوه میرسد. در بیشتر موارد، دشمن به قهرمان می گوید که “تو نمی تو،”، اما شعار به کمک می آید و می گوید “فقط انجامش بده”.
استراتژی توزیع
بدون شک مهم است که مشتریان شما در مورد برند شما صحبت کنند. نایک تجربیات هیجان انگیزی ایجاد می کند که مردم در مورد آن صحبت می کنند و با یکدیگر به اشتراک می گذارند. نایک همچنین دارای زیرمجموعه هایی مانند Converse، Jordan و Hurley است. برندهای مختلف به آنها کمک می کند تا پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند.
نایک در سری تبلیغات خارق العاده خود در جام جه،، این بار با ،وان “The Footballverse” دوباره این کار را انجام داده است. کمپین آنها در جام جه، فوتبال 2022 زم، که پخش شد و دلایل خوبی داشت، خبرساز شد. آنها درباره سوالی که بسیاری از هواداران فوتبال در ذهن دارند توضیح دادند: اگر بهترین ها با هم روبرو شوند چه اتفاقی می افتد؟ در این فیلم کوتاه 12 فوتبالیست افسانه ای نایکی از گذشته و حال حضور دارند و به آنها اجازه می دهد تا در یک محیط بصری خیره کننده مقابل یکدیگر بازی کنند تا برای جام جه، قطر آماده شوند.
نایک برای ترویج راه اندازی کفش های دویدن جدید خود، Epic React یک کمپین بازاریابی دیجیتال غنی ایجاد کرد. این کمپین میزبان کانال هایی از جمله موبایل، رسانه های اجتماعی، ویدئو و وب سایت بود.
کاربران می توانند زمان اعلان را سفارشی کنند. ربات پاسخهای ظریفی به عبارات خاص تولید میکند و میتواند خوانندگان را با یک پیوند خارجی به وبسایت مجموعه هدایت کند و سپس به آنها کمک کند تا دوباره به مسنجر برگردند. کمپینهای منحصربهفردی که از رسانههای اجتماعی به ،وان رسانه استفاده میکنند، به نایک کمک میکنند تا راههای جدیدی برای ادغام محصولات خود در زندگی روزمره مشتریان خود ایجاد کند.
نایک: Reactland
همانطور که در بالا اشاره کردیم، کمپین های بسیار خلاقانه و احساسی نقش تعیین کننده ای در استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک دارند.
آیا به دنبال آژانسی هستید که یک استراتژی موثر برای شما ایجاد کند؟ همه اعضای ما را بررسی کنید آژانس های بازاریابی ورزشی و آنها را برای نیازهای خود فیلتر کنید.