8 نکته ضروری برای انجام درست روابط عمومی برای راه اندازی شما


به ،وان یک صاحب ،ب و کار، می د،د که روابط عمومی ضروری است. اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، درست است؟ از این گذشته، دقیقاً چگونه یک کمپین موفق روابط عمومی (PR) را برای استارتاپ خود اجرا می کنید؟

اگر تازه شروع کرده‌اید، این راهنمای استراتژی‌های روابط عمومی استارت‌آپ تمام اطلاعاتی را که برای شروع به کار نیاز دارید و نکات ضروری برای افزایش شانس شما برای به دست آوردن پوشش رسانه‌ای دارد.

روابط عمومی می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش آگاهی شرکت شما و محصولات یا خدمات آن باشد، اما به خاطر داشته باشید که این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد.

به هر حال، روابط عمومی چیزی فراتر از بی،ه های مطبوعاتی است. این در مورد ایجاد روابط با افراد من، است که می توانند به شما کمک کنند تا در مورد برند خود صحبت کنید و در طول زمان روابط قوی ایجاد کنید.

بازاریابی و روابط عمومی – تفاوت چیست؟

در مورد اینکه بازاریابی و روابط عمومی چیست، سردرگمی زیادی وجود دارد، و این دو اصطلاح به قدری مترادف یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته اند که تشخیص آنها از یکدیگر تقریباً غیرممکن شده است.

اما بازاریابی به چه م،است؟ و روابط عمومی چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟

من دوست دارم در مورد بازاریابی در مقابل روابط عمومی از این طریق فکر کنم.

بازار یابی دیدی جامع از این شرکت از زوایای مختلف و از طریق ده ها رسانه ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا با ایجاد محتوایی که در هر مرحله از سفر مخاطبان شما طنین انداز می شود، پیامی منسجم برای برند خود ایجاد کنید. بازاریابی می تواند از طریق هویت برند شما، استراتژی رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و ارگ،ک یا ده ها رسانه دیگر ارتباط برقرار کند.

روابط عمومی، از سوی دیگر، به شما کمک می کند تا از طریق منابع عینی، شخص ثالث (و در نتیجه قابل اعتماد) مانند رسانه های خبری، وبلاگ ها یا سایر تولیدکنندگان محتوا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که یک رو،مه نگار در مورد یک شرکت می نویسد، به شکل دادن به تصویر، ایجاد شهرت کمک می کند و قابل اعتماد تلقی می شود. اعتبار برند، تایید و اعتبار را ایجاد می کند. شهرت شما مجموعه‌ای از تمام کارهایی است که انجام می‌دهید به علاوه هر چیزی که درباره شما گفته یا نوشته شده است.»

ساریت لامریویچ، مدیر عامل و بنیانگذار بازاریابی سیج.

بنابراین روابط عمومی چگونه کار می کند؟ بی،ه‌های مطبوعاتی، مصاحبه‌ها و سخنر،‌ها وجود دارد. اما این فقط در مورد بردن نام شما در اخبار نیست (اگرچه این بخشی از آن است). این همچنین در مورد این است که به دنیا بگویید شما کی هستید و طرفدار چه چیزی هستید.

برای رسیدن به این هدف می‌تو،د از رسانه‌های مختلفی استفاده کنید: سایت‌های رسانه آنلاین، گروه‌های صنعتی، رو،مه‌ها، مجلات، یوتیوب، پاد،ت‌ها، و این فهرست ادامه دارد! اما مهم نیست که خود را در کجا قرار می دهید – چه از طریق مصاحبه و چه با ارسال بی،ه های مطبوعاتی – قبل از شروع صحبت با ،ی، باید نوعی استراتژی داشته باشید.

1. اه، خود را مشخص کنید

اولین قدم موفق در استراتژی روابط عمومی استارتاپ شما، شناسایی آنچه می خواهید به دست آورید است. پس از همه، چگونه می تو،د بدون داشتن یک هدف مشخص موفق شوید؟ در زیر چند سوال وجود دارد که به شما در تعیین اه، کمک می کند.

  • آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید؟
  • آیا باید سهم خود را از صدای خود (SOV) افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کنید؟
  • آیا به دنبال قرار گرفتن در معرض محیط کار خود هستید؟
  • شاید لازم باشد با معرفی شدن در یک منبع محتوای پیشرو اعتماد ایجاد کنید.

دلیل شما برای مشارکت در یک کمپین روابط عمومی هر چه که باشد، این اه، باید با تمام جنبه های دیگر کمپین هماهنگ باشد. در نهایت نحوه تعریف موفقیت و اه،تان بر داست، که می گویید تأثیر خواهد گذاشت. نکته کلیدی این است که قبل از اینکه شروع به تعیین دقیق اینکه کمپین پس از تکمیل شدن چقدر به آنها می رسد، آن اه، را تعریف کنید.

2. مخاطبان خود را بشناسید

برای شروع یک کمپین روابط عمومی موفق، باید مخاطبان خود را که بیشتر به ،وان بازار هدف شما شناخته می شوند، تعریف کنید. این گروه از افراد بیشترین سود را از محصول، خدمات یا کالای ارزشمند شما خواهند برد.

برای پیدا ، مخاطبان هدف خود، از خود سؤالاتی بپرسید: این کاربران به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ چه چیزی آنها را تحریک می کند؟ در جامعه به چه ،، نگاه می کنند؟ چه رسانه هایی را به طور منظم مصرف می کنند و در کجا مصرف می کنند؟

هنگامی که این پاسخ ها را فهمیدید، سعی کنید با دنبال ، حساب های توییتر مورد علاقه آنها یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام آنها را بهتر بشناسید – هر چیزی که به شما در درک علایق و خواسته های آنها کمک کند، اطلاعات ارزشمندی برای برنامه ریزی کمپین های روابط عمومی خواهد بود.

3. برای روابط وقت بگذارید!

روابط عمومی بسیار فراتر از ارسال بی،ه های مطبوعاتی یا ارائه داستان است، بلکه در مورد ایجاد روابط با رو،مه نگاران است. می‌تو،د با ارسال به‌روزرس،‌های هفتگی درباره فعالیت‌های شرکت خود برای رو،مه‌نگار، که موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهند، شروع کنید تا بتوانند از آنها در داستان‌های خود استفاده کنند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که رو،مه نگاران افرادی هستند مانند دیگران. آنها علایق دارند، سؤالاتی دارند و زندگی خارج از کار دارند.

اگر می‌خواهید حرف شما جدی گرفته شود، باید به آن‌ها نشان دهید که دنیای آن‌ها و دنیای خودتان را هم درک می‌کنید – و این به این م،ی است که وقتی با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، انسان باشید!

4. پیام خود را بسازید

هنگامی که اه، و مخاطبان هدف خود را محکم در ذهن دارید، وقت آن است که داستان خود را بسازید. برای ایجاد یک کمپین روابط عمومی موفق، باید دقیقاً بد،د که می‌خواهید چه پیامی ارسال کنید.

اگر شرکت شما محصول یا خدمات جدیدی را عرضه می کند و به افراد من، در رسانه دسترسی دارید، این کار نسبتاً ساده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آ،ین اخبار اختصاصی را به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند آن را برای خوانندگان خود ارسال کنند.

اما اگر وضعیت شما اینطور نیست (یا حتی اگر اینطور باشد)، به احتمال زیاد ایجاد پیام برای مصرف عمومی به کار سنگینی نیاز دارد.

یک مکان خوب برای شروع این است که در نظر بگیرید چرا این پیام ممکن است برای مخاطبان شما مفید باشد:

چگونه با نیازهای آنها ارتباط دارد؟

  • آیا اطلاعاتی در مورد چیزی مرتبط با زندگی آنها ارائه می دهد؟
  • آیا آنها را با یک یا دو ایده الهام می بخشد؟
  • آیا این امر بر ،ب و کار آنها به روش های مثبت یا کارآمدتر تأثیر می گذارد؟

پیام های قانع کننده بر اساس ،اصر اصلی ارائه شده در بالا ساخته می شوند: آنها به مخاطبان شما مرتبط هستند، مشخص و واضح هستند، خواندن و درک آسان و (مهمتر از همه) قابل اجرا هستند. به طور کلی، یک پیام موفقیت آمیز به شما کمک می کند تا نقطه نظر شما را منتقل کنید.

5. یک منبع رسانه هدف را انتخاب کنید

اکنون که تحقیقات خود را انجام داده اید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام نشریه برای شما من، است. به یاد داشته باشید، هدف فقط جلب نظر درباره داستان شما نیست. این دریافت نظرات افرادی است که برای ،ب و کار شما مهم هستند. انتخاب نشریات هدف با مخاطب من، بسیار مهم است.

متخصصان روابط رسانه ای ممکن است مخاطبان محلی را نسبت به ملی، چاپ از طریق پخش یا تجارت بر روی رسانه های عمومی در نظر بگیرند. تعریف رسانه خود برای داستان شما می تواند موفقیت شما را ایجاد کند یا ش،ته شود.

برای مثال، اگر ،ده‌فروشی می‌کنید، داستان خود را به یک نشریه (دیجیتال یا چاپی) که در زمینه فناوری تخصص دارد، مطرح نکنید، فقط به این دلیل که خوانندگان بیشتری نسبت به مجله مد در خیابان دارند. این به شما کمکی نمی کند تا به مخاطبان هدف خود برسید و حتی ممکن است به اعتبار شما به ،وان یک متخصص در ،ده فروشی آسیب برساند.

همچنین نوع لحن و س، نگارش این نشریه را در نظر داشته باشید. اگر مقالات آنها طنزآمیز یا ط،ه آمیز است، ممکن است عاقلانه نباشید که آنها را بیش از حد جدی بگیرید (مگر اینکه ،ب و کار شما اینگونه عمل می کند).

از پاد،ت غافل نشوید – بسیاری از پاد،ت های رایج امروزی به اندازه کافی تازه هستند که می توانند در دسترس و علاقه مند به مصاحبه با بنیانگذاران استارت آپ باشند. که پاد،ت ها را به یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در تلاش های روابط عمومی تبدیل می کند. ما اخیراً پستی با ،وان – بهترین پاد،ت های استارتاپی در سال 2022 منتشر کردیم. به آنها گوش دهید!

6. داستان خود را مطرح کنید

اگر فرصتی عالی برای ارائه به یک ویرایشگر دارید، اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که آنها شما را نمی شناسند. آنها شرکت یا محصول شما را نمی شناسند. شما باید به آنها دلیلی برای مراقبت ارائه دهید!

  • استفاده از a چک لیست PR Pitch (یا الگو)
  • مختصر باشد
  • در س، نوشتاری خود واضح و مستقیم باشید
  • در صورت امکان، با گنجاندن حقایق مرتبط درباره نشریه و مخاطبان آن، موضوع را شخصی کنید. اگر نه، آن را عرق نکنید! فقط مطمئن شوید که واضح هستید و روی هر نقطه تمرکز کرده‌اید تا آنها متعجب نشوند که با این ایمیل عجیب از شخصی که قبلاً هرگز از او نشنیده‌اند چه اتفاقی می‌افتد… همچنین، در صورت امکان سعی کنید جالب/خلاق باشید! یک تیر و دو نشان!

این من را به نکته بعدی هدایت می کند…

7. پیگیری کنید

با ویراستار، که با شما در مورد داستان شما گفتگو کرده اند دنبال کنید. اگر پیگیری نکنید، چگونه متوجه می شوید که آنها علاقه مند به اشتراک گذاری اخبار شما هستند؟

اگر ویرایشگر ظرف 24 ساعت از اولین تماس شما پاسخ نداده است، مطمئن شوید که یک ایمیل بعدی ارسال کنید. در این ایمیل، جزئیات طرح اولیه خود را خلاصه کنید و از آنها بپرسید که آیا سؤال یا نگر، دارند. مهمتر از همه، به آنها یادآوری کنید که چرا در وهله اول به آنها دسترسی دارید: برای به اشتراک گذاشتن اخبار خود.

8. پیروزی های خود را جشن بگیرید!

هنگام اجرای یک استراتژی روابط عمومی، این می تواند وسوسه انگیز باشد که هر بی،ه مطبوعاتی باید یک داستان اصلی باشد. اما حقیقت این است که لازم نیست هر بی،ه مطبوعاتی یک داستان اصلی باشد.

وقتی چیزی برای شرکت شما خوب پیش می رود، آن را جشن بگیرید! در مورد آنچه درست انجام شد، صحبت کنید تا افراد دیگر نیز بخواهند با شما کار کنند/از/از/با شما شریک شوند!

در تجربه ما، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، نوشتن یک پست وبلاگ ویژه کارکنان درباره کارمندی است که باعث موفقیت شده است.

این نوع پست وبلاگ را می توان به هر س،ی که دوست دارید نوشت – لازم نیست از قالب خاصی پیروی کنید – اما ما دریافتیم که برجسته ، دستاوردهای کارمندان به ایجاد برند شما کمک می کند و باعث می شود کارمندان احساس قدرد، کنند.

نتیجه

امیدوارم این مقاله به شما در درک بهتر فرآیند روابط عمومی کمک کرده باشد. این استراتژی‌ها را برای ،ب‌وکارتان به‌کار بگیرید، یا برای مدیریت کمپین خود با ما تماس بگیرید. ما همیشه اینجا هستیم تا به ارتقاء برند شما به سطح بعدی کمک کنیم.

اگر می‌خواهید درباره اینکه چگونه می‌تو،م به شما در رفع نیازهای روابط عمومی‌تان کمک کنیم، بیشتر بد،د، در هر زمان با ما تماس بگیرید!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/essential-tips-to-get-pr-done-right-for-your-s،up/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب