استراتژی های الهام بخش بازاریابی ورزشی و نمونه های کمپین

صرف نظر از شاخه، رویدادهای ورزشی مردم را دور هم جمع می کند. ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق برای ورزش باعث شناخت سریع برندها می شود و به افزایش فروش در کمترین زمان کمک می کند، و اگر به کمک حرفه ای برای توسعه یک استراتژی بازاریابی ورزشی قاتل نیاز دارید، می تو،د اکنون با بهترین آژانس های بازاریابی ورزشی تماس بگیرید!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/inspiring-sports-marketing-strategies-and-campaign-examples/

5- آدیداس – غیرممکن چیزی نیست

هیچ چیز بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی در گفتن داستان تیم ها یا ترویج ورزش کمک نمی کند، به ویژه در عصری که اینترنت به تدریج پخش زنده تقریباً هر لیگ یا رویدادی را امکان پذیر می کند. بنابراین، استفاده از رسانه های اجتماعی بدون شک بخش بزرگی از ایجاد آگاهی از برند است. برای داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، کارهای مختلفی وجود دارد، از پخش آنلاین مسابقات گرفته تا به اشتراک گذاری نکات برای ورزشکاران.

محتوای جذاب ایجاد کنید

با این حال، بسیاری از ما ممکن است از چالش ها و فداکاری هایی که برای دستیابی به این دستاورد انجام شده است آگاه نباشیم. کمپین تبلیغاتی «خودت را حکومت کن» توسط Under Armour، که مایکل فلپس دارنده مدال طلای شنای المپیک را در آن بازی می‌کند، کاملاً آشکار می‌کند که چه فداکاری‌ها و کار فداکارانه‌ای برای تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق انجام می‌شود. در سال 2016، Under Armour درآمدها و درآمدهای بی سابقه ای را گزارش کرد زیرا کل درآمدها از 2015 تا 2016 به میزان 22 درصد (به 4.8 میلیارد دلار) افزایش یافت. این کمپین با تمرکز بر زندگی منظم ورزشکاران، موفقیت آمیز بود زیرا به مخاطب اجازه می داد آنچه را که واقعاً اتفاق می افتد مشاهده کند. به برنده شدن

اگر می‌خواهید نمونه‌های بیشتری را کشف کنید، پست وبلاگ ما را در مورد استراتژی بازاریابی و کمپین‌های نایک بررسی کنید.

2- Under Armour – بر خود حکومت کن

فلی، باومگارتنر چترباز اتریشی در پروژه چتربازی در ارتفاع بالا معروف به Red Bull Stratos شرکت کرد. باومگارتنر در یک بالون هلیومی بر فراز نیومکزیکو در ایالات متحده سفر کرد و به ارتفاع حدود 39 کیلومتر (24 مایل) رسید و در آنجا با لباس فشاری پیش از چتربازی به زمین فرود آمد. کل پرش، از بیرون آمدن از کپسول تا لمس ، روی زمین، حدود ده دقیقه طول کشید. باومگارتنر چتر خود را در 4 دقیقه و 19 ث،ه باز کرد، اما برآورد اولیه برای سقوط آزاد این بود که بین 5 تا 6 دقیقه ادامه یابد.

ناراحت نباش! در زیر برخی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی ورزشی را برای شما برای ایجاد بهترین کمپین‌های ممکن برای برند و مخاطبانتان ارائه کرده‌ایم:

  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید،
  • در ش،ه های اجتماعی فعال باشید،
  • ایجاد محتوای جذاب،
  • یک استراتژی در مورد رویدادهای مهم بسازید.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

این کمپین موفقیت آمیز بازگشت قابل توجهی را برای مردم هم از نظر اجتماعی و هم به برند ایجاد کرد. طبق بررسی‌ها، این کمپین ۲.۷ میلیون بار از نایک نام برده شد و در کمتر از ۲۴ ساعت، ۴۳ میلیون دلار در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت. علاوه بر این، نایک از افزایش 31 درصدی فروش آنلاین در طی یک هفته خبر داد.

آدیداس در حال تقویت تعهد خود به ،ن با برجسته ، یک مجموعه جه، از ورزشکاران زن برجسته است که با کمپین “غیرممکن چیزی نیست” موانع را در ورزش و سایر زمینه ها می شکنند.

بگذارید بگوییم، شاید بهترین کمپین بازاریابی تمام دوران، کمپین Red Bull Stratos بود. اما مطمئناً این بهترین نتیجه استراتژی بازاریابی ردبول بود. بیش از 8 میلیون بیننده از سراسر جهان پخش زنده ویدیویی را در یوتیوب تماشا ،د. این برنامه نوآورانه آزمایش پرواز سه رکورد جه، را ثبت کرد. این چیزی است که اتفاق افتاد:

بسته بندی

محتوای جذاب ایجاد شده توسط برندها با افزایش سریع فروش برندهای مرتبط از طریق کمپین های بازاریابی نوآورانه و هوشمند، به همان اندازه برای شرکت ها مفید بوده است. در زیر چند مورد از سودمندترین استراتژی های بازاریابی ورزشی و نمونه های کمپین موفق را خواهید دید که به شما در یافتن الهام کمک می کند.

بهترین استراتژی های بازاریابی ورزشی که کار می کنند

اولین فکری که هنگام تماشای یک پیروزی یا قهرم، به ذهن ما خطور می کند این است که چقدر برای تیم برنده فوق العاده است. به خصوص برای بسیاری از ورزشکاران، معاملات بزرگ، حمایت های مالی و شناخت جه، با موفقیت برجسته آنها همراه است.

4- ردبول – استراتوس

به طور خاص، محتوای ورزشکاران بت شده درگیر در زندگی روزمره تأثیر زیادی بر رسانه های اجتماعی دارد. بنابراین، اگر مشتاق ایجاد یک استراتژی بازاریابی ورزشی موفق هستید، ساخت و انتشار محتوای عالی و جذاب با حضور تیم‌ها، ورزشکاران و شخصیت‌های عمومی قدمی است که نباید از آن بگذرید.

ایجاد استراتژی در مورد رویدادهای مهم

بزرگترین کمپین تبلیغاتی آدیداس، “غیرممکن هیچ چیز نیست”، در ابتدا در سال 2004 معرفی شد. اما به ،وان مدرکی بر این که چگونه یک کمپین بازاریابی عالی هرگز نمی میرد، همچنان قوی است.

تبلیغ رویدادهای ورزشی، فعالیت ها، افراد، رویدادهای ورزشی یا محصولات و خدمات تیمی، تعریف بازاریابی ورزشی است. رویدادهای ورزشی فرصتی باورن،ی برای برندهای تقریباً هر صنعتی است تا خودشان را تبلیغ کنند و به میلیون ها نفر دسترسی پیدا کنند و پیشرفت کنند. تعامل طرفداران. به لطف این رویدادهای جه،، برندها نیز به رسمیت شناخته می شوند. بنابراین، آنها می توانند در مدت زمان کوتاهی به افراد زیادی دسترسی پیدا کنند.

الهام بخش کمپین های بازاریابی ورزشی

1- Nike – Dream Crazier

هنگام ت،یم‌بندی بازار هدف، می‌تو،د مخاطبان خود را بر اساس جنبه‌های رفتاری، جمعیتی و جغرافیایی دسته‌بندی کنید. در ت،یم بندی رفتاری، باید تجزیه و تحلیل کنید که چگونه مخاطبان هدف شما تصمیم می گیرند محصول یا خدمات مشابهی را که ارائه می دهید ،یداری کنند. در ت،یم بندی جغرافیایی، تمرکز اصلی شما باید محل مخاطبین هدف شما باشد. و در ت،یم بندی جمعیتی عوامل مختلفی مانند ،ت، سن، درآمد و … تحلیل شما را شکل می دهد.

در ش،ه های اجتماعی فعال باشید

3- P&G – ممنون مامان

اگر ند،د که چه ،، هستند، راهی برای دستیابی به مخاطبان هدف وجود ندارد. هر محصول دارای یک بازار خاص با تقاضاهای بسیار متفاوت است. تجزیه و تحلیل بازار موثر که به شما کمک می کند بازار هدف خود را ت،یم بندی کنید، به طور قابل توجهی بر بازگشت سرمایه شما تأثیر می گذارد.

هواداران ورزشکاران را دوست دارند. آنها انواع محتوای ایجاد شده در مورد آنها را مصرف می کنند و از این طریق با آنها ارتباط برقرار می کنند. مشاهده زندگی روزمره آنها، تماشای نحوه ارتباط آنها با طرفداران خود، و گرد هم آمدن با طرفداران دیگر در بخش نظرات یا در رویدادهای زنده نوعی ارتباط است.

،ب‌وکارها مشتاق هستند تا استراتژی‌های بازاریابی ورزشی خود را با ترویج فعال ورزش‌های محبوب و در عین حال همکاری با ورزشکاران موفق افزایش دهند.

در اینجا چیزی است که بازاریابی ورزشی را به سطح دیگری می برد: استراتژی خود را حول رویدادهای مهم بسازید. رویدادهای ورزشی جه، که مشتاقانه در انتظار و پیگیری مخاطبان هستند به ترتیب شامل رویدادهای مشهور جه، مانند المپیک، جام جه، فوتبال، لیگ قهرمانان اروپا، ویمبلدون، تور دو فرانس، فرمول یک، NBA و سوپربول می‌شود. تأثیر آنها می تواند بسیار زیاد باشد و مردم هرگز از یادآوری آنها خسته نمی شوند. به ،وان مثال، به نظر می رسد که بازی فینال بین آرژانتین و فرانسه در جام جه، 2022 از قبل نامی برای خود دست و پا کرده است و سال ها در یادها خواهد ماند.

و ایجاد استراتژی های بازاریابی ورزشی عالی ارزش هر ذره تلاش را دارد.

ثابت شد که بازاریابی در ورزش برای ارتباط برندها با طرفداران و تبلیغ رویدادهای ورزشی خاص و بازی‌های فصلی بسیار مفید است. استراتژی‌های بازاریابی ورزشی مؤثر به تیم‌ها، لیگ‌ها، انجمن‌ها و برندها کمک می‌کند تا به مخاطبان جدید و حامیان مالی احتمالی دسترسی پیدا کنند و همچنین علاقه طرفداران سرسخت ورزش را زنده نگه دارند.

کمپین تشکر از مادر برای المپیک 2012 لندن یکی از موفق ترین کمپین ها در تاریخ P&G با 500 میلیون دلار فروش افزایشی P&G جه،، 76 میلیارد بازدید رسانه ای جه،، بیش از 74،000،000 بازدید جه،، و بیش از 370،000،000 تعامل توییتر است.

ایجاد استراتژی های بازاریابی ورزشی موثر راهی مطمئن برای دستیابی به مشتریان و ایجاد آگاهی از برند است. یک تبلیغ خوب وفاداری به برند را افزایش می دهد و در نتیجه حجم فروش و درآمد بیشتری به ازای هر طرفدار به همراه دارد. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ چگونه می‌تو،م یک کمپین تبلیغاتی عالی داشته باشیم که سال‌ها اگر نه دهه‌ها دوام خواهد آورد؟

این کمپین بازاریابی قدرتمند نایک نشان می دهد که ورزشکاران زن چقدر قوی و موفق در رشته های خود هستند. این یک کمپین تبلیغاتی بوده است که با غلبه بر موانع اجتماعی و فیزیکی یک به یک الهام بخش نسل های آینده بوده است. نایک نه تنها توجه را به سقف شیشه ای که ،ن را هر روز محدود می کند جلب می کند، بلکه هنجارهای تبعیض آمیز ،تی را نیز به چالش می کشد و از طریق این کمپین از توانمندسازی ،ن حمایت می کند.

با “مامان متش،”، این شرکت نشان داد که مادران چقدر تلاش می کنند تا ورزشکاران موفقی را پرورش دهند. مادران به ،وان بزرگترین حامیان زندگی کاری منضبط بازیکنان در فیلم کمپین مورد تاکید قرار می گیرند.

این شرکت اعلام کرد که در حال افزایش تلاش ها برای ایجاد تغییرات قابل توجه و طول، مدت برای ،ن در ورزش است. اگر در مورد استراتژی و کمپین های دیجیتال مارکتینگ آدیداس کنجکاو هستید، در اینجا فرصتی برای شما فراهم شده است تا با قابل توجه ترین آنها آشنا شوید!

یک کمپین بازاریابی موفق ورزشی، ورزشکاران، موسسات و مخاطبان را گرد هم می آورد. ایجاد هیاهو در اطراف حوادث. و به ایجاد ارتباطات قوی و پایدار کمک می کند. اساساً، این یک موقعیت برد-برد برای برندها و سازمان‌هایی است که جوانان را برای شرکت در ورزش تشویق می‌کنند.

چه ،ی فکر می کند که شرکتی مانند P&G یکی از برندهایی باشد که از یک رویداد المپیک سود می برد؟

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب