Google Analytics، راه حل تجزیه و تحلیل وب خود گوگل، از زم، که در سال 2005 راه اندازی شد به میلیون ها کاربر خدمات رس، کرده است. جمع آوری داده ها از وب سایت ها و برنامه ها برای ارائه بینش برای حرفه ای ها پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وب از سال 2019.*
جلسه یک اصطلاح عمومی است که تمام رویدادهایی را که کاربر در یک دوره معین انجام می دهد را پوشش می دهد. بنابراین، اگر کاربر بر روی پانل یک وب سایت کلیک کند یا یک ،ید گران قیمت برای مکان خاص انجام دهد، یک جلسه تمام آن رویدادها را به طور مشابه جمع می کند. بنابراین، ردیابی رویدادها و نه جلسات، داده های بسیار دقیق تری به کاربر می دهد، که می تواند به تنظیم دقیق استراتژی های بازاریابی و افزایش فروش در طول زمان کمک کند. بنابراین GA4 همه رویدادهای مشتری را به،وان جریانهای دادهای مهم در سفر مشتری دنبال میکند نه اینکه صرفاً روی بازدیدهای صفحه متمرکز شود.
در مورد کوکیها، هم GA4 و هم Universal Analytics وقتی کاربر از یک وبسایت خاص بازدید میکند از کوکیها استفاده میکنند. با این حال، GA4 بسیار کمتر به آنها وابسته است. در عوض از یادگیری ماشینی برای پر ، شکاف های داده در انسجام با قو،ن فزاینده حریم خصوصی داده گوگل استفاده می کند. این همچنین به GA4 اجازه میدهد شکافهای رفتار مصرفکننده را برای پیشبینی تراکنشهای آینده و بنابراین درآمد پر کند، که میتواند به تبلیغکنندگان کمک کند تا بفهمند کدام مصرفکنندگان را هدف قرار دهند. این بدان م،است که بازاریابان میتوانند از دادههای آنلاین و برنامهها برای تمرکز بیشتر بر سفر کاربر از اولین بازدید تا تبدیل بهره ببرند.
جلسه در مقابل پروفایل مبتنی بر رویداد
علاوه بر این، یکی از مهم ترین تفاوت های GA4 این است که رفتار کاربر را در چندین دستگاه تجزیه و تحلیل می کند. در محیط امروزی، این یک واقعیت کاملاً مطالعه شده است که مصرف کننده عادی از چندین دستگاه برای ،ید یا رسیدن به محتوا استفاده می کند. آنها از تلفنهای همراه، تبلتها و رایانههای رومیزی خود به راحتی استفاده میکنند، و توانایی GA4 برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از دستگاههای مختلف، به متخصصان صنعت برتری از دیدگاه بازاریابی میدهد.
معیارهای جدید
ا،ر استراتژیست های بازاریابی می دانند که وقتی مشتری محصولی را جستجو می کند، آن را از اولین سایتی که بازدید می کند ،یداری نمی کند. برای هر کالا یا خدمتی، موتورهای جستجو چندین گزینه را فهرست می کنند. علاوه بر این، منابعی مانند وبلاگ ها و ویدیوها نکاتی را برای ،ید خوب ارائه می دهند.
Universal Analytics و GA4 تجزیه و تحلیل مسیر را ارائه می دهند. با این حال، تجزیه و تحلیل مسیر برای GA4 بسیار پیشرفته تر است. به همین ترتیب، GA4 امکان تجزیه و تحلیل قیف بهبود یافته را فراهم می کند که هر مرحله را که کاربر نهایی باید برای تکمیل یک کار، مانند ،ید انجام دهد، پیگیری کند. GA 4 هر مرحله ای را که برای رسیدن به هدف نهایی دنبال می شود یا رها می شود، تجزیه و تحلیل می کند.
ردیابی بهتر تبدیل
همه ابزارهای تحلیلی معیارهای خاصی را ارائه می دهند که به تجزیه و تحلیل عملکرد یک وب سایت یا برنامه کمک می کند. با این حال، معیارهای ارائه شده توسط GA4 پیشرفته تر و دقیق تر از Universal Analytics هستند. یکی نرخ تعامل است، نسبت تعداد جلساتی که نوعی تعامل از سوی کاربران به تعداد کل جلسات دریافت کرده است. این معیار نشان می دهد که یک کاربر خاص هنگام بازدید از وب سایت شما چه می کند. به ،وان مثال، یک کاربر ممکن است 200 جلسه داشته باشد اما فقط در 50 جلسه شرکت کند. در چنین حالتی، ارزش نرخ تعامل 25٪ خواهد بود. همچنین معیارهایی وجود دارد که انواع خاصی از تعامل را دنبال می کند. به ،وان مثال، یکی از معیارها تعاملاتی را که بیش از 10 ث،ه طول می کشد، ردیابی می کند. این معیارها سودمند هستند زیرا همه انواع تعاملات را در یک کیسه، با نام مستعار، دسته بندی نمی کنند. آنها اطلاعات دقیقی را ارائه می دهند که می تواند به طور قابل توجهی به بهبود یک وب سایت کمک کند.
GA4 همچنین دادههای پیشبینیکننده هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را برای درک رفتار کاربر از طریق مدل عملیاتی مبتنی بر رویداد درج میکند. روش تجزیه و تحلیل مبتنی بر رویداد و گزارش دهی متقابل دستگاه در GA4 امکان بهینه سازی وب سایت ها و تجربیات آنلاین را با ایجاد یک سفر کاربر واحد از داده ها فراهم می کند. برخلاف تعداد کاربران کلی پلتفرم یونیورسال آنالیتی، فعلی، GA4 بر تعداد کاربران فعال تمرکز میکند تا چشماندازی بین کانالی از چرخه عمر مشتری ارائه دهد. مجدداً از یادگیری ماشینی استفاده میکند تا کشف بینش را با ،یب دادههای آنلاین و برنامه در یک ویژگی تقویت و سادهسازی کند، در حالی که UA در اتوماسیون بسیار محدود است.
ابزارهای تجزیه و تحلیل به سرعت در حال جامعتر شدن هستند: به لطف پیشرفتهای حوزه فناوری، مانند هوش مصنوعی، دادههای دقیقتری را برای کاربران فراهم میکنند. آنها همچنین به دستیابی به بینش دقیق در مورد الگوی تعامل کاربر نهایی با یک وب سایت کمک می کنند.
تبدیل زم، است که هدف مورد نظر محقق شود، مانند پر ، فرم نظرسنجی یا ،ید. در Universal Analytics، تنها هدف نهایی به ،وان تبدیل در نظر گرفته می شود. در GA4، هر رویداد منفردی که منجر به نتیجه مطلوب نهایی شود، می تواند به ،وان تبدیل ثبت شود، و این همان چیزی است که ردیابی تبدیل GA4 را برای استراتژیست های بازاریابی برای درک رفتار کاربر مفیدتر می کند.
واسط
نتیجه
رابط کاربری در GA4 بسیار ساده تر است. Universal Analytics برای نشان دادن تمام معیارهای موجود استفاده می شود. با این حال، GA4 معیارهای خاصی را نشان میدهد که برای افراد بازاریابی که به انبوهی از دادهها علاقه ندارند، مفید است. همچنین به جای مقایسه بخشهایی از دادهها برای هر مرحله از تعامل نهایی، امکان مقایسه بهتر بخش را فراهم میکند. به طور خلاصه، برای کمک به تبلیغکنندگان در شناسایی روندها و ناهنجاریهای دادههای مهم، گوگل رابط گزارشدهی خود را با GA4 ساده و مدیریت کرد، و خوشبختانه، این بار، به نظر میرسد این حرکت طراحی در خدمت هدف است.
GA4 ابزار تحلیلی بسیار پیشرفتهتری است که با یک صفحه وب کاملاً جدید و رابط کاربری سادهشده همراه است. کاربران تازه وارد در صنعت و افرادی که به Universal Analytics عادت کرده اند ممکن است دوره سازگاری کوتاهی داشته باشند، اما ما انتظار داریم زمان زیادی طول نکشد.
Google Analytics 4 در حفظ حریم خصوصی بسیار مهم است. آدرسهای IP دیگر ذخیره نمیشوند، که حرکت قابل توجهی به سمت محافظت از دادههای کاربر در Google است. افزودن حذف سادهتر دادهها، گزینههای مختلف نگهداری دادهها، و امکان غیرفعال ، دادههای خاص مکان، یک سیستم حفظ حریم خصوصی را به ما میدهد. بنابراین می توان با اطمینان گفت که GA4 راه حلی برای بازاریابان است تا از داده ها به روشی جدید استفاده کنند.
Google Analytics 4 یا GA4 آ،ین ابزار تحلیلی گوگل است که به تازگی منتشر شده است. این جدیدترین نسخه بعد از Universal Analytics است، نسخه ای که ا،ر حرفه ای ها با آن آشنا هستند و نسخه ای است که برای مدت طول، آزمایش و آزمایش شده است. انتظار میرود که یونیورسال آنالیتی، پردازش دادهها را در اول جولای 2023 متوقف کند، به این م،ی که متوقف شده است، بنابراین شروع انتقال از امروز حیاتی است، زیرا این فرآیندی است که جنبههای زیادی را در بر میگیرد. علاوه بر این، اگرچه GA4 تفاوت ها و شباهت هایی با Universal Analytics دارد، اما بسیار بیشتر از جانشین صرف ابزار قبلی است. بنابراین در اینجا آنچه شما باید بد،د برای حرکت در این تغییر است.
حریم خصوصی و استفاده از کوکی ها
مشتریان ممکن است به یک وب سایت هدایت شوند، حتی از منابع نامرتبط. به ،وان مثال، کاربر در حال پرداخت برای یک ،ید برنامه ریزی شده است و می بیند که یک تبلیغ در پایین صفحه ظاهر می شود. آنها ممکن است وسوسه شوند که روی تبلیغ کلیک کنند و در نهایت از آن وب سایت تغییر مسیر داده شده ،ید کنند. چندین صفحه که مشتری قبل از فرود در یک صفحه وب خاص از آن بازدید می کند، مسیر نامیده می شود.
GA4 به جای جلسات، رویدادها را تجزیه و تحلیل می کند تا تعامل کاربر با هر سایت یا برنامه ای را اندازه گیری کند. یکی از تفاوت های اصلی GA4 با یونیورسال آنالیتی، این است که اولی هر دقیقه رویداد را ثبت می کند، خواه ،ید باشد یا کلیک یا نظر در یک وب سایت. اما دومی فقط جلسات را ضبط می کند.
Universal Analytics یک ابزار آزمایش شده است. با این حال، می توان با اطمینان گفت که مزایای GA4 برای بازاریابی نسل بعدی بسیار مهم تر است. اگر برای یک مهاجرت کامل احساس آمادگی نمی کنید، می تو،د استفاده از هر دو ابزار را به طور همزمان برای انتقال روان تر شروع کنید. فقط مطمئن شوید که این انتقال را تا قبل از 1 ژوئیه 2023 به طور کامل تکمیل کرده اید و از امروز برای عادت دادن تیم خود به ابزار تحلیلی جدید براق تلاش کنید.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/google-،ytics-4-vs-universal-،ytics-making-the-transition/
با این حال، اگر فکر می کنید ممکن است به جایگزینی برای GA 4 نیاز داشته باشید، نقشه 4 یکی از جایگزین هایی است که هم مقرون به صرفه است و هم نوید تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی را می دهد.
استراتژیستهای بازاریابی از داشتن دادههایی سود میبرند که تفاوت بین مشتری را که فقط در صفحات پیمایش میکند و گهگاه دکمهای را فشار میدهد و کاربری که هر چند دقیقه یک بار برای لایک ، یا ،ید یک مورد کلیک میکند، نشان میدهد. سناریوی دوم به ما نشان میدهد که مورد فراخو،، چه یک دکمه یا یک پیوند، به سادگی کار میکند. به طور کلی، می توان با اطمینان گفت که بسیاری از معیارهای جدید معرفی شده با GA4 بینش قابل توجه و مرتبطی را به برندها ارائه می دهد.