بازاریابی وابسته در مقابل بازاریابی ارجاعی: تفاوت چیست؟

تفاوت های کلیدی بین بازاریابی وابسته و بازاریابی ارجاعی را می توان به دسته های مختلف ت،یم کرد.

ث،اً، ارزش های تشویقی بین این دو نوع بازاریابی کاملاً متفاوت است. بازاریابی ارجاعی بر ایجاد انگیزه ای برای مشتری که قبلاً آنجاست و مشتری که به طور بالقوه می تواند به آن بپیوندد تمرکز دارد. باید یک استراتژی در دست ایجاد شود که نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل کند و آنها بیشتر به دنبال چه چیزی هستند. این هم برای مشتریان بالقوه و هم برای مشتریان موجود صادق است.

از آنجایی که انتقال به یک درآمد متمرکز بر آنلاین در زمان‌های سخت همه‌گیری اتفاق افتاد، افزایش افرادی که تلاش می‌،د از آن سرمایه‌گذاری کنند نیز افزایش یافته بود. به نظر می رسد که به دلیل تغییرات س، زندگی و تغییر در چشم انداز کلی درآمد از خانه، این روند همچنان ادامه دارد.

ارجاع در صورت استفاده از پیوند ارجاع، پاداش ثبت نام 5 دلاری دریافت می کند، در حالی که داور معادل 10٪ از درآمد ارجاعات خود را دریافت می کند. اگر درآمد پولی که می تواند به حساب پی پال منتقل شود برای هیچ طرف گزینه ای نیست، مشارکت با JumpTask، یک پلت فرم مبتنی بر اقتصاد گیگ، این درآمدها را به یک ارز دیجیتال به نام JumpToken (JMPT) تبدیل می کند.

مثال دیگر می تواند خدمات مختلف تبلیغاتی مبتنی بر ایمیل باشد. یک شرکت با صاحب چنین وب سایتی معامله می کند و در خبرنامه خود پیوندی به محصول در وب سایت شرکت ارائه می دهد. برای هر ،ید، یک بار دیگر برای توزیع کننده این ایمیل ها، پورسانت در نظر گرفته شده است.

برای یافتن یک نمونه عالی از بازاریابی وابسته به تحقیق طول، نیاز نیست. آمازون را در نظر بگیرید – شرکت مشهور جه، که تقریباً یک ارزش دارد تریلیون دلار. آنها یک برنامه وابسته دارند که در آن با وبلاگ نویسان و سایر وب سایت ها معامله می کنند که در آن وبلاگ نویسان یا نظرات می توانند نظراتی را برای برخی محصولات ارائه دهند و پیوندی به آمازون در آنجا قرار دهند و مستقیماً به محصولی که مقاله درباره آن نوشته شده است پیوند دهد. برای این حرکت تبلیغاتی، صاحبان آن وب سایت ها برای هر ،ید از محصولی که در بررسی ارائه می شود، پورسانت دریافت می کنند.

تفاوت های کلیدی چیست
منبع: Honey،n

از سوی دیگر، بازاریابی وابسته، بر انگیزه هایی متمرکز است که به جای ،ید، بر ،ید متمرکز هستند. ی،ی هدف نهایی یک متخصص بازاریابی وابسته این است که ،ید یک کالا از طریق سرویس انجام شود نه ایجاد انگیزه برای مردم برای دعوت از دیگران. می‌توان گفت که در این مورد، رویکرد دهان به دهان که ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، مطلوب‌تر و احتمال وقوع آن بیشتر است.

نمونه هایی از هر دو نوع بازاریابی

سایر نمونه‌های بازاریابی ارجاع به روش‌های مشابه برنامه فوق‌الذکر کار می‌کنند. معمولاً پاداش مشخصی درست پس از ثبت ارجاع با استفاده از پیوند ارجاع ارائه می شود، در حالی که یک مزیت خاص به داور فقط برای ارجاع ،ی داده می شود. هدف نهایی جذب کاربران است نه فروش.

اگرچه اقدام فوق به صورت خود به خود و بدون هیچ گونه اجبار یا ترفندی اتفاق می افتد، استراتژی های بازاریابی ارجاع، به ویژه آنلاین، تمایل به ایجاد سیستم های دقیق تری در مورد نحوه انتشار اخبار در مورد یک محصول، خدمات، وب سایت یا هر چیز دیگری دارد که باید تبلیغ شود.

اولاً، جنبه اجتماعی همه چیز. از نظر فنی، بازاریابی ارجاع مبتنی بر ارتباط بین تجارت، مشتریان فعلی و مشتریان جدید بالقوه است. یک ،ب و کار یک کمپین ایجاد می کند، مشتریان فعلی متوجه آن می شوند و خودشان شروع به انتشار اخبار در مورد آن می کنند و مشتریان جدید معرفی شده به آن ملحق می شوند.

منبع: Honey،n

امروزه، تشویق بسیاری برای دعوت از دوستان یا همکاران خود برای پیوستن به یک سرویس خاص یا انجام یک ،ید خاص، ناشی از مشوق های اضافی هم برای شما و هم برای شخص مورد نظرتان است. به ،وان مثال، شما می تو،د درصد معینی از بازگشت نقدی را برای ،یدی که ارجاع شما انجام می دهد، دریافت کنید، در حالی که ارجاع شما به دلیل ارجاع توسط شما تخفیف دریافت می کند.

در مجموع، اگرچه هر دوی اینها در دسته بازاریابی قرار می گیرند، اما هم از نظر اه، نهایی و هم در روش های دستیابی به آنها کاملاً متفاوت هستند. زم، که نوع وب‌سایت یا سرویسی را که اجرا می‌کنید و چه چیزی مهم‌تر است – فروش یا تعداد کاربران وفادار – را می‌توان ارزیابی کرد که برای شما بهتر عمل می‌کند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/affiliate-marketing-vs-referral-marketing-what-is-the-difference/

هم بازاریابی وابسته و هم بازاریابی ارجاع مدتی است که وجود داشته است. با این حال، برای پیگیری روندها و گزینه های افزایش یافته برای انجام هر دو، عاقلانه است که تفاوت بین این دو را بد،م و بد،م چه ا،اماتی برای دستیابی به سطحی از موفقیت وجود دارد.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی ارجاعی از این واقعیت استفاده می‌کند که افراد، طبیعتاً موجودات اجتماعی هستند. عمل ساده انتشار اخبار در مورد برخی از محصولات یا خدمات از طریق دهان به دهان می تواند بازاریابی ارجاعی در هسته آن در نظر گرفته شود.

جنبه اجتماعی (علی رغم گفت،ا و ایمیل هایی که برای ایجاد مشارکت لازم است) تقریباً در حوزه بازاریابی وابسته حذف شده است. نکته کلیدی در اینجا تبلیغات به طور کلی است، بدون تمرکز بر جذب مشتریان جدید یا حفظ مشتریان فعلی. نکته اصلی ،ید است، ایجاد این دیدگاه که محصولی که می فروشید جذاب است و مشتری به آن نیاز دارد.

در مورد بازاریابی ارجاع، انگیزه‌ها برای حفظ کاربران فعلی و وارد ، کاربران جدید تا جایی که می‌توانند گسترده هستند، از برنامه‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا برنامه‌های کاربردی درآمد غیرفعال را شامل می‌شوند. به ،وان مثال، یک اپلیکیشن ،ب درآمد که به شما پول می دهد تا به آنها اجازه دهید پهنای باند اینترنت شما را به اشتراک بگذارند، به نام Honey،n، یک سیستم ارجاع دارد که هر دو طرف میدان را تشویق می کند.

ارجاع-بازاریابی-برنامه
منبع: Honey،n

بازاریابی وابسته یک است چند میلیارد دلاری صنعتی که بر ،ید و ترویج کالاها و خدماتی که توسط شرکت های دیگر ایجاد می شود تمرکز دارد. این کار را می‌توان با چند روش انجام داد، مانند داشتن یک وب‌سایت یا برنامه‌ای که در آن می‌تو،د موارد شرکای وابسته را فهرست کنید.

هم برای بازاریاب وابسته و هم برای تجارتی که معامله با آن منعقد شده است، سود می برد. اگر مثلاً وب‌سایت بازاریاب وابسته ترافیک و ،ید زیادی ایجاد کند، به این م،ی است که هر ،ی که صاحب وب‌سایت مذکور باشد، تعداد زیادی پورسانت دریافت می‌کند.

برنامه ،ney،n-p،ive-income-app
منبع: Honey،n

درآمد در این زمینه از مشارکت هایی است که با شرکت های مختلف ایجاد می شود. به ،وان یک بازاریاب وابسته، شما با ،ده فروشان مختلف معامله می کنید و هر آنچه را که آنها ارائه می دهند را در رسانه انتخابی خود فهرست می کنید (فروشگاه آنلاین، خدمات برگشت نقدی، سایت های ،ید تخصصی و بسیاری موارد دیگر). به ازای هر ،ید محصولات وابسته که در سرویس شما انجام می شود، پورسانت دریافت می کنید و درآمد حاصل از بازاریابی وابسته به این صورت است.

همانطور که ممکن است متوجه شوید، بازاریابی ارجاعی واقعی به هیچ وجه خود به خود نیست. متخصصان بازاریابی در شرکت های خود کمپین های کاملی ایجاد می کنند که به آنها کمک می کند نه تنها مشتریان فعلی خود را حفظ کنند، بلکه تعداد کاربران تازه به دست آمده را نیز افزایش دهند. سود برای هر دو طرف تاکتیکی است که هسته ای برای ایده بازاریابی ارجاع ایجاد می کند.

تفاوت های کلیدی چیست؟

از جنبه تجاری، این ،یدها برای خود شرکت درآمدزایی می کند. به ویژه اگر شرکتی که در دست است کوچک‌تر باشد و ترافیک کافی برای فروش زیاد نداشته باشد بسیار مفید است. با استفاده از شرکت های وابسته برای بازاریابی محصولات خود، می توانند تعداد ،ید و درآمد را با آن افزایش دهند.

بازاریابی ارجاعی چیست؟

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب