تفاوت های کلیدی بین بازاریابی وابسته و بازاریابی ارجاعی را می توان به دسته های مختلف ت،یم کرد.
ث،اً، ارزش های تشویقی بین این دو نوع بازاریابی کاملاً متفاوت است. بازاریابی ارجاعی بر ایجاد انگیزه ای برای مشتری که قبلاً آنجاست و مشتری که به طور بالقوه می تواند به آن بپیوندد تمرکز دارد. باید یک استراتژی در دست ایجاد شود که نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل کند و آنها بیشتر به دنبال چه چیزی هستند. این هم برای مشتریان بالقوه و هم برای مشتریان موجود صادق است.
از آنجایی که انتقال به یک درآمد متمرکز بر آنلاین در زمانهای سخت همهگیری اتفاق افتاد، افزایش افرادی که تلاش می،د از آن سرمایهگذاری کنند نیز افزایش یافته بود. به نظر می رسد که به دلیل تغییرات س، زندگی و تغییر در چشم انداز کلی درآمد از خانه، این روند همچنان ادامه دارد.
ارجاع در صورت استفاده از پیوند ارجاع، پاداش ثبت نام 5 دلاری دریافت می کند، در حالی که داور معادل 10٪ از درآمد ارجاعات خود را دریافت می کند. اگر درآمد پولی که می تواند به حساب پی پال منتقل شود برای هیچ طرف گزینه ای نیست، مشارکت با JumpTask، یک پلت فرم مبتنی بر اقتصاد گیگ، این درآمدها را به یک ارز دیجیتال به نام JumpToken (JMPT) تبدیل می کند.
مثال دیگر می تواند خدمات مختلف تبلیغاتی مبتنی بر ایمیل باشد. یک شرکت با صاحب چنین وب سایتی معامله می کند و در خبرنامه خود پیوندی به محصول در وب سایت شرکت ارائه می دهد. برای هر ،ید، یک بار دیگر برای توزیع کننده این ایمیل ها، پورسانت در نظر گرفته شده است.
برای یافتن یک نمونه عالی از بازاریابی وابسته به تحقیق طول، نیاز نیست. آمازون را در نظر بگیرید – شرکت مشهور جه، که تقریباً یک ارزش دارد تریلیون دلار. آنها یک برنامه وابسته دارند که در آن با وبلاگ نویسان و سایر وب سایت ها معامله می کنند که در آن وبلاگ نویسان یا نظرات می توانند نظراتی را برای برخی محصولات ارائه دهند و پیوندی به آمازون در آنجا قرار دهند و مستقیماً به محصولی که مقاله درباره آن نوشته شده است پیوند دهد. برای این حرکت تبلیغاتی، صاحبان آن وب سایت ها برای هر ،ید از محصولی که در بررسی ارائه می شود، پورسانت دریافت می کنند.
از سوی دیگر، بازاریابی وابسته، بر انگیزه هایی متمرکز است که به جای ،ید، بر ،ید متمرکز هستند. ی،ی هدف نهایی یک متخصص بازاریابی وابسته این است که ،ید یک کالا از طریق سرویس انجام شود نه ایجاد انگیزه برای مردم برای دعوت از دیگران. میتوان گفت که در این مورد، رویکرد دهان به دهان که ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، مطلوبتر و احتمال وقوع آن بیشتر است.
نمونه هایی از هر دو نوع بازاریابی
سایر نمونههای بازاریابی ارجاع به روشهای مشابه برنامه فوقالذکر کار میکنند. معمولاً پاداش مشخصی درست پس از ثبت ارجاع با استفاده از پیوند ارجاع ارائه می شود، در حالی که یک مزیت خاص به داور فقط برای ارجاع ،ی داده می شود. هدف نهایی جذب کاربران است نه فروش.
اگرچه اقدام فوق به صورت خود به خود و بدون هیچ گونه اجبار یا ترفندی اتفاق می افتد، استراتژی های بازاریابی ارجاع، به ویژه آنلاین، تمایل به ایجاد سیستم های دقیق تری در مورد نحوه انتشار اخبار در مورد یک محصول، خدمات، وب سایت یا هر چیز دیگری دارد که باید تبلیغ شود.
اولاً، جنبه اجتماعی همه چیز. از نظر فنی، بازاریابی ارجاع مبتنی بر ارتباط بین تجارت، مشتریان فعلی و مشتریان جدید بالقوه است. یک ،ب و کار یک کمپین ایجاد می کند، مشتریان فعلی متوجه آن می شوند و خودشان شروع به انتشار اخبار در مورد آن می کنند و مشتریان جدید معرفی شده به آن ملحق می شوند.
امروزه، تشویق بسیاری برای دعوت از دوستان یا همکاران خود برای پیوستن به یک سرویس خاص یا انجام یک ،ید خاص، ناشی از مشوق های اضافی هم برای شما و هم برای شخص مورد نظرتان است. به ،وان مثال، شما می تو،د درصد معینی از بازگشت نقدی را برای ،یدی که ارجاع شما انجام می دهد، دریافت کنید، در حالی که ارجاع شما به دلیل ارجاع توسط شما تخفیف دریافت می کند.
در مجموع، اگرچه هر دوی اینها در دسته بازاریابی قرار می گیرند، اما هم از نظر اه، نهایی و هم در روش های دستیابی به آنها کاملاً متفاوت هستند. زم، که نوع وبسایت یا سرویسی را که اجرا میکنید و چه چیزی مهمتر است – فروش یا تعداد کاربران وفادار – را میتوان ارزیابی کرد که برای شما بهتر عمل میکند.