بسته آموزشی کار تیمی و تیم سازی موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین

هنگامی که اطلاعات در بین اعضا منتشر نشود و اعضای تیم ندانند در تیم و شرکت چه می گذرد نمی توانند خود را عضو تیم بدانند و احساس غریبی می کنند. بنابراین بهتر است به خوبی بیاموزید که چگونه در امور شرکت شفاف سازی نمایید و اطلاعات را هر جا که لازم بود با اعضای تیم در میان بگذارید حتی اگر اطلاعات ارتباط مستقیمی با اعضای تیم نداشته باشد. برای مثال هر هفته جلسات گفتگو برگزار کنید و کارهایی که قرار است در حوزه ای که قبلا ناشناخته بوده انجام شود را با هم بررسی نمایید. طبق نظریه ی کاتزنباخ و اسمیت (Jon R. Katzenbach و K. smith) اعضای تیم به یکدیگر وابسته ‌اند و این یعنی در صورت عدم فعالیت یک عضو از تیم ، کار تیمی نیز انجام نمی شود. اما نقطه مقابل کار تیمی، کار گروهی است که در آن گروهی از افراد قرار دارند که با یکدیگر کار کرده و از راهنمایی یک نفر بهره می‌ برند.

آموزش تیم سازی

بسته آموزشی کار تیمی و تیم سازی موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین تیم‌های بزرگ به یکدیگر اعتماد کرده و با تقویت خود گروهی منسجم را تشکیل می‌دهند. با همکاری مشترک، کارکنان می‌آموزند که بردها و باخت‌ها روی کل اعضای تیم تاثیر می‌گذارد. در کارتیمی اعتماد به توانایی‌های خاص افراد، امری ضروری محسوب می‌شود. مهارت کار گروهی و کار تیمی یکی از مهم ترین مهارت های است که در کسب و کارهای امروزی باید آن را فراگرفت.

مهم ترین نکته در حوزه ارتباط و گفتگو که تمامی اعضا باید به آن توجه داشته باشند، توانایی صحبت کردن و اعلام نظرات خود می باشد؛ این یکی از کارهایی است که افراد با انجام آن به پروژه ها نزدیک تر می شوند. زمانی که هر کدام از اعضای تیم وقت بگذارند و نظر خود را بیان کنند به نتیجه و پیامد پروژه ها هم تعلق خاطر پیدا خواهند کرد و می دانند که برای افکارشان در فرایند کاری ارزش قایل می شوند. در دنیای امروز اکثر مطالعات و تحقیقات پژوهشگران دانش مدیریت به سمت تیم های کاری هدایت شده است، دلیل اصلی این توجه نیز افزایش اثر بخشی و کارآمدی فعالیت ها در تیم ها می باشد. تشکیل تیم‌ های کاری کارآمد و تعریف پروژه‌ های مختلف برای تیم‌ ها، با توجه به توان و تخصص آن ها، امری ضروری در مدیریت و کنترل فرآیندها و فعالیت‌ های کاری است. برای تمرکز و توجه بر کارآمدی و اثربخشی تیم‌ های کاری، داشتن روحیه کار تیمی الزامی است.

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار آموزش کار تیمی دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

  • توانایی بیان درست سوالات به طور مداوم به شما و گروه تان کمک می کند که دانش ذهنی خود در مورد نوع دیدگاه تان را یکپارچه سازید.
  • این دوره از سوی آکادمی های MPT اتریش، IQS انگلیس و آکادمی ANCCP ایتالیا مورد تایید است و از سوی این آکادمی ها مدرک ارائه می شود.
  • در دوره مدیریت کار تیمی افراد می آموزند که چگونه با بهره گیری از اصول و فنون مدیریت، نقش مفید و موثری در یک تیم و کار تیمی داشته باشند.
  • در تیم اعتماد زیادی بین اعضا حاکم است اما در گروه اعتماد بین اعضا کم است.
  • برای این‌که افراد بتوانند به‌طور موثر فعالیت کنند، کار آن‌ها باید به‌صورت پروژه‌ها و وظایف اولویت‌بندی‌شده سازماندهی شود.
رهبری صحیح و کار تیمی اصولی از این مشکل پیش گیری می‌کند و شما می‌توانید مشکلات درون تیمی خود را به راحتی حل کنید. در این کارگاه اصول کاری یک رهبر و ویژگی‌های یک رهبر را به خوبی یاد خواهید گرفت. تشویق اعضای تیم وقتی به دستاوردی میرسند یا القای آرامش به وقت شکست، مهارت پشتیبانی ست. این مهارت کمک میکند تا نگاه شما به اعضای تیم، نگاه همکاری باشد نه نگاه رقابت. با توجه به انعطاف و تغییراتی که در کار تیمی وجود داردمهم است که هر بخش از تیم کار را از آن خود بداند و برای جایگاه و مسئولیتی که دارد تلاش کند. با رعایت نکاتی که پیشتر گفته شد، به نظر می ‌رسد که نقش شما به عنوان یک مدیر، کم یا حذف شده است.

آموزش تیم ورکهدفمند بودن یعنی تمرکز روی انجام کارهای درست به صورت لحظه به لحظه و روز به روز و سپس پیگیری آنها به صورتی مستمر. تست بلبین به دليل كاربردي بودن و نقش مهمي كه در شناساندن شخصيت كاري هر فرد در معماري تیم دارد، يكي از آزمون هاي ثابت، در انتخاب نیروهای انسانی شركت هاي مهم بين المللي است. این دوره دارای 0 ساعت فیلم آموزشی و zero صفحه محتوی متنی می باشد.

کار تیمی چیست و چطور باید مهارت کار تیمی را ارتقا داد؟

البته می بایست توجه کنید که این اهداف باید واقع بینانه بوده و به گونه ای نباشند که اعضای تیم و خود شما به عنوان مدیر ندانید که آیا به این هدف خواهید رسید یا خیر. تعیین موعد مقرر برای پروژه ها می تواند فرصتی را برای اعضای تیم ایجاد کند تا به یکدیگر کم کنند و در راستای موفقیت گام بر دارند. مهم‌تر از ایده‌ برای راه اندازی یک کسب و کار و یا استارتاپ، تیم است. ایده‌ها وقتی به ثمر می‌رسند که افراد در کنارهم بتوانند فعالیت کنند و به هدف اصلی خود برسند. شما در کارگاه تیم سازی، کارتیمی و رهبری تیم یادخواهید گرفت که چطور یک تیم عالی تشکیل دهید و چطور آن‌ها را برای رسیدن به هدف مدیریت کنید. امروز در رشدانا سرفصل‌های کارگاه تیم سازی، کارتیمی و رهبری تیم را با هم بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

بنابراین علاقمندان به بحث مدیریت پروژه، باید این بحث را به عنوان یکی از بحث‌های کلیدی در نظر بگیرند و مجموعه درس‌های مهارت کار تیمی را با دقت مطالعه کنند. گروه‌ها گاهی اوقات به شکلی خاص‌تر و در قالب تیم‌ها فعالیت می‌کنند. اگر چه گروه و کار گروهی، بحثی بسیار گسترده‌تر از تیم و کار تیمی است و کار تیمی و حاشیه‌های آن، تنها بخش کوچکی از دانش شناخت گروه‌ها و رفتار آنها را تشکیل می‌دهد. بهنام محمدیان دوگاهه کارشناس ارشد مهندسی صنایع، گرایش مدیریت پروژه‌ های نفت و گاز از دانشگاه تهران هستند. تخصص ایشان در حوزه مدیریت پروژه، مدیریت اجرایی و همچنین ارزیابی اقتصادی، اعتبارسنجی، توسعه پروژه‌ ها و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ ها) است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب