جاهای دیدنی اهواز از رود کارون تا طولانی ترین آبشار مصنوعی | behgardi

کشتی‌های تفریحی و اجرای موسیقی زنده در این منطقه، زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است. یکی از ارزشمندترین تالاب‌های ایران و جاهای دیدنی اهواز تالاب بامدژ نام دارد. این تالاب دیدنی در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز و در همسایگی روستاهای بامدژ و طواهر قرار گرفته است. این تالاب به دو زیستگاه خشکی و آبی تقسیم می‌شود و پوشش گیاهی غنی و ارزشمندی مانندخارشتر خزری، خارشتر ایرانی، خار پنبه، شیرین بیان و جاهای دیدنی اهواز … دارد. همچنین محل زندگی بسیاری از جانوران همچون مرغابی سانان، آبچلیک، اردک سرسبز، حواصیل، قو، عروس غاز و باکلان است. این پل جذاب با چشم‌انداز فوق‌العاده رود پرآب کارون، یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی در این شهر است که مورد توجه خاص اهالی اهواز و گردشگران آن قرار دارد.

بازار عبدالحمید ، قدیمی‌ترین بازار اهواز

شهر تاریخی اهواز دارای بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری میباشد. از بنای یادبود معین التجار تا حرم علی بن مهزیار اهوازی می توان نام برد. شهر اهواز طبق کتیبه‌های باستانی، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان خوزستان به حساب می آید.

جشنواره ملی تجسمی از جمله برنامه هایی است که موزه هنرهای معاصر میزبان آن به مدت ۴ دوره بوده است. بازار پرطرفدار و محلی کاوه در امتداد خیابانی قرار داد که چندین دست فروش آنجا مشغول داد و ستد هستند. بازار کاوه هم برای بومیان و هم گردشگران دارای جذابیت خاصی است. پس در هنگام سفرتان به شهر اهواز بازدید از این بازار جذاب و دیدنی را فراموش نکنید، مطمئنا با دست های پر برمی گردید. مشتریان بازار کاوه بومیان منطقه و گردشگرانی هستند که در جست و جوی مواد غذایی تازه و انواع آبزیان صید روز هستند. پل سفید نماد شهر اهواز است و اهوازی‌ها علاقه خاصی به این پل دارند.

* پل های اهواز

رستوران و کافی شاپ بین المللی در قالب یک کافه -گالری ساخته شده است. علاوه بر جذب گردشگران خارجی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی در واقع امکان خرید آثار هنرمندان نیز فراهم گشته است. موزه هنرهای معاصر که یکی از جاذبه های دیدنی اهواز میباشد، در امتداد بلوار ساحلی شرقی (بین پل نادری و هشتم) واقع شده است. پدرش مسیحی بوده است، اما در جوانی به همراه پدرش به اسلام روی آورده است، و در اهواز سکونت گزیده اند.

آبشار شیرآباد گلستان، لذت شیرجه در طبیعت

اهواز همانند بسیاری از شهرهای دیگر جنوبی کشور، جزو شهرهای بسیار مهم از نظر اقتصاد و تجارت به حساب می‌آید. از سالیان دور، به سبب تجارت، تاجران بسیاری در این شهر حضور داشتند. همچنین در دوران پهلوی، بخشی از کارگران مرتبط با صنایع نفت را مهاجران کشورهای اطراف تشکیل می‌دادند. به هر صورت شرایط باعث شده بود تا اقلیت‌های مذهبی نیز در شهرهای جنوبی کشورمان حضور داشته باشند. از‌این‌رو در سال 1347، هم‌زمان با دوره حکومت پهلوی دوم، ترداد داویدیان، یکی از کارمندان شرکت نفت، اقدام به ساخت کلیسایی در شهر اهواز کرد. این کلیسا، کلیسای سورت مسروپ نام دارد و هنوز هم جزو مهم‌ترین کلیساهای اهواز در بین ارامنه به حساب می‌آید.

  • بزرگترین و طولانی ترین رودخانه ایران، رود کارون است که از بیشتر شهرهای استان خوزستان می گذرد.
  • از سالیان دور، به سبب تجارت، تاجران بسیاری در این شهر حضور داشتند.
  • برای دیدن مقاومت و غرور مردمی که دست‌خالی و با قلبی پر از عشق به وطن، از خاک خود دفاع کردند و سربلند بیرون آمدند، دیدن این مناطق خالی از لطف نیست.
  • اولین پل اهواز در سال ۱۳۰۸ بر روی کارون احداث شد و به‌دلیل پایه‌های سیاه‌رنگش به پل سیاه شهرت یافت.
جاهای دیدنی اهواز از رود کارون تا طولانی ترین آبشار مصنوعی | behgardi

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب