سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند. اسلایدها و فایل‌های تکمیلی که اساتید برای تدریس در طول این دوره استفاده کرده اند، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به اختصار به مراحل سئو یک سایت بپردازیم. سایت firstpagesage.com مقاله ای منتشر کرده و در آن میزان بازگشت سرمایه سئو در صنایع بزرگ بطور متوسط 1000% یا 10 برابر ذکر شده است.

تحقیق کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما راحت‌تر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید. به تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و اصول موتورهای جستجو به خصوص گوگل، که درجهت افزایش رتبه و جایگاه انجام می‌پذیرد، سئو کلاه سیاه می‌گویند. این تکنیک‌ها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی می‌شود. ناوبری صفحات یا به اصطلاح بردکرامب، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان می‌دهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفته‌اید. موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند هستند اما باز هم به کمک شما نیاز دارند.

احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید. هنگامی که آنها را پیدا کردید، دستورالعمل های پست مهمان آنها را بخوانید و با مالک وب سایت تماس بگیرید. گام بعدی این است که وب سایت هایی را پیدا کنید که شاید بخواهند به شما لینک دهند و در ادامه با آنها تماس بگیرید (در این مورد بعداً بیشتر توضیح میدهیم).

Black Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سیاه چیست؟

در هنگام تصمیم گیری برای صرف هزینه بر روی خدمات، همه چیز به بازگشت سرمایه ختم می شود. اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید. سئو تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند. به عبارتی صاحبین وب سایت ها بایستی به طور مداوم بر روی وب سایت خود و رتبه آن نظارت کنند.

برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد. یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است. اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. (Pay Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک  PPC  است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ  مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد.

Sitemap چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر می‌خواهید که علاوه بر رشدی که دارید، گذشته خود را نیز بهبود ببخشید، بهتر است تا محتواهای قبلی خود را نیز تغییر دهید. پس از آن که تا حدودی سئوی سایت خود را رشد دادید، بهتر است تا به سراغ محتواهای قبلی خود بروید. به هرحال در سایت محتواهایی وجود دارند که به اندازه محتواهای امروز خوب نیستند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که طول محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. یک مطالعه معروف توسط وب سایت Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه و بیشتر، معمولا در گوگل رتبه بهتری دارند. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”. حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد.

  • سپس، درباره میزان جستجو و رقابت این کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بهترین گزینه‌ها را بیابید.
  • خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد.
  • کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید.
  • در صفحه آموزش سئو رایگان به طور کامل به استراتژی و تحقیق کلمه کلیدی پرداخته شده است که شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه به طور کامل با این مرحله حساس آشنا شده و انجام و پیاده‌سازی آن را یاد بگیرید.
  • روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند.

وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. مزیت‌های این روش این است که شما کار را سپرده‌اید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد. سئو یک فرایند دائمی و همیشگی است و شما نمی‌توانید فقط یکبار سایت خود را سئو کنید. یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 600 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. در پایان این دوره به شما مدرک بین المللی از موسسه معتبر MPT اتریش ارائه می‌شود که شماره سریال مدرک خود را نیز می‌توانید در سایت این موسسه چک بفرمایید. یکی از قوی ترین ابزارهایی که با آن می توانید مورد اول را بررسی کنید، سرچ کنسول است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب