مهمترین چیزهایی که درباره موفقیت شرکت باید بدانید

استراتژی برند IKEA بر ارائه یک تجربه برند ثابت و متقاعد کننده به مشتریان خود متمرکز است، تجربه ای که ریشه در ارزش ها و هدف شرکت دارد و در عین حال نیازهای عملی مخاطبان هدف خود را نیز برآورده می کند. با اولویت بندی کیفیت، مقرون به صرفه بودن و پایداری، IKEA خود را به ،وان یک برند مورد اعتماد و محبوب در میان مصرف کنندگان در سراسر جهان تثبیت کرده است.

IKEA این کار را بسیار خوب انجام می دهد. استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی آن بر ارسال تخفیف ها، اخبار و رویدادها در حساب های رسانه های اجتماعی متمرکز است. تیم های رسانه های اجتماعی آن بسیار پاسخگو هستند و به سرعت هرگونه شکایت مشتری را پاسخ می دهند.

کمپین چالش متر مربع IKEA نیز نمونه دیگری از موفقیت این برند در مدیریت رسانه های اجتماعی است. این بار IKEA یوتیوب را به ،وان کانال اصلی رسانه اجتماعی خود انتخاب می کند و فضاهای زندگی کوچک را تبلیغ می کند و نشان می دهد که چگونه می توانند کاربردی تر و مفیدتر باشند.

این مهم است که بد،د مشتریان شما از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و در زمان من، برای دسترسی و ارتباط با آنها حضور داشته باشید. این برند شما را در نظر آنها ضروری و ارزشمند می کند. باید از آن به خوبی استفاده کنید.

همانطور که این شرکت تاکید می کند، IKEA برای مشتریان آگاه از محیط زیست جذاب شناخته شده است پایداری در محصولات و عملیات خود. با ارائه گزینه های مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست، IKEA طرفداران وفاداری را در میان ،، ایجاد کرده است که مشتاق کاهش ردپای کربن و انتخاب مسئولانه هستند.

کانال های بازاریابی دیجیتال IKEA

از فروشگاه‌ها گرفته تا آنلاین، IKEA همیشه ایده‌ها و نکات خلاقانه‌ای را به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند هنگام طراحی خانه مفید یا الهام‌بخش باشد. بنابراین، IKEA با فراتر رفتن از نقش یک فروشنده مبلمان، خود را از سایر برندهای مبلمان متمایز می کند. IKEA به یک مشاور طراحی یا دوستی تبدیل می شود که ایده و الهام می دهد.

IKEA استراتژی ارتقاء

IKEA کمپین های رسانه های اجتماعی خود را تبلیغ می کند و از بازدیدکنندگان وب سایت دعوت می کند تا برای اشتراک گذاری پست ها و گرفتن لایک های بیشتر و بیشتر به برند بپیوندند:

شرکت ،ده‌فروشی پیشرو سوئد، IKEA، تصمیم گرفته است تا استراتژی بازاریابی خود را با استفاده از فناوری آنلاین توسعه دهد تا آ،ین روندها را از دست ندهد و در جایی باشد که مصرف‌کنندگانش هستند.

به طور خلاصه، IKEA تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را برای ارتباط با مخاطبان هدف خود به ویژه پس از پایان دوره کاتالوگ های چاپ شده روی کاغذ IKEA گسترش داده است. از آنجایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست، مطبوعات و فروشندگان مجلات جدید هستند، غول مبلمان سوئدی IKEA تصمیم می‌گیرد روی استفاده از آنها تمرکز کند. IKEA در جایی که تصاویر محصولات خود را به اشتراک می گذارد و الهامات طراحی را به دنبال کنندگان خود ارائه می دهد، حضور قوی دارد.

بسته بندی

بدون تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA، رقابت با این برند موفق در بازار جه، امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل است که ما آن را بسیار جدی گرفتیم و مهمترین و موثرترین جنبه های استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA را در اینجا جمع آوری کردیم:

مخاطبان هدف IKEA

از آنجایی که شرکت‌ها همچنان تمرکز خود را به کانال‌های آنلاین تغییر می‌دهند، درس‌های زیادی می‌توان از کمپین‌ها و استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA آموخت. چه بخواهید محصولات خود را تبلیغ کنید یا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، رویکرد IKEA بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد.

در این مقاله، ما به بررسی استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA خواهیم پرداخت و می‌خواهیم چند نمونه از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال IKEA را نشان دهیم که نشان می‌دهد چگونه IKEA از کانال‌های بازاریابی مختلف در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می‌کند.

بازاریابی محتوا جایگاه مهمی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA حفظ می کند. به ،وان مثال، ویدیوهای سری تورهای خانگی IKEA USA در یوتیوب نمونه های درخش، از استفاده مؤثر IKEA از بازاریابی محتوا هستند.

نگرش انگیزشی IKEA در رسانه های اجتماعی، به ویژه در اینستاگرام، سر و صدا ایجاد می کند:

کاتالوگ های IKEA برای سال ها تا سال 2021 بین میلیون ها خانوار توزیع شد. از آن زمان، IKEA مسیر دیجیتالی به اشتراک گذاری نمونه های طراحی الهام بخش در زندگی را دنبال می کند. می تو،د جدیدترین ها را پیدا کنید کاتالوگ های ایکیا در وب سایت خود، و در موزه IKEA، می تو،د هر کاتالوگ IKEA را که تا کنون ایجاد شده است کاوش کنید!

IKEA یک نام تجاری شناخته شده است که محصولات خود را تقریباً در سراسر جهان می فروشد و پشت موفقیت جه، آن، استراتژی بازاریابی دیجیتال ایکیا نهفته است. ما معتقدیم که شرکت‌ها، نه تنها آنهایی که مبلمان می‌فروشند، می‌توانند چیزهای زیادی از تبدیل آفلاین IKEA به تبدیل دیجیتال آنلاین بیاموزند.

هدف این شرکت ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای مشتریانش است و این در همه چیز از طراحی محصول گرفته تا پیام های بازاریابی آن منع، می شود. IKEA همچنین دارای ارزش پیشنهادی قوی است و اثاثیه منزل مقرون به صرفه و در عین حال شیک را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن عملکرد و پایداری طراحی شده اند.

وقتی صحبت از مخاطبین هدف IKEA می شود، این برند جذابیت جمعیتی گسترده ای دارد، اما به طور کلی بر مصرف کنندگان طبقه متوسطی تمرکز می کند که از بودجه آگاه هستند و به دنبال اثاثیه منزل مقرون به صرفه و در عین حال شیک هستند.

از سال 1951، کاتالوگ های چاپی معروف ترین و شاید مهم ترین بخش استراتژی تبلیغات ایکیا بودند.

بنابراین، برای بهبود بازی بازاریابی خود، باید حداقل برخی از کمپین ها و استراتژی های دیجیتال IKEA را پیاده سازی کنید. بیایید با هم استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA را کشف کنیم!

استراتژی بازاریابی دیجیتال IKEA با مثال

وقتی ،ت به بازاریابی دیجیتال می‌رسد، IKEA از کانال‌های مختلفی برای دستیابی و جذب مؤثر مخاطبان هدف خود استفاده می‌کند. در زیر برخی از کانال های کلیدی بازاریابی دیجیتالی که IKEA برای ارتباط با مشتریان خود از آنها استفاده می کند آورده شده است:

استراتژی ش،ه های اجتماعی IKEA

در روزهای اولیه، رسانه های اجتماعی به ،وان یک مد گذرا در نظر گرفته می شد، چیزی که باید از آن پر، کرد. اما امروزه، تقریباً بخشی ضروری از زندگی روزمره ما است. هر یک از کانال های رسانه های اجتماعی پتانسیل بالایی برای شرکت ها و مشاغل برای ملاقات با مصرف کنندگان دارد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کاربران اینستاگرام صحنه‌های اشتباه فکری ایجاد می‌کنند و ع،‌های خود را با هشتگ‌های IKEA به اشتراک می‌گذارند تا پست‌های خود را برای ،، که به دنبال الهام هستند قابل مشاهده باشند.

استراتژی محتوای IKEA

به طور خاص، مخاطبان هدف IKEA شامل جوانان و خانواده‌هایی است که در حال راه‌اندازی خانه اول خود هستند، و همچنین ،، که به دنبال ارتقا یا نوسازی فضاهای زندگی فعلی خود هستند. مارکز توماس ایالت ها. تاکید این شرکت بر عملکرد و کاربردی بودن آن را نیز به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان، اجاره‌کنندگان و افرادی که در خانه‌ها یا آپارتمان‌های کوچکتر زندگی می‌کنند تبدیل می‌کند.

در سطح جه، فعالیت می کند و با بهره گیری کامل از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، از بازاریابی رسانه های اجتماعی به طور موثر استفاده می کند. این برند دارای چندین حساب در پلتفرم های ی،ان برای هر کشور مانند IKEA USA، IKEA UK، IKEA سوئد و غیره است.

اگر به دنبال الهام بیشتر برای توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی هستید، در جای درستی هستید! ما هزاران پست وبلاگ داریم که توضیح می دهد چگونه برندهای معروف خود را در دنیای دیجیتال فراموش نشدنی می کنند. بنابراین، می تو،د بیاموزید که چگونه طنز می تواند کلید موفقیت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی باشد استراتژی بازاریابی دیجیتال نتفلی،، چگونه می توان نام تجاری خود را از دیدگاه ما به یک برند فراگیر تبدیل کرد استراتژی بازاریابی دیجیتال آدیداس، و خیلی بیشتر!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/ikea-di،al-marketing-strategy/

اگر به دنبال فرصت هایی برای بهره مندی از قدرت دنیای دیجیتال مانند کشتن آن در رسانه های اجتماعی مانند IKEA هستید، مجموعه ما از بهترین شرکت های بازاریابی دیجیتال آماده راهنمایی شماست!

استراتژی برند IKEA

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب