چگونه تعامل مشتری را در بازاریابی دیجیتال تقویت کنیم؟

در اینجا چند رویکرد وجود دارد که آژانس دیجیتال شما می تواند اتخاذ کند.

ارائه یک تجربه بهتر به مشتری

با استفاده از این داده‌ها، می‌تو،د برای مثال، تمام گیرندگان ایمیل را از یک منطقه خاص هدف قرار دهید، در حالی که مشتریان 35 ساله یا بالاتر را حذف کنید، و سپس با هدف قرار دادن مشتریان با رتبه اعتباری خاص، این موضوع را بیشتر شخصی کنید.

هنگامی که یک استراتژی تعامل قوی با مشتری به خوبی اجرا شود، وفاداری مشتری و رشد فروش را تقویت می کند. علاوه بر این، یک پلت فرم خوب تعامل با مشتری به شما امکان می دهد استراتژی خود را سازماندهی و خودکار کنید تا هر نقطه تماس را در طول کمپین خود به حدا،ر برس،د.

خوشبختانه، در حال حاضر راه‌های بیشتری برای مشتریان شما برای افزایش تعامل مشتری وجود دارد – از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها گرفته تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های پیام‌رس، مانند WhatsApp. و با افزایش نرخ تحول دیجیتال در چند سال گذشته، واضح است که پذیرش انبوه کانال‌های دیجیتال همچنان ادامه دارد.

اگر مشتری تجربه ضعیفی از یک نام تجاری داشته باشد، مانند توقف طول، مدت یا پایان تراکنش آنلاین، احتمال بازگشت او کمتر است. در واقع، 84 درصد از مصرف کنندگان گفت که خدمات مشتری یکی از فاکتورهای مهمی است که به آنها کمک می کند تا با یک نام تجاری ،ید کنند یا خیر.

اما وقتی مشتریان یک تجربه عالی داشته باشند، آن را به یاد می آورند. این امر توصیه های شفاهی را به همتایان خود تشویق می کند و در نتیجه منجر به فروش بیشتر می شود.

ارائه تجربیات عالی برای مشتری با ترسیم تمام روش‌هایی که مشتریان شما با مشتریان خود در تعامل هستند شروع می‌شود. این شامل فروشگاه فیزیکی، وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و مراکز پشتیب، مشتری می شود. تجزیه و تحلیل کامل هر کدام را انجام دهید و ببینید کجا می تو،د تجربه را بهبود ببخشید.

تقریباً ناگفته نماند که وقتی مشتریان تجربه خوبی دارند، احتمال ،ید بیشتری دارند – اما این ممکن است زمان بر باشد. ممکن است مشتریان مجبور شوند قبل از ثبت سفارش، برندهای مشتری شما را چند بار تجربه کنند.

تعامل مشتری خود را افزایش دهید

شخصی سازی برای تعامل عالی و به یاد ماندنی مشتری ضروری است.

روش های بیشتری را بیاموزید که می تو،د مشارکت مشتریان خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهید

علاوه بر این داده‌های جدید، می‌تو،د از داده‌های موجود که به آس، در سیستم‌های مشتریانتان در دسترس هستند، از جمله ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا برنامه‌ریزی منابع سازم، (ERP) استفاده کنید.

ارائه محتوای مرتبط همچنین مشتریان شما را در ذهن نگه می دارد، اما مطمئن شوید که عملکرد محتوا را به طور منظم بررسی کنید تا تعامل مشتری را ارزیابی کنید و در صورت ،وم اصلاح کنید.

افزایش مشارکت مشتری در بازاریابی دیجیتال

چنین رویکرد بیش از حد شخصی، تجربه ای متن، ایجاد می کند که با واقعی، صمیمانه و منحصر به فرد مشتریان مشتری، تعامل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

محتوای مفید و مرتبط را ارائه دهید

درباره شراکت با Infobip بیشتر بیاموزید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-boost-customer-engagement-in-di،al-marketing/

ارائه محتوای مفید و معتبر که به سؤالات آنها پاسخ می دهد، مشتریان شما را به ،وان متخصصان قرار می دهد و روابط سالم و طول، مدت را با مشتریانشان تقویت می کند.

ویدیوها، وبلاگ‌ها و پست‌های اجتماعی ایجاد کنید که اطلاعاتی را که مشتریان ارزشمند می‌دانند به اشتراک بگذارند، سپس این محتوا را در کانال‌ها توزیع کنید تا در زمان من، به افراد دسترسی پیدا کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی

با ابزار و فناوری من،، می‌تو،د تجربه‌ای یکپارچه در سراسر کانال‌ها برای مشتریان مشتریان خود ایجاد کنید و با مدیریت گردش کار و کاهش وظایف تکراری، به نیازهای تیم‌های فروش آنها پاسخ دهید.

مردم محصولات نمی ،ند، راه حل ها را می ،ند. مگر اینکه محصولات مشتریان شما به خوبی شناخته شده باشند، مشتریان آنها ممکن است محصولات خاص خود را جستجو نکنند. آنها به احتمال زیاد به دنبال پاسخ هایی برای سوالات یا چالش های رایج خواهند بود.

به مشتریان خود کمک کنید تا تجربه‌ای مثبت و منسجم به مشتریان ارائه دهند و با اعتماد، وفاداری و مشارکت آنها پاداش خواهید گرفت.

تجربیات را شخصی کنید

افزایش قابلیت‌های تکنولوژیکی توسط برندها و تغییر در عادات ،ید پس از همه‌گیری، انتظارات مصرف‌کنندگان از برندها را تغییر داده است. امروزه، مشتریان خدمات سفارشی و تجربیات به یاد ماندنی را می طلبند. در نتیجه، برندها باید نحوه ارتباط خود با مشتریان خود را تغییر دهند.

در واقع، شخصی سازی به یکی از محبوب ترین و موثرترین استراتژی های تعامل مشتری تبدیل شده است. این منطقی است، زیرا مردم خدمات و محصولاتی را می خواهند که متن، با آنها و نیازهایشان باشد. پلتفرم‌های ارتباطی به‌،وان سرویس (CPaaS) می‌تواند به این امر کمک کند و شما را قادر می‌سازد تا در صورت امکان تعاملات شخصی‌سازی شده با مشتری را ایجاد کنید.

برای آژانس‌های دیجیتال، این فرصت‌های بیشتری را برای مشتریان شما فراهم می‌کند تا توجه و تعامل مشتری را جلب کنند، اما چگونه می‌تو،د به حدا،ر رساندن تعاملی که کمپین‌های شما برای مشتریانتان ایجاد می‌کند کمک کنید؟

دامنه این شخصی‌سازی نیز می‌تواند گسترده باشد، و فراتر از استفاده از نام کوچک مشتری و جزئیات بیشتر خاص است. برای مثال، اگر از Infobip استفاده می‌کنید، می‌تو،م با تکیه بر APIهای موبایل و وب خود، شخصی‌سازی عمیق ارائه کنیم. به ،وان مثال، می تو،د رفتار مشتریان مشتری خود را در طول سفر ،یدار ردیابی کنید، تصویری از حرکات آنلاین و تعامل آنها با برند مشتری خود ایجاد کنید و از این اطلاعات برای راه اندازی فعالیت های بازاریابی مبتنی بر داده استفاده کنید.

راه حل تعامل با مشتری همه کانال ما، Moments، یک ابزار ضروری برای آژانس های دیجیتال مدرن است. این یک راه حل پیشرو در تعامل با مشتری برای شما، مشتریان و ،ب و کار شما ارائه می دهد. روابط منحصر به فرد ایجاد کنید، پیام های خود را تنظیم کنید و مشتریان مشتریان خود را عمیق تر از همیشه بشناسید.

شخصی‌سازی می‌تواند به سادگی پرسیدن اینکه چگونه می‌تو،د به آنها کمک کنید، نشان دادن یک آگهی مبتنی بر مکان یا استفاده از نام کوچک آنها در ایمیل باشد. هدف ایجاد تجربیات شخصی است که به مشتریان اجازه می دهد بدانند مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند و با نیازهای آنها هماهنگ هستند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب