راهنمای نهایی برای نگاشت کلمات کلیدی: ابزارها و استراتژی ها

ویژگی های مفید:

  • بدون نیاز به بررسی دستی شباهت م،ایی.
  • معیارهای کلید واژه سئو شامل.
  • رتبه بندی URL ها برای هر کلمه کلیدی؛
  • رابط کاربر پسند.
حالا روی شمردن ستون کلمات کلیدی ممکن است فقط به یک گروه تعلق داشته باشند که بیش از 4 نتیجه رایج SERP را ایجاد کنند. با این حال، اگر مشخص شد که آنها این کار را نمی کنند، به هیچ وجه آنها را رد نکنید – فقط آنها را به گروه های دیگر منتقل کنید تا صفحات من، را برای هدف انتخاب کنید.

4. نگاشت کلمات کلیدی به صفحات

این نوع تحقیق به افزونه ای نیاز دارد که بتواند نتایج SERP ارگ،ک را از گوگل است،اج و دانلود کند. سئو مینیون برنامه برای کروم انجام خواهد داد.

ویژگی های مفید:

  • این ابزار کلمات کلیدی اولیه را از ،اوین گروه حذف می کند.
  • خوشه های موضوعی کلمات کلیدی را تشکیل می دهد.
  • بسیار آسان و سریع کار می کند.
  • برای کار بیشتر می تو،د نتایج را به صورت یک فایل CSV ساده دانلود کنید.

به خاطر داشته باشید که همه کلمات کلیدی ارزش توجه شما را ندارند، بنابراین آنها را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی با پتانسیل کم ترافیک را حذف کنید.

2. کلمات کلیدی را بر اساس موضوع و هدف جستجو گروه بندی کنید

در اینجا لیستی از نشانگرهای هدف جستجو آمده است:

کلمات کلیدی اطلاعاتی
منابع: تصویر ایجاد شده توسط نویسنده

انجام نگاشت کلمات کلیدی به صورت دستی بسیار زمان بر است، بنابراین ایده خوبی است که از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید که می توانند کل فرآیند را سرعت بخشند.

1. ابزار گروه بندی کلمات کلیدی ردیاب را رتبه بندی کنید

نگاشت کلمات کلیدی به روش های مختلفی به اصلاح استراتژی کلمه کلیدی شما کمک می کند:

  • شکاف کلمات کلیدی را پیدا کنید رقبای شما ممکن است فقط به این دلیل که از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند رتبه بالاتری داشته باشند. نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک می کند آن کلمات کلیدی را شناسایی کرده و آنها را به صفحات مربوطه اختصاص دهید.
  • همپوش، کلمات کلیدی را پیدا کنید همپوش، کلمات کلیدی زم، اتفاق می‌افتد که کلمات کلیدی مختلفی را با صفحات مشابه هدف قرار دهید. این منجر به رتبه های پایین تر و حتی مشکلات محتوای تکراری می شود. نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را به صفحات هدف منحصربفرد اختصاص دهید تا ترافیک یکدیگر را ربوده نکنند.
  • کاربران را به اطلاعات مربوطه هدایت کنید. کاربران بر اساس هدف جستجوی خود و مرحله سفر مشتری به محتوای متفاوتی نیاز دارند. اختصاص کلمات کلیدی به صفحات بر اساس نشانگرهای هدف به شما کمک می کند تا نیازهای کاربران را پوشش دهید و آنها را تبدیل کنید.

مراحل نگاشت کلمات کلیدی

ردیاب رتبه بخشی از جعبه ابزار SEO PowerSuite است که می تواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی، نقشه برداری کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت کمک کند. عملکرد گروه‌بندی کلمات کلیدی ابزار اخیراً به‌روزرس، شده است و اکنون دارای عملکرد خوشه‌بندی کلمات کلیدی قدرتمندتری است. این ابزار به شما امکان می دهد با کلمات کلیدی که در Rank Tracker پیدا کرده اید کار کنید، یا می تو،د به صورت دستی کلماتی را که جمع آوری کرده اید در هر جای دیگری اضافه کنید.

همانطور که برای موضوع، باید کلمات کلیدی خود را در گروه های کوچک مترادف مرتب کنید که بعداً به صفحات یک موضوع خاص اختصاص داده می شود. می‌تو،د این کار را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی که با آن کار می‌کنید یا در سند ا،ل یا Google Sheets انجام دهید – الگوریتم تقریباً در همه جا ی،ان است. به ،وان مثال، Keyword Planner اجازه می دهد تا کلمات کلیدی را در مرحله تحقیق فیلتر کنید تا بتو،د فیلترها را درست در آنجا اعمال کنید:

grou-keywords-by-topic-and-search-intent

ابتدا، باید به دنبال یافتن همه کلمات کلیدی که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید و کلمات کلیدی جدیدی را که قرار است هدف قرار دهید، بیابید.

Keyword Grouper of SE Ranking به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را بر اساس شباهت نتایج SERP به طور خودکار گروه بندی کنید. به ،وان مثال، اگر کلمات کلیدی در یک گروه قرار می گیرند، در صورتی که بیشتر 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل را به اشتراک بگذارند.

بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا نگاشت کلمات کلیدی همان چیزی است که استراتژی سئو شما باید با آن شروع کند، چگونه آن را به درستی پیاده سازی کنید، و چه ابزارهایی در اینجا به شما کمک می کنند.

چرا به نگاشت کلمات کلیدی نیاز دارید؟

برای نگاشت صحیح کلمات کلیدی به صفحات خود، به لیستی از URLهایی که سایت شما دارد نیاز دارید. می تو،د آنها را در یک فایل ا،ل جمع آوری کرده یا استفاده کنید ابزارهای ممیزی سایت شما عادت کرده اید

ویژگی های مفید:

  • تعیین قصد جستجو؛
  • ،اوین تولید شده توسط هوش مصنوعی برای هر کلمه کلیدی داده شده؛
  • پیدا ، صفحاتی که برای هر کلمه کلیدی از لیست رتبه بندی می شوند و مشخص ، آنها.
  • پرس و جوهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی حاوی کلمات کلیدی داده شده.

می‌تو،د با گوگل آنالیتی،، برنامه‌ریزی کلمات کلیدی، Google Trends و هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری که در روال سئوی خود استفاده می‌کنید، بررسی کنید که چه کلمات کلیدی در حال حاضر برای شما ترافیک ایجاد می‌کنند.

نگاشت کلمات کلیدی، صرف نظر از اینکه چه ابزار گروه بندی کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، یک فعالیت پاداش دهنده است. همچنین، به یاد داشته باشید که این یک روند مداوم است.

فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو از نظر الگوریتمی شبیه به هم است، اما در اینجا باید از اصلاح کننده های هدف خاصی به ،وان فیلتر استفاده کنید.

ویژگی های مفید:

  • ساختار درخت مانند نقشه کلمات کلیدی: ایجاد زیرپوشه برای خوشه بندی موضعی.
  • گروه بندی مجدد کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس شباهت م،ایی.
  • رابط کاربری ساده و قابلیت کشیدن و رها ،.
  • امکان بررسی اینکه آیا هر صفحه در سایت شما قبلاً برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کند یا خیر و آن را به درستی در ابزار اختصاص می دهد.
  • دشواری کلمه کلیدی تشخیصی که به شما امکان می دهد من، ترین صفحات را انتخاب کنید.
  • گروه‌های کلیدواژه در تمام ماژول‌های ابزار همگام‌سازی می‌شوند، بنابراین هر زمان که به عملکردهای دیگر تغییر می‌کنید، نیازی به انجام مجدد نقشه‌برداری نیست.
هنگامی که کلمات کلیدی قدیمی و جدید خود را جمع آوری کردید، وقت آن است که آنها را بر اساس موضوع و هدف جستجو گروه بندی کنید.

ویژگی های مفید:

  • گروه بندی کلمات کلیدی زمان زیادی را نمی گیرد.
  • خوشه های موضوعی آماده بر اساس شباهت SERP.
  • ممکن است به ،وان منبع ایده برای تولید محتوا عمل کند.
  • مشخصات هدف جستجو

نقشه کلمات کلیدی خود را به طور منظم کنترل کنید تا کلمات کلیدی جدید با پتانسیل بالا را اضافه کنید یا کلمات کلیدی قدیمی را حذف کنید. برای ایده های محتوا، به نقشه کلمات کلیدی خود مراجعه کنید و اجازه دهید در فعالیت های پیوندسازی به شما کمک کند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/ultimate-guide-to-keyword-mapping-tools-and-strategies/

معایب:

  • کلمات کلیدی با شباهت کم را گروه بندی نمی کند.
  • فقط امکان بررسی 100 کلمه کلیدی را به صورت رایگان فراهم می کند.

4. گروه بندی کلمات کلیدی رتبه بندی SE

معایب:

  • صفحات مرتبط را نشان نمی دهد.
  • گروه کلمات کلیدی ممکن است خیلی بزرگ باشند (شباهت کم).

3. بینش کلمات کلیدی

هنگامی که مجموعه کاملی از صفحات سایت خود و گروه های کلمات کلیدی به درستی ساختار یافته دارید، می تو،د شروع به اختصاص آن گروه ها به صفحات کنید. مشورت ، کنسول جستجوی گوگل برای دیدن اینکه آیا صفحاتی در حال حاضر برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی شده اند و بنابراین به تلاش کمتری برای بهینه سازی نیاز دارند.

5 ابزار برتر نقشه برداری کلمات کلیدی

نگاشت کلمات کلیدی فرآیند تخصیص کلمات کلیدی به صفحات وب سایت شما است. این روش به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را با دقت در سراسر سایت خود تخصیص دهید تا بیشتر ترافیک و کلیک ها را به همراه داشته باشند.

افزونه را نصب کنید و اولین کلمه کلیدی را از گروهی که اکنون دوباره چک می‌کنید در گوگل جستجو کنید. در پنل انقراض مینیون SEO، را انتخاب کنید دانلود > همه URL های ارگ،ک و کلیک کنید برو. این ابزار یک فایل ا،ل با URL های SERP تولید می کند.

توپ های خشک کن چیست

SEO Scout یک ابزار رایگان برای گروه بندی کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد لیستی از کلمات کلیدی را که قبلا پیدا کرده اید بارگذاری کنید تا آنها را به گروه ها ت،یم کنید. این عملکرد بسیار ابتدایی است، اما می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی خود را به یک چیز قابل هضم تبدیل کنید تا با نگاشت کلمات کلیدی ادامه دهید.

سپس یک سند Excel یا Google Sheets جدید ایجاد کنید و آن را به صورت زیر مرتب کنید:

منابع: تصویر ایجاد شده توسط نویسنده

را شمردن ستون حاوی تابع =COUNTIF(B:B,BX) برای شمارش تعداد دفعات تکرار یک URL در آن است URL (ب) ستون. پس از است،اج SERP برای همه کلمات کلیدی که در گروه دارید، URL ها را در URL (B) ستون برای بدست آوردن چیزی شبیه این:

منابع: تصویر ایجاد شده توسط نویسنده

معایب:

  • اگر تعداد کلمات کلیدی زیاد باشد، ممکن است گروه بندی مجدد کمی بیشتر طول ،شد.

2. SEO Scout Grouping Keyword + C،ering Tool

کلمات کلیدی با اه، متفاوت، انواع مختلفی از محتوا را ایجاد می کنند، بنابراین باید گروه های موضوعی خود را بیشتر ت،یم کنید تا کلمات کلیدی را به صفحات مرتبط اختصاص دهید و محتوایی را ایجاد کنید که کاربران شما انتظار دریافت آن را دارند.

3. (اختیاری) اه، جستجو در SERP ها را دوباره بررسی کنید

در واقع، چهار نوع هدف جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد:

  • ناوبری – کلمات کلیدی عمومی (اغلب برندها) که به کاربران اجازه می دهد به یک وب سایت/مکان خاص حرکت کنند: توییتر، نایک، بریتیش پترولیوم، نیویورک، سیب، فرودگاه رم.
  • اطلاعاتی – از این کلمات کلیدی برای یافتن هرگونه اطلاعات استفاده می شود: نحوه پرورش فلفل دلمه ای، چگونه کلید ماشین را پیدا کنیم، axolotl چیست؟.
  • تحقیقی – از این کلمات کلیدی برای یافتن موارد مقایسه، بررسی یا فهرست شده استفاده می شود: بررسی iOS 16، بهترین هتل های برلین، آیفون در مقابل پی،ل.
  • معامله ای این کلمات کلیدی آمادگی کاربر برای تبدیل (،ید، دانلود و غیره) را نشان می دهند: ،ید چکمه های زمست،، سفارش آیفون 14.

گاهی اوقات ممکن است گوگل هدف جستجو را آنطور که شما فکر می کنید نبیند، که در نهایت می تواند صفحات اشتباه را هدف قرار دهد و محتوایی ایجاد کند که با هدف جستجوی واقعی مطابقت ندارد. بنابراین عاقلانه است که SERP ها را دوباره بررسی کنید، اگرچه این مرحله بسیار وقت گیر است.

Keyword Insights یک ابزار مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحقیقات کلمات کلیدی، تولید مختصر محتوا و خوشه‌بندی کلمات کلیدی است. این به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را که قبلاً در جای دیگری پیدا کرده‌اید، تجزیه و تحلیل و گروه‌بندی کنید، یا با جستجوهایی که با این ابزار شناسایی شده‌اند کار کنید. پس از آماده شدن گزارش، ابزار یک فایل کاربرگ‌نگار Google را به آدرس شما ایمیل می‌کند.

معایب:

  • تعداد کلمات کلیدی در هر کار محدود است.
  • اجازه چک های رایگان را نمی دهد (هنوز، قیمت ها کاملا من، هستند).

5. برنامه ریز محتوای موج سوار

جستجوگرها توانایی ایجاد یک برنامه محتوای خودکفا را دارد و از مراحل مقدماتی مانند تحقیقات سنتی کلمات کلیدی عبور می کند. اگر از منظر گروه‌بندی کلمات کلیدی به ابزار نگاه کنیم، قطعاً خواهیم دید که عملکرد آن می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا فقط باید کلمات کلیدی اولیه خود را اضافه کنید و مناطق را مشخص کنید.

اکنون بیایید ببینیم که نگاشت کلمات کلیدی در واقع چیست و فرآیندهایی را که باید پیاده سازی کنید بررسی کنیم.

1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

معایب:

  • به یک طرح پولی نیاز دارد.
  • برای کار ، به یک حساب کنسول جستجوی Google نیاز دارد.

نتیجه

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب