آیا تجزیه و تحلیل شما برای تغییرات آتی مرورگر آماده است؟

مراقب باشید به‌روزرس،‌های رسمی ج، زم، Chromium تا هرگز تغییری را از دست ندهید به‌روزرس،‌های جدید همراه با هر مرحله اضافه می‌شود زیرا کاربران بیشتری تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

3. از توسعه دهندگان خود بخواهید کد فعلی وب سایت را بررسی کنند

به نحوه اجرای تجزیه و تحلیل وب در حال حاضر نگاهی بیندازید. امروز از کدام ابزار استفاده می کنید؟ آیا آنها از تغییر کاهش عامل کاربر جدید پشتیب، می کنند؟ از تیم مهندسی خود بخواهید اسناد رسمی را بررسی کنند و از به روز بودن کد وب سایت شما اطمینان حاصل کنند. این اولین قدم برای اطمینان از اینکه دقیقاً می د،د کجا و چرا داده های عامل کاربر در وب سایت شما استفاده می شود، است.

4. به‌روزرس،‌ها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که داده‌های من، را دریافت می‌کنید

یک تصمیم، در حالی که نکات مشتری آنتروپی پایین کمترین میزان دانش را در نظر می گیرند.

نکات مشتری یک ویژگی جدید در HTTP/2 است که به سرورها اجازه می‌دهد به مرورگرها بگویند که چه کاری می‌خواهند انجام دهند. دو نوع اصلی از نکات مشتری وجود دارد: آنتروپی بالا و آنتروپی کم. نکات کلاینت با آنتروپی بالا مست،م آن است که مرورگر قبل از ساخت اطلاعاتی در مورد قابلیت های سرور داشته باشد

روش های مختلفی وجود دارد توسعه دهندگان شما باید برای آزمایش به روز رس، ها استفاده کنند. علاوه بر این، شما می تو،د یک نسخه آزمایشی Chrome Origin تا آن را روی کاربران واقعی امتحان کنید.

5. نکات انتقادی را بهینه کنید

برای درک اینکه چرا این مهم است، توجه داشته باشید که بسیاری از وب سایت ها از جاوا اسکریپت برای ردیابی بازدیدکنندگان در وب استفاده می کنند. این اسکریپت‌ها اغلب مقادیر خاصی را در رشته عامل کاربر – مانند کروم یا سافاری – بررسی می‌کنند و بر اساس آن مقادیر متفاوت پاسخ می‌دهند. این به ،وان اثر انگشت مرورگر شناخته می شود.

با معرفی ساختار رشته ای عامل کاربر کاربر کروم، راه حل های تجزیه و تحلیل وب باید برای به روز رس، های آینده آماده شوند.

قبل از اینکه به جزئیات نحوه اطمینان از اینکه ابزار تجزیه و تحلیل شما می‌تواند با تغییرات مرورگر آتی هماهنگی داشته باشد وارد شویم، بیایید ببینیم که کاهش عامل کاربر دقیقا چگونه کار می‌کند.

کاهش عامل کاربر چیست؟

دو قانون کلیدی در اینجا:

  1. تمرکز بر نکات مشتری آنتروپی کم به ،وان مثال، نکات کلاینت با آنتروپی کم ممکن است برخی اطلاعات کلی را ارائه دهد، مانند این که مرورگر روی یک دستگاه تلفن همراه است. بر اساس این اطلاعات، می‌تو،د انتخاب کنید که به کاربران یک پیشنهاد پاپ‌آپ نشان دهید تا از آن‌ها بخواهد به برنامه تلفن همراه شما جابجا شوند.
  2. از نکات آنتروپی بالا اجتناب کنید. اینها ممکن است در هر موردی توسط مرورگرها به اشتراک گذاشته نشوند. علاوه بر این، قابلیت‌های انگشت نگاری آن‌ها می‌تواند به داده‌های شخصی تبدیل شود، که به ناچار به رضایت نیاز دارد. نکات آنتروپی بالا فرض می کند که مرورگر اطلاعات زیادی در مورد سایت شما دارد. به ،وان مثال، شما نسخه دقیق مرورگر و هر جزئیات جزئی را می د،د. به ،ه خود، این می تواند از اثر انگشت نسبتاً دقیق پشتیب، کند.

6. راه حل تجزیه و تحلیل خود را تغییر دهید

این مهم است زیرا بسیاری از کاربران آنلاین امروزی نسبت به مسائل مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از داده ها آگاه تر می شوند. آنها شروع به عمل بر روی نگر، های خود کرده اند، به این م،ی که بیشتر از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند و زمان کمتری را صرف تماشای تبلیغات می کنند.

با توجه به تغییرات آتی شناسایی مرورگر و کاهش عامل کاربر، ما فهرستی از مراحلی را آماده کرده‌ایم که می‌تو،د اکنون طی کنید تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها را به روش صحیح ردیابی می‌کنید:

1. برنامه ریزی کنید

استفاده از ابزارهای قابل اعتماد تجزیه و تحلیل وب مانند تجزیه و تحلیل زاویه بازمواردی که می تواند از تغییرات آتی پشتیب، کند به شما امکان می دهد کنترل خود را حفظ کنید، بنابراین مخاطبان خود را کاملاً درک کرده و تبدیل بهتری خواهید داشت.

7. با توسعه دهندگان و بازاریابان دیگر تعامل داشته باشید تا از جامعه کمک بگیرید

چه بخواهید داده های دقیقی به دست آورید یا تجربه ای را که به مشتریان خود ارائه می دهید شخصی سازی کنید، به یک راه حل تجزیه و تحلیل وب نیاز دارید که بتو،د به آن اعتماد کنید. به خاطر داشته باشید که هر راه حلی برای حمایت از تغییر آماده نیست.

کاهش عامل کاربر فرآیند حذف اطلاعات غیر ضروری از رشته عامل کاربر وب سایت شما است. رشته user-agent بخشی از هر درخواست HTTP است که مرورگر شما به یک وب سرور می کند. این توسط سرورها برای شناسایی مرورگرها و گاهی اوقات حتی نسخه های مرورگرها استفاده می شود. به این ترتیب، آنها می توانند محتوای متفاوتی ارائه دهند یا ویژگی های خاصی را مسدود کنند.

این برای بازاریابان چه م،ایی دارد؟

گوگل در حال تغییر رشته عامل کاربر خود برای ارائه تجربه مرور بهتر برای کاربران است. این تغییر بر همه مرورگرهای دستگاه های اندرویدی تأثیر می گذارد.

یک برنامه عملی و ج، زم، برای آماده شدن برای تغییرات ایجاد کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که اعضای تیم اختصاصی را آماده کرده‌اید تا هر زمان که نیاز باشد، این چالش را انجام دهند، همچنین ابزارهای توسعه‌دهنده و تجزیه و تحلیل وب برای جلوتر از استانداردهای جدید.

2. حواستان به ج، زم، باشد

رشته User-agent با هر درخواست HTTP به سرور ارسال می شود. این رشته می تواند برای کاربران اثر انگشت استفاده شود. این بدان م،است که می‌تو،د از آن برای شناسایی این افراد حتی زم، که از حالت‌های مرور خصوصی یا پنجره‌های ناشناس استفاده می‌کنند استفاده کنید.

در عمل، این تغییر بر حوزه‌های مختلف کمپین‌های بازاریابی شما تأثیر خواهد گذاشت، از جمله

  • فعالیت کاربر آنلاین ناشناس در مرورگرهای وب (و در نتیجه بهبود حریم خصوصی کاربران نهایی). رشته user-agent قطعه ای از داده است که وب سرورها، مرورگرها و سیستم عامل ها به ،وان بخشی از درخواست های HTTP ارسال می کنند. این شامل اطلاعاتی در مورد دستگاه و نرم افزاری است که توسط کاربر نهایی استفاده می شود. این به شما امکان می دهد تا کاربران را شناسایی کنید و عادت های مرور آنها را دنبال کنید. ایده پشت عامل کاربر

در نهایت، استراتژی فعلی خود را مجدداً بررسی کنید تا از نکات مشتری به طور من، استفاده کنید. آیا به جزئیات مبهم دستگاه های کاربران خود تکیه می کنید؟ اگر بله، توقف کنید و دوباره تمرکز کنید. عدم دریافت اطلاعات دقیق تنها منجر به تجربه بد کاربر می شود. درعوض، ما باید بر آنچه برای کاربر بهتر است تمرکز کنیم و مطمئن شویم که آنها می توانند در هر دستگاهی که استفاده می کنند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/is-your-،ytics-ready-for-upcoming-browser-changes/

این تغییر هنوز در مراحل اولیه خود است، بنابراین ابهامات زیادی در مورد نحوه انجام کارها و تأثیر آنها وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که با سایر توسعه دهندگان و بازاریاب، که به طور فعال این موضوع را در وب سایت های خود آزمایش می کنند، ارتباط برقرار می کنید. در حال حاضر تعداد زیادی رشته و پشتیب، از مخازن شما و تیمتان می تو،د برای روشن ، تغییراتی که باید ایجاد کنید، دسترسی داشته باشید.

در کنار استراتژی بازاریابی خود چه باید کرد؟

کاهش برای ناشناس ، این داده ها با کاهش اندازه آن یا حذف برخی از فیلدهای آن به طور کلی است، بنابراین نمی توان از آن برای اه، ردیابی استفاده کرد.

  • وب سایت ها دیگر توانایی تطبیق با دستگاه های مختلف را نخواهند داشت. آنها هنوز هم می توانند تا حدودی این کار را انجام دهند، اما باید دائماً با روش های جدید است،اج اطلاعات سازگار شوند. علاوه بر این، تشخیص بین مرورگرهای مبتنی بر Chromium و Chrome در تجزیه و تحلیل شما دشوارتر خواهد بود، زیرا ممکن است به ،وان یک منبع ترافیک منفرد ظاهر شوند.
  • مدل سازی تبدیل ممکن است برای جمع‌آوری انواع مختلف اطلاعات نیاز به جمع‌آوری رضایت داشته باشد. باید دوباره روی بنرهای رضایت خود فکر کنید و مطمئن شوید که در حال حاضر همه داده‌هایی را که ردیابی می‌کنید پوشش می‌دهید.

چگونه برای تغییرات مرورگر آینده آماده شویم؟

امروزه همه تجزیه و تحلیل های وب این سطح پشتیب، را ارائه نمی دهند. به یک راه حل تجزیه و تحلیل وب مانند Wide Angle Analytics بروید که برای مدیریت تغییرات آتی آماده است.

دلایل زیادی وجود دارد که یک مهاجم ممکن است بخواهد بداند از چه مرورگری استفاده می کنید. از یک طرف، آنها ممکن است در تلاش باشند تا تعیین کنند که آیا شما از یک اتصال ناامن استفاده می کنید (به ،وان مثال HTTP به جای HTTPS). علاوه بر این، آنها ممکن است بتوانند از نقایص امنیتی در مرورگرهای خاص (مانند Opera) استفاده کنند.

اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی شما آینده‌نگر باشد، کارهایی وجود دارد که باید فوراً انجام دهید. یکی از آنها شروع به مدیریت تبلیغات و سایر کمپین های بازاریابی در یک محیط حریم خصوصی است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب