شیرهای صنعتی شیرهای صنعتی شامل : شیر دروازه‌ای یا کشویی شیر توپی ،شیر مخروطی | کسری ساران

برای درک بهتر عملکرد ولو ایزوله، سینک ظرفشویی در تاسیسات بهداشتی ساختمان را در نظر بگیرید. با این وجود، در صورت نیاز به تعمیر این شیرها، باز بودن جریان آب در فرآیند تعمیر اختلال ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل، یک شیر ایزوله (معمولا از نوع توپی) در مسیر لوله‌کشی زیر سینک تعبیه می‌شود.

مزایا و معایب شیر سماوری

این نوع شیر اگر کاملا باز باشد مقاومت کمتری در برابر عبور جریان از خود نشان می‌دهد اما هنگامی که ۱۵ تا ۷۰ درجه باز باشد از عملکرد خوبی برای تنظیم شدت جریان برخوردار است. دیسک قسمتی متحرک یکی از اجزای شیرهای صنعتی است که در واقع عامل قطع و وصل شدن جریان است. دیسک ها با یکدیگر متفاوت هستند و می توانند به صورت صفحه ای، کروی، استوانه‌ای، و… باشند؛ حرکت دیسک نیز می تواند بصورت چرخشی یا خطی باشد. مهم ترین سوالی که هنگام جستجوی شیر صنعتی باید از خود بپرسید این است که این نوع شیر را برای انجام چه کاری نیاز دارید؟ شیرها یکی از اجزای مهم در هر سیستم خط لوله محسوب می‌شوند. از این رو با توجه به سیال جاری در لوله، عملکرد شیر، صنعتی که در آن فعال هستید، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از انواع شیر صنعتی برای عملکرد شما مناسب است. ما در این مقاله تمام نکات مورد نیاز در مورد انواع شیر صنعتی را برشمردیم تا بدین ترتیب با داشتن اطلاعات مفید، تصمیم‌گیری کنید.

مزایای شیر دروازه ای

با این وجود، به دلیل زاویه تماس بهتر بین مخروط یا کره و نشیمنگاه، نشت شیرهای کروی کمتر و درزبندی آن‌ها بهتر است. گلوب ولوها، معمولا در سیستم‌های نیازمند آب‌بندی کامل مورد استفاده قرار می‌گیرند. هایپر صنعت فامکو فروشنده انواع شیرآلات پایپینگ اعم از شیر توپی، شیر ایمنی، شیر یکطرفه، شیر دیافراگمی، شیر پروانه ای، شیر سماوری، شیر کروی شیر دروازه ای می باشد. شیرها قطعاتی هستند که کاربردهای مختلفی از جمله تنظیم دبی و سطح، مسدود و آزاد کردن مسیر و تنظیم و یا کاهش فشار آب در مدارهای لوله کشی دارند.

در خطوط اسیدسولفوریک که بسیار خورنده است معمولاً از آلیاژ Alloy 20 استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس Hastelloy معمولاً در کاربردهای دما-بالا و نیروگاه‌های هسته ای و از شیرهای با جنس Inconel معمولاً در خطوط هیدروژن استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس پلاستیک معمولاً در کاربردهای فشار پایین استفاده می‌شود.

انواع ولو گلویی

شیرهای صنعتی شیرهای صنعتی شامل : شیر دروازه‌ای یا کشویی شیر توپی ،شیر مخروطی | کسری ساران

شیرآلات مورد استفاده در سیستم‌های لوله‌کشی صنعتی یا اصطلاحا پایپینگ، با عنوان ولو کسری ساران شناخته می‌شوند. ولوها، یکی از المان‌های کلیدی در شبکه لوله‌کشی صنایع مختلف به شمار می‌روند. از این‌رو، مهندسان پایپینگ، نگاه ویژه‌ای به طراحی مناسب‌ترین نوع ولو با توجه به کاربری مورد نظر خود دارند. در این مقاله، به معرفی کاربردها، اجزا، مزایا و معایب انواع ولو می‌پردازیم.

  • به قطعات داخلی شیر که در تماس مستقیم با سیال سرویس هستند و همچنین قابل تعویض می‌باشند در اصطلاح Trim می‌گویند.
  • در واقع یک شیر صنعتی یا ولو یک وسیله مکانیکی است که جریان و فشار سیال را در یک سیستم یا فرآیند کنترل می کند.
  • تا هنگامی که فشار سیال ورودی در داخل آن که در زیر دریچه عبور می­کند از بالای دریچه بیشتر باشد، شیر باز و اگر کمتر گردد شیر بسته می­شود.
  • شیرهای پروانه‌ای تا سایز اسمی لوله ۲۴ اینچ موجود می‌باشند و برای انتقال حجم زیاد سیال مناسب هستند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب