سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند. در مقاله سئوی کلاه خاکستری می‌توانید با تکنیک‌های این روش آشنا شوید.

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلند مدت دارند. شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد می‌تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. در تعریف سئو باید گفت معنی سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

🔵 اهمیت سئو در کسب و کار

اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. ورنک یکی از معروف‌ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت است که تا به امروز چیزی در حدود وب‌سایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته‌اند. این ابزار یک سایت را به صورت عمقی بررسی، تجزیه و تحلیل کرده و در پایان پیشنهادانی را بنا به بهبودی سایت مطرح می‌کند. از کلمات کلیدی سایت گرفته تا انتخاب بک لینک‌های بهتر و مشکلات سئوی داخلی و خارجی، بخشی از کارهای این ابزار هستند. منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند.

مراحل پیاده سازی ساختار حرفه‌ای سایت

اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود. Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس می‌زند، در‌حالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو را تخمین می‌زند. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند.

در صورتی که رقابت برای رتبه در یک کلمه کلیدی زیاد باشد، هر سایتی که هزینه بالاتری را پرداخت کند در جایگاه بالاتری ظاهر خواهد شد. این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید. در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند. ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند. وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی (Cookie) روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • محتویات موجود در صفحات ایندکس شده، می‌توانند در صفحه نتایج جستجو برای جستجو‌های مرتبط به نمایش در‌آیند.
  • به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو و مشتریان خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد.
  • در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.
  • گوگل با روش‌های مختلفی اعتبار وب‌سایت‌ها و محتوای آن‌ها را می‌سنجد.
  • On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است.
سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب