مفتول مسی چیست؟ مفتول مسی 8 میلیمتری صنایع مس کاوه | foulka

از به هم تنیدن چندین رشته سیم مفتول مسی، کابل مفتول مسی و از کنار هم قرار گرفتن جداگانه سیم‌های مسی کابل افشان مسی تولید می‌شود. تعداد و کیفیت سیم‌های بکار رفته در کابل مفتول، سبب تفاوت در قیمت کابل مفتول مسی و قیمت خرید کابل افشان مسی می‌شود. هنگام برش سیم، همان طور که در تصویر نیز نمایش داده شده است، باید هادی در وسط مفتول‌های به هم تابیده شده قرار داشته باشد. همچنین عایق به خوبی تمامی سطح سیم را باید پوشش داده صنایع مفتولی باشد. برای انجام خرید سیم مفتول با هادی مسی این نکات را مد نظر داشته باشید. محصول پیش رو دارای عایقی به رنگ زرد است که نام شرکت افلاک خراسان به صورت انگلیسی بر روی بدنه آن چاپ گردیده است.

مفتول مسی چیست؟ مفتول مسی 8 میلیمتری صنایع مس کاوه | foulka

اگر سایر ویژگی های این نوع مفتول ها را بگوییم احتمالا شما نیز متوجه خواهید شد که چرا قیمت سیم مفتول مسی بالاتر از سایر مفتول هاست. مفتول مسی ۸ میلیمتری تولیدی صنایع مس کاوه که از ماده اولیه کاتد یا ضایعات تولیده شده است، در صورت نیاز به شرکت بافه رعد کاوه تحویل داده می‌شود تا به سیم های کشیده شده و استرند شده در سایزهای مختلف تبدیل گردد. خرید سیم‌های مفتول با هادی مسی در دو سطح مقطع امکان پذیر است. ادامه این مقاله را از دست ندهید تا اطلاعات مفیدی در مورد سیم مفتول مسی، کاربرد و ویژگی‌های آن کسب کنید.

سیم های مسی روکش دار در دو نوع افشان و مفتول تولید و عرضه میشوند.سیم مفتول های روکش دار مسی کاربردهای زیادی در صنعت دارند؛ از این مفتول های مسی روکش دار برای صنایعی ریلی، وسایل خانگی، ساخت انواع یخچال و آرماتوربندی استفاده میشود. اگرچه قیمت سیم مفتول مسی روکش دار در مقایسه با سایر سیم مفتول ها اندکی بالاتر است اما وجود روکش در این مفتول ها باعث میشود که اختلالات الکترومغناطیسی به حداقل برسد. سیم مسی در بازار تنوع و گوناگونی بسیاری دارد که بر حسب خاصیت و اندازه برای صنایع مختلف ساخته می‌شوند.

دویست و پنجاه و نهمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

این نوع سیم ها در بازار بسیار زیاد است و از ابعاد کوچک برای تولید زیورآلات و ابعاد بزرگ آن برای کارهای برق رسانی موجود است. بهتر است برای خرید این نوع سیم و کابل از فروشگاه سیم و کابل مجاز استفاده کنید، زیرا رعایت استاندارد در طراحی این محصولات و همچنین ابعاد صحیح بخشی هادی سیم می تواند سبب راحتی کار شما شود. همانطور که گفته شد، سیم‌ها و مفتول مسی به طور کلی می‌توانند به جز مس از جنس آلومینیوم و استیل باشند که جنس آن با توجه به نظر تولیدکننده و نیاز مصرف‌کننده تعیین می‌گردد. اگر جنس سیم‌های ‌مفتول استیل باشد، خواص رسانایی بالا و عدم وجود خاصیت آهن‌ربایی را مانند مس حفظ می‌کند اما خاصیت نرمی و منعطف بودن مس را دارا نیست. به همین علت اولویت تولیدکنندگانی که می‌خواهند محصولشان با کیفیت باشد، استفاده از مس است. از جمله وسایل ساخت زیور الات نخ و مفتول است که برای رشته کردن سنگ و مهره و منجوق از آن ها استفاده می کنند.

دویست و هفتاد و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

سیم مفتول مسی مصارف بسیاری دارد اما بیشتر آنها در آرماتوربندی و ایجاد مقاومت در اسکلت ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل کاربرد فراوان این محصولات در ساخت زیور آلات، می‌توان از آنها در ساخت محصولات مسی نیز استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای این نوع سیم ها در تولید مدارهای الکترونیکی یا ساخت محصولات سفارشی نیز می باشد. این سیم ها به خوبی می توانند بر روی مدارهای مختلف قرار بگیرند و به دلیل داشتن سطح مقطع بسیار پایین از آنها در تولید برخی از محصولات الکترونیکی نیز استفاده میشود.

  • از دیگر مشخصات فنی و مکانیکی که باید در خصوص این محصول بدانید، گریدهای موجود در بازار است.
  • مدل های مختلفی از این نوع سیم در بازار وجود دارد که هرکدام بسته به شرایط و نوع طراحی کاملا متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی دارند.
  • از آنجا که سیم مفتول کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد، خرید آن نیازمند دقت و توجه بسیاری است.
  • آلومینیوم و استیل جایگزین‌های مناسبی برای مس نیستند، اما خواص چکش‌خواری و هادی بودن آن‌ها باعث می‌شود تا جای مس را در این مواقع بگیرند.
  • هرکدام از ما به طور حتم با سیم مسی و یا مفتول مسی در زندگی برخوردهایی داشته‌ایم وآن‌ها را از نزدیک لمس کرده‌ایم.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب