فیسبوک چگونه از هوش مصنوعی و حلقه‌ها برای مقابله با کاهش کاربران جوان‌تر استفاده می‌کند؟

بیشتر رشد فعلی متا به رشد Reels مربوط می شود. جالب توجه است، در حالی که برداشت خود این شرکت از فرمت ویدیویی فرم کوتاه که اکنون در همه جا حاضر است، اغلب با اینستاگرام و کاربران جوان تر در گفتمان عمومی مرتبط است، مشتاق ترین مصرف کنندگان Reels در واقع کاربران فیس بوک هستند.

سال گذشته، متا از دو جنبه به چالش کشیده شد: تیک‌تاک تحت تأثیر مخاطبانش قرار گرفت و هزینه‌های تبلیغاتی در یک چشم‌انداز بی‌ثبات تجاری کاهش یافت. وضعیت مالی متا مختل شده است. سهام آن نابود شد. قیمت سهم آن تنها در یک روز تقریباً 25 درصد سقوط کرد—و چند روز بعد به پایین ترین حد خود از سال 2015 رسید. درآمد در Qs2 و 3 کاهش یافت که اولین کاهش در نوع خود در تاریخ متا به ،وان یک شرکت بورسی است. سود به شدت کاهش یافت. مدت زیادی از این شرکت نگذشته بود از کاهش 13 درصدی کارکنان خبر داد. در اوا، سال 2022، سهام متا تا حدودی شروع به بهبود کرده بود، اما همچنان در سال جدید دو سوم کاهش یافت و 600 میلیارد دلار ارزش بازار در اتر ناپدید شد.

متا برای بهبود ارتباط قرقره‌های خود و رقابت بهتر با TikTok و موتور توصیه بسیار مؤثر آن، سرمایه‌گذاری در الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود و همچنین اجرای سیستم‌های توصیه خود را بر روی ریزپردازنده‌های کارآمدتر در اولویت قرار داده است. متا امیدوار است با تولید داده‌های کاربر دقیق‌تر، توانایی خود را در یادگیری نوع محتوایی که کاربران می‌خواهند ببینند – یا علاقه‌مند هستند اما هنوز از آن آگاه نیستند، افزایش دهد.

تعهد جدید متا به هوش مصنوعی باعث می‌شود که سطح بی‌نظیری از تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق تشخیص همبستگی‌های عمیق‌تر در رفتارهای کاربران انجام شود، تا بتواند تبلیغاتی را که ممکن است مرتبط بدانند پیش‌بینی کند.

تابستان گذشته، متا بود تلاش برای جذب کاربران به استقبال قرقره ها، ویدیوهای کوتاهی که مستقیماً از رقیب بسیار موفق TikTok تقلید می کنند. اما با سرمایه گذاری سنگین نه تنها در Reels، بلکه در هوش مصنوعی نیز، این غول رسانه های اجتماعی در حال بازگشت به س، خود است و بینندگان در نهایت افزایش یافته و به زندگی منفجر می شوند.

تعیین اینکه کدام قرقره ها به کاربران نشان داده شود به طور قابل توجهی سخت تر از تعیین پست هایی است که به آنها نشان داده شود، زیرا آنها پست هایی را از حساب هایی که دنبال می کنند می بینند، در حالی که حلقه ها از حساب هایی می آیند که نمی بینند. هر توصیه Reels نیاز به کار فشرده توسط الگوریتم‌های متا دارد تا مح،ه شود که کدام یک از عرضه‌های بی‌پایان برای هر کاربر خاص جذاب‌تر است.

این شرکت زم، که هزینه‌های هوش مصنوعی خود را تسریع کرد، کمی روشنایی روز را دید، در نتیجه نیاز به داده‌های شخص ثالث برای هدف‌یابی تبلیغات را کاهش داد و توصیه‌های خود را در مورد محتوای حساب‌هایی که کاربران در حال حاضر دنبال نمی‌کنند، افزایش داد. تغییرات اخیر اپل در حریم خصوصی باعث شده بود که کاربران آیفون بتوانند راحت‌تر از همیشه از برنامه‌های ردیابی فعالیت‌های آن‌ها انصراف دهند، که از تطبیق حساب‌های Facebook و Instagram کاربران با مرور، ،ید و استفاده از برنامه جلوگیری می‌کند. این اثر مانع از قابلیت‌های متا برای هدف قرار دادن تبلیغات و ردیابی زم، بود که آن تبلیغات باعث فروش می‌شدند. در واقع، متا در فوریه 2022 این تغییرات را برآورد کرد 10 میلیارد دلار از دست دادن فروش برای شرکت هزینه خواهد داشتمعادل 8 درصد از کل درآمد آن در سال 2021 است.

همه آنچه گفته شد، در عین حال دلگرم کننده است که به نظر می رسد Reels کار سختی را بدون نیاز به کمک خارجی انجام می دهد. متا با موفقیت در فضای داغ ویدیوهای کوتاه مدت رقابت می کند – و چه ،ی می داند، حتی می تواند مسیری را برای پیشی گرفتن از TikTok در سال 2024 و بعد از آن تعیین کند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-is-facebook-using-ai-and-reels-to-defy-its-decline-in-younger-users/این همه خوب و خوب است – اما همانطور که برای مشتریان در آژانس بازاریابی خودم توضیح داده ام، پی،ه شده، در حقیقت ،ب درآمد قرقره ها کلا موضوع دیگری است. افزایش سریع محبوبیت آنها در کوتاه مدت یک مشکل اضافی برای متا ایجاد کرد: تبلیغات در Reels در حال حاضر به اندازه تبلیغاتی که در برابر پست‌ها و داستان‌های معمولی فروخته می‌شوند به فروش نمی‌رسند، بنابراین سهم رو به رشد آن‌ها از مصرف محتوا در واقع باعث ایجاد ضربه‌ای شد. درآمد تبلیغات برای مق، با این، متا تبلیغات Reels را کاهش داد تا از درآمد خود محافظت کند، که منجر به کاهش زمان تماشا شد.

یکی از رویکردهایی که این شرکت آزمایش کرده است باعث شده است که آنها با کاربران چانه بزنند تا با ردیابی در تنظیمات حریم خصوصی درون برنامه‌ای خود متا موافقت کنند، جایی که قول می‌دهد در ازای رضایت کاربران برای ارائه داده‌هایشان، تبلیغات کمتری به آنها نشان دهد. در جاهای دیگر، متا در تلاش است تا تبلیغات بیشتری را بفروشد که مستقیماً به مکالمه پیام‌رس، با یک تجارت مرتبط می‌شوند. در حالی که خود شرکت به راحتی اذعان می کند که برخی از این تلاش های مختلف احتمالاً ش،ت خواهند خورد، با این وجود رویکرد «سرمایه مخاطره آمیز» تری را در پیش گرفته است: سرمایه گذاری روی انبوهی از استراتژی های بازاریابی در سراسر هیئت مدیره، و متعهد شدن به شناسایی موثرترین آنها در پایان 2023.

مهار قدرت هوش مصنوعی و قرقره ها

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب