نگاهی دقیق تر به استراتژی های بازاریابی دیجیتال Dove


در یک چشم انداز پرسرعت بازاریابی دیجیتال، متخصصان بازاریابی چگونه می توانند راهی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات ،ید پیدا کنند؟ استراتژی های بازاریابی دیجیتال Dove نشان می دهد که چگونه می تو،د آن را انجام دهید.

با تلاش شرکت های بزرگی مانند Dove، آنها از ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای مشارکت در کمپین های بازاریابی همه کاره استفاده می کنند. Dove یک مدل کمپین بازاریابی یکپارچه نهایی ایجاد کرده است که شامل چندین ،صر تبلیغاتی مانند چاپ، TVC، رسانه های اجتماعی و غیره است. از طریق این ارتباط، Dove می تواند یک پیام برند ثابت و قوی ایجاد کند که آگاهی از نام تجاری خود را گسترش دهد و در عین حال پایگاه مصرف کننده و مخاطبان هدف خود را گسترش دهد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال Dove

استراتژی بازاریابی دیجیتال Dove بر اساس مفهوم فراگیر بودن و ترویج مثبت بودن بدن ساخته شده است. هدف این برند درک و اعلام این است که زیبایی در همه اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌ها وجود دارد و تمرکز آن تجلیل از تنوع افراد واقعی و زیبایی واقعی است.

bugherd-bug-tracking-tool-2023-in-page

ما استراتژی بازاریابی دیجیتال Dove را در سه بخش تجزیه و تحلیل خواهیم کرد، بازاریابی برند، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات، که همگی حول محور اصلی برند هستند: ترویج زیبایی واقعی.

بیایید با هم بررسی کنیم و ببینیم که استراتژی بازاریابی دیجیتال Dove چگونه توسعه می‌یابد و چه بخش‌هایی از آن قابل تقدیر و انتقاد است.

استراتژی بازاریابی برند Dove

استراتژی بازاریابی برند داو حول مفهوم مثبت بودن بدن و تجلیل از زیبایی همه افراد می چرخد. این ایده را ترویج می کند که زیبایی نباید به یک استاندارد خاص محدود شود، بلکه باید منحصر به فرد بودن هر فرد را در بر گیرد.

ارتفاع-صفحه-نمایش-مدیریت-پروژه

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های این استراتژی مثبت بودن بدن، کمپین طرح‌های زیبایی واقعی Dove’s است که با میلیون‌ها بیننده ارتباط برقرار کرد و به خوبی طنین‌انداز شد.

در این کمپین، یک هنرمند پزشکی قانونی آموزش دیده توسط FBI را می بینیم که ،ن را بر اساس توصیفاتی که از خود دارند، طراحی می کند. سپس این طرح‌ها با طرح‌هایی مقایسه می‌شوند که توسط غریبه‌هایی ساخته شده‌اند که برای مدت کوتاهی ،ن را دیده‌اند. وحی عاطفی این است که برداشت غریبه ها از ،ن زیباتر از تصور آنها از خود است.

به طور خلاصه، Dove قصد دارد با این کمپین، عزت نفس ،ن را تقویت کند و استانداردهای زیبایی غیرواقعی تحمیل شده توسط جامعه را به چالش ،شد، که اساساً جنبه های اصلی استراتژی برندسازی Dove را خلاصه و نشان می دهد. و این استراتژی برندسازی در واقع همان چیزی است که می‌تو،م آن را استراتژی محتوای Dove بنامیم، زیرا تمام محتوایی که Dove تولید می‌کند روی یک نقطه متمرکز است.

استراتژی تبلیغاتی Dove

استراتژی تبلیغاتی Dove به طور مستقیم با استراتژی بازاریابی برند آن مرتبط است، که تماماً در مورد ارتقاء مثبت بودن بدن است، مانند هر تلاش بازاریابی دیگر این برند.

Dove بر برانگیختن احساسات و به چالش کشیدن هنجارهای زیبایی اجتماعی تمرکز دارد. تبلیغات تامل برانگیز این برند باعث ایجاد گفت،ا می شود و بینندگان را تشویق می کند که درک خود از زیبایی را زیر سوال ببرند. با این حال، بسیار مهم است که اذعان کنیم که علیرغم پاسخ‌های مثبت و افزایش آگاهی، برخی بحث‌ها پیرامون کمپین Dove برای یافتن و برجسته ، زیبایی واقعی وجود دارد. مردم کمپین های Real Beauty را به ریاکاری و دزدی متهم می کنند و ادعا می کنند که آنها صرفا یک ترفند بازاریابی برای افزایش فروش هستند.

همچنین پاسخ‌های منفی جدی‌تری به برخی از تبلیغات Dove، به ویژه آنهایی که نسبت به نژادها حساس نیستند، وجود دارد. آنها به شهرت Dove لطمه زده اند و شک و تردیدهایی را در مورد اصالت و قابل اعتماد بودن برند ایجاد کرده اند.

در حالی که مناقشات می توانند مضر باشند، ضروری است که به طور آشکار به آنها پرداخته شود، از اشتباهات درس گرفته و اطمینان حاصل شود که کمپین های آینده با ارزش های اصلی داو در مورد فراگیری و توانمندسازی همسو هستند.

و در حال حاضر، به نظر نمی رسد که Dove از اشتباهات خود درس گرفته باشد.


در سال 2011، این شرکت تبلیغاتی را منتشر کرد که انتقاداتی را برانگیخت از آنجایی که سه زن با رنگ پوست متفاوت را نشان می دهد. زن سیاه‌پوست تصویر «قبل» را نشان می‌دهد، در حالی که زن سفیدپوست تصویر «بعد» را در این تبلیغ نشان می‌دهد.

البته، این تصویر به دلیل تداوم کلیشه های نژادی و القای این که پوست روشن تر مطلوب تر است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

بعضی ها می پرسند چه اشکالی دارد @Dove کمپین جدید pic.twitter.com/JHOzwXwjgT

— Alma Har’el🌪 עלמה (@Almaharel) 8 اکتبر 2017

چند سال بعد، در سال 2017، داو یک بار دیگر درگیر یک کمپین بی احساس نژادی شد. مفاهیم نژادپرستانه تبلیغات سه ث،ه ای شستشوی بدن خشم را برانگیخت.

در این آگهی تبلیغاتی چندین زن سیاه‌پوست نشان داده می‌شود که تاپ‌های خود را در می‌آورند تا یک زن سفیدپوست در زیر نمایان شود.

این سکانس این ادعای بسیار توهین آمیز و نژادپرستانه را ایجاد کرد که استفاده از شستشوی بدن داو ممکن است پوست سیاه پوست را سفید کند. این تبلیغات خشم بین‌المللی را برانگیخت و برخی داو را به حمایت از ایدئولوژی نژادی و حمایت از استانداردهای زیبایی‌شناختی نامطلوب متهم ،د.

بعضی ها می پرسند چه اشکالی دارد @Dove کمپین جدید pic.twitter.com/JHOzwXwjgT

— Alma Har’el🌪 עלמה (@Almaharel) 8 اکتبر 2017

چیزی که به خصوص ناامید کننده است این است که Dove به نظر می رسد همین اشتباه را کرده اند با معرفی تبلیغات بی‌حساس نژادی، علی‌رغم انتقاد عمومی و فرصتی برای درس گرفتن از اقدامات اشتباه قبلی خود. این حوادث تعهد شرکت به تنوع واقعی و حساسیت فرهنگی را مورد تردید قرار می دهد. عموم مردم بر این باورند که گاف های مکرر داو نشان دهنده عدم آگاهی و همدلی نسبت به تجربیات و نگر، های افراد کم نمایندگی است.

درک این موضوع حیاتی است که سازمان ها مسئولیت حمایت از تنوع، مبارزه با استانداردهای زیان آور زیبایی و اجتناب از انتشار کلیشه ها را دارند. برای تقویت یک فرهنگ فراگیر، برندها باید به بازخورد مشتریان گوش دهند و از اشتباهات گذشته درس بگیرند.

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی Dove

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی Dove نقش مهمی در تقویت پیام هایی ایفا می کند که هدف آنها انتشار است: پذیرش خود و مثبت بودن بدن، و با موفقیت با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و جامعه ای از افراد ایجاد کرده است که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند.

برای مثال، Dove تلاش کرده است تا عزت نفس و اعتماد به نفس در افراد را از طریق پروژه #DoveSelfEsteem خود تقویت کند، و آنها را تشویق کند که زیبایی طبیعی خود را قدرد، کنند و برای غلبه بر فشارهای فرهنگی کمک کنند. و کمپین رسانه های اجتماعی زیر آگاهی را در مورد تعداد نگران کننده دختران نوجوان کانادایی که از تزریقات لوازم آرایشی استفاده می کنند می اندازد و بر تأثیر مضر روندهای زیبایی سمی بر عزت نفس آنها تأکید می کند.


بیایید یک کمپین رسانه اجتماعی دیگر از Dove را ببینیم:

بسته بندی

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال Dove استانداردهای زیبایی را دوباره تعریف کرده و از طریق کمپین‌های یکپارچه، فراگیری را ارتقا داده است. با این حال، تبلیغات بی‌حساس نژادی تردیدهایی را در مورد تعهد Dove به تنوع ایجاد کرده است.

برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی، همکاری با آژانس های بازاریابی زیبایی که می توانند شما را در ایجاد کمپین های معتبر و فراگیر راهنمایی کنند، بسیار مهم است. ما به شما پیشنهاد می کنیم از تجربیات Dove بیاموزید، نگر، ها را به طور شفاف برطرف کنید و تعهد واقعی خود را به تنوع برای ایجاد یک برند معتبر و فراگیر در صنعت زیبایی نشان دهید. و قبل از تماس با حرفه ای ها یا انجام برخی جادوهای بازاریابی، پیشنهاد می کنیم ابتدا با بهترین استراتژی های بازاریابی برای زیبایی آشنا شوید.




منبع: https://di،alagencynetwork.com/learn-to-redefine-beauty-with-doves-incredible-di،al-marketing-strategies/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب