هشت خان ساخت اتاق فرار پازل روم | allescape

معماهای فیزیکی هرچیزی می تواند باشد از یک طنابی که به جایی وصل است تا کشوها، کلید ها، تابلوهایی که کج نصب شده اند، دربی در یک اتاق که دستگیره اش با سایر درب ها تفاوت دارد، یک اهرم و هر چیز دیگر. گیم مسترها و افرادی که میخواهند اسکیپ روم بسازند دستشان برای ساختن معماهای فیزیکی خیلی باز است و تنها به ذهن و خلاقیت آن ها برمیگردد که چجور معمایی را ایجاد کنند. در برخی از اتاق فرار ها بخصوص اسکیپ روم های معمایی با درجه سختی بالا، معماهای فیزیکی می تواند کنار هم قرار دادن اشکال مختلف و ایجاد یک الگو باشد البته همیشه این کار جواب نمی دهد و گاهی به قصد فریب دادن شرکت کنندگان قرار داده شده. اگر تاریخچه اسکیپ روم ها را مطالعه کرده باشید، می دانید که اولین اتاق فرار ها برای چندین سال به سبک معمایی بودند. در این اسکیپ روم های معمایی شرکت کنندگان در اتاقی هستند که باید به دنبال سرنخ ها باشند.

معماهای صوتی

است که هرکسی می‌تواند به فراخور مهارت و علاقه خود، در بخشی از یک اتاق موزیک در اتاق فرار فرار سهیم باشد. از طرف دیگر، این مهارت و تخصص کاملاً ذاتی نیست بلکه تا حد زیادی اکتسابی است و نیاز به آموزش و فراگیری دارد. در کنار استخدام اکتور نیاز به گیم مستر نیز است، گیم مستر فردی است که بازکنان پس از ورود به مجموعه با آن ملاقات می‌کنند پس سعی کنید فردی را انتخاب کنید که به وظایف خود مسلط باشد. برای طراحی معما باید از یک گروه متخصص که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بخواهید تا طبق استاندارهای موجود معماهای مربوط به سناریو شما را طراحی کنند. اگر شما طبق محبوبیت ژانر ترسناک در ایران، تصمیم گرفتید که از ژانر ترسناک در بازی خود استفاده کنید باید جوانب دیگر را نیز در نظر بگیرید که قصد دارید این ژانر ترسناک، همراه با هیجان باشد که بازیکنان را به نفس، نفس بیندازد. محل راه اندازه اتاق فرار تاثیر مستقیمی بر سناریو شما دارد؛ نور، متراژ، اتاق‌ها و مقدار فضایی که به آن دسترسی دارید دست شما را در تصمیم گیری باز می‌گذارد.

  • چند مرد و زن غریبه، به خیال بردن جایزه ای ۱۰ هزار دلاری، وارد ساختمانی می‌شوند، که فرار از آن تقریباً غیرممکن است.
  • مشکل اینجاست که در این نوع از قفل ها، بطور مثال باید 10 درجه به راست بچرخانید، سپس 20 درجه به چپ بچرخانید و چند بار به درجات مختلف چپ و راست کنید تا قفل باز شود.
  • اگر بازی خوب باشد بازیکنان با شما می‌نشینند و حرف می‌زنند و اگر بد باشد، فقط زودتر می‌خواهند از پیش شما بروند و فرار کنند.
  • مدت زمان تعیین شده در این بازی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه در نظر گرفته می شود.
  • معمولاً هم از ابزارهایی مانند اره برقی، تبر، چاقو و غیره استفاده می شود.
اولاً اکتور تعاملی همیشه یه فرد عادی و شیک پوش نیست و ممکن است بسته به نوع اسکیپ روم، چهره ای گریم شده و بسیار ترسناک و چندش آور داشته باشد یا حتی در اتاق فرار های جنایی، او خود قاتل باشد. همچنین همانطور که گفتیم، او قرار است در طول بازی به شرکت کنندگان سرنخ هایی را بدهد و راهنمایی هایی را اعلام کند اما برخی از این سرنخ ها و راهنمایی ها دروغ و تله هستند و برای منحرف کردن شرکت کنندگان استفاده می شوند. در اتاق فرار های معمایی شرکت کنندگان معمولاً در داخل اتاق یا اتاق هایی هستند و باید با حل معماها و رسیدن به سرنخ ها، ماموریت را با موفقیت به پایان برسانند یا بتوانند با به دست آوردن کلید اتاق از آنجا خارج شوند. بطور کلی و از دیدگاه آماتورها، اتاق های فرار یا ترسناک هستند، یا جنایی، یا معماگونه اما جالب است بدانید در زمینه اسکیپ روم، بی نهایت ژانر هستند و افرادی که اتاق فرار می سازند می توانند برحسب سلایق و علایقی که دارند اسکیپ روم مورد نظر خود را بسازند. با این حال، 10 ژانر اتاق فرار هست که بین مردم بیشتر طرفدار دارند و میخواهیم در ادامه نگاهی به آن ها بیاندازیم.

هوشمند سازی در ساخت اتاق فرار

از جانب دیگر و برای سازندگان طبیعتا خلق دکور و تزریق هزینه یکسان برای دو بازی یکسان از همه نظر اما متفاوت در متراژ با این نتیجه مواجه خواهد بود که بازی متراژ پایین تر به دلیل متمرکز بودن هزینه خروجی با کیفیت تری خواهد داشت. این بخشی از مکالمه‌ی یک خریدار با دفتر خدمات املاک نیست، این مکالمه ای‌ست که یک مجموعه‌دار اتاق فرار ممکن است بارها انجام دهد. بله این امکان وجود دارد، قبل از هر چیز به صورت تلفنی هماهنگی های لازم انجام میشود و در صورت توافق سفر به محل مورد نظر انجام شده و فرایند ایده پردازی و طراحی سپری میشود. دستۀ دوم عناصری هستن که توی جریان بازی نقش دارن و جزئی از معماها محسوب می‌شن.

این سبک از اتاق فرار های ترسناک همان فیلم های جنایی و ترسناکی هستند مانند فیلم جیغ که معمولاً شما باید از دست یک قاتل یا گروهی از قاتلان فرار کنید. در این نوع از اسکیپ روم ها، قاتل در یک راهرو هست و از پایین، پای شرکت کننده را میگیرد تا طرف نتواند فرار کند یا دست شرکت کننده را میگیرد و با داخل اتاقی می برد تا او را بکشد. معمولاً هم از ابزارهایی مانند اره برقی، تبر، چاقو و غیره استفاده می شود. تمامی اکتورهای اتاق فرار های ترسناک، کاملاً حرفه ای هستند و به هیچ عنوان به شرکت کنندگان آسیبی وارد نمی شود ولی باید یک نکته را در نظر بگیرید.

هشت خان ساخت اتاق فرار پازل روم | allescape

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب