بازگشایی استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی زارا

زارا به تقلید از برندهای سطح بالا شهرت دارد و این امکان را برای مشتری، که ا،راً افراد تحصیل کرده 25 تا 45 ساله هستند، می‌دهد تا طرح‌های منحصربه‌فرد را به دست آورند. اما آیا می‌دانستید که زارا با تولید محصولات در تعداد کمتر در مقایسه با سایر برندهای مد سریع، حس کمبود را ایجاد می‌کند؟ این باعث ایجاد احساس انحصار و فوریت می‌شود که باعث می‌شود مشتریان بیشتر به آنجا برگردند.

کارایی هزینه – پایین نگه داشتن قیمت ها

بیایید نگاهی دقیق تر به آمیخته بازاریابی زارا و 4Cها بیندازیم تا بهتر بفهمیم که چگونه کلید موفقیت جه، خود را ساخته است!

نیازهای مشتریان – وادار ، آنها برای بازگشت بیشتر

زارا به لطف آمیخته بازاریابی خلاقانه و استفاده موفق از رسانه های اجتماعی، خود را به ،وان یک رهبر در بخش مد سریع تثبیت کرده است. این برند با اولویت دادن به ارزش درک شده مشتریان خود و در آغوش گرفتن قدرت رسانه های اجتماعی، هویتی متمایز ایجاد کرده است که آن را از رقبای خود متمایز می کند. همانطور که صنعت مد به تکامل خود ادامه می دهد، استراتژی بازاریابی زارا بدون شک همچنان نقش مهمی در موفقیت آن خواهد داشت.

استراتژی رسانه های اجتماعی زارا غیر متعارف است. این شرکت به جای ع، های مدل های ژست معمولی، ع، های هنری از لباس ها را منتشر می کند و زیبایی شناسی منحصر به فردی ایجاد می کند که توجه مخاطبان هدف خود را به خود جلب می کند. اکانت اینستاگرام زارا با 40 میلیون دنبال کننده ثابت می کند که ژست های خارق العاده واقعا خوب کار می کنند.

زارا همچنین یک کانال یوتیوب دارد که از پشت صحنه روند تولید و نمایش های مد خود را ارائه می دهد که حس انحصار و هیجان را برای مشتریان خود ایجاد می کند و مجموعه های استودیویی که مانند قطعات هنری ایجاد می شوند.

بنابراین، دفعه بعد که در فیدهای رسانه های اجتماعی خود پیمایش می کنید، لحظه ای از تاکتیک های بازاریابی خلاقانه و غیر متعارف زارا قدرد، کنید و چه ،ی می داند، ممکن است متوجه شوید که روی دکمه «افزودن به سبد ،ید» کلیک می کنید. اگر به دنبال موفقیت مشابه و افزایش فروش خود هستید، پیشنهاد می کنیم از متخصصان کمک بگیرید. به همین دلیل ما لیستی از آژانس های بازاریابی مد و آژانس های تجارت الکترونیکی را تهیه کرده ایم که می توانند به شما در رسیدن به اه،تان کمک کنند.




منبع: https://di،alagencynetwork.com/zara-marketing-strategy/

مفهوم 4Cs توسط باب لاتربورن در سال 1990 به ،وان نسخه به روز شده 4Ps معرفی شد. بر خلاف 4P های سنتی که بر روی محصول، قیمت، تبلیغ و مکان تمرکز داشتند، مفهوم بازاریابی لاتربورن مشتری را در مرکز قرار می دهد. این 4Cs حول چهار حوزه کلیدی می چرخد: ا،امات مصرف کننده، هزینه ها که هم برای مشتریان و هم برای سودآوری شما جذاب است راحتی زم، که به مشتریان خود تصمیم به ،ید می‌دهند و نحوه برند را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید ارتباط برقرار می کند با مشتریان خود آمیخته بازاریابی زارا به گونه ای ساخته شده است که دیدگاه های مشتریان را در اولویت قرار دهد تا وفاداری به برند و فروش را افزایش دهد و در عین حال هزینه های بازاریابی را کاهش دهد.

می، بازاریابی زارا

زارا برای بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تلویزیون و سایر رسانه های تبلیغاتی هزینه زیادی نمی کند. این شرکت برای بازاریابی خود به محصولات، طرح‌های فروشگاه و حضور در رسانه‌های اجتماعی متکی است، اما در نشریات مد روز مانند ووگ، زارا گاهی اوقات تبلیغات چاپی را اجرا می‌کند.

استراتژی رسانه های اجتماعی زارا

فروشندگان بسیار آموزش دیده، باحال و شیک زارا علاقه زیادی به مد دارند و همیشه از آ،ین ترندها به روز هستند. بنابراین، آنها می توانند توصیه های ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند.


زارا برندی است که به دلیل توانایی آن در ارائه لباس های مد روز با قیمت های مقرون به صرفه، مورد علاقه بسیاری از افراد جوان و علاقه مند به مد است. و همیشه لباس های جدید معرفی می کند و می تواند آنها را به سرعت تولید کند، که در مورد جلب توجه مشتریان بسیار چشمگیر است! با این حال، مناطقی وجود دارد که زارا می تواند بهتر عمل کند. به ،وان مثال، کیفیت محصول زارا همیشه بهترین نیست و همانطور که همه ما می د،م، این شرکت به دلیل سرقت طرح ها با پرونده های قضایی روبرو بوده است.

علی‌رغم چالش‌ها، زارا فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای کاوش دارد، مانند استفاده از رشد تجارت الکترونیک. البته، تهدیدهای دیگری نیز برای موفقیت آنها وجود دارد، مانند رقابت شدید سایر برندهای مد و خطر از دست دادن مشتری، که با اتهامات سرقت ادبی از بین می روند.

استفاده زارا از بازاریابی سنتی

زارا به دلیل قیمت های مقرون به صرفه اش شناخته شده است، اما چگونه؟ خب قبلا هم اشاره کردیم که با کپی برداری از کارهای طراحان دیگر هزینه های طراحی را کاهش می دهد. برای بیان دقیق تر: زارا تیمی متشکل از صدها طراح دارد که به سراسر جهان سفر می کنند تا طرح ها را بدزدند و آنها را به دفتر مرکزی بازگردانند. اگرچه وجود دارد ده ها پرونده قضایی از این نظر، هنوز هم ارزان تر از کار با طراحان است. علاوه بر این، زارا هزینه های لجستیکی و حمل و نقل را کاهش می دهد که به برند اجازه می دهد قیمت ها را پایین نگه دارد.

سهولت در ،ید – آسان ، ،ید

برخلاف ا،ر برندهای مد، زارا هزینه زیادی برای تبلیغات نمی کند، همانطور که لوپز و فن در مقاله خود بیان ،د.بین المللی شدن برند مد اسپ،ایی زارا“. در عوض، این برند بر روی تبلیغ نام “زارا” تمرکز دارد.

تجزیه و تحلیل SWOT ZARA

رویکرد زارا به بازاریابی آن را از سایر برندهای مد متمایز می کند و نام آن با حروف الماس براق و درخشان در صنعت فست مد نوشته شده است.

bugherd-bug-tracking-tool-2023-in-page

زارا اهمیت راحتی را در هنگام ،ید درک می کند. این برند یک تجربه ،ید راحت را در فروشگاه های فیزیکی خود که هر کدام بیش از 930 متر مربع است، ارائه می دهد و دارای وب سایت هایی با کاربری آسان برای ،ید آنلاین است. این امر باعث می شود مشتریان به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده و ،ید کنند.

استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی زارا

ارتباطات مردم را جذب می کند – تعامل با مشتریان

PS: اگر می خواهید درباره آمیخته بازاریابی زارا اطلاعات بیشتری ،ب کنید، می تو،د تحلیل لای چونلینگ را بخو،د استراتژی بازاریابی زارا

استراتژی های بازاریابی زارا

البته برای قابل مشاهده شدن همه این پست ها انرژی زیادی صرف نمی شود، زیرا اقتدار نام برند خود را می فروشد. اما اگر قصد دارید ،ب و کار خود را راه اندازی کنید و یک برند مد سودآور بسازید، توصیه می کنیم از دنیای جادویی دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید. به ،وان مثال، می تو،د با کمک آژانس های سئو مد و بازاریابی دیجیتال، فروشگاه خود را در گوگل و یوتیوب به راحتی پیدا کنید.

نتیجه

منبع: هو دویان“تحقیق استراتژی زارا از منظر روش تحلیل SWOT”

زارا بیشتر موفقیت خود را مدیون استراتژی بازاریابی هوشمندانه خود است. وقتی نگاه دقیق‌تری به عوامل این موفقیت بیندازید، 4Cهای بازاریابی بلافاصله به ،وان یک مفهوم کلیدی که شایسته توجه است برجسته می‌شوند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب