چقدر خوب خریداران را در رسانه های اجتماعی قیف می کنید؟

با گنجاندن گام های صحیح در سفر مشتری خود و تقویت آنها با یک استراتژی محکم و سنجیده، به رشد برند خود به روشی ارگ،ک و م،ادار ادامه خواهید داد. چرا؟ از آنجا که شما فقط یک لیست مشتری نمی‌سازید، بلکه یک هسته قانونی از طرفداران وفادار ایجاد می‌کنید، خوشحال و مشتاق برای کمک به شما با توصیه نام تجاری خود به هر ،ی که گوش می‌دهد!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-well-are-you-funnelling-s،ppers-on-social-media/

البته قیف های فروش سنتی زمان و مکان خود را دارند. اما قیف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی روشی بسیار مؤثر برای ایجاد اعتماد، جذب مخاطبان و ایجاد پایگاه معتبری از طرفداران برای برند شما است.

به ،وان مثال، اگر یک ،ب و کار تجارت الکترونیک دارای یک وب سایت خوب طراحی شده و بسیار کاربردی، ویدیوهای محصولات شیک، مطالعات موردی چشمگیر و محتوای فروش آموزنده باشد، بسیار خوب است. اما اگر فاقد استراتژی برای سفر کلی مشتری خود باشد، فروش همیشه پایین خواهد ماند.

هنگامی که یک ،یدار در رسانه های اجتماعی برای اولین بار با برند شما روبرو می شود، ممکن است خدمات شما را بررسی کند، در مورد مزایای محصولات شما تحقیق کند، کالایی را ،یداری کند و حتی شما را به دوستان خود توصیه کند. به این ترتیب، رسانه های اجتماعی در واقع تمام طیف فرآیند ،ید را پوشش می دهند، همانطور که در بالا دیدیم، از آگاهی تا حمایت پس از ،ید. اما 5 مرحله قیف رسانه های اجتماعی در واقع چگونه به نظر می رسند؟

  1. اطلاع: مشتریان بالقوه چگونه برند شما را در وهله اول پیدا می کنند؟
  2. ارزیابی: چگونه آنها از رسانه های اجتماعی برای مقایسه محصولات یا خدمات شما با رقبای شما استفاده می کنند؟
  3. تحصیل: چگونه مشتریان بالقوه خود را برای ،ید از شما جذب خواهید کرد؟
  4. نامزدی: چگونه از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط با این مشتریان جدید پس از ،ید از برند شما استفاده می کنید؟
  5. دفاع: چگونه مشتریان را تشویق یا متقاعد خواهید کرد که شرکت شما را به دوستان خود توصیه کنند؟

ایجاد یک پایگاه هواداران وفادار

به نوعی، هدف قیف بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد مشتری، است که طرفداران برند شما هستند. برای اینکه ببینید چگونه می تو،د به آن دست پیدا کنید، پی، شده کمی عمیق‌تر به 5 مرحله قیف رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد: وقتی ،ت به تبلیغات ارگ،ک و پولی می‌رسد، در هر مرحله چه کاری می‌تو،د انجام دهید؟

1) آگاهی

  • ارگ،ک. آلی: Facebook Live، Instagram Live، بخش‌های Ask Me Anything در Reddit، خبرنامه‌ها، مسابقات، ویدیوهای YouTube، پست‌های مهمان در وبلاگ‌های خارجی، چت گروهی در LinkedIn و Facebook
  • پرداخت شده: خبرنامه های ایمیل، بازاریابی تاثیرگذار، تبلیغات در فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و یوتیوب

2) ارزشیابی

  • ارگ،ک. آلی: یک فروشگاه اینستاگرام یا پینترست ایجاد کنید. ارسال دموی محصول در یوتیوب؛ نظرات و نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید. سوالات خدمات مشتری را در توییتر به اشتراک بگذارید. بخش Reddit Ask Me Anything را با مدیر عامل خود اجرا کنید
  • پرداخت شده: حمایت از پست های فیس بوک و اینستاگرام با پست های وبلاگ شخص ثالث، بررسی محصول و تبلیغات بازاریابی مجدد با جزئیات و بینش محصول

3) ،ب

  • ارگ،ک. آلی: میزب، مسابقات رسانه های اجتماعی با مشوق های ،ید، کوپن های با زمان محدود و ثبت نام ایمیل با راهنماها یا کتاب های الکترونیکی رایگان
  • پرداخت شده: دکمه های ،ید پینترست، بازاریابی مجدد فیس بوک، تبلیغات سرنخ فیس بوک و اینستاگرام

4) نامزدی

  • ارگ،ک. آلی: میزبان چت های توییتر؛ ایجاد پیشنهادات برای مشتریان فعلی، از جمله گزینه های پیش فروش؛ در جلسات زنده فیس بوک و اینستاگرام به سوالات پاسخ دهید
  • پرداخت شده: پست های حمایت شده در فیس بوک، روابط عمومی، نمایشگاه های خصوصی محصولات جدید

5) وکالت

  • ارگ،ک. آلی: ایجاد جوامع، طرفداران و چت های گروهی برای مشتریان؛ استخدام نمایندگان مشتری؛ مسابقات فقط مشتری یا بازاریابی ارجاعی را با انگیزه راه اندازی کنید
  • پرداخت شده: در این مرحله از قیف، احتمالاً بهتر است بیشتر بودجه بازاریابی خود را روی تبلیغات ارگ،ک متمرکز کنید. از این گذشته، حامیان واقعی برند شما با خوشحالی شما را توصیه می کنند و به میل خود شما را ستایش می کنند!
با این حال، قیف رسانه های اجتماعی شما به خوبی به شما خدمات نمی دهد، مگر اینکه هر مرحله دارای یک هدف. بسیاری از بازاریابان معتقدند که فقط در چند مرحله نیاز به سرمایه گذاری دارند. اما مخاطبان فهیم هستند: مشتریان بالقوه و مشتریان شما متوجه خواهند شد که محتوای شما به شدت در حال فروش است، و این امر به ویژه با استقبال بدی روبرو خواهد شد اگر حداقل برای ایجاد اعتماد و آگاهی کامل از برند خود وقت نگذارید.

بنابراین اگر نگران کمبود منابع برای سرمایه گذاری هنگفت در قیف خود هستید، مطمئن شوید که در هر مرحله تقریباً به همان میزان سرمایه گذاری کرده اید. سپس می تو،د تعداد انگشت شماری از تاکتیک ها را برای تمرکز در هر مرحله انتخاب کنید.

برندها محتوا و پیام‌رس، را حول مراحل مختلف قیف خود ابداع می‌کنند، و اگر می‌خواهند مشتریانشان در درازمدت تعامل بی‌سابقه‌ای با آن‌ها داشته باشند، باید هر مرحله به همان اندازه خوب طراحی شود.

یک قیف بازاریابی به شما امکان می دهد سفر مشتری را از آگاهی گرفته تا حمایت پس از ،ید ترسیم کنید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب