5 نمونه از استراتژی های بازاریابی و تبلیغات برگر کینگ

در سال 2022، این زنجیره با Activision همکاری کرد تا یک فروشگاه Burger King را به رستوران Burger Town Call of Duty: Modern Warfare تبدیل کند، که با یک مرکز بازی که برای بازی مشتریان راه اندازی شده بود، کامل شد. این کمپین با وعده‌های غذایی با مضمون Call of Duty و مزایای بازی مانند پوسته‌ها و دو برابر XP تکمیل شد.

کمپین های تبلیغاتی برگر کینگ نیز ارتباط خود را با فرهنگ پاپ از دست نمی دهند. غذای زبان در گونه Upside Down Burger، که فصل سوم سریال Stranger Things را تبلیغ می‌کرد، موفقیت‌آمیز بود. اخیراً، استراتژی بازاریابی مشابهی با W،pper “Spider-Verse” دنبال شد تا از آ،ین محصول مارول سر و صدا کند.

استراتژی های بازاریابی خلاقانه برگر کینگ در سال های اخیر مطمئناً دارای حس شوخ طبعی است که به خوبی با مشتریان خود ارتباط برقرار می کند. بیایید به چند نمونه نگاهی بیندازیم، و اشکالی ندارد که کمی بخندیم.

ترافیک W،pper

ترولینگ هرگز با استراتژی بازاریابی برگر کینگ خاتمه نمی یابد، اما رستوران های زنجیره ای با این استراتژی تمام رقبای خود را هدف گرفته اند. Burn That Ad یک کمپین یواشکی بود. تمام مطالب تبلیغاتی که رقبای برگر کینگ در طبیعت منتشر ،د به تبلیغ هوپر برگر ختم شد. روش کار این بود که هر ،ی می‌توانست اپلیکیشن برگر کینگ را به سمت تبلیغات رقبای خود هدف قرار دهد تا آن را در واقعیت مجازی «سوزانند» و شعله‌های آتش نشان می‌دهد که آنها برنده یک W،pper رایگان شده‌اند. این نمایشی از تسلط در آگاهی از برند بود. در طول مدت کمپین، هر زمان که مشتری تبلیغات یکی از فست فودهای زنجیره ای را می دید، فکر می کرد “W،pper!”

این رستوران که در ابتدا «کینگ اینستا برگر کینگ» نام داشت، تنها یک سال پس از افتتاح آن به فرنچایزهای مستقر در میامی، جیمز مک لمور و دیوید ادگرتون فروخته شد. در سال 1955 شخصیت برگر کینگ ساخته شد. W،pper در سال 1957 عرضه شد، در حالی که مک دونالد هنوز همبرگرهای کوچکی را در مقایسه با آن می فروخت. در عرض 2 سال، برگر کینگ اولین تبلیغ تلویزیونی خود را منتشر کرد، سپس سیستم فرانچایز خود را تأسیس کرد. دهه های بعدی سواری وحشیانه ای هستند. چهار ،ید و یک ادغام بین سال‌های 1967 و 2002 با ادغام نهایی تیم هورتونز در سال 2014 دنبال شد تا یک شرکت مادر جدید به نام “Restaurant Brands International” تشکیل شود. در حال حاضر، رستوران های زنجیره ای بیش از 18000 فروشگاه در نزدیک به 100 کشور جهان دارد.

برگر-کینگ-لوگو-طراحی-تکامل

تغییر برند برگر کینگ

در پاییز سال جاری، برگر کینگ کمپین تبلیغاتی خود را با نام «شما حکومت می‌کنید» آغاز کرد. این بار استراتژی برگر کینگ، طلسم فرنچایز، پادشاه را پنهان کرد. در عوض، استراتژی بازاریابی برگر کینگ با مشتری به ،وان حق امتیاز رفتار می کند. برای تبلیغات خوب است، اما صدای جرنگ داستان دیگری است. تام کرتیس، رئیس برگر کینگ ایالات متحده، اعتراف می کند که از این آهنگ خوشش نیامده است، هیچ چیز خاصی در مورد آن پیدا نکرده است. هر چند میلیون ها نفر با او مخالف بودند. این آهنگ در فضای مجازی منتشر شد. بنا به تقاضای عمومی، برگر کینگ آن را در S،ify منتشر کرد که به آنجا رسید 3.3 میلیون جریان. میم ها در توییتر و TikTok نیز محبوبیت خود را افزایش دادند. و اینگونه بود که برگر کینگ با استراتژی بازاریابی خود خود را شگفت زده کرد.

مسیر انحرافی W،pper

هویت برند برگر کینگ، همراه با ،یدها و ادغام‌های فراوان، مرتباً تغییر می‌کرد. شخصیت برگر کینگ بین سال‌های 1955 تا 1969 به‌،وان یک لوگو مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از آن طرح‌های ساده‌تر که شامل برگر بود مورد توجه قرار گرفت. در سال 2002، مدیریت جدید سعی کرد با همکاری یک تیم خلاق جدید، تبلیغات ناموفق چندین دهه را خنثی کند. استراتژی بازاریابی برگر کینگ پس از آن جمعیت 18 تا 35 ساله را هدف قرار داد. این برند حضور آنلاین جدیدی را ایجاد کرد و کمپین‌های تبلیغاتی جدید شخصیت برگر کینگ را که اکنون با نام مستعار «شاه» شناخته می‌شود، دوباره طراحی کرد.

bugherd-bug-tracking-tool-2023-in-page
تغییر نام تجاری برگر کینگ

همکاری های بازاریابی برگر کینگ

اما زم، که رکود در سال 2008 رخ داد و بر جمعیت هدفمند برگر کینگ تأثیر گذاشت، این برند با ،ید دیگری روبرو شد. در نهایت این به م،ای یک آژانس خلاق جدید و خداحافظی با پادشاه بود. استراتژی جدید بازاریابی برگر کینگ بر روی غذا و مواد تشکیل دهنده متمرکز بود که بخش وسیع تری از مشتریان را هدف قرار می داد. رویکرد اول غذا همراه با بازاریابی خلاقانه جدی بود که ترسی از مس،ه ، دنیا، سر زدن به رقبا یا بیان اظهارات فعلی نداشت.

کمپین های تبلیغاتی برگر کینگ و استراتژی های بازاریابی

استراتژی بازاریابی مک دونالد ممکن است یک برند منحصر به فرد باشد، برگر کینگ در حال تمس، دلقک است. این حتی اولین بار نیست در کمپین Scary Clown Night، برگر کینگ به هر،ی که در هالووین لباس دلقک بپوشد، یک هوپر رایگان پیشنهاد داد. The W،pper of a Secret کمپین فاش کرد که در هر قطعه از تبلیغ W،pper که در سال 2019 منتشر شد، یک بیگ مک پنهان شده بود، اما آنقدر کوچک بود که هیچ، متوجه نشد. از طرف دیگر W،pper Detour مبارزه را به خانه رقبای خود کشاند. این ابتکار کاربران برنامه را تشویق کرد تا برای باز ، قفل W،pper از مک دونالد در نزدیکی بازدید کنند. شوخی‌بازان پشت این استراتژی بازاریابی عمداً ترافیک را به مک‌دونالد فرستادند تا آنها پس از یک ث،ه برای یک W،pper بپیچند. ،، که در دفتر هستند باید یک روز مید، داشته باشند.

به طور خلاصه، استراتژی های بازاریابی خارج از جعبه Burger King کار را به جالب ترین روش ها انجام می دهد. آیا می خواهید راه آن را دنبال کنید؟ آژانس‌های بازاریابی دیجیتال ما را بررسی کنید و بیایید ببینیم چقدر خلاق هستیم.




منبع: https://di،alagencynetwork.com/examples-of-burger-king-marketing-advertising-strategies/

هوپر هوپر (ووپر هوپر)

برگر کینگ که در سال 1953 تأسیس شد، بارها دست به دست شد و در نحوه رویکرد تبلیغاتی دستخوش تحولات متعددی شد. در طول دهه 1970 و تا دهه 2000، استراتژی بازاریابی برگر کینگ توسط آژانس های بازاریابی رستوران های متعددی انجام می شد، اما هیچ یک از آنها به اندازه شگفتی های اخیر آن خلاقانه نیستند.

تاریخچه برگر کینگ

در سال 2019، استراتژی تبلیغاتی برگر کینگ، رانندگ، را که در ترافیک شهر مکزیکو گیر کرده بودند، هدف قرار داد. با استفاده از داده‌های بی‌درنگ مانند مکان و سرعت، بیلبوردهای موجود در مسیر، زمان باقی‌مانده در ترافیک و مدت زم، را که رانندگان باید مستقیماً به خودروهای خود سفارش دهند را نشان می‌دادند. تحویل غذا توسط پیک‌ها با موتور سیکلت همراه با پیام‌رس، شخصی‌شده روی بیلبوردهای دیجیتال، پروژه Traffic Jam W،pper را به یک موفقیت فوری تبدیل کرد. این یک حرکت نابغه در میان دیگر نمونه های انطباق تبلیغاتی آنها بود. کمپین به ارمغان آورد 63 درصد جهش در سفارشات تحویل غذا در هفته اول، و منجر به افزایش 44 برابری در دانلود برنامه شد.

ارتفاع-صفحه-نمایش-مدیریت-پروژه

آن آگهی را بسوز،د

با اینها، استراتژی بازاریابی برگر کینگ برندسازی مش، است. در طول همه‌گیری، این برند با TikTok برای ایجاد چالش رقص W،pper شریک شد. برگر کینگ می‌خواست با کاربران پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در حال رشد تعامل داشته باشد و همچنین از روند ناگفته پلتفرم سرمایه‌گذاری کند تا همه چیز را به یک چالش رقص تبدیل کند. ساده است: شما شرکت می کنید، یک W،pper به قیمت 1 دلار دریافت می کنید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب