استراتژی‌ها و مثال‌های بازاریابی گوچی در طول سال‌ها

میم مارکتینگ و یک روح پیشرو

گوچی که مخصوصاً در بو کشیدن ستاره ها مهارت داشت، با داکوتا جانسون جفت شد تا جکی 1961 را در ادای احترام به ک،یک تبلیغ کند. این برند که تحت یک احیای غیرمعمول، فراگیر و ،تی خنثی بود، هری استای، را در میان دیگران، برای اجرای یک برنامه گفتگو به نام «نمایش معشوق» با جیمز کوردن آورد. خانه مد فقط برای یک چهره مشهور نیست، بلکه آنها تصمیم دارند با افراد مشهور من،ی که پیام و هویت نام تجاری را به درستی منع، می کند، همکاری کنند.

طراح جدید علاوه بر گسترش دامنه محصولات به عطر و عینک، قصد داشت چیزی را که به ،وان مدرسه قدیمی لو، و ،ی دیده می شد، بسازد. از آن زمان به بعد، مطالب بازاریابی گوچی به طور هدفمند هنجارهای اجتماعی را با تصاویر تحریک آمیز بر هم زد. گوچی در مخالفت با برندهای لو، زیبایی سنتی و محدودی که خود را در خود می پوشاندند، از بازی با خواسته های اولیه مشتریان نمی ترسید. بنابراین، دیدگاه خلاق تام فورد «، فروش» را به سطحی کاملاً دیگر رساند. لباس‌های مدرن گوچی با مدل‌هایی در ژست‌هایی که از نظر ، تلقین می‌،د تبلیغ شد. تام فورد عمداً جنجال برانگیخت و تحول برند را از طریق ارزش شوک تبلیغ کرد. این یک قمار بود که به خوبی انجام شد. گوچی تصویر خود را به ،وان پیشرو در صنعت مد اشباع شده در دهه های 1990 و 2000 تثبیت کرد.

استراتژی بازاریابی گوچی به طور واقع بینانه یکی از اولین راهبردهایی بود که از حمایت سلبریتی ها برای گسترش دسترسی آنها به مخاطبان هدف جه، استفاده کرد. شهرت معتبر نمادهایی مانند جکی کندی و گریس کلی به خوبی با هویت برند و پایگاه مشتریان آن‌ها ارتباط داشت. سلبریتی های مشهور روح ظرافت گوچی را به بازار عرضه ،د، اما اکنون این برند به یک امضای قابل تشخیص نیاز داشت. ایجاد لوگوی نمادین دوبل G تقریباً در همان زمان تصویر برند را در تبلیغات چاپی محصور کرد، اما برجسته‌ترین نماد لو، بودن و موقعیت در بوم GG نشان داده شد، پارچه‌ای که با طرح لوگوی برند در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. محصولات گوچی

دوران تام فورد که صنعت مد را تکان داد

نحوه دستیابی گوچی به مخاطبان هدف خود در اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که این برند با منطق مرسوم مخالف است. در حالی که سایر برندهای لو، ترجیح می‌دهند از طرفداران فاصله بگیرند، استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گوچی فرهنگ کنونی را در بر می‌گیرد، حتی تا حد استفاده از میم‌ها برای تبلیغ ساعت‌هایش. کمپین “این احساس وقتی گوچی” از نام تجاری به ،وان صفتی به م،ای مجلل استفاده می کند و از طریق عجیب و غریب عصر اینترنت با طرفداران جوان تر درگیر می شود.

برند لو، غیر متعارف اگر به م،ای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و مطرح ، نام خود باشد، از ریسک ، نمی ترسد. بسیاری از برندهای لو، دیگر تصویری تقریباً دست نیافتنی را در آغوش می گیرند، اما گوچی یک آدم بدجنس است. برند به سادگی قو،ن خود را تعیین می کند. استراتژی گوچی همیشه برجسته بوده است. خانه مد علاقه ای به دست نیافتنی بودن ندارد، مشغول غیرقابل تعویض بودن است.




منبع: https://di،alagencynetwork.com/guccis-marketing-strategies-and-examples-through-years/

از آنجایی که این برند ایتالیایی به‌،وان یک واردکننده کالاهای چرمی در سال 1921 توسط گوچیو گوچی شروع کرد، به لطف برخی استراتژی‌های بازاریابی مترقی یا حتی م،ب، صنعت مد لو، را تسخیر کرد. در میان خانه‌های مد بی‌شمار دیگری که ادعای انحصار و پیچیدگی دارند، استراتژی بازاریابی گوچی همه اینها را می‌پذیرد و برای جلو بردن منحصربه‌فرد بودن برند مخالف است. راز موفقیت این است که کاری را انجام دهید که بسیاری از آژانس های بازاریابی لو، به برند توصیه می کنند انجام ندهد. از استفاده از نمادهای عصر تا حرکت در جریان های مترقی، بیایید ببینیم گوچی چه چیزی را درست انجام داده است.

عینک گوچی بهار تابستان 2023

استراتژی ها و مثال های بازاریابی و تبلیغات گوچی

همان‌قدر که کیف جکی نشان‌دهنده س، شیک و مجلل همنام خود بود، استراتژی بازاریابی جه، گوچی با یکی دیگر از محبوب‌های آمریکایی با محصولی منحصربه‌فرد مطابقت داشت. هنگامی که گریس کلی، یا شاهزاده گریس موناکو در آن زمان، از فروشگاه شاخص این برند مد لو، در میلان بازدید کرد، رو،فو گوچی آرزو کرد که هدیه ای متن، با ،نگی ظریف و محدود او به او تقدیم کند. بنابراین، چاپ “فلورا” حاوی 43 گونه گل، گیاه و ،ات برای محصور ، ظرافت شاهزاده خانم متولد شد. چاپ ماندگار شد و به یک ،صر اصلی در مجموعه های آینده خانه مد تبدیل شد.

در طول دهه‌های 60 و 70، استراتژی بازاریابی گوچی در مورد تأیید افراد مشهور و ترویج س، زندگی مجلل، این برند را به سمت متمایز شدن خود در بین برندهای لو، در جهان سوق داد. در دهه 1980، گوچی از دوره‌ای با درآمد بالایی برخوردار بود، اما در سال‌های بعد این برند از مد افتاد. خانه مد سپس تام فورد را به ،وان مدیر خلاق استخدام کرد تا از این رکود خارج شود. تحت چشم انداز او، استراتژی بازاریابی گوچی چرخشی واقعاً جسورانه پیدا کرد.

ارتفاع-صفحه-نمایش-مدیریت-پروژه
دوران تام فورد که صنعت مد را تکان داد

چهره های آشنا، ال،ای آشنا

استراتژی بازاریابی بین المللی گوچی از همان ابتدا بر تأیید افراد مشهور متمرکز بود. علاقه جکی کندی به کیف گوچی “کنستانس دهه پنجاه” که توسط ع،‌های پاپاراتزی متعدد مستند شده است، منجر به یک فرصت بازاریابی جه، ارگ،ک برای برند شد تا از آن استفاده کند. نام قدیمی فراموش شده بود، اکنون به آن کیف جکی می گفتند. تلاش‌های گوچی برای گسترش بازارهای هدف خود به‌منظور گنجاندن ایالات متحده از طریق تبلیغات مجلات با مدل‌ها و هنرپیشه‌های پر زرق و برق که کیف جکی را طراحی می‌،د، شتاب بیشتری گرفت.

bugherd-bug-tracking-tool-2023-in-page

در ابتدا، استراتژی بازاریابی برند گوچی این بود که برای تبلیغ کالاهای چرمی باکیفیت و دست ساز خود به تبلیغات دهان به دهان تکیه کند. در دهه 1950، این برند طیف محصولات خود را گسترش داد تا شامل لباس‌های آماده و لوازم جانبی شود و در همان زمان شروع به استخدام افراد مشهور و بازیگران زن برای ترویج س، زندگی لو، گوچی کرد.

کیف جکی و «فلور» گریس کلی

پس از جشن گرفتن چهلمین سالگرد چاپ فلورا با احیاء، گوچی به استراتژی بازاریابی آزمایش شده و واقعی خود برای تطبیق چهره های محبوب و محصولات ک،یک در تبلیغ عطر فلورا با مایلی سایرس متمایل شد. این کمپین از طریق یک ویدیوی رنگارنگ در صفحه رسمی اینستاگرام اعلام شد که به گفته طراح این برند از روحیه بد بو خواننده و دنیای ،مه الهام گرفته شده است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب