TikTok چگونه دوگانگی تبلیغات متا گوگل را به چالش می کشد؟


تا همین اوا،، دو حقیقت جه، پیرامون تبلیغات دیجیتال وجود داشت. اولین مورد این بود که صنعت، حتی با وجود رشد سریع آن، تقریباً در برابر چرخه تجاری غیرقابل نفوذ بود. و دوم این بود که دو قطبی گوگل و متا بر آن تسلط داشتند – اولی در تبلیغات جستجو و دومی در رسانه های اجتماعی.

اما این حقایق بی‌سابقه به چالش کشیده می‌شوند. با کاهش سرعت اقتصاد چین و سقوط غرب به سمت رکود، شرکت ها در حال بررسی سهام و کاهش بودجه بازاریابی خود هستند.

تا همین اوا،، این به م،ای کاهش تبلیغات غیر دیجیتال اما حفظ یا حتی افزایش هزینه های آنلاین بود. الان نه. از آنجایی که بیشتر دلارهای تبلیغاتی آنلاین می شوند، این استراتژی در حال منسوخ شدن است. در حقیقت، سه ماهه دوم سال 2022 شاهد اولین کاهش درآمد متا در سال بود. در زیر، پی،ه شده آژانس جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

این ممکن است بدترین آن برای Alphabet نباشد

ممکن است زم، آلفابت، شرکت مادر متا، گوگل و متا امیدوار باشند که با برداشتن بخش بزرگتری از آن، رشد کندتر تبلیغات دیجیتال را جبران کنند. دیگر نه.

اگرچه انتظار می رود هر دو شرکت تا پایان سال جاری 300 میلیارد دلار درآمد داشته باشند، فروش بزرگترین رقبای غربی آنها در واقع به یک چهارم این میزان خواهد رسید. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما همچنان باعث نگر، مدیران فعلی خواهد شد. از این گذشته، تا پنج سال پیش، این رقبا به ندرت حتی در تجارت تبلیغات بودند. و همانطور که تبلیغات دیجیتال وارد دوره تغییر می شود، به نظر می رسد که رقبا در موقعیت خوبی برای تقویت این دستاوردهای سخت به دست آمده باشند.

تا کنون پر سر و صداترین تازه وارد در صحنه TikTok بوده است

از زمان انتشار در سال 2016، TikTok دلارهای تبلیغاتی را از فیس بوک و اینستاگرام، دو ویژگی سودآور متا، جذب کرده است. در واقع تا حدی که این دو ش،ه اجتماعی شروع به اختراع مجدد خود در تصویر رقیب چینی خود کرده اند. درآمد جه، TikTok امسال بیش از 11 میلیارد دلار خواهد بود. در سال 2024، انتظار می رود که این میزان دو برابر شود.

TikTok در سال 2021 به 1 میلیارد کاربر رسید که سریعتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است. کاربران 45 دقیقه در روز را صرف بررسی ویدیوهای کوتاه آن می کنند. هزینه تبلیغات در TikTok تنها در اروپا در طول سال 2021 400 درصد افزایش یافته است. و TikTok نه تنها چشم انداز رسانه های اجتماعی را مختل کرده است، بلکه اکنون تقریباً به طور ناخواسته به چالشی برای جستجوی Google تبدیل شده است، بر اساس رفتار کاربر. اکنون 40 درصد از Gen Zers از TikTok برای کشف استفاده می کنند برخلاف موتور جستجوی گوگل

ممکن است Alphabet نیز باید مراقب رقبای نزدیک به خانه باشد

در ایالات متحده، سه شرکت فناوری در حال بارگذاری تبلیغات بیشتر در اطراف مشاغل اصلی خود هستند. آمازون را در نظر بگیرید که پیش‌بینی می‌شود امسال ۷ درصد از درآمد جه، تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده است، در حالی که تنها ۶ سال پیش کمتر از ۱ درصد بود. فروش تبلیغات آمازون در سال 2021 به مبلغ 31 میلیارد دلار تقریباً برابر با کل صنعت رو،مه جه، است.

این روزها، مدیران آمازون از داشتن سه “موتور” در این شرکت صحبت می کنند که قبلاً تنها دو موتور وجود داشت: ،ده فروشی، رایانش ابری و تبلیغات.

پس از آن مایکروسافت قرار دارد که قرار است امسال 2 درصد از فروش جه، را به خود اختصاص دهد – کمی بیشتر از TikTok. موتور جستجوی آن بینگ هنوز هم تنها سهم کمی از بازار جستجو دارد – اما این بازار غول پیکر است. و تبلیغات B2B در ش،ه اجتماعی LinkedIn خود به این م،ی است که می تواند از زم، که کاربران در آن صرف می کنند با نرخی چهار برابر فیس بوک درآمد ،ب کند. به این ترتیب، لینکدین در واقع درآمد بیشتری نسبت به برخی ش،ه های متوسط ​​از جمله توییتر و اسنپ چت ایجاد می کند.

در آ، و شاید شگفت‌انگیزترین، اپل است که قبلاً علیه تبلیغات دیجیتال مزاحم مخالفت می‌کرد. اما در حال حاضر فروش گوشی های هوشمند آن افزایش یافته است، این شرکت به دنبال راه های جدیدی برای ،ب درآمد از 1.8 میلیارد دستگاه خود است که در حال حاضر در گردش هستند. ،ب‌وکار تبلیغاتی اپل در حال حاضر ۴ میلیارد دلار در سال تولید می‌کند و آن را به یک پلتفرم تبلیغاتی بزرگ مانند توییتر تبدیل می‌کند – و مدیران آن معتقدند که به سختی شروع به کار کرده‌اند.

ممکن است حق با آنها باشد. به هر حال، تغییراتی در راه است که من، این رقبا خواهد بود – و خود اپل تا حدی مسئول چیزی است که بسیاری آن را مهم‌ترین توسعه تاکنون می‌دانند. قو،ن این شرکت در مورد «شفافیت ردیابی اپلیکیشن» (ATT) که سال گذشته معرفی شد، پیگیری کاربران در سراسر اینترنت را برای تبلیغ‌کنندگان سخت‌تر کرده است تا به آن‌ها تبلیغات نمایشی ارائه دهند، تبلیغاتی که بر اساس علایق آن‌ها است و برخلاف آنچه که انجام می‌دهند. جستجو کرد.

ش،ه های اجتماعی متا در تبلیغات نمایشی تخصص دارند و این شرکت ،ن زده است که ATT در سال جاری 10 میلیارد دلار از تجارت تبلیغاتی خود را از بین خواهد برد. سپس قانون جدید خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا در همین راستا گام برداشته است و ایالات متحده در حال حاضر در حال بررسی قو،ن مشابه خود است.

اینجا برای سه نفر جا وجود دارد – اما می‌تو،د شرط ببندید که دلار پایین‌ترتان به یکدیگر چشم دوخته‌اند. همچنین لازم به یادآوری است که در حالی که اینترنت به طور ک،یک پلتفرم‌ها را در دوره‌های نسبتاً کوتاه به محبوبیت گسترده می‌رساند (TikTok تنها در سال 2016 راه‌اندازی شد)، پلت‌فرم‌های آزمایش شده و مورد اعتماد همچنان برای تبلیغ‌کنندگان عملکرد قوی دارند.

اینکه آیا TikTok دو قطبی تبلیغاتی Google-Meta را در سطح جه، به چالش می‌کشد یا خیر، ممکن است به نتیجه قرارداد آینده امنیت داده ،ت ایالات متحده بستگی داشته باشد که بر اساس نگر،‌های TikTok مبنی بر انتقال داده‌های کاربر به CCP است.

اما صرف نظر از تسلط گوگل و متا بر مخارج تبلیغات دیجیتال، قابل درک است که آنها بیش از هر زمان دیگری در تاریخچه مربوطه خود احساس خطر می کنند.

به این ترتیب، ضروری است که تبلیغ‌کنندگان با ذهنی باز بمانند و آماده باشند تا پلتفرم‌ها و فرصت‌های جدید را کشف کنند – به‌ویژه آن‌هایی که علاقه کاربران را افزایش می‌دهند. و شلوغی تبلیغات کمتر.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-is-tiktok-challenging-the-google-meta-advertising-duopoly/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب