حمل و نقل دریایی چیست؟ مزایای حمل دریایی شهر صادرات | transemartlogistics

حمل و نقل دریایی چیست؟ مزایای حمل دریایی شهر صادرات | transemartlogistics شهرهای جدید،‌ وب سایتی تخصصی در زمینه درج آگهی نیازمندی شهرهای جدید ایران اعم از پردیس، پرند، هشتگرد، اندیشه و … است که در آن تمامی خواسته های ساکنین این شهرها چون املاک و مستغلات، خدمات ساختمانی، خدمات تاسیساتی، پزشکی و درمانی، رستوران و غذا، ورزشی، استخدام و … برای حمل مایعات ان هم با حجم زیاد از کشتی های فله بر که به آن ها تانکر نیز گفته می شود، استفاده می کنند. البته به این نکته نیز دقت کنید که همه کشور ها نمی توانند از این نوع و حمل نقل استفاده نمایند زیرا تمام کشور ها دسترسی به آب های آزاد را ندارند. اگر بار به صورتی است که باید با کانتینر حمل شود، شما می‌توانید آن را به صورت فول بار جابه‌جا کنید. البته ممکن است فرستنده مایل باشد، علی‌رغم این که بار کمتری دارد، کانتینر را به صورت فول لود یا دربستی در اختیار داشته شرکت ترنس مارت لجستیک باشد.

  • روش های حمل و نقل دریایی چارترینگ، فله ای، حمل دریایی ترانشیپ و روش کراس استافینگ از انواع حمل و نقل دریایی برای تجارت محسوب می شود.
  • حمل بار با کشتی، جابجایی مسافر، ماجراجویی‌های نظامی و اکتشافی و نهایتا سفرهای تفریحی دریایی، سابقه بلندی در تاریخ بشری دارند و از دیرباز مورد توجه مردم بوده است.
  • حالتی که کشتی غرق می‌شود و بار به طور کامل از بین می‌رود در این دسته قرار دارد.
  • همچنین با استفاده از خطوط کشتیرانی بین‌المللی می‌توان حجم بزرگی از کالا را جابه‌جا کرد.
  • در این باره باید بگویم در صورتی که بسته بندی کالا استاندارهای لازم را نداشته باشد احتمالا توسط کارکنان گمرک مرجوع خواهند شد و اینگونه هزینه های جابه جایی بار برای شما نیز افزایش خواهد یافت.

اطلاعات تماس با هر یک از دو طرف نیز باید در بارنامه لحاظ شود. از موارد دیگری که در بارنامه ذکر می‌شود، قوانینی است که شرکت حمل بار دریایی برای ارسال کالا تعیین می‌کند. هر شرکت ترابری دریایی شرایط خاصی برای بارگیری و ارسال و تخلیه بار دارد که باید در بارنامه ذکر شود. محصولاتی که به روش عمومی ترانزیت می گردند با توجه به اسم آن ارزش بالایی ندارند و حمل و نقل آن ها کار دشواری نیست. این نوع از حمل و نقل هوایی بیشتر برای محصولاتی همچون وسایل الکترونیکی کاربرد دارد. با توجه به آمار به دست آمده می توان گفت نزدیک به 40% از کل ترانزیت های هوایی در رده بین المللی مربوط به این کالا است.

استیو جابز از منفعت روش حمل به طریق هوایی با راهکاری نوآورانه استفاده کرد. سفرهای دریایی کوتاه، بر‌خلاف حمل و نقل هوایی، برای اولین‌بار حدود 5000 هزار سال پیش بین دریانوردان هند و پاکستان امروزی انجام شد. اولین نوع تجارت دریایی بین تمدن‌های مختلف حداقل 2 هزار سال پیش انجام شد. ادویه‌جات جزو اولین محموله‌های تجاری بودند که از عربستان به مصر وارد می‌شدند.

تقریبا هر فردی یک‌بار تجربه استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای را دارد. حمل‌ونقل جاده‌ای با انواع مختلف ماشین‌آلات مانند کامیون، تریلر، وانت یا نیسان کامیون های کفی، یخچالی، تانکر و سایر ماشین های سنگین دیگر همچون تریلی انجام می‌شود. پایانه‌های مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای در همه جای کشور قرار دارند. این نوع سیستم حمل‌ونقل برای حمل و جابجایی کالا در مسافت‌های کوتاه مناسب است.

خدمات ارائه شده توسط باربری دریای عبارتند از:

در واقع شیوه درست حمل با کشتی باعث شده تجارت بین المللی در کشورمان افزایش یابد و همین امر سبب توسعه صادرات کالاهای دریایی شد‌ه است. علاوه بر این باید بگوییم که حمل با کشتی در سطح بین المللی به دلیل تأثیر گذاری بسیار زیادی که در قیمت تمام شده کالاهای جابه جا شده دارد در تجارت آزاد و رقابتی بسیار حائز اهمیت است. حمل با کشتی یکی از مرسوم ترین و مقرون به صرفه ترین روش های حمل بار دریایی است. در صورتی که افراد شرکت کشتی رانی موردنظر خود را به درستی انتخاب کنند، قادر خواهند بود محموله‌ و کالاهای تجاری خود را با کمترین قیمت و در ایمن ترین حالت ممکن به مقصد ارسال کنند. در حال حاضر روش های حمل دریایی مناسب‌ترین روش برای تجارت جهانی کالا محسوب می‌شود و در آمار نقل و انتقالات، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

زمان حمل و نقل

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب