عصر وب سایت غیرقابل دسترس به پایان رسیده است

ظهور وب 3.0 فرصتی عالی برای رها ، وب‌سایت‌های غیرقابل دسترس در گذشته و ایجاد اینترنت بهتر و فراگیرتر به نظر می‌رسد.

به گفته آژانس دسترسی به وب KreativeInc، اگرچه مانند خماری روزهای اولیه اینترنت به نظر می رسد، حتی امروزه بیشتر وب سایت های بریت،ا بدون توجه به افرادی که مشکل دسترسی دارند طراحی و توسعه می یابند.

این شامل کپی‌هایی است که با فونت‌های ناخوانا نوشته شده‌اند، آفتاب‌پرست‌مانند را با پس‌زمینه وب‌سایت ،یب می‌کنند، یا در ساختارهای جمله‌ای ه،ویی نوشته شده‌اند.

قابلیت افزودن متن جایگزین تصویر توسط توییتر و لینکدین اضافه شده است، مایکروسافت اج کمپین را رهبری می کند برای افزایش استفاده از متن جایگزین در سراسر جهان، و انتظار می رود به زودی به ارائه دهندگان ایمیل اضافه شود.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/the-age-of-the-inaccessible-website-is-over/

همچنین مهم است که توضیح دهید تصاویر شما چه چیزی را نشان می دهند. این کار از طریق متن جایگزین انجام می شود، توضیحاتی که مرورگرها می توانند با صدای بلند برای کاربران کم بینا بخوانند.

این حس رو به رشد در صنعت دیجیتال وجود دارد که یک موضع جمعی اتخاذ شده است: سایت‌های غیرقابل دسترس دیگر به اندازه کافی خوب نیستند. حتی در 12 ماه گذشته، مرکز ارائه‌ها Slideshare میانگین تعداد ارائه‌های آپلود شده در روز را مشاهده کرده است که دسترسی به وب مرجع از 5.9 به 8.8 افزایش یافته است.

این کمک می کند که غول های صنعت در نهایت به رهبری این مسئولیت کمک کنند. توییتر و لینکدین هر دو اخیراً ویژگی‌های متن جایگزین را برای تصاویر اضافه کرده‌اند، در حالی که مایکروسافت کمپینی را برای افزایش استفاده از متن جایگزین راه‌اندازی می‌کند، به همان شیوه‌ای که ارائه زیرنویس‌های بسته برای ویدیوها افزایش یافته است.

برخی از داستان‌های موفقیت‌آمیز از کمپین‌های دسترسی به مارک‌های بزرگ وجود داشته است، اگرچه پیشرفت به سختی انجام شده است. غول سوپرمارکت استرالیایی کو، توسط یک کاربر نابینا به دادگاه کشیده شد که ،ید آنلاین از طریق سایت خود را تقریبا غیرممکن می دانست و گفتگوی 10 ساله با این شرکت با بهبود وب سایت خود توسط کو، به پایان رسید تا جایی که همان کاربر کو، را برای دسترسی به آن پیشنهاد داد. یک جایزه ملی دسترسی، که آنها به درستی برنده شدند.

،وان محتوای چند رسانه ای: اطمینان حاصل کنید که محتوای چندرسانه ای شما می تواند برای همه لذت ببرد. نشان داده شده است که افزودن زیرنویس به ویدیوها باعث افزایش تعامل و زمان تماشا می شود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است ترجیح دهند ویدیوها را بدون صدا پخش کنند، مثلاً اگر در یک محیط شلوغ بدون هدفون تماشا می کنند. ابزارهای رایگان به شما کمک می کنند تا زیرنویس بسازید.

حالا تصور کنید که شما یکی از افرادی هستید که از بین هفت نفر در سراسر جهان دارای معلولیت هستند. سازمان بهداشت جه، ،ن می‌زند که حدود 15 درصد از جمعیت جهان با معلولیت زندگی می‌کنند و وب‌سایت‌هایی که طراحی ضعیفی دارند، می‌توانند افراد دارای معلولیت را کاملاً غیرقابل استفاده باشند.

به ،وان آژانس های دیجیتال، ما این فرصت را داریم که از جلو رهبری کنیم، به مشتریان خود نشان دهیم که چگونه سایت های خود را در دسترس تر کنند و اهمیت آنها را نشان دهند، و صنعت گسترده تر را از طریق تخصص خود آموزش دهیم.

3 راه ساده برای اینکه وب سایت خود را در دسترس تر کنید

بگذارید کلماتتان حرف شما را بزنند: جملات کوتاه و واضحی که به جای موتورهای جستجو برای انسان نوشته شده اند، ضروری هستند. نوشتن به این روش باعث می‌شود مطالب شما برای افراد دارای ناتو،‌های یادگیری یا شناختی و افرادی که به زبان مادری زب، که در آن می‌نویسید نیستند، بسیار راحت‌تر دنبال شوند.

این دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب برای اطمینان از خواندن آسان، نسبت کنتراست رنگ 4.5:1 را برای متن معمولی توصیه کنید. برای متن، گرافیک یا اجزای رابط کاربری بزرگتر، استاندارد حداقل 3:1 است. اگر مطمئن نیستید که چگونه نسبت کنتراست خود را مح،ه کنید، ابزارهای رایگ، وجود دارد که پس از وارد ، کدهای هگز که استفاده می کنید، این کار را برای شما انجام می دهند.

همه ما به وب سایت هایی رسیده ایم که استفاده از آنها وحشتناک است. ممکن است توسط پنجره‌های بازشو بیش از حد بارگیری شده باشید، یا محتوا به دلیل اینکه سایت در تلاش است تبلیغات بیشتری بارگیری کند، مدام در حال جابجایی است، یا فقط به طور مداوم ،اب می‌شود و سعی می‌کند دوباره بارگیری کند. آزاردهنده است، اما عموماً به ،وان بخشی از تجربه اینترنت پذیرفته شده است.

یا تضاد رنگی که تمایز بین ،اصر وب سایت و شرکت هایی که فقط یک روش تماس ارائه می دهند غیرممکن می کند.

در حالی که برای بسیاری از افراد وب‌سایت‌هایی که طراحی ضعیف دارند، صرفاً ناامیدی است که کار را سخت‌تر می‌کند، برای افراد دارای معلولیت می‌تواند به‌طور کلی از انجام کارهای ساده آنلاین جلوگیری کند.

انتخاب فونت خود را نیز در نظر بگیرید – اگر کاربران برای خواندن کپی شما تلاش کنند، مزایای زیبایی شناختی س، فونت خلاقانه نفی می شود.

کنتراست رنگ خود را بررسی کنید: مطمئن شوید متن در برابر پس‌زمینه‌ای که استفاده کرده‌اید خوانا باشد – تضاد رنگ ضعیف می‌تواند وب‌سایت‌ها را عمدتاً برای کاربر، که دارای اختلالات بینایی هستند غیرقابل استفاده کند.

در Evoluted، به ،وان یک آژانس دیجیتال، آنها مسئولیت خود را برای رهبری آموزش در مورد بهترین شیوه های وب سایت جدی می گیرند. این ماه منتشر ،د راهنمای رایگان جامع به وب سایت UX که به شدت بر بهبود دسترسی تمرکز دارد و حاوی نکات عملی برای ارائه تجربه کاربری بهتر است. آنها از برندها و افراد می خواهند که از آن استفاده کنند تا وب سایت خود را برای همه قابل استفاده کنند.

این تصاویر بدون متن جایگزین است که خوانندگان صفحه نمی توانند توصیف کنند، ویدیوهای بدون شرح، و پیوندهایی که هیچ نشانه ای از اینکه شما را به کجا خواهند برد، نشان نمی دهند.

که توسط مطالعه 2021 WebAIM که کمتر از 3٪ از وب سایت های *یک میلیون* برتر جهان دسترسی کامل را ارائه می دهند. همین مطالعه به طور متوسط ​​51 خطای دسترسی را تنها در صفحات اصلی وب سایت ها گزارش کرد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب