نتایج غنی گوگل و تاثیر آنها بر سئوی وب سایت

نتایج غنی در SERP های Google از صفر کلیک و قطعه های ویژه گرفته تا چرخ فلک های تصویری، ویدیوهای برتر و غیره متفاوت است. چنین نتایجی به صفحات کمک می‌کند تا از دیگر افراد متمایز شوند و در مقایسه با پتانسیل «پیوندهای آبی ساده» کلیک‌های بیشتری دریافت کنند.

برخی از انواع محتوا از نشانه گذاری داده های ساختاریافته سود غیرقابل انکاری خواهند داشت. این شامل:

  • پودرهای سوخاری
  • چرخ فلک ها
  • دستور پخت
  • کتاب ها
  • من،ت ها
  • محصولات
  • بررسی ها
  • بخش سوالات متداول و غیره

اینها برگه‌های اطلاعاتی بزرگی هستند که در پاسخ به درخواست‌های عمومی در مورد نهادها نشان داده شده‌اند. یک موجودیت می‌تواند یک شخص مشهور، یک شرکت، یک مکان، یک اثر هنری باشد – تقریباً هر چیزی یا هر ،ی وقتی موتور جستجو درخواستی برای دانش عمومی در مورد چیزی برجسته می‌بیند.

نقشه ها در نتایج محلی

یک چیز دیگر در مورد نتایج جستجوی غنی این است که آنها کاملاً بی ثبات هستند و موقعیت های به دست آمده ممکن است به زودی با یک به روز رس، دیگر Google متفاوت شوند. اگرچه، گوگل تمایل دارد به جای حذف نتایج غنی تر، آنها را اضافه کند.

چگونه می توان نتایج غنی وب سایت خود را بررسی کرد

برخی دیگر از انواع داده‌های ساخت‌یافته ممکن است کمتر شناخته شده باشند و کاملاً قابل اجرا نباشند. با این حال، آنها ممکن است در لحظات خاصی مفید باشند. برای مثال، همان خاصیت، موضوع اصلی محتوا را با کانال‌های خارجی آن، مانند رسانه‌های اجتماعی یا مقالات ویکی‌پدیا که همین موضوع را پوشش می‌دهند، مطابقت می‌دهد. این به Google کمک می‌کند بفهمد که آنها به طور کلی در مورد یک موجودیت می‌گویند، و اگر این موجودیت سیگنال‌های کافی برای متمایز شدن داشته باشد، پانل دانش خود را دریافت می‌کند.

مرحله 3. چند رسانه ای خود را بهینه کنید

اگر صفحات رقبا را بیشتر بررسی کنید، می‌تو،د روشی را که گوگل پرس و جو را می‌فهمد و چگونه رقبا صفحات خود را برای دریافت آن نتایج غنی بهینه‌سازی کرده‌اند، تغییر دهید. تجزیه و تحلیل رقابتی به همه سرنخ‌ها می‌دهد که چه محتوایی برای یک جستجوی خاص رتبه‌بندی بالایی دارد و چه نوع محتوایی در قطعه‌های ویژه تأیید شده است و غیره.

نکات بهینه سازی برای بدست آوردن نتایج ثروتمند در SERP های گوگل

مرحله 1. محتوای خود را به درستی بهینه کنید

این نوع نتایج جستجو برای پرس و جوهای راستی‌آزمایی، مانند آب و هوا در یک مکان، واحد پول، امتیازات قهرم، و موارد مشابه ظاهر می‌شوند.

پانل های دانش

امروزه بیش از نیمی از جستجوها با یک کلیک صفر بر روی اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل (به اختصار SERP) به پایان می رسند. جستجوگران یا فوراً پاسخ سؤالات خود را دریافت می کنند یا سؤالات خود را اصلاح می کنند زیرا از آنچه می بینند ناراضی هستند.

یک ویژگی مفید برای تجارت الکترونیک، طرح ،ید Google است که در آن جستجوگران می توانند تمام قیمت ها، نظرات، رتبه بندی ستاره ها و ابعاد محصولات را دریافت کنند و حتی بدون ،وج از SERP ،ید کنند.

بنابراین، سوال این است که آیا گوگل با ارائه پاسخ های فوری درست در SERP، وب سایت ها را از ترافیک ارگ،ک ربوده است؟ در پست امروز، ما در مورد برخی از مشکلات نتایج غنی در گوگل و نحوه استفاده از آنها به نفع وب سایت خود صحبت خواهیم کرد.

چند نتیجه Rich در گوگل ظاهر می شود؟

به طور کلی، می توان چندین نوع از نتایج غنی را بر اساس نحوه ظاهر شدن و تأثیر آنها بر رفتار جستجوگر متمایز کرد:

پاسخ های فوری

گوگل به نظر یک هایپر مارکت آنلاین بزرگ است و ،ده فروشان باید در آن فروشگاه حضور داشته باشند. خبر خوب این است که محصولات به مرکز مرچنت گوگل اضافه می شوند و استفاده از آن رایگان است. علاوه بر این، Google تجزیه و تحلیل لیست‌های برگه ،ید را در کنسول جستجو ادغام کرد، بنابراین مدیریت همه محصولات شما در آنجا کار مهمی نخواهد بود.

این کادری است که پرسش و پاسخ هایی مشابه پرسش اولیه دارد. نکته جالب این است که وقتی جعبه را باز می کنید، به طور مداوم گسترش می یابد، بنابراین سؤالات پایین ممکن است شما را از ابتدا دور کند.

نمایه Google Business ابزاری عالی است که به ،ب و کار شما کمک می کند تا در جستجوهای محلی رتبه بندی کند و در نتایج نقشه های محلی ظاهر شود. در آنجا می تو،د تمام اطلاعات لازم در مورد مکان شرکت، ساعات کاری، محصولات و غیره را ارائه دهید. شما به راحتی می تو،د هر بسته محلی را در هر جایی با خودکار بررسی کنید جستجوگر رتبه بندی نقشه گوگل که در میان همه، تمام ویژگی های غنی دیگر و رتبه بندی های محلی را نشان می دهد.

محصولات خود را به برگه های ،ید اضافه کنید

با این گام های کوچک، می تو،د جهشی بزرگ به SERP های گوگل داشته باشید و دید و ترافیک ارگ،ک بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/google-rich-results-and-their-impact-on-website-seo/

قطعه های ویژه پاراگراف های مختصری در بالای یک SERP هستند که به پرس و جوهای تحقیقی پاسخ می دهند. اگر روی وب سایت کلیک کنید، مستقیماً به همان ،متی از محتوا که با رنگ زرد برجسته شده است، بروید. اگرچه، قطعه‌های برجسته می‌توانند پیچیده‌تر باشند و کل مقاله را در یک فهرست کوتاه خلاصه کنند. علاوه بر این، گاهی اوقات قطعه های برجسته می توانند پاسخ های چندین وب سایت را با هم نشان دهند.

مردم همچنین می پرسند

به ،وان مثال، ردیاب رتبه SEO PowerSuite همه ویژگی‌های SERP را پس از اجرای اولین بررسی رتبه‌بندی خود مشاهده می‌کند. پس از اینکه ابزار رتبه بندی را بررسی کرد، آن را بررسی کنید ویژگی های SERP ستون تمام ویژگی های غنی موجود در SERP را در لحظه بررسی نشان می دهد. اگر نماد سبز باشد، به این م،ی است که صفحه شما در آنجا رتبه بندی می کند.

serp-features-in-rank-checking-software

اینها انواع اصلی نتایج غنی هستند، اگرچه فهرست کلی است، و وقتی صحبت از جزئیات می شود، صدها مورد از آنها را خواهید یافت.

نکته جالب در مورد پاسخ های فوری این است که مانند مثال زیر ،وماً صحیح نیستند. پاسخ سریع کاملاً برع، آنچه در مقاله آمده است می دهد. اما آیا یک خواننده سریع متوجه این موضوع می شود؟

،وان-طول-مثال

در مجموع، ،ن سود حاصل از یک نتیجه غنی بسیار دشوار است. اگر کاربر یک قطعه برجسته را با یک پاسخ کامل به پرس و جو ببیند – دریافت یک قطعه برجسته برای یک وب سایت (از نظر ترافیک ارگ،ک) چه فایده ای دارد؟

نتایج غنی ال،ای کلیکی را در SERP به شدت تغییر می‌دهد، نه تنها برای وب‌سایتی که ویژگی‌های غنی را به دست می‌آورد یا از دست می‌دهد، بلکه برای بقیه صفحاتی که در 10 صفحه برتر رتبه‌بندی می‌شوند. نحوه کلیک ، روی این نتایج را مقایسه کنید:

بدون نتایج غنی

این ویژگی ها با کمک داده های ساخت یافته ظاهر می شوند. جعبه‌های پرسش‌های متداول یا فیلدهای جستجوی سایت اضافی به وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند تا کمی برجسته شوند، در عین حال به کاربران کمک می‌کنند اطلاعات کلی در مورد وب‌سایت را درک کنند – و به سرعت شروع به استفاده از آن کنند.

تصاویر

تصاویر برای وب‌سایت‌های خاص مانند عکاسی، هنر، آشپزی، سینما، کتاب‌فروشان و غیره مهم هستند. با این حال، هر برندی باید هویت بصری ثابتی داشته باشد زیرا موتورهای جستجو آن‌ها را با آرم‌ها، بهترین تصاویر، مواد کمکی و غیره تأیید می‌کنند. ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند در پانل‌های دانش و همچنین در Google Images برجسته‌تر ظاهر شوید.

فیلم های

و اینها:

با نتایج غنی

برای برخی از انواع محتوا، ممکن است کل ویدیو را دقیقاً در SERP پخش کنید. اینها می‌توانند آهنگ‌ها، قرقره‌ها، و تری،های فیلم، و همچنین ویدیوهای آموزشی و سایر موارد مفید باشند.

،ید محصولات

برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما در نتایج غنی ظاهر می‌شود، می‌تو،د عبارت جستجو را به صورت دستی در گوگل جستجو کنید یا در صورت نیاز به بررسی ده‌ها یا صدها عبارت کلیدی، از آن استفاده کنید. چکرزهای رتبه برای این کار

نشانه گذاری ویژه به ساختار من، محتوا و نمایش آن در یک طرح بندی خاص در SERP کمک می کند.

گام مهم دیگر این است که اطمینان حاصل شود که محتوای چند رسانه ای به درستی برای وب بهینه شده است. سرعت صفحه و قابلیت استفاده از موبایل فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند و بخشی از ارزیابی Core Web Vitals Google هستند. و فایل‌های چند رسانه‌ای باید از نظر SEO بهینه شده باشند، زیرا بر این امتیازات تأثیر زیادی می‌گذارند. مثلا:

  • تصاویر و ویدئوها باید در قالبی من، برای وب ذخیره شوند.
  • اندازه تصاویر و فیلم ها نباید سنگین باشد، اما کیفیت آن باید به اندازه کافی خوب باشد.
  • برای اطمینان از دسترسی بهتر برای موتورهای جستجو و دستگاه های صفحه خوان، تصاویر باید دارای متن های لنگر باشند.
  • ویدئوها به شرح‌های توصیفی و تصاویر کوچک جذاب نیاز دارند.

Google از رویکرد مبتنی بر نهاد برای منبع‌یابی پایگاه‌های دانش خود و تشکیل پانل‌های دانش استفاده می‌کند. بنابراین، افزایش دید و آگاهی از برند به هر ،ب و کاری بستگی دارد. این با خلاقیت بیشتر و تشویق منابع خارجی به ذکر و نقل قول از وب سایت شما حاصل می شود. علاوه بر این، چند ابزار و تکنیک رایگان برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد:

مقاله ای در مورد موجودیت خود در ویکی پدیا ایجاد کنید

حتی اگر صفحه وب شما در رتبه اول باشد، اگر شخص دیگری با نتایج غنی شده برجسته شود، قابل بحث است که کدام گزینه بهتر است.

seo-spider- مثال

داده های ساختاریافته یک نحو خاص است که به موتورهای جستجو در درک محتوا کمک می کند. انواع مختلفی از داده های ساخت یافته در تگ های HTML، JSON-LD یا برخی فرمت های دیگر وجود دارد. با این حال، نشانه گذاری پیچیده نیست و گوگل ابزار تست داده های ساختاریافته خود را برای بررسی صحت نشانه گذاری دارد.

اینها بخشی از بسته های محلی و پانل های دانش برای مشاغل محلی هستند. شرکت ها نه تنها در نتایج جستجوی عمومی بلکه در نقشه ها، تصاویر برتر و غیره رتبه بندی می کنند. نتایج جستجو از مک، به مکان دیگر متفاوت است، و برای جستجوهای خاص حاوی “نزدیک به من”، Google مقصدهای محلی را نشان می دهد.

به طور گسترده ای شناخته شده است که ویکی پدیا نمودار دانش گوگل را منبع می کند که به شکل دادن یک موجودیت در گوگل کمک می کند. علاوه بر این، می‌تو،د در فهرست‌های ،ب‌وکار یا فهرست‌هایی که به فعالیت‌های خود اختصاص داده شده است، درخواست کنید. سیگنال های خارجی به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد که وب سایت شما در مورد چیست و چقدر برجسته است.

نمایه Google Business خود را راه اندازی کنید

همه اینها همراه با برخی معیارهای دیگر (مثلاً نحوه بارگیری تصاویر شما در یک صفحه) بر عملکرد یک صفحه تأثیر می گذارد. می تو،د با یک چک آپ انجام دهید ،کبوت سئو تا ببینیم آیا مشکلاتی وجود دارد یا خیر. و اگر نوعی محتوای چندرسانه ای دارید، آنها را اصلاح کنید و از برجسته شدن صفحات خود در تصاویر و ریز ع،ها لذت ببرید.

seo-spider-checks-on-page-errors

مرحله 4. از ابزارهایی برای افزایش برجستگی خود استفاده کنید

یکی از مراحل حیاتی این است که محتوای خود را به درستی بهینه کنید. برخی از دستورالعمل ها به خوبی کار می کنند، به ،وان مثال، برای قطعه های برجسته. پاسخ‌های موجود در قطعه‌های ویژه دقیق هستند یا به یک سؤال پاسخ کوتاه می‌دهند. آنها به شیوه ای دایره المعارف مانند نوشته شده اند، اما بسیار مختصر و دقیق. بنابراین:

  • برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه سازی کنید در محتوایی که می‌خواهید در قطعه‌های ویژه نمایش داده شود؛ از ابزارهای پیشنهادی کلمه کلیدی تکمیل خودکار گوگل برای یافتن بهترین دم بلند من، خود استفاده کنید.
  • یک سوال مرتبط را انتخاب کنید که من، باشد به محتوای پست وبلاگ شما. می‌تو،د آن سؤالات پرطرفدار را در کادر «مردم همچنین می‌پرسند» بیابید.
  • محتوا را به درستی قالب بندی کنید با استفاده از سرفصل های H1-H3، نقاط گلوله ای و پاراگراف های کوتاه. کلمات کلیدی مهم را به ،اوین و زیر ،وان ها اضافه کنید و عبارات مهم را با تایپ پررنگ برجسته کنید.

مرحله 2. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب