چرا طراحان شما باید بازاریابان خوبی باشند؟


آیا فکر می‌کنید طراحان آن دسته از افراد خلاقی هستند که نیازی به دانستن چیزی در مورد علم فروش ندارند؟ خوب، شما از دست داده اید. طراحان با مهارت ها و استعدادهای بازاریابی می توانند قوی ترین سربازان ارتش شما باشند. و آنها می توانند به شما کمک کنند تا رقبا را تا حد زیادی ش،ت دهید.

در اینجا بررسی کنید که چرا طراحان شما باید بازاریاب خوبی باشند.

بازاریابی و طراحی فقط دو حرفه متفاوت نیستند، بلکه طرز فکرهای کاملاً متفاوتی هستند. همانطور که گفته شد، بازاریابان و طراحان مانند نخود فرنگی هستند. آنها در نهایت باید دست در دست هم کار کنند. تنها در این صورت است که آنها نیازهای برندسازی و درآمدزایی سازمان را برآورده خواهند کرد.

«بازاریابی و طراحی در جهت دستیابی به اه، تجاری ی،ان کار می کنند. تفاوت در رویکردی است که اتخاذ شده است.»

بیایید مثالی بزنیم تا ببینیم بازاریابی و طراحی در دنیای واقعی چگونه عمل می کنند.

اتاقی پر از مردمی را تصور کنید که پیام های تبلیغاتی را فریاد می زنند. ناگهان بنری را می بینید که توجه شما را به خود جلب می کند. این هدف طراحی است. جذب مردم. اما اگر بنر مربوط به محصول/خدمتی باشد که برای شما بی ربط است، چه؟ شما فقط نگاه خود را به جای دیگری تغییر می دهید، درست است؟ اینجاست که بازاریابی وارد می‌شود. با بازاریابی مبتنی بر داده، بنر من، به مخاطبان نشان داده می‌شود. این در نهایت منجر به این می شد که به سمت بنر بروید و ،ید کنید.

بنابراین، طراحی بدون در نظر گرفتن بینش بازاریابی چیزی بیش از تصاویر زیبا نیست.

این موضوع برای طراحی وب سایت، طراحی UI/UX و حتی طراحی محصول نیز صادق است. هر چیزی که طراحان شما خلق می کنند باید هم مرتبط و هم از نظر بصری جذاب باشد. تنها در این صورت است که می تواند تفاوت ایجاد کند. اگر هر دو نباشد، ارزشش را ندارد.

حال بیایید آن را به 4 دلیل قوی ت،یم کنیم که چرا به طراح، با دانش بازاریابی نیاز دارید.

درک تمرکز برند و اطمینان از همگام سازی طراحی با پیام های برند

این یک تصویر جالب است، درست است؟ به زیبایی طراحی شده است. این پیام قوی از قدرت و سلطنت را منتقل می کند. به طور کلی یک نماد جالب است، اینطور نیست؟

اما آیا آن را در آیفون خود می خواهید؟ ظاهر شیر خیلی بهتر از سیب نیمه خورده است.

اما برای آیفون و مک خود، فقط دومی را می خواهید.

حالا تیم طراحان اپل را تصور کنید که سعی دارند مدیر ارشد اجرایی را متقاعد کنند که لوگو را تغییر دهد.

CMO می پرسد: «چرا؟»

طراحان می‌گویند: «به سادگی به این دلیل که ما طرح بهتری برای ارائه داریم.»

این نوعی درگیری است که می تو،د با داشتن طراح، با هوش بازاریابی منصفانه از آن جلوگیری کنید.

و فقط مربوط به لوگو نیست. می تواند طراحی محصول شما باشد. UI/UX وب سایت یا برنامه شما. گرافیک رسانه های اجتماعی شما یا هر تصویری دیگر. قبل از زیبا بودن، باید با تمرکز برند و پیام برند هماهنگ باشد.

یاد آوردن: شگفتی های طراحی فقط تا جایی پیش می روند که شگفتی های بازاریابی هم نباشند.

سفارشی ، طرح ها برای برآورده ، نیازها/خواسته های مخاطبان خاص

ا،ر فعالیت های بازاریابی حول محور ،د ، داده ها و درک مخاطبان می چرخد. و بینش هایی که از این فعالیت دریافت می کنید طلایی هستند.

وقتی می‌د،د مخاطبان شما چه ،، هستند، اهل کجا هستند، جمعیت‌شناسی آنها و چه چیزی را دوست دارند، می‌تو،د برای طراحی تجربیات و راه‌حل‌هایی که نیازها و خواسته‌های خاص آن‌ها را برآورده می‌کند، نسیمی را ایجاد کنید. طراح، که بینش بازاریابی را درک می کنند، می توانند طرح های خود را برای مخاطبان هدف شما ساختار و سفارشی کنند.

برای مثال، بیایید انتخاب رنگ را در نظر بگیریم. انواع مختلف تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که تفاوت های جمعیت شناختی منجر به تفاوت در نحوه درک رنگ ها توسط افراد مختلف می شود.

اکنون هنگام انتخاب یک پالت رنگ برای برند خود، باید طراحان نه تنها تئوری رنگ، بلکه روانشناسی رنگ مبتنی بر جمعیت شناسی را نیز در نظر بگیرند. و این توجه به طور طبیعی برای یک طراح که مفاهیم اصلی بازاریابی و طراحی های کاربر محور را درک می کند، به وجود می آید.

ایجاد بازده معتبر از سرمایه گذاری

انگیزه نهایی شما در پس دریافت خدمات طراحی، سود است، درست است؟ حالا شما انتظار ندارید که مردم فقط با دیدن یک طراحی وب سایت خوب، کیف پول خود را بیرون بیاورند. اما شما می خواهید طراحی وب سایت بصری باشد به طوری که افراد را به ،ید سوق دهد.

برای این کار، به طراح، نیاز دارید که بدانند چگونه می توانند برای ایجاد بازده سرمایه گذاری معتبر کار کنند.

بیایید یک مثال بزنیم.

شما در حال راه اندازی یک خط کفش هستید. مشتری هدف شما یک ،ب و کار حرفه ای بالای 30 سال است که برای پوشیدن روزانه به کفش های درجه یک و در عین حال راحت نیاز دارد.

در اینجا دو گزینه طراحی وجود دارد:

اولین طرح – کفش‌های کت، جالب با رنگ بد بو – توسط شخصی طراحی شده است که تمایل خلاقانه دارد. مطمئناً کفش‌های کت، در ش،ه‌های اجتماعی ویروسی می‌شوند و مردم به وب‌سایت شما سرازیر می‌شوند.

شما هجوم رسانه های اجتماعی و همچنین ترافیک وب سایت را دریافت خواهید کرد. اما وقتی بازدیدکنندگان می‌بینند که شما واقعاً نمایش‌هایی مانند آن نمی‌فروشید، بلکه کفش‌های رسمی می‌فروشید، دست خالی می‌روند. این روی تصویر برند شما تاثیر منفی می گذارد. و البته، بازدهی ملموسی در سرمایه گذاری به همراه نخواهد داشت.

طرح دوم ممکن است ویروسی نشود و حتی فردا به بحث شهر تبدیل نشود. اما حداقل مخاطبان من، از بازدید از وب سایت شما و ،ید مطمئن خواهند شد. این کار برند شما را تقویت می کند و منجر به ،ید واقعی می شود.

این طرح، البته، توسط طراح، ساخته شده است که می دانند به دنبال چه نوع بازدهی هستید.

کار همزمان با مراحل چرخه زندگی تجاری

5 مرحله از چرخه زندگی تجاری وجود دارد که عبارتند از:

  1. راه اندازی
  2. رشد
  3. ،زاندن
  4. بلوغ
  5. کاهش می یابد

در هر یک از این مراحل، تصمیم گیری تجاری متفاوت است. و همچنین ا،امات طراحی.

  • به ،وان مثال، در مرحله اول، راه اندازی، ،ب و کارها به طرح هایی نیاز دارند که به آنها کمک می کند تا هجوم مثبتی در بازار ایجاد کنند و به برجسته شدن آنها کمک کند.
  • با این حال، در مرحله بعدی، رشد، ،ب‌وکارها خواهان ثبات در طراحی هستند که به ایجاد یک برند قوی و پایدار کمک می‌کند.
  • بعداً، در مرحله تکان خوردن که سود به دلیل اشباع بازار شروع به کاهش می‌کند، طرح‌ها باید تازه و احیا شوند.
  • در دوران بلوغ، تمرکز بر طراحی مجدد و اختراع مجدد برند است. اگر این برای ،ب و کار خوب کار نمی کند…
  • در مرحله افول، طراحان اولین ،، خواهند بود که با کاهش مداوم سود ،ب و کار، رها خواهند شد.

یک طراح که درک بازار و ،ب و کار داشته باشد، قادر خواهد بود مراحل چرخه حیات ،ب و کار را شناسایی کند. و این در طراحی های آنها منع، خواهد شد. متعاقباً، با طراحی های من،، ،ب و کار همیشه می تواند تازه بماند، بدون اینکه تمرکز برند را ، کند. این هم برای ،ب و کارها و هم برای طراح، که آنها استخدام می کنند من، خواهد بود.

پل زدن شکاف طراحی-بازاریابی

بازار هر روز رقابتی تر می شود. تمرکز تیز لیزری بر بازار و طراحی های هدفمند نیاز روز است. و به ،وان یک تجارت، اگر می خواهید به هم افزایی طراحی و بازاریابی دست یابید، باید طراحان شما نیز بازاریاب های خوبی باشند.

در حالی که نمی خواهید آنها کمپین های بازاریابی شما را رهبری کنند، قطعاً به آنها نیاز دارید که حداقل دیدگاه بازاریابی را قبل از طراحی در نظر بگیرند. این نه تنها از نبرد طراحی و بازاریابی جلوگیری می کند، بلکه به ایجاد هماهنگی در سازمان نیز کمک می کند.

در آنها را جستجو کن، کارشناسان چند رشته ای و تیم های متقابل را پیدا خواهید کرد. و اینها افرادی هستند که بهترین های هر دو جهان – بازاریابی و طراحی – را گرد هم می آورند. با SeekThem’s تیم UI UX طراحان، شما به سادگی می تو،د بنشینید و استراحت کنید. و کارشناسان طرح‌های زیبایی‌شناختی و مرتبط با بازار ایجاد خواهند کرد.

طرح هایی که هر دو ،ب و کار تبلیغاتی پر سر و صدا را به همراه خواهد داشت.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/why-s،uld-your-designers-be-good-marketers/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب