5 نکته برای زنده ماندن و رشد در طول رکود تجارت الکترونیک

علاوه بر میزب،، نگهداری، امنیت و پشتیب، فنی بدون دردسر، SaaS همچنین با هزینه های مکرر همراه است و درصدی از کل درآمد را دریافت می کند. به ،وان مثال، قیمت ماهانه BigCommerce می تواند از 400 دلار در ماه برای فروشگاه هایی که کمتر از 400000 دلار تا 20000 دلار در ماه برای وب سایت های سازم، تولید می کنند متغیر باشد.

راه دیگر برای کاهش هزینه ها در دوران رکود، ارزیابی مجدد پشته فناوری است. در حالی که راه‌حل‌های تجارت الکترونیک SaaS برای استارت‌آپ‌ها عالی هستند، می‌توانند ،ب‌وکارهای تثبیت‌شده را خفه کنند، به‌ویژه در مواقع مشکل.

زم، که همه اطرافیان شما در حال سقوط و کوچک شدن هستند، با این وجود فرصت خوبی برای جلوتر از رقبای خود در تجارت است. ترفند این است که نکات ضد رکود را دنبال کنید و حتی در مواجهه با سخت‌ترین چالش‌ها به توسعه ادامه دهید.

1. کارهای روتین را خودکار کنید و هزینه های سربار را کاهش دهید

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی غیرقابل پیش بینی است. سود تحت تاثیر فراز و نشیب اقتصاد، تاخیرها و اختلالات در زنجیره تامین و تغییر روند ،ید مشتری قرار می گیرد. بنابراین، ایده عاقلانه ای است که یک برنامه داشته باشید تا بتو،د حتی در شرایط سخت به موفقیت ادامه دهید.

به ،وان مثال، مدیریت خودکار موجودی و اطلاعات محصول، کار با طیف وسیعی از محصولات را در کانال‌های متعدد آسان‌تر می‌کند و احتمال خطاهای انس، را از ورودی‌های دستی به حداقل می‌رساند.

به ،وان مثال، nopCommerce پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز توابع سازم، (چند فروشگاهی، کاتالوگ های قیمت گذاری B2B، نقش مشتری و غیره) را بدون هیچ هزینه ای ارائه می دهد. کد منبع گزینه‌های سفارشی‌سازی تقریباً نامحدودی را ارائه می‌کند و به پلتفرم کمک می‌کند تا با چالش‌های جدید بازار و روندهای فناوری سازگار شود.

همه‌گیری COVID-19 تجارت الکترونیک را به اوج رساند، اما اکنون یک رکود جدید سیاست‌های پولی را سخت‌تر کرده و رشد اقتصاد جه، را تضعیف می‌کند. با کاهش هزینه‌های سربار و کارکنان FAANG، ،ب‌وکارهای کوچک‌تر نیز از رهبری پیروی می‌کنند و حتی (در بدترین سناریو) برای همیشه درهای خود را می‌بندند.

با این حال، آمارهای مثبت بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه تجارت الکترونیک علیرغم مبارزه با رکود به رشد خود ادامه خواهد داد. و برای اینکه ،ب و کار خود را انعطاف پذیر کنید، فقط باید چند نکته ساده را دنبال کنید.

چگونه رکود اقتصادی را به نفع خود انجام دهیم

هزینه های مصرف کننده در زمان عدم اطمینان کاهش می یابد. فروشگاه‌های آنلاین باید ایده‌های تازه‌ای برای دادن ارزش فوری به مشتریان به منظور مبارزه با رکود تجارت الکترونیک ارائه دهند. استراتژی های قیمت گذاری موثر می تواند سودآوری و فروش را سریعتر از سایر تاکتیک های رشد افزایش دهد.

برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک، اقتصاد نقش مهمی در عادات مصرف کننده و هزینه های عملیاتی دارد. آیا کل وضعیت ممکن است به بدی سال 2008 باشد؟ شاید. مخارج مصرف کننده احتمالاً کاهش می یابد زیرا مردم درآمد قابل تصرف کمتری دارند و سعی می کنند ،یدهای بیش از حد را به تاخیر بیاندازند یا حداقل محدود کنند.

در این مقاله، ما بر روی برخی از حقایق در مورد رکود فعلی در تجارت الکترونیک و چگونگی تأثیر آن بر صنعت تمرکز خواهیم کرد، و همچنین نکاتی را برای مق، با رکود ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کند تا از رکود اقتصادی جان سالم به در ببرید.

تاثیر رکود بر تجارت الکترونیک چیست؟

علاوه بر این، منبع باز احتمالاً در طول رکود اقتصادی، به لطف مشارکت‌ها و نوآوری‌های جامعه که به صورت مشروط رایگان هستند، زنده می‌ماند و حتی رشد می‌کند. این بسیار کارآمد و روان کار می کند زیرا جامعه توسعه دهندگان فقط عملکردها و محصولات ارزشمندی را برای مصرف کنندگان نهایی تولید می کنند.

4. مدل های قیمت گذاری را تنظیم کنید و پیشنهادات بهتری ارائه دهید

آیا سئو همچنان در شرایط رکود کار می کند؟ در واقع، در مقایسه با کمپین های PPC قرار دارد. استفاده از بازاریابی هدفمند در دوران سخت اقتصادی کمتر موثر است زیرا بسیاری از افرادی که ممکن است کالاهای شما را بخواهند نمی توانند فوراً آنها را ،یداری کنند.

وقتی صحبت از راه‌حل‌های تجارت الکترونیک SaaS می‌شود، برای سهولت استفاده و عملکرد غنی هزینه می‌کنید، اما به این م،ا نیست که نمی‌تو،د ابزارهای هم سطح را با قیمت کمتر یا حتی رایگان دریافت کنید. با توجه به موارد اثبات شده، راه حل های منبع باز دارای ابزارها و ویژگی های قدرتمند هستند و در برابر رکود مقاوم تر هستند.

تحلیل انتقادی کارایی عملیاتی شما اولین کاری است که باید انجام دهید. داشتن درک روشنی از مخارج سربار خود بخشی از این امر است (فرآیندهای اساسی در مقابل آنهایی که می توانند ساده یا حتی حذف شوند).

بر اساس مجمع جه، اقتصاد، تجارت الکترونیک در سال 2022 با کاهش 13 درصدی ترافیک در سه ماهه دوم و همچنین نرخ تبدیل و درآمد شروع به کاهش کرد. در سال 2023، این روند منفی حاکم خواهد شد. در نتیجه، زم، که رکود قریب الوقوع است، صاحبان مشاغل باید از قبل برنامه ریزی کنند.

نمی توان انکار کرد که برندهای دیجیتال قبلاً تحت تأثیر قرار گرفته اند و در طول سال 2023 بیشتر از این عواقب متحمل خواهند شد. کاهش فروش، تلاش برای حفظ عملکرد و بهینه سازی فناوری از جمله انتظار می رود اما شدیدترین تغییرات نیست.

علاوه بر ساده‌سازی پشتیب، مشتری و پیگیری مشتری پس از فروش، برون‌سپاری برخی وظایف به آژانس‌های خارجی یا فریلنسرها نیز می‌تواند هزینه‌های اضافی شما را کاهش دهد. به طور کلی، خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیندهای ،ب‌وکارتان به شما کمک می‌کند تا تجارت الکترونیک را در دوران رکود اقتصادی ارتقا دهید و زم، که زمان‌ها دوباره خوب می‌شوند، به تکامل خود ادامه دهید.

2. محصولات پرفروش و مشتریان با ارزش را شناسایی کنید

تجارت الکترونیک باید هر جا که ممکن است صرفه جویی کند و به بالاترین ROI اولویت دهد. با استفاده از داده‌های بی‌درنگ، ت،یم‌بندی محصول را به‌طور خودکار انجام دهید تا ببینید کدام محصولات بهترین عملکرد را دارند و کدام‌ها ناموفق هستند. با بینش‌های داده‌ای من،، رویکردهای فروش و تبلیغات شما می‌توانند اه، بیشتری را هنگامی که تبلیغ افراد خارجی واضح را متوقف کنید، هدف قرار دهند.

بررسی های اخیر نشان می دهد که عمده درآمد توسط مشتریان تکراری ایجاد می شود. در نتیجه، به جای استفاده از ش،ه گسترده برای جذب مشتریان جدید، روی مشتری، تمرکز کنید که بازدیدکنندگان مکرر وب سایت شما هستند. این رویکرد به شما کمک می کند تا پیشنهادات محصول و مدل های قیمت گذاری را بررسی کنید.

هنگامی که تقاضا زیاد است، می توان با نگه داشتن موجودی اضافی از انبارها جلوگیری کرد. با این حال، در دوران رکود، تقاضا کاهش می‌یابد و ،ج ، پول برای موجودی اضافی عاقلانه نیست. حداقل سطح موجودی را که قابل دوام است (با توجه به مشتریان مکرر و نیازهای آنها) تعیین کنید و آن را رعایت کنید.

3. پشته فناوری خود را بهینه کنید

از آنجایی که بیشتر مشاغل تجارت الکترونیک در همان صنعت رقابت می کنند و سعی می کنند فروش خود را حتی زم، که مخارج مصرف کننده کاهش می یابد حفظ کنند، افزایش شدید رقابت وجود خواهد داشت.

در طول یک دوره کم درآمد، بهینه سازی قیمت به حفظ حاشیه های مثبت کمک می کند حتی زم، که فروش شما کاهش می یابد. علاوه بر این، مدل‌های قیمت‌گذاری رایجی وجود دارد که هنوز کار می‌کنند و باید کاملاً آنها را در نظر داشته باشید:

  • محصولات مشابه را دقیقاً ی،ان قیمت ندهید
  • قیمتی را تنظیم کنید که به عدد 9 ختم شود (“قیمت گذاری جذاب”)
  • تفاوت قیمت ها را به صورت بصری و گرافیکی برجسته کنید
  • برای فروش موجودی کمتر محبوب از معامله ،ید-یک-دریافت-یک استفاده کنید.

5. روی سئو و روابط عمومی برند سرمایه گذاری کنید

با در نظر گرفتن روندهای تجارت الکترونیک در سال های گذشته، سازگاری با تغییرات و انعطاف پذیری با سرمایه های موجود، هر دو ،ب و کار کوچک و تاسیس شده می توانند با حداقل ضرر (یا حتی دستاوردهای ارزشمند) از زمان مشکل جان سالم به در ببرند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-optimize-your-online-business-in-face-of-a-looming-ecommerce-session/

افزایش مخاطب در رسانه های اجتماعی یکی دیگر از رویکردهای فوق العاده در دوران رکود است. از این تاکتیک برای ارائه اطلاعات دقیق و جاری به مشتریان در مورد طیف وسیعی از محصولات در محیط معمول آنها استفاده کنید. به این ترتیب، شما همچنان می تو،د تجارت خود را گسترش دهید و مشتریان جدید را بدون هدر دادن پول در راهبردهای جذب مشتری ناکارآمد جذب کنید.

از دوران سخت اقتصادی بهترین استفاده را ببرید

از سوی دیگر، سئو بسیار مقرون به صرفه است و بدون در نظر گرفتن آمادگی فوری آنها برای ،ید، همچنان منجر به جذب مشتریان جدید به وب سایت شما می شود. اما هنگامی که قدرت ،ید بازگشته است، محصول شما در راس مشتریان بالقوه بسیار جلوتر از رقبا خواهد بود. بنابراین، محتوا مانند همیشه مهم است، بنابراین برای تحقیق و ایجاد صفحات وب با کیفیت بالا وقت بگذارید.

S،pify Plus حتی گران تر است، با 2000 دلار در ماه برای فروشگاه هایی که بین 0 تا 800،000 دلار در ماه درآمد دارند. اگر فروشگاه شما بیش از 800000 دلار در ماه معامله کند، پلتفرم 0.25% اضافی را شارژ خواهد کرد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب